Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Det är klart det är bättre att välja någon men orutinerade spelare gör så mycket som jag tycker är konstigt:p Tex. om en ny och osäker ulv är inne under dagen i leken med många timmar till nattdeadline och inte har kontakt med de andra så kanske den utgår från att de andra kommer in senare och väljer.

Det är väl rätt troligt att typ vem som helst utgår från det? Vem sjutton skickar in nattval flera timmar innan DL liksom, speciellt när det är skilda DL's som det är nu och de flesta kan vara inne emellan. Det skulle vara märkligare om alla tänkt att "äh, det fixar nog min ulvkollega". Inte så vanligt tror jag, vanligare att LL får femtioelva PM om vem som ska käkas? :p

Det är väl rätt troligt att typ vem som helst utgår från det? Vem sjutton skickar in nattval flera timmar innan DL liksom, speciellt när det är skilda DL's som det är nu och de flesta kan vara inne emellan. Det skulle vara märkligare om alla tänkt att "äh, det fixar nog min ulvkollega". Inte så vanligt tror jag, vanligare att LL får femtioelva PM om vem som ska käkas? :p

Vem sjutton tror du?:p Om jag var ulv och inte visste att andra skulle vara inne och jag själv inte kunde vara inne senare så tycker jag det verkar fullt rimligt att "säkerhetsskicka" något val.

I övrigt håller jag med, det är nog många LL som fått lite fler pm än nödvändigt.

Vem sjutton tror du?:p Om jag var ulv och inte visste att andra skulle vara inne och jag själv inte kunde vara inne senare så tycker jag det verkar fullt rimligt att "säkerhetsskicka" något val.

Jag brukar hålla kontakt med dom jag spelar med jag, så jag slipper skicka PM långt innan jag vet om jag vill käka just den personen. :p

Jag brukar hålla kontakt med dom jag spelar med jag, så jag slipper skicka PM långt innan jag vet om jag vill käka just den personen. :p

Ja jag också, men nu diskuterade jag från scenariot att en/flera ulvar kan vara oaktiva. Och hur en ensamt aktiv ulv kan tänkas agera utifrån det.
Jag tror att en orutinerad ulv kanske bettet sig annorlunda än jag gjort i en liknande situation.

Men eftersom det känns osannolikt att ulvarna inte försökt äta tycker jag att vi kan släppa diskutionen nu blir så hypotetiskt, bättre att fokusera på annat.

Nu blev jag nyfiken, vad gör LL då? Tittar på den senaste skickade PM:et från ulvarna?

Ja det är väl standardregeln att gå efter det senaste men det beror på vad som står i pm:en också. Jag har nog några gånger skrivit något som börjat i stil med "Om ingen annan sagt något..."

Sen så står det väl ofta samma namn i pm:en, typ att ulvarna diskuterat och bestämt men inte gjort upp om vem som ska meddela LL.

Nu blev jag nyfiken, vad gör LL då? Tittar på den senaste skickade PM:et från ulvarna?

Det brukar handla om att ulvarna kommit överens om nattval, men inte vem som ska skicka in, så alla gör det :p

Alternativt så skriver man (eller jag i alla fall), "vi väljer X om ingen annat sägs".

Ja jag också, men nu diskuterade jag från scenariot att en/flera ulvar kan vara oaktiva. Och hur en ensamt aktiv ulv kan tänkas agera utifrån det.
Jag tror att en orutinerad ulv kanske bettet sig annorlunda än jag gjort i en liknande situation.

Men eftersom det känns osannolikt att ulvarna inte försökt äta tycker jag att vi kan släppa diskutionen nu blir så hypotetiskt, bättre att fokusera på annat.

Ja, det känns väl rätt värt att släppa. Det är väl bara Asko som är orutinerad som i att aldrig ha spelat tidigare, de andra har ju gjort det. Sedan vet jag inte hur många som varit ulvar iofs, men ah! Skitsamma. Tippar på att ulvarna försökte käka någon.

Försöker få lite ordning och reda här då jag var nyfiken på antalet deltagare.

Deltagarlista:
Lillelorden
Sasse
LindgrenV
cirkus - ulv
CaisaLundblad - bybo
Niyama
glömmerallt
Mumorsan - bybo
Askoll
Karamelldrottningen
Dramatik
Paddington
Con

10 deltagare kvar,
7 specialroller kvar (ingen har försvunnit ännu) och 3(?) ulvar kvar.

Låter detta rimligt?

Jag har lektion i morgon kväll och vet inte hur aktiv jag kommer kunna vara i morgon så jag tänker rösta nu. Om jag hinner teoria mer i morgon och kommer fram till något bättre då är det möjligt att jag ändrar.

glömmerallt röstar på karamelldrottningen

Efter tidigare teorier om att cirkus röst dag 1 kan ha varit en räddningsröst. Plus att hon verkar lite "medflytande" och inte sticker ut så mycket. lite smygande helt enkelt.

Ingen super teori men hon är min mest misstänkta just nu.

Nä det låter inte rimligt för jag får det bara till 6 specialroller om man utgår från att det finns en av varje. Tre ulvar låter rimligt så skulle gissa att det är en bybo kvar också.

Nä det låter inte rimligt för jag får det bara till 6 specialroller om man utgår från att det finns en av varje. Tre ulvar låter rimligt så skulle gissa att det är en bybo kvar också.

Va? Låt mig räkna igen ... :o Whoops, nu ser jag att jag råkade räkna bybor som en specialroll, låt mig gå till ett hörn för att skämmas och dö :banghead:

SEX specialroller kvar då, tre(?) ulvar och en bybo :D

*kl*

Jag tror inte att ulvarna missade att käka - det ska nog väldigt mycket till innan det händer och med tre ulvar kvar, nä mycket troligare är att käket stoppades.

Sedan förstår jag inte riktigt diskussion om varför en oerfaren ulv inte skulle våga käka - den kan ju fritt välja vem som helst förutom sina kolleger. Spelar ju lixom ingen roll vem den väljer.

Håller inte med, visst talar paddans och Sasses röster till deras fördel men det känns faktiskt som det kan vara rimliga alibiröster just pga läget. Det hade varit mycket prat om både KD och Con och båda hade redan fått röster och det hade inte varit konstigt att tro att de kanske skulle få fler. Så det borde snarare vara bra läge om man vill lägga en alibi röst på någon annan.

Alltså om det inte skulle finnas en risk att personen som röstats på åker ut så skulle det ju inte ge alibi.

Fast om jag var i lyan och Con och/el Karamell också skulle vara i lyan varför inte strömrösta istället? Det hade väl varit otroligt dumt att i detta läge skifta fokus till en annan ulv, speciellt som mina misstankar varit på con/karamell tidigare?

När jag varit LL och fått olika val från olika personer i lyan så har jag informerat dem om att sista inskick gäller. Om lyan har svårt att komma i kontakt m varandra brukar jag lägga upp ett inlägg i tråden att alla ska se över sina PM-korgar...

Okej. Jag blir mest snurrig när jag försöker reda ut det där. Jag tror jag ska släppa det lite jag vill inte snöa in för mycket utan hålla lite koll på övriga också.

Jag har lektion i morgon kväll och vet inte hur aktiv jag kommer kunna vara i morgon så jag tänker rösta nu. Om jag hinner teoria mer i morgon och kommer fram till något bättre då är det möjligt att jag ändrar.

glömmerallt röstar på karamelldrottningen

Efter tidigare teorier om att cirkus röst dag 1 kan ha varit en räddningsröst. Plus att hon verkar lite "medflytande" och inte sticker ut så mycket. lite smygande helt enkelt.

Ingen super teori men hon är min mest misstänkta just nu.

Jag är lite nyfiken på att veta vad som får dig att rösta på Karamellen - vad var det som hände mellan inlägget ovan och ditt röstinlägg som fick dig att rösta på Karamellen? Vad är dina tankar om övriga deltagare i leken?

Å andra sidan är det väl bättre att alla hinner rösta än att ha skilda DL's.

Jag har för mig att LV skulle rösta kvällen innan fredag. Så då kanske man inte har NattDL för sent, beroende på hur mycket nattmänniska hon är då. Ja, i alla fall, hon kan ju ta upp det med LL själv än att jag sitter och skriver när hon kan och inte kan rösta :p

Ja precis, eftersom jag går och lägger mig vid 21-22 skulle det betyda att en sen dag-DL gör att jag måste lägga röst inför nästa DL i princip innan vi fått veta vem som åkt ut till torsdagens DL :banghead:

Men nu verkar det väl ha löst sig tror jag? :) (om jag inte drömt att jag läst det förstås, bara skumläst tråden från telefonen :p)

Alltså, först av allt: Jag hänger inte riktigt med i era teorier om Karamell. Jag tror väl att det har lite med hur man läser inläggen, men de inlägg ni läser som aggressiva tycker jag snarare är skrivna med en gnutta sarkastisk humor? :cautious: Menar t.ex. detta inlägg:

Kan inte nån rösta nån gång då? Eller komma med några teorier? Eller bjuda mig på kaffe och bulle?

Om jag väljer att skriva om det så här:

Kan inte nån rösta nån gång då? Eller komma med några teorier? Eller bjuda mig på kaffe och bulle? :p

Så kanske ni förstår hur jag tolkar inlägget? Jag kan förstås ha sjukt fel, och jag har inte tolkat någon röststatistik eller så, men aggressiviteten som jag fattat det som att flera här grundar sina teorier i har jag inte uppfattat själv. Nu sätter jag Karamell varken åt det goda eller onda hållet, men jag ser inte samma sak som er och har väl ingenting att gå på om Karamell.

Och nu inser jag ju att jag har slarvläst också, och att det även är att det inte finns så mycket substans som gör att Karamell hamnat på folks misstankelista :p

Men jag undrar också över Con, som också är på folks tapet just nu - två (?) inlägg är skrivna och hon lade en avgörande röst på Caisa, som åkte ut och var god. Och fick en tidig röst från cirkus, som var ond. Är det en alibiröst från cirkus? Att om cirkus nu inte hade åkt ut så hade hon setts som god om Con åkt ut och visat sig vara ulv, eller tvärtom. Det var ju ändå en tidig röst och många som missat att rösta så cirkus hade ju inte kunnat räkna med att åka ut så tidigt, eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar