Sv: Varulvslek
Varför tycker alla att jag gett upp ?!
Edit. Däremot känner jag mig väldigt utpekad! Trist allt
Varför tycker alla att jag gett upp ?!
Edit. Däremot känner jag mig väldigt utpekad! Trist allt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dag 1
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
Glömmerallt röstar på Mumorsan
Dag 2
LindgrenV röstar på AskoII
(glömmerallt och Lillelården missar att rösta)
Dag 3
Glömmerallt röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på CaisaLundblad/Con
Lillelorden röstar på Niyama
Jag tittade på din lista ett litet tag och funderade. Ni får jättegärna himla med ögonen och tänka "hur har vi hamnat med en sån här idiot i tråden?"
Jag vet inte hur erfaren glömmerallt är, men för min del känns det här lite misstänksamt. Först röstar hen på någon som visar sig vara god, missar sen en röst och sedan på tredje dagen har hen väl sett vart strömmarna börjar röra sig och röstar enligt de "flesta", på kd.
Fast det kanske är för uppenbart
Känner att det här blir min svagaste röst så här långt i leken. Hinner inte gå igenom fler personer innan DL och jag är rädd att om jag börjar göra det så kommer jag att missa röstningen.
Pga att så många har misstankar om Karamell och jag tror att det måste ligga något i dem så är det där min röst hamnar idag. Utifrån andras teorier och det jag sett själv i dennes inlägg så känns dennes spel lite passivt och nästan uppgivet. Eftersom personen varit i hetluften från dag1 så har denne haft tid på sig att bemöta våra inlägg men det känns inte som hon har gjort det. Vet man att man är god så vill man väl tala om för alla hur fel de har?
Paddington röstar på Karamelldrottningen
Efter att ha undersökt spåren från första nattens mord ännu närmare var de flesta överens om att karamelldrottningen var medhjälpare i det hela. Hon gick samma öde till mötes som cirkus.
Karamelldrottningen var ulv!
Natt DL 11.00 imorgon.
Nej det är vanligt att känna in vart rösterna ska hamna och strömrösta eller lägga rösten på någon annan som flera har misstänkt, så rösten inte blir så uppseendeväckande sas. Glömmerallt har varit med ett bra tag förövrigt.
Fast nu ser jag att glömmerallt var den första som röstade på kd idag, lite väl vågat eller?
Nej, jag har inte försökt få bort allas ögon från Karamell idag - däremot försöker jag öppna upp alla att inte låsa fast sig och teoria om bara två personer. Jag tycker att en ev koppling Con/Karamell har fått för stort utrymme vilket gör att vi missar alla andra spelare. Jag tycker att det är jäkligt skönt att Karamell är borta nu så vi kan börja teoria om alla andra spelare!
Instämmer m GA, dags att kika vidare på övriga - Con/Karamell har fått alldeles för mycket fokus och det finns fortfarande tre ulvar kvar i leken...
Fast om jag var i lyan och Con och/el Karamell också skulle vara i lyan varför inte strömrösta istället? Det hade väl varit otroligt dumt att i detta läge skifta fokus till en annan ulv, speciellt som mina misstankar varit på con/karamell tidigare?
Jag är lite nyfiken på att veta vad som får dig att rösta på Karamellen - vad var det som hände mellan inlägget ovan och ditt röstinlägg som fick dig att rösta på Karamellen? Vad är dina tankar om övriga deltagare i leken?
Jag har lite svårt att se att vi skulle vara så otroligt duktiga och kunna hitta tre ulvar inom de två första dagarna – dvs Con, Karamellen och Cirkus. Därför tycker jag att diskussionen om dessa tre har fått lite för stort utrymme och vi missar alla andra spelare. Vi vet att Cirkus var ond, men jag tror inte att både Con och Karamell är onda också – endera är en av dem ulv eller så är bägge två goda.
Att Caisa2 kom tillbaka isf Con säger inget om dennes roll och jag har inget i dagsläget att gå på utifrån de få inlägg som de skrivit ihop, men spontant känns det som om jag tycker C2 känns åt det goda hållet - men mycket av det baseras på alla andras tankar och teorier om Karamell. Jag kan inte bortse från att Dramatik har röstat på Karamell 3dgr i rad och GA:s tidiga röst får mina tankar att gå iväg åt ett specifikt håll. Håller med Sasse att om Karamell visar sig vara ulv så tycker jag att det sätter Dramatik åt det goda hållet.
När det gäller Dramatik - har jag läst igenom dennes teori inlägg, instämmer m en hel del och denne skriver inget som står ut i mina ögon. Det enda jag reagerar på är att denne gärna vill sätta folk åt det goda hållet och jag tycker det är lite farligt att göra det så här tidigt i leken. Att denne röstat på Karamellen tre dagar i rad tyder endera på att denne är väldigt säker på Karamellens ulvighet, eller att denne har svårt att skriva ihop teorier och fortsätter teoria om den enda person den hittat ngt misstänkt om. Om det visar sig att Karamellen är god så skulle jag nog välja att sätta Dramatik åt det ondare hållet.
Känner att det här blir min svagaste röst så här långt i leken. Hinner inte gå igenom fler personer innan DL och jag är rädd att om jag börjar göra det så kommer jag att missa röstningen.
Pga att så många har misstankar om Karamell och jag tror att det måste ligga något i dem så är det där min röst hamnar idag. Utifrån andras teorier och det jag sett själv i dennes inlägg så känns dennes spel lite passivt och nästan uppgivet. Eftersom personen varit i hetluften från dag1 så har denne haft tid på sig att bemöta våra inlägg men det känns inte som hon har gjort det. Vet man att man är god så vill man väl tala om för alla hur fel de har?
Paddington röstar på Karamelldrottningen
Röstsammanställning