Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Tog min "gamla" lista över deltagarna för att se om något hade ändrats osv. Meningarna i fet stil är de kommentarer jag lagt till nu.

Kan väl tillägga till mina nyss nämda tankar om cirkusrösterna att om Asko är god så tror jag asko har rätt i det hon skrev om Niyama. Osanolikt om en ond skulle byta från en ond till en god i det läget. Däremot kanske saken hamnar i ett annat läge om asko också skulle vara ond. Då vet jag inte vad jag skulle tro.

Niyama brukar dessutom som någon skrev spela diskretare som ulv.

Alltså, först av allt: Jag hänger inte riktigt med i era teorier om Karamell. Jag tror väl att det har lite med hur man läser inläggen, men de inlägg ni läser som aggressiva tycker jag snarare är skrivna med en gnutta sarkastisk humor? :cautious: Menar t.ex. detta inlägg:

Om jag väljer att skriva om det så här:

Så kanske ni förstår hur jag tolkar inlägget? Jag kan förstås ha sjukt fel, och jag har inte tolkat någon röststatistik eller så, men aggressiviteten som jag fattat det som att flera här grundar sina teorier i har jag inte uppfattat själv. Nu sätter jag Karamell varken åt det goda eller onda hållet, men jag ser inte samma sak som er och har väl ingenting att gå på om Karamell.

Tycker du tolkat det helt rätt. Märks tydlig att smilysar är viktiga. Mer som kom igen nu och lika mkt till andra som till mig själv, därav kaffet för att orka läsa ikapp. Haft lite väl mkt de senaste dagarna. Stupat i säng på en gång nästan

Exakt min tanke, rykande färskt exempel: första lynchen på ulven mig startades av ulvkollega.

(Ja, jag ska sluta tjata om det nu ;) )

Ja och det fick ju i varje fall mig att tro att din ulv kollega var god. :p Det är nog därför jag blir så skeptiskt nu när folk resonerar liknande som jag gjorde då.

(om vi ska tjata så är ett annat exempel i den omtalade leken när myrten vann. Där röstade hon på mig i lynch efter lynch tills jag åkte ut;) )

Jo givetvis, men tror du tar för allvarligt på mitt "hålla åt goda hållet", det kan ju ändras på ett ögonblick, det betyder snarare att jag, för stunden och med den info jag har hittills, väljer att hålla dem mindre misstänkta.
T.ex blev jag mer misstänksam mot Askoll när hon bara reagerade på att jag godförklarade sasse, men Niyama och paddan störde henne inte?

Det ändras allt eftersom, det kan räcka med en konstig teori eller röst.

Så de är inte godförklarade för alltid. ;)

Ja det är möjligt att jag övertolkar det du skriver och som jag nyss skrev till lorden så är jag nog påverkad av förra leken jag vill inte gå på samma nit som jag gjorde då.

Nej jag är inte typen som ger upp. Så får antingen bli utröstad lr uppäten omni ska bli av med mig :p. Jag blir lite misstänksammer när du är så på mig. Vad exakt är det? Min röst på Con fortarande? Varför får jag en känsla av att du hugger lite vilt omkring dig?

Håller med dig dock i vissa fall. Återkommer om det strax

Ja niyamas röständring reagerade jag lite på. Som ni säger kan det vara en alibiröst fast jag tror inte på dessa sk alibiröster faktiskt. Men försöker att tänka om och se ur flera synvinklar så en röst behöver inte betyda det man först tror att den betyder. Eller så såg hon cirkus som potentiellt ond -vilket hon oxå va.

Ska gå tillbaka och läsa mer i tråden. Tycker inte att denna röständring känns helt färdig.

Skriver i mobilen så om det blir lite konstigt så ber jag om ursäkt. Jag vet inte om du har hängt med i tråden då du varit upptagen men jag tänkte att det är ju bra för ulvarna få bort en god i lynchen också (förutom vid nattdl menar jqg) och att de kollat av läget i röstningen innan de(?) börjat rösta. Du har rätt i att det är nog inte alla ulvarna som röstat på caisa, men jag finner det inte helt otroligt att kanske två eller åtminstone en av dem är ulv.
Sen det där med con ... låt se om jag minns allt nu men man förde fram förut lite misstankar mot con och karamell som röstade (först av alla) på con, som då skulle kunna vara en alibi röst. Men eftersom karamell var först så kunde hon inte ändra sin röst senare utan att bli misstänkt (då det var bara första natten och de flesta bop:ar bara) och så är det möjligt att de andra ulvarna hade redan lagt sina röster när de såg att röstningen var jämn mellan karamell och caisa. Därför så var det lite olägligt, då karamell hade röstat på con som skulle ändå se lite misstänksam ut när hen la den sista avgörande rösten på en god, men con var kanske den enda ulven som inte hade röstat och därför röstade hen på caisa för att hens ulvkamrat inte skulle åka ut.

