Sv: Varulvslek
Kl!
Förlåt att jag inte röstat! Trodde det var kl 20:00 sista chansen! Ska läsa nu!
Kl!
Förlåt att jag inte röstat! Trodde det var kl 20:00 sista chansen! Ska läsa nu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Nu vill jag hålla Paddan och Sasse åt det godare hållet. Alibiröstande visst, men varför i det läget? Om inte Con och KD också är ulvar då, då var det endast ulvar som fått röster när Paddan röstade. Jag ska fundera mer på det sen.
Tillägg: Cirkus röstade på Con. Inte jättetroligt att de är kollegor kanske?
Nej, såklart inte! Jag skrev ju att jag skulle rösta tidigt, men det verkar ha fallit bort i allas ögon. Med tidigt menar jag alltså strax efter DL dagen före, för sedan kopplar jag bort mig från nätet till tentan är över. Ni behöver inte hänga upp er så mycket på det, jag kanske inte ens är kvar då!
Jag har fortfarande mina misstankar mot Con, speciellt med aktiviteten runt DL och efter (dvs bara ett röstinlägg och sedan radiotystnad). På ett sätt känns det som om Con nästan redan gett upp? Iaf känns det lite passivt.
Och om ni undrar vad skillnaden mellan Con och Sasse är, så hade Sasse redan tidigare flaggat för dålig aktivitet och troligen missad röst igår så där känner jag inte samma sak - och jag har än så länge inget att gå på när det gäller Sasse.
.
Inte mycket inlägg av henne, vilket kan vara förståeligt enligt hennes inlägg. Önskar lite mera inlägg/teorier av henne innan jag uttalar mig något om henne.Jag förvarnar också om låg aktivitet i alla fall, vet inte hur jag ska ha tid till den här leken, de senaste dagarna har bara varit plugg och jobb, äta och sova typ. Ingen fritid där inte
Känns osäker, skulle vilja se lite nyare inlägg innan jag kan säga något mera även om förklaringen är förståelig.Jag vill varna för eventuell låg aktivitet från min sida ikväll då jag jobbar till sena natten. Ska försöka hinna in och rösta osv, men om mitt engagemang verkar tunt så vet ni varför.
Förståeligt så jag väntar på teorierna...Kan passa på att förvarna om att jag nog inte kan vara så aktiv som vanligt eftersom jag pluggar.
Jag förstår inte varför det skulle vara problem att rösta tidigt? Okej jag kan förstå om en ond(vilket du ju kan vara) eventuellt vill avvakta hur andra röstar men som god är det ju bara bra om man kan rösta tidigt och delge andra sina ideer, om ingen god röstar tidigt blir det ju lättare för ulvarna att styra röstningen.
Eh, nu kanske jag gjorde bort mig totalt. Men jag hann skumma igenom Sasses inlägg och det kändes som att jag liksom missat Cirkus + att jag kom på en möjlig anledning till Askos skumma teorier.
Ni vet väl att ni kan säga till om ni inte begriper min "teori" (som är så usel att den inte ens förtjänar sitt namn)?
Con: Cirkus var ju ond och man kan se på sidan 7 att bara ett par inlägg efter cirkus röst på caisa så röstar Con också på caisa, tycker också att det var lite konstig röstmotivering (#125) då jag tyckte att caisas fråga om antalet ulvar inte var så konstig då man som god bör ju veta ungefär hur många ulvar man har i byn. Och detta kan ju vara ett försök för att rädda sin (möjliga) ulvkamrat KD. Men detta börjar kännas lite som en vag och amatörmässig teori efter att flera ifrågasatt detta. Min magkänsla säger dock fortfarande att Con är på min lista över misstänkta.
Kan förtydliga att jag med sen inte menade jättesen, men kväll. Tänkte då ha natt DL på fredag morgon, men blir det bättre för de flesta att ha båda imorgon kväll så kan vi ha det, bara att komma med åsikter! Huvudsaken är ju att så många som möjligt hinner teoria och rösta.
Jag förstår inte ens om man är ond. Det är väl en piece of cake att rösta tidigt då med. Däremot har jag förståelse för att det kan bli kärvt om vi delvis ska ha sen DL imorgon (när är NattDL då?) och sedan ha tenta på fredag.
Är det svårt att hinna på fredagen skulle man ju kunna rösta på torsdag kväll/natt isof.
Kan förtydliga att jag med sen inte menade jättesen, men kväll. Tänkte då ha natt DL på fredag morgon, men blir det bättre för de flesta att ha båda imorgon kväll så kan vi ha det, bara att komma med åsikter! Huvudsaken är ju att så många som möjligt hinner teoria och rösta.
Hennes röst på con känns väldigt skum, OM första dagens röst var en räddningsröst så skulle hon ju kanske känna att hon behöver alibi rösta. OM con är ulv inte har tid att leka så kan hon ju sagt till de andra att det är okej att "offra" henne och på så vis få alibi då.
Jag håller för en gångs skull inte med dig
Jag tycker inte att Con är så suspekt. Men det beror i och för sig lite på. Som jag skrev, om ulvarna skulle vara fyra i den här, så utmärker sig tre stycken redan i första lynchen. Jag förstår inte riktigt varför båda ulvarna Con och cirkus skulle försöka rädda KD. Det måste vara bättre att en åker (KD) än att tre ulvar får så mycket uppmärksamhet som dessa tre nu fått.
Hur är i så fall din teori om att KD röstade på Con tidigt dag 1? Och du tror alltså, om än vagt (?), att två ulvar, både cirkus och Con skulle göra ett räddningsförsök på sin ulvkollega KD?
För egen del tycker jag att det är alldeles för vågat spel. Säg att ulvarna är fyra. Då har tre stycken spelat ett så pass högt spel att de riskeras att outas. Jag tror inte på det. För mig lutar det nog mer att Con är god, eftersom cirkus uppenbart var ond.
Jag håller för en gångs skull inte med dig
Jag tycker inte att Con är så suspekt. Men det beror i och för sig lite på. Som jag skrev, om ulvarna skulle vara fyra i den här, så utmärker sig tre stycken redan i första lynchen. Jag förstår inte riktigt varför båda ulvarna Con och cirkus skulle försöka rädda KD. Det måste vara bättre att en åker (KD) än att tre ulvar får så mycket uppmärksamhet som dessa tre nu fått.
Å andra sidan. Vad gäller det du skrev med att Con inte skulle ha tid och har meddelat att de båda kan offra henne och rösta där. Om det nu är så att det finns oerfarna ulvar i lyan, så är detta kanske möjligt. Men om det finns någon erfaren med så vet jag inte hur troligt jag tycker scenariot är, förutsatt om de då har någon kontakt och de oerfarna får lite råd och så. Med den märkliga röstningen dag 1, så har jag svårt att tro att alibiröstande på en ulvkollega som inte har tid med spelet, bara skulle göra det värre. Bättre då att försöka få kollegan ersatt?
Vet inte vad jag ska tro, både con och KD kan ju vara goda och då sitter väl ulvarna och skrattar åt oss som snöat in på dem.
å ena sidan hit.. Flera som skriver att de inte förstår Askos tankegångar. Fast varför ska man rösta på någon bara för wtt man inte hänger med? Isåfall får jag nog i denna leken rösta på alla för hänger då inte vidare med i direkt någons tankegång. Men ja kan ju hoppas på snart. Tycker det är svårt att placera folk. Många känns luriga. Får vissa godvibbar av några och ondvibbar av andra.KL
Jag är så stööört ofokuserad pga min tandställning och måste egentligen plugga, så jag kan inte analysera hela leken på grundnivå. Men jag har reagerat på Asko pga att jag inte hänger med i tankegångarna och känns lite ologiskt. Å ena sidan, om jag tolkar det rätt, så kan det vara ett försök att lägga fokus på andra och bort från sig själv - å andra sidan kan det vara oerfarenhet. Oavsett vad så är det det jag reagerat på mest och jag vet inte om jag ska tolka det som gott eller ont. Därför väljer jag att lägga min röst där idag eftersom jag inte kommer på något bättre.
LindgrenV röstar på Asko
.. Nu ska jag borsta tänderna för trehundrade gången
Vilken kovändning din röst blev. I alla fall i mitt huvud.