Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

jag funderar lite grann över Con - har bara skrivit två inlägg och röstinlägget kom 11min innan DL och gjorde så att goda Caisa lynchades. Därefter har det varit helt tyst från Con. Vi har ju skrivit en del om denne i tråden så jag tycker det känns lite konstigt att denne inte varit inne och besvarat något inlägg. Håller även m Niyama om att dennes röstmotivering var skum.

Knapp

Hokay.. Lite om röstningen då.. (Har bara tagit ut det intressanta)

Karamelldrottningen röstar på Con - En BoP, enligt henne. Innan hade hon varit väldigt på och sedan reservera sig och "gnälla" (fel ord men hittar inget bättre) på att andra ska rösta och teoria så att hon har något att gå på, för att återigen göra en helomvändning och rösta själv.

Dramatik röstar på karamelldrottningen - Reagerar på ett utav de inläggen som jag skrev om tidigare (inlägg #80) och jag ser väl inget konstigt med den här rösten eller dramatik's uppförande i övrigt.

Paddington röstar på CaisaLundblad - Svårt att säga något om en förstaröst bara för att personen råkade vara bybo. Nu var det ju ingen BoP heller utan en ganska ok teori för att vara första dagen.

Cirkus röstar på CaisaLundblad - Här börjar jag ana ugglor i mossen. Nr 2 på CaisaLundblad, som också gör CL och KD lika i omröstningen. Kan alltså vara ett desperat försök att hindra KD från att bli uppäten, kan också vara ett smart drag av ulvarna för att sticka ut hakan för att bli mindre misstänkt, men det kan också betyda just ingenting..

Con röstar på CaisaLundblad - Lägger den avgörande rösten på CL, vilket gör att en oskyldig bybo dör. Som sagt, väldigt risky av en ulv att sticka ut såhär i början men det kan vara just det som de har planerat. Con hoppar egentligen bara in och röstar för att sedan hoppa ut igen och dessa så inspel gör mig lite misstänksam.

Niyama röstar på Con - En helt meningslös röst som gjorde varken till eller från, vilket jag ser som lite ögonbrynsförhöjande. En person som inte tar ställning är nästan alltid uppseendeväckande för mig.

Niyama röstar på Con - En helt meningslös röst som gjorde varken till eller från, vilket jag ser som lite ögonbrynsförhöjande. En person som inte tar ställning är nästan alltid uppseendeväckande för mig.

En tanke som slog mig, varför reagerade du inte på att Lillelorden, LindgrenV och glömmerallt la röster som inte heller var särskilt ställningstagande? Om det nu enligt dig var en uppseendeväckande sak att göra menar jag.

Djup tragedi har drabbat byn. Mumorsan hittades sliten i stycken i snön! Mumorsan var bybo!

DL ikväll 19.00. Natt DL ikväll 22.00.

jag funderar lite grann över Con - har bara skrivit två inlägg och röstinlägget kom 11min innan DL och gjorde så att goda Caisa lynchades. Därefter har det varit helt tyst från Con. Vi har ju skrivit en del om denne i tråden så jag tycker det känns lite konstigt att denne inte varit inne och besvarat något inlägg. Håller även m Niyama om att dennes röstmotivering var skum.

Con kanske kommer in och besvarar frågor senare, om inte håller jag med om att det verkar konstigt.

En sak jag funderat på är det här med att Con la tredje och avgörande rösten på Caisa, kanske för att rädda karamell om de är ulvar tillsammans. Men samtidigt har karamell röstat på Con, men det skulle kunna vara en anledning till att få alibi senare om Con visar sig vara ond kanske. Men samtidigt så röstade karamell först, och borde hon röstat på en annan ulv då med risk för att dra med sig andra som kanske också röstar på Con för det?

Oj vad luddigt detta kändes, men lite spontana tankar bara sådär. Återkommer senare när hjärnan vaknat lite mer :)

Con kanske kommer in och besvarar frågor senare, om inte håller jag med om att det verkar konstigt.

En sak jag funderat på är det här med att Con la tredje och avgörande rösten på Caisa, kanske för att rädda karamell om de är ulvar tillsammans. Men samtidigt har karamell röstat på Con, men det skulle kunna vara en anledning till att få alibi senare om Con visar sig vara ond kanske. Men samtidigt så röstade karamell först, och borde hon röstat på en annan ulv då med risk för att dra med sig andra som kanske också röstar på Con för det?

Oj vad luddigt detta kändes, men lite spontana tankar bara sådär. Återkommer senare när hjärnan vaknat lite mer :)

Men karamell kan ju ha röstat på vilken ulv som helst för hon kunde ju inte veta att andra skulle börja rösta på henne och senare behövt en ulvkamrat (con) som röstar på andra sidan av vågen (caisa). Men frågan för min del är då varför just Con skulle rösta på caisa, de är väl fyra(?) ulvar så det hade varit mindre misstänksamt med en annan ulv som räddar karamell. Å andra sidan så kan det hända att alla ulvar (minns inte vilka de andra var) hade redan röstat på caisa (eller hade redan röstat och kunde inte ändra utan att få misstankarna riktade mot sig själva) och de hade inget annat val än att låta con rösta också...