Men det är klart, det är 50% chans att de båda eller en av dem är god trots min teori :p
Hoppas att det inte blev alltför luddigt nu? Eller lät det väldigt amatörmässigt nu? :cautious:

Ja detta var väldigt luddigt. Vad är din poäng? Sen skriver du 50 % chans och ändå röstar du på mig med enligt mig vaga teorier som jag fattar noll av. Är inte tanken att vi ska leta efter onda?!

Niyama har "försvarat" mig (ifrågasatt cirkus teori) samt något liknande om con (minns inte vad det var nu) dock aldrig försvarat mig i cons roll. ;)

Tycker det är jättesvårt! Känner inte att jag kan ondförklara någon på rak arm heller. :S

Varför tror du inte på sådana röster, eller vad är det som gör att du inte tror på alibiröstande?

*kl*

Vill bara be väldigt mycket om ursäkt för min inaktivitet. Hade trott att jag skulle ha tid men så kom det upp en del grejer så det blev inte så. Fint att ni löste det sen åtminstone. :)

Varför tror du inte på sådana röster, eller vad är det som gör att du inte tror på alibiröstande?

Ja det förekommer säkert men egentligen om en ond röstar på en annan ond för att få alibi så går det inte eftersom allas röster kan tolkas på bägge sätten. Eller ja tre sätt. Blunda å peka, hoppas få ut ond eller sk alibi dvs ond röstar på ond.

Ja det förekommer säkert men egentligen om en ond röstar på en annan ond för att få alibi så går det inte eftersom allas röster kan tolkas på bägge sätten. Eller ja tre sätt. Blunda å peka, hoppas få ut ond eller sk alibi dvs ond röstar på ond.

BOP går ju bara första dagen, ibland inte alls. Att det kan tolkas olika av utomstående är inte heller detsamma som att det inte är alibiröstande? Det är väldigt vanligt att ulvar röstar på varandra av taktik.

Caisa röstar på karamelldrottningen

På teorin i inlägg #335
Har nu suttit nästan en timme och väntat på hennes teorier som det lät som att hon skulle leverera, men fortfarande inget och kan inte vänta längre utan att riskera att inte kunna rösta alls då batteriet börjar bli lågt på mobilen...
De inlägg hon äntligen harskrivit nu känns heller inte som att de innehåller mycket substans...

Var färdig tidigare än vad jag hade trott så jag hann tillbaka innan DL :)

[...] T.ex blev jag mer misstänksam mot Askoll när hon bara reagerade på att jag godförklarade sasse, men Niyama och paddan störde henne inte?

Jag reagerade nog mera på anledningen till att du "godförklarade" sasse än något annat, att du gjorde det bara för att hon kom in i leken och "fick bort" cirkus.

En timme såg jag var en överdrift, halvtimme iaf. :p kommer mer/ny info innan dl eller mun mobil dör kan det hända att jag ändrar röst.

Aha, nå, jag medger att jag inte fick med allt i första inlägget, men som jag sagt senare är det inte enda anledningen till att sasse ligger på plus. :)

*kl*

Vill bara be väldigt mycket om ursäkt för min inaktivitet. Hade trott att jag skulle ha tid men så kom det upp en del grejer så det blev inte så. Fint att ni löste det sen åtminstone. :)

Det är okej, kan ju vara så att det finns saker som är viktigare än en ulvlek. ;)

Är det någon engagerad som har en röstlista? Lillelorden t.ex.? :D

Bara för att jag också kan förkortas LL och inte har nåt bättre för mig för tillfället...

Glömmerallt röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på CaisaLundblad (Con egentligen, men jag tog mig friheten att ändra)
Dramatik röstar på karamelldrottningen
Lillelorden röstar på Niyama
AskoII röstar på karamelldrottningen
CaisaLundblad röstar på karamelldrottningen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31