Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Inte att det var just sasse, utan att cirkus äntligen fick de misstankar jag tyckte hon förtjänade. ;)

Och jo, kanske, men som du säger tycker även jag cirkus verkade för taggad i början för att bara ge upp leken sådär, därför tycker jag inte det kändes trovärdigt. :)

Niyama känner jag också borde ligga mot gott, då hon försvarat både mig och con lite, plus rösten på cirkus. Inte helt övertygad, men kan inte riktigt sätta fingret på det... Enda anledningen jag skulle kunna se för henne att rösta på em ulv om hon själv är ulv är om cirkus sagt åt henne att göra det och få alibi, för att cirkus kanske inte hade tid med leken ändå, eller nåt sånt. Men det verkar inte ett dugg troligt.

Om cirkus sagt åt henne? Alltså vissa röstar inte på sina ulvkollegor om de inte får veta av denne att det är fritt fram sas. Andra röstar på sina ulvkollegor oavsett, för egen vinnings skull. Niyama har jag för mig är en sådan spelare som inte nödvändigtvis frågar, men hon är inte lika bitchig som Mammas (om ni hamnar i lyan med henne någon gång kommer ni förstå. Mammas spelar kortfattat för egen överlevnads skull och röstar hejvilt på sina ulvkollegor - utan att fråga först).

Med det sagt, om Niyama är ond tror jag inte alls att hon har frågat. Men jag vet inte om jag vill sätta henne åt ulv-hållet iom att röständring är så pass utstickande och jag har för mig att Niyama som ulv står för diskretion. Hon vill alltså inte göra något utstickande i onödan. Därför håller jag henne mer åt goda hållet för tillfället. Fast jag känner mig lite paranoid samtidigt så jag håller det öppet :p

(om ni hamnar i lyan med henne någon gång kommer ni förstå. Mammas spelar kortfattat för egen överlevnads skull och röstar hejvilt på sina ulvkollegor - utan att fråga först)

... jag tror att jag aldrig någonsin vill hamna i samma lya som mammas :eek:

Men då låter du väl det påverka din syn på sasse? Jag vet inte :cautious: känns lite lättvindigt att avskriva sasse som ond bara pga det.

Jag tolkar det som att Caisa håller mig för god för att jag var med och röstade ut en ond, och inte för att jag teoriade om cirkus. Rätta mig om jag har fel, Caisa.

-----

Hoppas Caisa kan dra upp aktiviteten från Con då, men det antar jag med tanke på aktiviteten hon hade i förra leken. Det kommer bli svårt oavsett att läsa av henne eftersom Con ju var så inaktiv och enbart röstade första DL. Har väl inte skrivit något efter detta röstinlägg? Dock, med tanke på den rösten hon lade har jag lite svårt att sätta henne åt onda sidan, av den enda anledningen att jag är mycket skeptisk till att både ulvarna (hypotetiskt nu då) cirkus och Con skulle försöka göra ett räddningsförsök av KD. Bland oerfarna kanske? Men det är för mig så långsökt och orimligt att jag skulle bli mycket förvånad om det visar sig ha varit så i slutet av leken. Det är för mig mer rimligt att cirkus gjorde ett räddningsförsök och att Con bara lade rösten på Caisa av annan anledning.

Med det sagt så funderar jag fortfarande på KD och cirkus som ulvkollegor. Mycket pga. röstningen då, men även pga. vissa av KD’s inlägg, däribland att hon ville att andra skulle starta leken. Visst kan det ha varit ”på skoj” sas, men det kan också ha varit att hon skojade till inlägget så det inte skulle tas så allvarligt (som det ändå har gjort). Någon skrev att hon var kort i tonen och jag har för mig att hon alltid är det, är åtminstone något jag reagerat på tidigare och då var hon god, om jag inte minns helt fel. Vad gäller att hon inte svarar på misstankar så har hon kanske gett upp? Har för mig att hon kommenterade vid något tillfälle att hon alltid blev misstänkt, och det är väl rätt trist att alltid bli det iofs. Det blev jag också i början. Oavsett så har jag henne högt upp på min misstanke, mestadels för cirkus röst faktiskt. Å andra sidan är jag lite rädd att jag har riktat in mig på helt fel spår.

Niyama har jag skrivit om tidigare. Jag tycker hennes röständring talar emot att hon skulle vara ond, delvis av anledningen att jag har för mig att hon är en diskret ulvspelare, försöker in i det längsta att inte göra något utstickande. Vilket en röständring är, speciellt med den kommentaren hon hade till. För att hon läste något i mitt inlägg och kom på varför Asko hade sådana teorier som hon hade. Även hennes reaktion, alltså hur hon skrev efter att hon ändrat rösten tycker jag talar emot att hon är ond. Mest pga. känsla för att det kändes ärligt.

Paddington misstänker jag i så fall mer pga. den rösten. Jag uppfattade när jag läste hennes röstinlägg första gången att hon gjorde en tvärvändning, men när jag läste igen så ångrade jag mig. Hennes teoriande är det dock inget fel på. Är inget jag reagerat på när jag läst hittills i alla fall. Om någon av Niyama och Paddan alibiröstade så tror jag mer på Paddan faktiskt. Men visst, som dramatik säger skulle hon lika bra kunnat lagt en röst på Con som hon varit inne på tidigare eller Asko som rimligen fått en del misstankar (kan inte dra några till minnes utan att gå igenom leken, men eftersom LV och Niyama lade en röst på henne. Niyama innan ändringen).

Dramatik tycker jag är skitsvår. Har spelat med henne några gånger, men har inte lärt mig hennes spelsätt alls. Ska gå igenom hennes inlägg. Samma sak med glömmerallt, och LV. Och ptja, resten av deltagarna :p

Varför tror du dramatik är god?

Vad gäller Con tror jag att hon inte har tid för leken, vore konstigt att vara SÅ inaktiv annars.
Jag tycker inte att någonting i inläggen pekar på att hon skulle vara ond, och de röster och teorier hon kommit med hittills verkar rimliga och i stil med vad jag själv tänkt, ungefär. :)

Så, önskar jag hade en dator just nu, men såhär tänker jag nu:

Sasse håller jag som god, jag satt och svor i min spöklighet över att cirkus inte fick minst lika mycket misstankar som paddan och con fick för sina röster på mig, cirkus hade plötsligt helt bytt attityd gentemot mitt trams i förra leken när hon var god med mig. Hon var klart mest misstänkt av de tre. Blev sjukt lättad när äntligen Sasse kom och styrde upp situationen. :p

Niyama känner jag också borde ligga mot gott, då hon försvarat både mig och con lite, plus rösten på cirkus. Inte helt övertygad, men kan inte riktigt sätta fingret på det... Enda anledningen jag skulle kunna se för henne att rösta på em ulv om hon själv är ulv är om cirkus sagt åt henne att göra det och få alibi, för att cirkus kanske inte hade tid med leken ändå, eller nåt sånt. Men det verkar inte ett dugg troligt.

Fast att godförklara någon för att de försvarat dig känns ju inte helt 100, det betyder ju inte automatiskt att någon är god, bara att du inte är en av dem de vill bli av med i första hand ;).

Sen att du lägger Niyama åt det goda hållet för att hon försvarat dig och Con (dvs, dig gånger 2 nu då); antingen kan ju samma scenario som ovan appliceras här, och/eller så är både Niyama och du/Con ulvar. För mig är det inget skäl att helt godförklara... :cautious:

Som sasse påpekar är det inte bara det, dessutom har hon i stort liknande misstankar som mig vilket gör att jag vill lägga henne åt goda sidan. :)

Sasse: haha, ouch, jag har i min naivitet trott att ulvarna alltid samarbetar. Iaf på nåt plan... :/ det försvårar såklart, men i och med att jag trots det har fler plus än minus får hon stå kvar på plus... Dock inte lika starkt plus... :cautious:

LilleLorden: ser ingen större anledning för en ulv att gå in och argumentera för (mitt bevisat goda, nu döda) mig när denne bars skulle kunna låta misstankarna gro istället utan att lägga sig i, i det här stadiet av spelet lägger jag henne åt goda sidan för att jag kan, har nåt att gå på, andra har jag inget alls på. Det inte sagt att jag inte kan komma att ändra uppfattning. ^^

Sen att du lägger Niyama åt det goda hållet för att hon försvarat dig och Con (dvs, dig gånger 2 nu då); antingen kan ju samma scenario som ovan appliceras här, och/eller så är både Niyama och du/Con ulvar. För mig är det inget skäl att helt godförklara... :cautious:

Håller med Lillelorden delvis, det är rätt vanligt att ulvar försvarar andra som en del av taktiken. Vissa, som du Caisa, är uppenbart mottagliga för att förföras genom försvar och sätter folk lite mer åt goda sidan. Något du kan bli lurad av förr eller senare.

Däremot håller jag inte det som så troligt att både Niyama och Caisa är onda, varför skulle onda Niyama försvara sin kollega Caisa? Inte en chans.

Håller med Lillelorden delvis, det är rätt vanligt att ulvar försvarar andra som en del av taktiken. Vissa, som du Caisa, är uppenbart mottagliga för att förföras genom försvar och sätter folk lite mer åt goda sidan. Något du kan bli lurad av förr eller senare.

Däremot håller jag inte det som så troligt att både Niyama och Caisa är onda, varför skulle onda Niyama försvara sin kollega Caisa? Inte en chans.

Hm, va? Pratar du nu om Caisa2? Var har jag försvarat Con/Caisa?

Fast om jag var i lyan och Con och/el Karamell också skulle vara i lyan varför inte strömrösta istället? Det hade väl varit otroligt dumt att i detta läge skifta fokus till en annan ulv, speciellt som mina misstankar varit på con/karamell tidigare?

Fast vi vet ju inte om con och/eller karamell är ulvar så det vore väldigt märkligt att utgå från det när man teoriar. Jag känner mig osäker på de flestas roller även om man misstänker folk olika mycket.

Jag är lite nyfiken på att veta vad som får dig att rösta på Karamellen - vad var det som hände mellan inlägget ovan och ditt röstinlägg som fick dig att rösta på Karamellen? Vad är dina tankar om övriga deltagare i leken?

Det hände typ ingenting det är väl det som är grejen, Hittade inget som gav mig starkare misstankar just då. Ska försöka teoria lite mer nu men jag är krasslig så vet inte hur mycket jag orkar.

För övrigt blir jag paranoid av att många verkar hålla folk åt den goda hållet, trots väldigt svaga underlag, känns som väldigt förhastade slutsatser och sådant gör mig väldigt skeptiskt.Det gäller även i de fall då jag inte ser något skäl till att misstänka personen de håller åt det goda hållet. De som skriver det däremot börjar jag blänga misstänkt mot, det skulle liksom inte vara första gången man blev lurad på det viset:cautious:

För övrigt blir jag paranoid av att många verkar hålla folk åt den goda hållet, trots väldigt svaga underlag, känns som väldigt förhastade slutsatser och sådant gör mig väldigt skeptiskt.Det gäller även i de fall då jag inte ser något skäl till att misstänka personen de håller åt det goda hållet. De som skriver det däremot börjar jag blänga misstänkt mot, det skulle liksom inte vara första gången man blev lurad på det viset:cautious:

Varför det? Är det inte fullt normalt i en situation som den här leken - speciellt när vi ännu är så många - att försöka bena ut och kategorisera så många man kan, även om det är högst tillfälligt? Jag förstår bara inte hur du tänker, hur gör du? Har du ett awesome tips att dela med dig av? :D

För övrigt vill jag förvarna redan nu - morfinet har börjat kicka in, jag kan komma att verka förvirrad ett tag framöver. (haft nålar och skit i diskarna i ryggen halva dan)

Nej, det kanske du i och för sig har en poäng i. Å andra sådan känns det ju lite riskabelt att spela på "samma sätt" som ulv under ett antal lekar, så det kan ju vara ett smart drag att change it up och försvara en kollega någon gång ibland också, just för chansen att folk då avfärdar det med "så skulle hen aldrig höra som ulv".
Men jag ser absolut din poäng!

(Ursäkta stavfel osv, är förpassad till telefonen).

För att inte riskera att missa röstningen igen så röstar jag nu; om nåt dyker upp under kvällen kanske jag ändrar rösten.

Med hänvisning till teorin i #328:
Lillelorden röstar på Niyama

Tog min "gamla" lista över deltagarna för att se om något hade ändrats osv. Meningarna i fet stil är de kommentarer jag lagt till nu.

KD: Känns fortfarande osäker och sitter fortfarande på min lista över misstänkta. På sidan 4 kan man hitta några av hennes inlägg (#63, 68, 72, 73, 77) som verkar lite förvirrande men dock kan det vara pga hennes trötthet. Önskar lite mera inlägg från henne.

Har tyvärr inte sett så mycket mer aktivitet från hennes sida och det börjar kännas som att hon gett upp så att säga. Har inte ändrat mig dock.

Con: Cirkus var ju ond och man kan se på sidan 7 att bara ett par inlägg efter cirkus röst på caisa så röstar Con också på caisa, tycker också att det var lite konstig röstmotivering (#125) då jag tyckte att caisas fråga om antalet ulvar inte var så konstig då man som god bör ju veta ungefär hur många ulvar man har i byn. Och detta kan ju vara ett försök för att rädda sin (möjliga) ulvkamrat KD. Men detta börjar kännas lite som en vag och amatörmässig teori efter att flera ifrågasatt detta. Min magkänsla säger dock fortfarande att Con är på min lista över misstänkta.

Con har ju nu bytt plats med Caisa, så jag ser fram emot flera teorier som kan få vågen att tippa mera än vad den har gjort. Kändes lite underligt med godförklaringen av sasse men lägger undan det för nu.

dramatik: Känns ganska neutral och har inte märkt något särskilt ännu (vilket i sin tur gör mig lite nervös :nailbiting: ) men står på 0-strecket för nuet.

Fortfarande likadant, känns neutral/god och inte sett något ännu som fått mig att ändra mig.

Paddington: Skall inte glömma att vi "tjafsade" lite om huruvida KD menade sig själv eller inte i hennes första röst (#116, 117) ;) Annars lade hen första rösten på caisa, men det tror jag inte avslöjar något om vilken sida hen står på. Magkänslan säger att hen står lite på goda sidan men den gör mig bara nervös så det försöker jag bortse från :p

Fortfarande 0-strecket, känns osäkert men avvaktar

LindgrenV: Känns hal och lite svår att få grepp om :eek: Kan inte uttala mig särskilt mycket om. Har inte sett så mycket teorier mot någon annan än mig heller?

Känns lite si och sådär, men rätt så neutral än så länge så jag avvaktar här också

Sasse: Inte mycket inlägg av henne, vilket kan vara förståeligt enligt hennes inlägg. Önskar lite mera inlägg/teorier av henne innan jag uttalar mig något om henne.

Känns lite hm, hm. Men har inga teorier då hon inte varit så aktiv tidigare.

Niyama: Även om det var bra att hen ändrade rösten från mig till cirkus :angel: så känns detta lite knepigt och jag undrar vad sasse kan ha skrivit som fick henne att ändra sig? Hur blev hen så säker på att just cirkus var ond? Men samtidigt så verkar det otroligt i mina (blåa) ögon att en ulv skulle ändra röst så där i sista minuten så att en ulvkamrat lynchas. Men å andra sidan så kan det vara en ulvigt lurig alibiröst.

Jag vill inte skriva bort någon från min lista över misstänkta (vilket är alla innan motsatsen bevisad :p) pga dennes röst räddade mig från att bli lynchad. Men det känns också konstigt att denne skulle lägga en så avgörande röst på en ulvkollega, även om det skulle kunna vara en väldigt ulvig alibiröst.

Lillelorden:
Känns osäker, skulle vilja se lite nyare inlägg innan jag kan säga något mera även om förklaringen är förståelig.

Ser att det har kommit in lite nyare inlägg, men inte sett något ännu.

glömmerallt: Förståeligt så jag väntar på teorierna... :)

Känns hal, men har ännu inte sett något mera misstänksamt.

Senast ändrad:

Varför det? Är det inte fullt normalt i en situation som den här leken - speciellt när vi ännu är så många - att försöka bena ut och kategorisera så många man kan, även om det är högst tillfälligt? Jag förstår bara inte hur du tänker, hur gör du? Har du ett awesome tips att dela med dig av? :D

Givetvis ska man bena ut och kategorisera, men jag tycker många drar för mycket slutsatser på för lösa grunder, t.ex. du. För mig är det stor skillnad på att misstänka någon mindre än någon annan och att hålla någon åt det goda hållet så tydligt som en del verkar göra.

Att tex, du som är så ny drar sådana slutsatser är ioförsig kanske inte så konstigt men farligt. Att t.ex.tro att någon är god för att de röstade på cirkus är konstigt för mig. Ulvar röstar ofta på varandra och det händer att de är ganska drivande också. Sen kanske et talar till deras fördel men att dra så stora slutsatser om deras roller skulle jag inte göra. Inte när det handlar om rutinerade spelare.

Pga jag inte är säker på om jag hinner rösta innan DL (och katten jamar efter sin middagsmat :D) och känner inte att jag har några andra tillräckligt starka teorier eller misstankar ännu så röstar jag nu ...

AskoII röstar på karamelldrottningen

*kl*

Har gått igenom KDs inlägg nu. Hon har i princip inte kommit med några teorier alls, igår skulle hon läsa igenom men kom ändå knappt med nånting.

Lillelorden har röstat på mig och jag förstår inte motiveringen alls, Lorden känns också en aning skum (inte för att hon röstade på just mig, utan för motiveringen).

Jo givetvis, men tror du tar för allvarligt på mitt "hålla åt goda hållet", det kan ju ändras på ett ögonblick, det betyder snarare att jag, för stunden och med den info jag har hittills, väljer att hålla dem mindre misstänkta.
T.ex blev jag mer misstänksam mot Askoll när hon bara reagerade på att jag godförklarade sasse, men Niyama och paddan störde henne inte?

Det ändras allt eftersom, det kan räcka med en konstig teori eller röst.

Så de är inte godförklarade för alltid. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar