Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Å andra sidan är det väl bättre att alla hinner rösta än att ha skilda DL's.

Jag har för mig att LV skulle rösta kvällen innan fredag. Så då kanske man inte har NattDL för sent, beroende på hur mycket nattmänniska hon är då. Ja, i alla fall, hon kan ju ta upp det med LL själv än att jag sitter och skriver när hon kan och inte kan rösta :p

jag tycker det vore mycket bättre att ha natt deadline fredag förmiddag och skjuta upp fredagens dagdeadline till lördag förmiddag om hedinn kan då.

Jag avskyr verkligen ihopslagna deadline det blir ofta en massa märkliga teorier kring folksroller utifrån när de varit aktiva i tråden tycker jag. Svårtare att teoria blir det också tycker jag

Paddington: Jag blev nyfiken, du skrev om con och cirkus men även lite om karamelldrottningen i början. Sen tog du upp dem i varsitt stycke men inget om KD igen, jag är nyfiken på din åsikt om henne, skulle du kunna skriva nåt om det också?

Vilken kovändning din röst blev. I alla fall i mitt huvud.

Håller förövrigt med dramatik att Paddans senaste röst tog en oväntad vändning. Trodde rösten skulle landa på Con.

Jag svarar er alla i samma inlägg:

Jag ska se om jag har någon åsikt om henne när jag läst igenom leken igen. Jag fick lixom omvärdera min åsikt om henne när jag började fundera över det ev sambandet mellan denne och Con, och nu har jag inte hunnit kolla ngt mer på denne.

När jag var hemma tidigare så hann jag inte göra några jätteanalyser eller långa teoriinlägg utan skrev bara ned det som fastnat på näthinnan när jag läste igenom leken och det var det som låg till grund till min "kovändning". Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kändes det inte bra att ev koppling Con/Karamell fått så stort fokus speciellt som Con inte skrivit ngt mer än sina två inlägg och därför ville jag inte rösta på denne.

*kl*

Var nattDL 22:00 ikväll?
Om jag inte blir ihjältuggad så blir det intressant att se resultatet.

Jag skulle gärna se betydligt mer teorier från dig. Tycker det känns ganska konstigt att komma in och skriva så här nu när leken ändå börjat komma igång.

Tycker det är svårt att placera folk. Många känns luriga. Får vissa godvibbar av några och ondvibbar av andra.

Vilka verkar goda och vilka verkar onda då tycker du? Något mer specifikt måste du väl börja tycka nu? Typiskt ulvigt att tassa kring ämnet på detta vis tycker jag.

Och angående att jag tyckte paddan gjorde en kovändning så var det för att jag trodde hon var helt inne på Con, men så röstar hon plötsligt på Cirkus. Jag hade inte uppfattat att paddan hade några misstankar mot Cirkus, men nu med facit i hand så blev det ju bra ändå.:)

Är KD och con att räkna som orutinerade? jag har nog inte lekt så mycket med dom vad jag minns men jag har ju haft lite lekuppehåll. Flera orutinerade ulvar tillsamman skulle ju kunna leda till lite märkliga röster.

KD är orutinerad, ja. Tror att hon bara varit med i enstaket lekar. Con däremot skulle jag inte räkna som orutinerad. Hon spelar inte så ofta, men har för mig att hon varit med ett tag ändå.

Paddington: Jag blev nyfiken, du skrev om con och cirkus men även lite om karamelldrottningen i början. Sen tog du upp dem i varsitt stycke men inget om KD igen, jag är nyfiken på din åsikt om henne, skulle du kunna skriva nåt om det också?

Svar på din fråga - Karamell känns som en blankt papper för mig. Igår funderade jag ju över vad hon menade med sin röst på Con - men sedan kom hon in morse och skrev sitt inlägg och du mfl hade ju rätt att hon skrivit i 3e person och gjort en BOP. I övrigt har hon inte gjort några inlägg el lämnat några avtryck direkt. Förstår vad några reagerar på med hennes "kan någon annan få igång leken" - men jag tycker inte det säger ngt om hennes roll ännu.

Tror du då att det är möjligt att cirkus röstade på caisa för att rädda sin ulvkollega, KD?

Jag anser att det är troligare än om både KD och Con är ulvar i alla fall. Jag är lite skeptisk till att ulvarna skulle spela ett sådant spel dag1 som de gjorde, framförallt för att jag anser att Con är en rutinerad spelare. De andra två (cirkus och KD) är det dock inte.
Däremot som sagt, kan det tänkas att cirkus försökte rädda en ulvkollega.

Kanske det är tre oerfarna ulvar och en väldigt erfaren ulv som låter de små springa vilt så mycket de vill så sitter hen kvar till sist och de onda vinner trots allt :eek:

EDIT: Har räknat fel, cirkus är ju borta, så det ska vara bara två valpar och en erfaren ulv :angel:

Jag vettesjutton vem den ulven skulle vara i så fall. Det är väl inte helt omöjligt. Åtminstone jag har vid några tillfällen tappat tilltron till mina ulvkollegors spelande i tidigare lekar, och låtit dom sköta sitt. Jag är förhoppningsvis inte ensam om att vara oempatisk :p

Svar på din fråga - Karamell känns som en blankt papper för mig. Igår funderade jag ju över vad hon menade med sin röst på Con - men sedan kom hon in morse och skrev sitt inlägg och du mfl hade ju rätt att hon skrivit i 3e person och gjort en BOP. I övrigt har hon inte gjort några inlägg el lämnat några avtryck direkt. Förstår vad några reagerar på med hennes "kan någon annan få igång leken" - men jag tycker inte det säger ngt om hennes roll ännu.

Jag håller med karamells inlägg säger inte så mycket.

Jag blir lite paranoid av att jag misstänker både karamellen och con pga hur andra skrivit och röstat(främst cirkus) snarare än vad de själva skrivit.

KD - var den första jag reagerade något på igår (men som inte behövde betyda misstänkt). Ser att hon fått två röster nu men kan inte riktigt se vad det misstänkta med henne är, Askos teorier begriper jag faktiskt inte mycket av alls. Detta med att Con och KD skulle vara kollegor känns visserligen möjligt, men man kanske inte ska låsa sig vid det?

Hur tänker du då på t.ex. dramatik som (om jag inte minns helfel) också har varit mycket inne på detta? Eller varför är bara Asko misstänkt pga detta?

KD är orutinerad, ja. Tror att hon bara varit med i enstaket lekar. Con däremot skulle jag inte räkna som orutinerad. Hon spelar inte så ofta, men har för mig att hon varit med ett tag ändå.

Okej. Jag blir mest snurrig när jag försöker reda ut det där. Jag tror jag ska släppa det lite jag vill inte snöa in för mycket utan hålla lite koll på övriga också.

Instämmer m GA, dags att kika vidare på övriga - Con/Karamell har fått alldeles för mycket fokus och det finns fortfarande tre ulvar kvar i leken...

Efter alla dramatiska händelser var byborna glada över en lugn natt.

DL imorgon 20.00. Natt DL 11.00 på fredag.

Så kör vi följande Dag DL på lördag förmiddag, om det låter okej? Känns kanske som ett bättre alternativ än tidigt på fredag?

ÅhÅ! Blev nästan ett anti-klimax där :p Så ängeln räddade den som ulvarna tänkte käka upp, eller?

EDIT: Dag dl på lördag förmiddag passar mig inte alls, hellre på lördagskvällen om det inte går på fredagskvällen.

Kl
Jag måste verkligen be om ursäkt för missad DL. Trodde verkligen att jag skulle hinna läsa lite på jobbet och komma med en teori, men det har varit fullt upp tills nyss.

Såg att jag fick kritik för att jag inte röstade tidigare under dagen och vill bara säga att jag inte hade en chans i världen att läsa igenom leken under stunden jag hade för att skapa någon som helst vettig upffattning om spelarna efter gårdagens röstning. Och BOP är ju inte tillåtet.

Återigen, hemskt ledsen och jag lovar att komma med "mer" imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar