Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Efter att ha följt spåren från platsen Mumorsan hittades ledde alla ledtrådar till cirkus som portades från byn. Cirkus var ulv!

Natt DL 22.00

Vilket å sin tur kanske borde få mig att tänka ett varv till och inte dra så drastiska slutsatser, förstås :banghead: Men eftersom jag inte helt och hållet hänger med så vet jag inte om jag ska tolka det som gott eller ont, och eftersom jag inte hängt med tillräckligt sedan gårdagen för att bilda mig någon djupare uppfattning om de andra (har alltså läst alla inlägg, men har inte "hajat till" hos någon annan än).

Jag vill bara säga till er som undrar varför jag var så säker på att Caisa var god, så är svaret att jag var naiv :o Hade en känsla att hon var god och ville att hon skulle vara det också :angel: Hade hon fått följa med längre i leken så hade jag nog hunnit börja ifrågasätta mig själv också.

Jag varnade för att jag var blåögd förut! :p

Senast ändrad:

Röstsammanställning

Dag 1:
Karamelldrottningen röstar på Con
CaisaLundblad röstar på Niyama
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
AskoII röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på karamelldrottningen
Glömmerallt röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Con röstar på CaisaLundblad
Niyama röstar på Con
Ej röstat: Sasse

Dag 2:
AskoII röstar på karamelldrottningen
Cirkus röstar på Con
Paddington röstar på cirkus
LindgrenV röstar på AskoII
Sasse röstar på cirkus
Niyama röstar på AskoII
Niyama röstar på cirkus
Ej röstat: Lillelorden, glömmerallt, karamelldrottningen, Con

*kl*

Nu vill jag hålla Paddan och Sasse åt det godare hållet. Alibiröstande visst, men varför i det läget? Om inte Con och KD också är ulvar då, då var det endast ulvar som fått röster när Paddan röstade. Jag ska fundera mer på det sen.

Tillägg: Cirkus röstade på Con. Inte jättetroligt att de är kollegor kanske?

Senast ändrad:

Ja, men det blir senare DL imorgon. Men kan förbereda alla redan nu att det troligtvis blir väldigt tidig DL på fredag! Troligtvis under eftermiddagen.

Då kommer jag få rösta väldigt tidigt alt hoppa den röstningen om jag är kvar då, har tenta på fredag em.

Dag 2:
AskoII röstar på karamelldrottningen
Cirkus röstar på Con
Paddington röstar på cirkus
LindgrenV röstar på AskoII
Sasse röstar på cirkus
Niyama röstar på AskoII
Niyama röstar på cirkus
Ej röstat: Lillelorden, glömmerallt, karamelldrottningen, Con

Hmmm...
Jag försöker läsa något ur detta. Min spontana tanke är att nu när det visat sig att cirkus är ulv, att titta på vem hennes röst hamnade på. Och det är ju Con som jag har hållit uppe på min lista över misstänkta :nailbiting:

Oj så många som missat röstning!

Synd tycker jag :( Och det är några som är lite väl oaktiva tycker jag också, hur brukar man göra med såna deltagare? Jag menar, det blir ju svårt att bilda en uppfattning om dem när man inte vet så mycket...

Knapp

Det blir svårt att teoria och bilda sig en uppfattning i detta spel när så många missat röstningen, och dessutom knappt skrivit något heller. Lite tråkigt faktiskt, så jag hoppas verkligen att speciellt de som inte röstat kommer in snart och teoriar lite.

knapp

Oj har deadline redan varit, har haft lång dag i plugget idag. Ska försöka hinna/orka(jag är rätt trött) läsa igenom och teoria under kvälllen så jag kan bidra med någonting även om jag missade röstningen. Borde finnas en del att analysera nu. :)

Då kommer jag få rösta väldigt tidigt alt hoppa den röstningen om jag är kvar då, har tenta på fredag em.

Rösta tidigt. ALLTID rösta tidigt när möjligheten finns. Extra viktigt nu när röstdeltagandet är så lågt. Lite anledningen till varierande DLs och lång väntetid mellan dag och natt DL är ju just för att sprida ut aktiviteten (och rösterna).

Man teoriar om deras inaktivitet och lynchar dem, eller så käkas de upp av ulvarna, eller så får de en varning av LL, eller så hoppar de av själva pga tidsbrist och byts ut med någon annan. Lite olika beroende på vilket sätt deltagaren är inaktiv :idea:

Men du menar väl inte att du skulle strunta i röstningen medvetet?

Jag förstår inte varför det skulle vara problem att rösta tidigt? Okej jag kan förstå om en ond(vilket du ju kan vara) eventuellt vill avvakta hur andra röstar men som god är det ju bara bra om man kan rösta tidigt och delge andra sina ideer, om ingen god röstar tidigt blir det ju lättare för ulvarna att styra röstningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025