Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Nej, såklart inte! Jag skrev ju att jag skulle rösta tidigt, men det verkar ha fallit bort i allas ögon. Med tidigt menar jag alltså strax efter DL dagen före, för sedan kopplar jag bort mig från nätet till tentan är över. Ni behöver inte hänga upp er så mycket på det, jag kanske inte ens är kvar då! :)

*kl*

Nu vill jag hålla Paddan och Sasse åt det godare hållet. Alibiröstande visst, men varför i det läget? Om inte Con och KD också är ulvar då, då var det endast ulvar som fått röster när Paddan röstade. Jag ska fundera mer på det sen.

Tillägg: Cirkus röstade på Con. Inte jättetroligt att de är kollegor kanske?

Håller inte med, visst talar paddans och Sasses röster till deras fördel men det känns faktiskt som det kan vara rimliga alibiröster just pga läget. Det hade varit mycket prat om både KD och Con och båda hade redan fått röster och det hade inte varit konstigt att tro att de kanske skulle få fler. Så det borde snarare vara bra läge om man vill lägga en alibi röst på någon annan.

Alltså om det inte skulle finnas en risk att personen som röstats på åker ut så skulle det ju inte ge alibi.

Nej, såklart inte! Jag skrev ju att jag skulle rösta tidigt, men det verkar ha fallit bort i allas ögon. Med tidigt menar jag alltså strax efter DL dagen före, för sedan kopplar jag bort mig från nätet till tentan är över. Ni behöver inte hänga upp er så mycket på det, jag kanske inte ens är kvar då! :)

Jag tänkte väl det, lät lite konstigt :p

Lycka till på tentan! :)

Jag har fortfarande mina misstankar mot Con, speciellt med aktiviteten runt DL och efter (dvs bara ett röstinlägg och sedan radiotystnad). På ett sätt känns det som om Con nästan redan gett upp? Iaf känns det lite passivt.

Och om ni undrar vad skillnaden mellan Con och Sasse är, så hade Sasse redan tidigare flaggat för dålig aktivitet och troligen missad röst igår så där känner jag inte samma sak - och jag har än så länge inget att gå på när det gäller Sasse.

.

Ja det där med Cons aktivitet är lite märkligt jag är dock lite tveksam till om det säger något om hennes roll. Hur aktiv någon är tycker jag sällan beror på vilken roll den har utan snarare hur mycket tid att leka personen har.

Sasse brukar väl pladdra så mycket hon hinner oavsett roll. Hon känns ganska neutral för mig än så länge, behöver mer att gå på där.

Jag tänkte att jag skulle försöka mig på en liten lista :eek: mest för mig själv för att kunna ha skapa någon ordning över deltagarna i mitt huvud :D

KD: Känns fortfarande osäker och sitter fortfarande på min lista över misstänkta. På sidan 4 kan man hitta några av hennes inlägg (#63, 68, 72, 73, 77) som verkar lite förvirrande men dock kan det vara pga hennes trötthet. Önskar lite mera inlägg från henne.

Con: Cirkus var ju ond och man kan se på sidan 7 att bara ett par inlägg efter cirkus röst på caisa så röstar Con också på caisa, tycker också att det var lite konstig röstmotivering (#125) då jag tyckte att caisas fråga om antalet ulvar inte var så konstig då man som god bör ju veta ungefär hur många ulvar man har i byn. Och detta kan ju vara ett försök för att rädda sin (möjliga) ulvkamrat KD. Men detta börjar kännas lite som en vag och amatörmässig teori efter att flera ifrågasatt detta. Min magkänsla säger dock fortfarande att Con är på min lista över misstänkta.

dramatik: Känns ganska neutral och har inte märkt något särskilt ännu (vilket i sin tur gör mig lite nervös :nailbiting: ) men står på 0-strecket för nuet.

Paddington: Skall inte glömma att vi "tjafsade" lite om huruvida KD menade sig själv eller inte i hennes första röst (#116, 117) ;) Annars lade hen första rösten på caisa, men det tror jag inte avslöjar något om vilken sida hen står på. Magkänslan säger att hen står lite på goda sidan men den gör mig bara nervös så det försöker jag bortse från :p

LindgrenV: Känns hal och lite svår att få grepp om :eek: Kan inte uttala mig särskilt mycket om. Har inte sett så mycket teorier mot någon annan än mig heller?

