Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Röstsammanställning dag 1:
Karamelldrottningen röstar på Con
CaisaLundblad röstar på Niyama
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
AskoII röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på karamelldrottning
Paddington röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på karamelldrottningen
Glömmerallt röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Con röstar på CaisaLundblad
Niyama röstar på Con

Ej röstat: Sasse

Jag är inne på samma spår som dig. Tredje rösten på Caisa kan mycket väl varit ett sätt för Con att rädda karamell.

Jag hade rätt? :p

Ja, uppenbarligen. Men det känns som en typisk ulvtaktik att kasta misstankar åt de som röstat ut en god. Ofta ovetande goda. Så kan ulven som faktiskt visste om att personen var god framställa sig själv som god som minsann inte röstade ut goda Caisa. Eh, luddigt?

i o m att Caisa visade sig vara god och innan Cons röst stod det lika mellan Caisa och Karamell så får det mig att fundera över om Cons röst var ett sätt att rädda en kollega i lyan?

Tja, jag reagerade ju på den men det känns som att det lika gärna kunde stå mellan två goda. Men ja, visst gör det röstningen lite intressant.

Jag tror faktiskt att jag begrep det :o Men jag tillade senare något i mitt förra inlägg som kanske kan förklara min tankegång där.

*kl*

Men om den tredje rösten av Con var för att rädda karamell, skulle det inte vara lite väl modigt för karamell att rösta på con (vilket hon gjorde)? Eller är det bara en bra ulvtaktik som passar bra när de flesta ändå röstar mest bop under första dagen?

Jag är inne på samma spår som dig. Tredje rösten på Caisa kan mycket väl varit ett sätt för Con att rädda karamell.

Fast snacka om att sticka ut hakan som ulv om man gör så. Dock finns det ju alltid en baksida. Ulvarna kan ha gjort så just för att sticka ut hakan och därmed kunna argumentera för att "det hade man aldrig vågat göra om man är ulv, därför kommer alla tro att jag är god". Två sidor av samma mynt, helt klart.

Tycker att det är farligt att dra slutsatser av än dock.

Det kan vara precis vad som helst - det kan vara både ulvtaktik eller att bägge två är goda och det är bara slumpen.

Sedan finns det ytterligare ett alternativ och det är tankevurpa - själv har jag märkt att ibland när man är i lyan och har svårt att veta vem man ska rösta på (man vet ju vilka som är onda redan) så är det väldigt lätt att man råkar rösta på fel person bara för att man råkar ha det namnet i huvudet...
Hmmm, blev det där begripligt??

Tror det också, men kändes värt att notera.:)

Vet inte om det är värt att notera för Sasse skrev nedan redan i anmälningstråden:
För mig funkar det nog som vilken annan tid som helst. Det kan dock hända att jag behöver rösta på kvällen/natten ibland, oavsett om NattDL har varit eller ej, vissa dagar. Men det är ok hoppas jag :) Förövrigt vet jag inte om jag hinner till tisdag alls, ska plugga hela dagen och sedan iväg på kvällen. Jag kanske kan få tillstånd att missa den dagen om vi har första DL då? Eller startar du då med första DL på onsdag?

Om jag hade inte vetat att det har hänt förut så hade jag trott att det verkade orimligt :p

Men om den tredje rösten av Con var för att rädda karamell, skulle det inte vara lite väl modigt för karamell att rösta på con (vilket hon gjorde)? Eller är det bara en bra ulvtaktik som passar bra när de flesta ändå röstar mest bop under första dagen?

Det är väldigt vanligt att ulvar röstar på andra ulvar för att försöka få "alibi". Just udda röster i första lynch är en är en form av alibiröst som förekommer ofta.

Spontant tycker jag Cons röst känns skum mentror det är lite tidigt att dra för mycket slutsatser kring rösten. Om karamelldrottningen är ond så gör det ju cons röst misstänkt men om karamelldrottningen är god så är det ju inget särskilt misstänkt med rösten. Det kan ju vara så att båda är goda och att någon/några som lyfter fram det som misstänkt är onda som försöker sprida misstankar mot goda å andra sidan skulle jag tycka det var väldigt misstänkt om ingen påpekade det osv man kan snurra det hur många varv som helst.

Men självklart är det något man noterar när man läser igenom röstningen. Men det blir intressantare att analysera när man har lite mer att gå på och kan sätta det i ett sammanhang.

Bara en tanke så här mitt i natten (uppslukad? Jag? Nejdå inte jag inte :angel: ) är det någon här som vet hur vanligt det är med ulvar som är lite oaktiva i lektråden (tänker på att man teoriat lite runt con och karamell som, såvitt jag minns, inte varit så aktiva ännu) eller om det är mera vanligt med "pratsamma" ulvar som försöker smälta in?

Jag hänger inte med era tankegångar. Hur menar du?

Ja Min röst på con var blunda och peka i princip. Första rösten plus att JAG var dödstrött så tänkte att det är bättre att rösta tidigt än inte alls.

Jag tror det beror mer på vilken speltyp man är än på vilken roll man har. I början hade jag otroligt svårt att få ihop inlägg och låg alltid i botten av inläggslistan - oavsett roll. Vissa personer har svårare att få ihop teoriinlägg när de är ulvar eftersom de redan har "facit" medan andra vräker ur sig lika många inlägg och briljanta teorier oavsett roll så man kan inte dra några generella slutsatser. Man får inte heller glömma att folk har ett liv UTANFÖR leken också :eek: - vilket gör att det kan dyka upp saker som gör att man får mindre tid att leka...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Ögonfransfärg
  • Vad gör vi? Del CCVI