Lite luddigt här också men jag hoppas att ni hängde med :p

*kl*

Eftersom jag skrivit i en annan del av forumet tänkte jag att det skulle vara passande att skriva här också :p

Ber om ursäkt att jag missade rösta igår, hade ingen möjlighet att titta in under dagen.

Får be att återkomma senare med teorier eftersom jag har studier jag behöver planera/göra.

AskoII: Vad menar du med att ifrågasätta varför Con skulle rösta på Caisa? Varför hade det varit mindre misstänkt om en annan ulv röstat på Caisa? Hänger inte heller med på varför du tror (?) att alla ulvarna röstat på Caisa?

AskoII: Vad menar du med att ifrågasätta varför Con skulle rösta på Caisa? Varför hade det varit mindre misstänkt om en annan ulv röstat på Caisa? Hänger inte heller med på varför du tror (?) att alla ulvarna röstat på Caisa?

Skriver i mobilen så om det blir lite konstigt så ber jag om ursäkt. Jag vet inte om du har hängt med i tråden då du varit upptagen men jag tänkte att det är ju bra för ulvarna få bort en god i lynchen också (förutom vid nattdl menar jqg) och att de kollat av läget i röstningen innan de(?) börjat rösta. Du har rätt i att det är nog inte alla ulvarna som röstat på caisa, men jag finner det inte helt otroligt att kanske två eller åtminstone en av dem är ulv.
Sen det där med con ... låt se om jag minns allt nu men man förde fram förut lite misstankar mot con och karamell som röstade (först av alla) på con, som då skulle kunna vara en alibi röst. Men eftersom karamell var först så kunde hon inte ändra sin röst senare utan att bli misstänkt (då det var bara första natten och de flesta bop:ar bara) och så är det möjligt att de andra ulvarna hade redan lagt sina röster när de såg att röstningen var jämn mellan karamell och caisa. Därför så var det lite olägligt, då karamell hade röstat på con som skulle ändå se lite misstänksam ut när hen la den sista avgörande rösten på en god, men con var kanske den enda ulven som inte hade röstat och därför röstade hen på caisa för att hens ulvkamrat inte skulle åka ut.

Men det är klart, det är 50% chans att de båda eller en av dem är god trots min teori :p
Hoppas att det inte blev alltför luddigt nu? Eller lät det väldigt amatörmässigt nu? :cautious:

Senast ändrad:

Hade lika gärna kunna BOP:a men reagerade på Cons röst och la därför min röst där. Con hade dessutom nån röst + att det var nån kvar att rösta.

Skriver i mobilen så om det blir lite konstigt så ber jag om ursäkt. Jag vet inte om du har hängt med i tråden då du varit upptagen men jag tänkte att det är ju bra för ulvarna få bort en god i lynchen också (förutom vid nattdl menar jqg) och att de kollat av läget i röstningen innan de(?) börjat rösta. Du har rätt i att det är nog inte alla ulvarna som röstat på caisa, men jag finner det inte helt otroligt att kanske två eller åtminstone en av dem är ulv.

Men alltså, goda ryker ju ofta i lynch. Goda är rätt duktiga på att rösta ut goda och ulvarna sprider ofta sina röster lite. Att ulvar dag ett skulle gå ihop för att få ut goda Caisa verkar inte så troligt, då skulle de ju röja sig?! Visst kan det finnas nån ulv bland rösterna på Caisa, men det kan lika gärna vara endast goda. Rösterna var ju ganska spridda igår.

Men alltså, goda ryker ju ofta i lynch. Goda är rätt duktiga på att rösta ut goda och ulvarna sprider ofta sina röster lite. Att ulvar dag ett skulle gå ihop för att få ut goda Caisa verkar inte så troligt, då skulle de ju röja sig?! Visst kan det finnas nån ulv bland rösterna på Caisa, men det kan lika gärna vara endast goda. Rösterna var ju ganska spridda igår.

Menar alltså att ulvarna skulle röja sig om de systematiskt gick ihop och röstade på samma.

KL

Jag vill varna för eventuell låg aktivitet från min sida ikväll då jag jobbar till sena natten. Ska försöka hinna in och rösta osv, men om mitt engagemang verkar tunt så vet ni varför. :)

Om du inte är säker på att du hinner in och rösta sen så kan det ju vara en god idé att rösta nu. Hinner du in mer sen kan du ju alltid ändra.

Har också lite knapert med tiden ikväll då dagDL är både för tidig och sen för mig :p (alltså har saker att göra nu som jag inte vet om jag blir klar med före kl 19)
Känns svårt då jag gärna hade läst andras (mera erfarna :angel:) teorier. Men jag går på min gut-feeling och enligt min teori (som är nästan den enda jag läst sen nattDL:en(?)) så ligger karamelldrottningen och con högt upp på min lista över möjliga ulvar. Och alla andra har jag lite mera på 0-skalan ännu.