Sasse:
Jag förvarnar också om låg aktivitet i alla fall, vet inte hur jag ska ha tid till den här leken, de senaste dagarna har bara varit plugg och jobb, äta och sova typ. Ingen fritid där inte ;)
Inte mycket inlägg av henne, vilket kan vara förståeligt enligt hennes inlägg. Önskar lite mera inlägg/teorier av henne innan jag uttalar mig något om henne.

Niyama: Även om det var bra att hen ändrade rösten från mig till cirkus :angel: så känns detta lite knepigt och jag undrar vad sasse kan ha skrivit som fick henne att ändra sig? Hur blev hen så säker på att just cirkus var ond? Men samtidigt så verkar det otroligt i mina (blåa) ögon att en ulv skulle ändra röst så där i sista minuten så att en ulvkamrat lynchas. Men å andra sidan så kan det vara en ulvigt lurig alibiröst.

Lillelorden:
Jag vill varna för eventuell låg aktivitet från min sida ikväll då jag jobbar till sena natten. Ska försöka hinna in och rösta osv, men om mitt engagemang verkar tunt så vet ni varför. :)
Känns osäker, skulle vilja se lite nyare inlägg innan jag kan säga något mera även om förklaringen är förståelig.

glömmerallt:
Kan passa på att förvarna om att jag nog inte kan vara så aktiv som vanligt eftersom jag pluggar.
Förståeligt så jag väntar på teorierna... :)

Kanske det blev lite ordning och reda i mitt huvud av detta ... eller ännu mera krångligt :crazy: Well, I tried!

Jag förstår inte varför det skulle vara problem att rösta tidigt? Okej jag kan förstå om en ond(vilket du ju kan vara) eventuellt vill avvakta hur andra röstar men som god är det ju bara bra om man kan rösta tidigt och delge andra sina ideer, om ingen god röstar tidigt blir det ju lättare för ulvarna att styra röstningen.

Jag förstår inte ens om man är ond. Det är väl en piece of cake att rösta tidigt då med. Däremot har jag förståelse för att det kan bli kärvt om vi delvis ska ha sen DL imorgon (när är NattDL då?) och sedan ha tenta på fredag.

Är det svårt att hinna på fredagen skulle man ju kunna rösta på torsdag kväll/natt isof.

Vettesjutton om jag kan sätta vare sig Paddan eller Niyama åt goda sidan bara för att de röstade på cirkus. Jag vet inte huruvida Paddan röstat på ulvkollegor i tidigare lekar, men Niyama är åtminstone öppen för det. Det som talar emot Niyama är väl hennes röständring, om det inte var en taktik då. Att göra något så uppseendeväckande och sedan prata bort sig från det alá "det är för uppseendeväckande för ulvar att göra så". Å andra sidan igen tycker jag hennes inlägg

Eh, nu kanske jag gjorde bort mig totalt. Men jag hann skumma igenom Sasses inlägg och det kändes som att jag liksom missat Cirkus + att jag kom på en möjlig anledning till Askos skumma teorier.

känns som att en god Niyama skrivit det.

Vad gäller Paddington tycker jag bara hennes röst var märklig, för att den var oväntat. Trodde verkligen hon skulle rösta på Con. Det verkade som om hon misstänkte Con mer, även om hon även teoriade om cirkus. Frågan är således om det var en taktik? Av någon anledning så tror jag inte det, för varför inte vara mer "diskret" i så fall och teoria mest om cirkus, istället för som det såg ut som nu, att det verkade som att hon skulle rösta på Con men sedan röstade på cirkus. Tycker det känns som en lite vrickad taktik som ulv, när man kan göra det enklare.

EDIT till mig själv. Läste Paddans inlägg igen efter jag skrivit detta och får väl egentligen ta tillbaka det. När jag skumläste hennes inlägg i stressen jag hade tidigare så kändes det som att hon misstänkte Con mer. Men första stycket hon skriver om Con så ifrågasätter hon snarare varför så många hängt upp sig på Con. Så, hon verkade inte alls misstänka Con mer. Och då tycker jag inte hennes röst är så annorlunda, kan mycket väl vara en alibiröst faktiskt.

Sedan den stora frågan, är KD ulv? I och med röststatistiken fösta dagen.

Röststatistik dag 1:

Karamelldrottningen röstar på Con
CaisaLundblad röstar på Niyama
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
AskoII röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på karamelldrottning
Paddington röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på karamelldrottningen
Glömmerallt röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Con röstar på CaisaLundblad
Niyama röstar på Con

Kan det tänkas ha varit ett räddningsförsök av KD som annars skulle ha åkt? Eller är det bara pga. slumpen som röststatistiken ser ut som den gör?

Jag tycker, till skillnad från vissa här, inte att Lillelordens inlägg nödvändigtvis behöver vara skumt. Visst, om man inte är säker på att man kan rösta senare borde man rösta tidigare. Vad gäller Lillelorden just (med tanke på att hon inte har varit inne senare heller) så tror jag att hon enbart var inne en kortis för att skriva det inlägget och sedan drog. Alltså att hon inte heller hade tid för leken vid just den stunden och bara ville förvarna om låg aktivitet (och ev. missad röst). Det har hänt att jag gjort så också. Det tar oftast längre tid att slänga iväg en röst, om man ska ha en teori dessutom, än att skriva en så simpel sak som Lillelorden gjorde.

:cry:

Ni vet väl att ni kan säga till om ni inte begriper min "teori" (som är så usel att den inte ens förtjänar sitt namn)? :p

Jag är mest frågande till varför du misstänker Con och KD. Du hade ju uppenbart rätt att en ulv röstade på Caisa, cirkus. Vad är dina teorier nu om KD och Con? Oförändrade eller ej? Om de är oförändrade vill jag gärna ha en förklaring igen :)

Kan förtydliga att jag med sen inte menade jättesen, men kväll. :) Tänkte då ha natt DL på fredag morgon, men blir det bättre för de flesta att ha båda imorgon kväll så kan vi ha det, bara att komma med åsikter! Huvudsaken är ju att så många som möjligt hinner teoria och rösta.

Con: Cirkus var ju ond och man kan se på sidan 7 att bara ett par inlägg efter cirkus röst på caisa så röstar Con också på caisa, tycker också att det var lite konstig röstmotivering (#125) då jag tyckte att caisas fråga om antalet ulvar inte var så konstig då man som god bör ju veta ungefär hur många ulvar man har i byn. Och detta kan ju vara ett försök för att rädda sin (möjliga) ulvkamrat KD. Men detta börjar kännas lite som en vag och amatörmässig teori efter att flera ifrågasatt detta. Min magkänsla säger dock fortfarande att Con är på min lista över misstänkta.

Hur är i så fall din teori om att KD röstade på Con tidigt dag 1? Och du tror alltså, om än vagt (?), att två ulvar, både cirkus och Con skulle göra ett räddningsförsök på sin ulvkollega KD?

För egen del tycker jag att det är alldeles för vågat spel. Säg att ulvarna är fyra. Då har tre stycken spelat ett så pass högt spel att de riskeras att outas. Jag tror inte på det. För mig lutar det nog mer att Con är god, eftersom cirkus uppenbart var ond.

Har inte hunnit teoria så mycket än har mest försökt analysera cirkus inlägg nu när vi vet att hon var ond. Jag har framförallt kikat på första röstningen och jag är lite osäker på vad jag ska tro om cirkus röst där vi vet att Cl var god och cirkus var klart delaktig i att det var hon som röstades ut. Rösta ut goda brukar leda till misstankar så en rimlig teori är ju att det skulle kunna vara en "räddningsröst" och om det är det så är det mest troligt Kd som är kollegan.

Men en rutinerad ulv vet att den där typen av röster alltid,alltid leder till misstankar och jag upplever att det är mycket ovanligt att ulvar räddningsröstar i sådana lägen. Vilket då tyder på att det inte är någon räddningsröst men å andra sidan så är cirkus ganska orutinerad så det är ändå möjligt att det är en räddnings röst. Jag blir bara mer snurrig av det ju mer jag tänker på det.

Hennes röst på con känns väldigt skum, OM första dagens röst var en räddningsröst så skulle hon ju kanske känna att hon behöver alibi rösta. OM con är ulv inte har tid att leka så kan hon ju sagt till de andra att det är okej att "offra" henne och på så vis få alibi då.

Så sammanfattningsvis gör cirkus röstande mig misstänksam mot både con och KD

Kan förtydliga att jag med sen inte menade jättesen, men kväll. :) Tänkte då ha natt DL på fredag morgon, men blir det bättre för de flesta att ha båda imorgon kväll så kan vi ha det, bara att komma med åsikter! Huvudsaken är ju att så många som möjligt hinner teoria och rösta.

Jag tänkte mest på Lindgren som ju kanske behöver rösta efter DL om hon ska ha tid till tentan sedan på fredag. Men det är väl iofs inget hinder att rösta mellan Dag-/NattDL. Bättre än att inte rösta alls åtminstone :)

Jag förstår inte ens om man är ond. Det är väl en piece of cake att rösta tidigt då med. Däremot har jag förståelse för att det kan bli kärvt om vi delvis ska ha sen DL imorgon (när är NattDL då?) och sedan ha tenta på fredag.

Är det svårt att hinna på fredagen skulle man ju kunna rösta på torsdag kväll/natt isof.

Ja jag tycker inte det är några problem att rösta tidigt som ond heller men då kan det ju finnas taktiska skäl till att vilja vänta med rösten.

Jag lär i varje fall hinna rösta på fredag om jag fortfarande lever för jag har inga lektioner då.

Jag vill inte ha för kort tid mellan dag och nattdeadline dom tre timmarna som är idag känns som minimum helst vill jag ha betydligt längre.

Vilka tider spelar mindre roll men jag vill ha lång tid mellan deadlines.

Hennes röst på con känns väldigt skum, OM första dagens röst var en räddningsröst så skulle hon ju kanske känna att hon behöver alibi rösta. OM con är ulv inte har tid att leka så kan hon ju sagt till de andra att det är okej att "offra" henne och på så vis få alibi då.

Jag håller för en gångs skull inte med dig :p

Jag tycker inte att Con är så suspekt. Men det beror i och för sig lite på. Som jag skrev, om ulvarna skulle vara fyra i den här, så utmärker sig tre stycken redan i första lynchen. Jag förstår inte riktigt varför båda ulvarna Con och cirkus skulle försöka rädda KD. Det måste vara bättre att en åker (KD) än att tre ulvar får så mycket uppmärksamhet som dessa tre nu fått.

Å andra sidan. Vad gäller det du skrev med att Con inte skulle ha tid och har meddelat att de båda kan offra henne och rösta där. Om det nu är så att det finns oerfarna ulvar i lyan, så är detta kanske möjligt. Men om det finns någon erfaren med så vet jag inte hur troligt jag tycker scenariot är, förutsatt om de då har någon kontakt och de oerfarna får lite råd och så. Med den märkliga röstningen dag 1, så har jag svårt att tro att alibiröstande på en ulvkollega som inte har tid med spelet, bara skulle göra det värre. Bättre då att försöka få kollegan ersatt?

Å andra sidan är det väl bättre att alla hinner rösta än att ha skilda DL's.

Jag har för mig att LV skulle rösta kvällen innan fredag. Så då kanske man inte har NattDL för sent, beroende på hur mycket nattmänniska hon är då. Ja, i alla fall, hon kan ju ta upp det med LL själv än att jag sitter och skriver när hon kan och inte kan rösta :p

Jag tycker inte att Con är så suspekt. Men det beror i och för sig lite på. Som jag skrev, om ulvarna skulle vara fyra i den här, så utmärker sig tre stycken redan i första lynchen. Jag förstår inte riktigt varför båda ulvarna Con och cirkus skulle försöka rädda KD. Det måste vara bättre att en åker (KD) än att tre ulvar får så mycket uppmärksamhet som dessa tre nu fått.

Men jag håller med dig:p

Con i sig är ju inte särskilt skum utan mest frånvarande.

Instämmer i resonemanget ovan.

Är KD och con att räkna som orutinerade? jag har nog inte lekt så mycket med dom vad jag minns men jag har ju haft lite lekuppehåll. Flera orutinerade ulvar tillsamman skulle ju kunna leda till lite märkliga röster.

Vet inte vad jag ska tro, både con och KD kan ju vara goda och då sitter väl ulvarna och skrattar åt oss som snöat in på dem.

Hur är i så fall din teori om att KD röstade på Con tidigt dag 1? Och du tror alltså, om än vagt (?), att två ulvar, både cirkus och Con skulle göra ett räddningsförsök på sin ulvkollega KD?

För egen del tycker jag att det är alldeles för vågat spel. Säg att ulvarna är fyra. Då har tre stycken spelat ett så pass högt spel att de riskeras att outas. Jag tror inte på det. För mig lutar det nog mer att Con är god, eftersom cirkus uppenbart var ond.

Det börjar ärligt talat kännas som att de goda är på steg två och ulvarna steget före dem (steg ett) medan jag är på steg fyra :p fram med dumstruten!

Tror du då att det är möjligt att cirkus röstade på caisa för att rädda sin ulvkollega, KD?

Men om Con är god så saknas det ändå tre ulvar (KD?), och ännu har jag inte sett någon teori mot någon annan än dessa tre som känns trolig.

Å andra sidan. Vad gäller det du skrev med att Con inte skulle ha tid och har meddelat att de båda kan offra henne och rösta där. Om det nu är så att det finns oerfarna ulvar i lyan, så är detta kanske möjligt. Men om det finns någon erfaren med så vet jag inte hur troligt jag tycker scenariot är, förutsatt om de då har någon kontakt och de oerfarna får lite råd och så. Med den märkliga röstningen dag 1, så har jag svårt att tro att alibiröstande på en ulvkollega som inte har tid med spelet, bara skulle göra det värre. Bättre då att försöka få kollegan ersatt?

Kanske det är tre oerfarna ulvar och en väldigt erfaren ulv som låter de små springa vilt så mycket de vill så sitter hen kvar till sist och de onda vinner trots allt :eek:

EDIT: Har räknat fel, cirkus är ju borta, så det ska vara bara två valpar och en erfaren ulv :angel:

Vet inte vad jag ska tro, både con och KD kan ju vara goda och då sitter väl ulvarna och skrattar åt oss som snöat in på dem.

:cautious:
Tycker mig höra avlägsna ondskefulla skratt långt borta i fjärran... Paranoid! :nailbiting:

Senast ändrad:

KL

Jag är så stööört ofokuserad pga min tandställning och måste egentligen plugga, så jag kan inte analysera hela leken på grundnivå. Men jag har reagerat på Asko pga att jag inte hänger med i tankegångarna och känns lite ologiskt. Å ena sidan, om jag tolkar det rätt, så kan det vara ett försök att lägga fokus på andra och bort från sig själv - å andra sidan kan det vara oerfarenhet. Oavsett vad så är det det jag reagerat på mest och jag vet inte om jag ska tolka det som gott eller ont. Därför väljer jag att lägga min röst där idag eftersom jag inte kommer på något bättre.

LindgrenV röstar på Asko

.. Nu ska jag borsta tänderna för trehundrade gången :p
å ena sidan hit.. Flera som skriver att de inte förstår Askos tankegångar. Fast varför ska man rösta på någon bara för wtt man inte hänger med? Isåfall får jag nog i denna leken rösta på alla för hänger då inte vidare med i direkt någons tankegång. Men ja kan ju hoppas på snart. Tycker det är svårt att placera folk. Många känns luriga. Får vissa godvibbar av några och ondvibbar av andra.

Och så detta med min röst på Con känns ju verkligen urtjatat. Ja det var en -blunda å peka- hon kan vara ond men likväl god. Varför blir alltid min första röst på nån så genomgranskad?! Jo jag tror för att det är lättare att hitta motiveringar till dåliga röster. Men ändå. Första rösten!

Vilken kovändning din röst blev. I alla fall i mitt huvud.

Hur menar du? Vadå kovändning?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar