Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Niyama känner jag också borde ligga mot gott, då hon försvarat både mig och con lite, plus rösten på cirkus. Inte helt övertygad, men kan inte riktigt sätta fingret på det... Enda anledningen jag skulle kunna se för henne att rösta på em ulv om hon själv är ulv är om cirkus sagt åt henne att göra det och få alibi, för att cirkus kanske inte hade tid med leken ändå, eller nåt sånt. Men det verkar inte ett dugg troligt.
Inte att det var just sasse, utan att cirkus äntligen fick de misstankar jag tyckte hon förtjänade.
(om ni hamnar i lyan med henne någon gång kommer ni förstå. Mammas spelar kortfattat för egen överlevnads skull och röstar hejvilt på sina ulvkollegor - utan att fråga först)
Men då låter du väl det påverka din syn på sasse? Jag vet inte känns lite lättvindigt att avskriva sasse som ond bara pga det.
Jag tycker inte att någonting i inläggen pekar på att hon skulle vara ond, och de röster och teorier hon kommit med hittills verkar rimliga och i stil med vad jag själv tänkt, ungefär.Varför tror du dramatik är god?
Vad gäller Con tror jag att hon inte har tid för leken, vore konstigt att vara SÅ inaktiv annars.
Så, önskar jag hade en dator just nu, men såhär tänker jag nu:
Sasse håller jag som god, jag satt och svor i min spöklighet över att cirkus inte fick minst lika mycket misstankar som paddan och con fick för sina röster på mig, cirkus hade plötsligt helt bytt attityd gentemot mitt trams i förra leken när hon var god med mig. Hon var klart mest misstänkt av de tre. Blev sjukt lättad när äntligen Sasse kom och styrde upp situationen.
Niyama känner jag också borde ligga mot gott, då hon försvarat både mig och con lite, plus rösten på cirkus. Inte helt övertygad, men kan inte riktigt sätta fingret på det... Enda anledningen jag skulle kunna se för henne att rösta på em ulv om hon själv är ulv är om cirkus sagt åt henne att göra det och få alibi, för att cirkus kanske inte hade tid med leken ändå, eller nåt sånt. Men det verkar inte ett dugg troligt.
Sen att du lägger Niyama åt det goda hållet för att hon försvarat dig och Con (dvs, dig gånger 2 nu då); antingen kan ju samma scenario som ovan appliceras här, och/eller så är både Niyama och du/Con ulvar. För mig är det inget skäl att helt godförklara...
Håller med Lillelorden delvis, det är rätt vanligt att ulvar försvarar andra som en del av taktiken. Vissa, som du Caisa, är uppenbart mottagliga för att förföras genom försvar och sätter folk lite mer åt goda sidan. Något du kan bli lurad av förr eller senare.
Däremot håller jag inte det som så troligt att både Niyama och Caisa är onda, varför skulle onda Niyama försvara sin kollega Caisa? Inte en chans.
Fast om jag var i lyan och Con och/el Karamell också skulle vara i lyan varför inte strömrösta istället? Det hade väl varit otroligt dumt att i detta läge skifta fokus till en annan ulv, speciellt som mina misstankar varit på con/karamell tidigare?
Jag är lite nyfiken på att veta vad som får dig att rösta på Karamellen - vad var det som hände mellan inlägget ovan och ditt röstinlägg som fick dig att rösta på Karamellen? Vad är dina tankar om övriga deltagare i leken?
För övrigt blir jag paranoid av att många verkar hålla folk åt den goda hållet, trots väldigt svaga underlag, känns som väldigt förhastade slutsatser och sådant gör mig väldigt skeptiskt.Det gäller även i de fall då jag inte ser något skäl till att misstänka personen de håller åt det goda hållet. De som skriver det däremot börjar jag blänga misstänkt mot, det skulle liksom inte vara första gången man blev lurad på det viset
Däremot håller jag inte det som så troligt att både Niyama och Caisa är onda, varför skulle onda Niyama försvara sin kollega Caisa? Inte en chans.
KD: Känns fortfarande osäker och sitter fortfarande på min lista över misstänkta. På sidan 4 kan man hitta några av hennes inlägg (#63, 68, 72, 73, 77) som verkar lite förvirrande men dock kan det vara pga hennes trötthet. Önskar lite mera inlägg från henne.
Har tyvärr inte sett så mycket mer aktivitet från hennes sida och det börjar kännas som att hon gett upp så att säga. Har inte ändrat mig dock.
Con: Cirkus var ju ond och man kan se på sidan 7 att bara ett par inlägg efter cirkus röst på caisa så röstar Con också på caisa, tycker också att det var lite konstig röstmotivering (#125) då jag tyckte att caisas fråga om antalet ulvar inte var så konstig då man som god bör ju veta ungefär hur många ulvar man har i byn. Och detta kan ju vara ett försök för att rädda sin (möjliga) ulvkamrat KD. Men detta börjar kännas lite som en vag och amatörmässig teori efter att flera ifrågasatt detta. Min magkänsla säger dock fortfarande att Con är på min lista över misstänkta.
Con har ju nu bytt plats med Caisa, så jag ser fram emot flera teorier som kan få vågen att tippa mera än vad den har gjort. Kändes lite underligt med godförklaringen av sasse men lägger undan det för nu.
dramatik: Känns ganska neutral och har inte märkt något särskilt ännu (vilket i sin tur gör mig lite nervös ) men står på 0-strecket för nuet.
Fortfarande likadant, känns neutral/god och inte sett något ännu som fått mig att ändra mig.
Paddington: Skall inte glömma att vi "tjafsade" lite om huruvida KD menade sig själv eller inte i hennes första röst (#116, 117) Annars lade hen första rösten på caisa, men det tror jag inte avslöjar något om vilken sida hen står på. Magkänslan säger att hen står lite på goda sidan men den gör mig bara nervös så det försöker jag bortse från
Fortfarande 0-strecket, känns osäkert men avvaktar
LindgrenV: Känns hal och lite svår att få grepp om Kan inte uttala mig särskilt mycket om. Har inte sett så mycket teorier mot någon annan än mig heller?
Känns lite si och sådär, men rätt så neutral än så länge så jag avvaktar här också
Sasse: Inte mycket inlägg av henne, vilket kan vara förståeligt enligt hennes inlägg. Önskar lite mera inlägg/teorier av henne innan jag uttalar mig något om henne.
Känns lite hm, hm. Men har inga teorier då hon inte varit så aktiv tidigare.
Niyama: Även om det var bra att hen ändrade rösten från mig till cirkus så känns detta lite knepigt och jag undrar vad sasse kan ha skrivit som fick henne att ändra sig? Hur blev hen så säker på att just cirkus var ond? Men samtidigt så verkar det otroligt i mina (blåa) ögon att en ulv skulle ändra röst så där i sista minuten så att en ulvkamrat lynchas. Men å andra sidan så kan det vara en ulvigt lurig alibiröst.
Jag vill inte skriva bort någon från min lista över misstänkta (vilket är alla innan motsatsen bevisad ) pga dennes röst räddade mig från att bli lynchad. Men det känns också konstigt att denne skulle lägga en så avgörande röst på en ulvkollega, även om det skulle kunna vara en väldigt ulvig alibiröst.
Lillelorden:
Känns osäker, skulle vilja se lite nyare inlägg innan jag kan säga något mera även om förklaringen är förståelig.
Ser att det har kommit in lite nyare inlägg, men inte sett något ännu.
glömmerallt: Förståeligt så jag väntar på teorierna...
Känns hal, men har ännu inte sett något mera misstänksamt.
Varför det? Är det inte fullt normalt i en situation som den här leken - speciellt när vi ännu är så många - att försöka bena ut och kategorisera så många man kan, även om det är högst tillfälligt? Jag förstår bara inte hur du tänker, hur gör du? Har du ett awesome tips att dela med dig av?
Ulvar röstar ofta på varandra och det händer att de är ganska drivande också.