Såå i brist på tid så får detta bli min röst :nailbiting:
AskoII röstar på karamelldrottningen

Om jag hinner senare så tar jag en titt igen och kanske ändrar min röst.

KL

Jag måste rösta tidigt. Min hoppträning har fått ändrad tid så nu måste jag läsa igenom ordentligt.

Det är ju alltid lika svårt när leken inte riktigt dragit igång - som de brukar göra på kvällskvisten.

Vad det gäller karamelldrottningen och Con så tycker jag att båda de stack ut lite igår med själva spelandet. I röstning så lag Con den avgörande rösten på den goda Caisa och det efter väldigt låg aktivitet, kanske gjorde hon det för att rädda en kompis i lyan eller för att hon helt enkelt visste att Caisa är var god och hade ett hyffsat läge iom så kort tid kvar till DL och inte så många kvar att rösta?

Karamelldrottningens röst då ? Att lägga första rösten av alla på en kollega i lyan håller jag som ...inte så sannolikt, med den senaste leken i färskt minne då nuvarande LL (Hedinn) av misstag råkade lägga en röst på en kollega som åkte i första lynch, så nej, jag tror inte att det var någon alibiröstning.

Sen så tycker jag att Asko sticker ut litegrann men mycket kanske kan skyllas på att hon är nybörjare, men innan lynch så verkar hon rätt så säker på att Caisa är god, hon hade ju rätt i det, kan det vara så att hon helt enkelt satt på facit redan innan lynch?

dramatik verkar också ha lite liknande tankar som jag angånde Con och karamelldrottningen, dock förstår jag inte riktigt vad hon drar för slutsats, det verkar hon inte riktigt veta själv. Är det för att hon själv är ulv och vet inte hur hon ska kunna teoria när hon sitter på facit?

Niyama tycker jag inte sticker ut på något vis även om hon är ganska så aktiv, hon känns väldigt neutral än så länge.

LilleLorden, gör en lite skum grej tycker jag, och det knyter an till vad Niyama skriver, det är väl bättre att rösta NU än att riskera att missa röstningen eller är det helt enkelt taktik för att få smyga i kulisserna och sen göra som skedde igår - lägga en avgörande röst?

LindgrenV som jag misstänkte igår litegrann, det kändes som hon eller Caisa, men min svaga OT-teori. Det kan ju fortfarande gälla att hon var den onda som försökte "liera" sig med en god? Men nej, jag tror att det är lite för långsökt. Min teori och magkänsla igår var ju uppenbarligen kass, så nej, jag hller nog LindgrenV åt det neutrala hållet numera.

Paddan gör lite instick utan att sticka ut. Känns också neutral för mig.

Sasse har inte gjort något väsen av sig alls, känns inte heller som så särskilt skumt iom att hon redan i anmälningstråden(tror jag) varnade för låg aktivitet.

Jag har lite svårt att välja mellan några som jag tycker gjort lite konstiga grejer. Man måste rösta på bara en - och

Cirkus röstar på Con enligt min teori ovan

Knapp

Jag kan inte riktigt släppa detta med Karamell och Con, jag tror att vi kan vara något på spåret här kanske så jag kommer göra så här:

Dramatik röstar på karamelldrottningen

Först och främst för att hon var den första jag fick en känsla av tidigt i spelet, och det brukar jag försöka lita på. Men också för att jag tror att hon blev räddad igår, eventuellt av Con. Detta gör ju även Con till en misstänkt för mig, och skulle karamell lynchas och visa sig vara ond så tror jag faktiskt att Con också är ond.

Sen tänkte jag skriva att kanske även andra rösten på Caisa (som Cirkus la) kunde varit misstänkt. Men sedan kom jag till att tänka på att karamell i det första inlägg jag reagerade på verkade vilja få blickarna till Caisa (som ju var god) och Cirkus, och är karamell ond verkar det ju lite otroligt att Cirkus också skulle vara det. I alla fall förstår jag inte varför karamell skulle försökt flytta fokus till henne i så fall. Men man kan såklart aldrig veta i detta spel, men det är vad jag tänkt hittills iaf.

Lillelorden Är svår att få grepp om tycker jag, många inlägg men mestadels OT, får se om hon skriver mer under kvällen.

Sasse Har varnat för dålig aktivitet och därför har man inte mycket att gå på ang. henne. Får se om även hon skriver mer idag.

LindgrenV Samma som med Lillelorden, många inlägg men mycket OT. Ska kolla igenom hennes inlägg mer dock.

Cirkus Har jag skrivit lite om i ovanstående inlägg.

Niyama Tycker jag är väldigt hal, ska kolla närmre även på henne.

glömmerallt är en i mina ögon förvirrad spelare som jag brukar ha svårt att tyda så jag behöver nog läsa mer från denne.

AskoII Verkar ju vara inne på samma linje som mig, i övrigt har jag inte några särskilda tankar om henne än.

Paddington Delar lite samma tankar som mig hittills, och jag har ännu inte reagerat på något speciellt här.

Con och Karamelldrottningen: se ovanstående inlägg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA