Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Det var väl tänkt att vi skulle ha DL under dagen idag först, men Lindgren har tenta och därför flyttades tiden.

Jag skippar min tenta idag så om ni vill tidigarelägga den går det bra. Jag fick in byxbenet i ögat och har troligtvis skadat min hornhinna så kan inte köra bil just nu :(

+ Caisa

The odds is never in my favor :angel:

Jag kan allt :D

Nä men byxbenet sprätta upp på nått jävla vänster när jag skulle ta av mig dem :(

Jag försökte tänka mig hur det skulle gå till men kunde inte se det framför mig O_o stackars människa, hoppas att du kryar på dig snabbt!

*kl*

Ingen uppäten i natt heller? Tror knappast att ulvarna valde att inte äta någon inatt heller så vi har en väldigt duktig ängel här i krokarna :D

Mina tankar idag, än så länge:

Con/CaisaLundblad: Här är det svårt att bedömma eftersom Con blev ersatt av Caisa. Första röstningen så tyckte jag att det verkade som om hon räddade karamell. Men sen undrar jag över de två ulvarna karamell och cirkus förstaröster på Con/Caisa de två första dagarna. Om Con/Caisa är ond, varför skulle de två ulvarna vara de två första att rösta på denne då? För att få alibi javisst. Men känns det troligt? Spontant känner jag nej, men tänker jag lite mer på det så varför inte egentligen? Con/Caisa har därför hamnat mer åt onda hållet för min del.

AskoII: Henne känner jag inget ont från, alls. Jag har från första dagen tyckt att hon verkar god, antagligen mycket för att hon tänkt lite likadant som mig under lekens gång. Samtidigt känns det farligt att jag känner så här om Asko, för är hon ulv så har hon verkligen grundlurat mig totalt.

Paddington: Gör först en kovändning från Con/Caisa2 till cirkus, något som förvirrade mig först, men det visade sig ju vara en bra vändning. Sedan under gårdagen så uppfattade jag det som om hon försökte få blickarna bort från karamell, och eftersom jag trodde karamell var ond så tyckte jag att det verkade konstigt. Men visst bör man inte bara låsa blickarna på några få spelare, det har hon ju faktiskt helt rätt i. Igår tyckte jag att paddan verkade ulvig p.g.a. ovanstående anledningar, men idag har jag funderat lite mer på paddans teorier kring Niyama och de kanske inte är så otroliga som jag först trodde. Och om Niyama i så fall är ond så tror jag paddan är god. Ingenting är bevisat än, men tills vidare får paddan vara på den goda sidan för mig.

LingrenV: Vill jag se mer teorier från. Har röstat lite konstigt, men det känns ändå inte som om hon skulle vara ond. För mig får hon vara på den goda sidan än så länge i alla fall.

Niyama: Har jag velat ha åt det goda hållet, men efter att folk börjat få upp ögonen om denne så har jag också fått tänka några varv extra. En lustig sak är att hon i varje röstning hittills har varit den som lagt sin röst sist, och det känns i och för sig lite ulvigt. Jag förstår bara inte riktigt det här resonemanget med hennes avgörande röst på ulven cirkus, men enligt vad folk skriver så är det inget ovanligt eller otänkbart att Niyama skulle kunna göra så här för att få alibi.

glömmerallt:Har jag som jag skrivit tidigare svårt att få grepp om som alltid. Dock får jag för tillfället sätta hen åt det goda hållet, mycket eftersom hen igår la första rösten på karamell som jag ju trodde var ond, och jag har svårt för att tro att man skulle lägga första rösten på en redan misstänkt ulvkollega. Men visst, det är väl inte något omöjligt heller.

Sasse: Sasse, sasse, sasse. Jag vet inte alls vart jag har denna människa. Har läst igenom hennes inlägg idag och det som slog mig var att jag vill ha för mig att hon brukar komma med betydligt "matigare" teorier när hon är god. Det är väl det enda jag reagerat på. Jag får se vad hon skriver idag. Igår ville jag ha henne åt goda hållet, idag har jag ingen aning faktiskt. För mig skulle hon lika gärna kunna vara god som ond.

Lillelorden: Lillelorden är en spelare jag tycker känns ulvig, jag vet inte riktigt varför egentligen mer än att jag tycker att hon glider med lite väl obemärkt. Hon är också svår att bedömma eftersom hon missade en röstning. Henne får jag hålla ett öga på, men för mig är hon mer på onda än på goda sidan just nu i alla fall men jag vacklar lite där sedan jag fick upp ögonen för Niyama.

Jag lovar att jag ska skriva mer teorier idag, eftersom det inte blev nån tenta har jag all tid i världen och inget liv på utsidan! :D

Mina tankar idag, än så länge:

glömmerallt:Har jag som jag skrivit tidigare svårt att få grepp om som alltid. Dock får jag för tillfället sätta hen åt det goda hållet, mycket eftersom hen igår la första rösten på karamell som jag ju trodde var ond, och jag har svårt för att tro att man skulle lägga första rösten på en redan misstänkt ulvkollega. Men visst, det är väl inte något omöjligt heller.

Tvärtom skulle jag säga, att karamell var i farozonen kunde vem som helst räkna ut, varför INTE som ulv då skynda sig att lägga första rösten just för att kanske kunna skapa sig alibi? Mer än en person här inne har ju påpekat att ulvarna inte alls nödvändigtvis måste sammarbeta.
Klart hon kan vara god, men jag lägger henne inte åt goda sidan för en förstaröst på någon som var i så stor fara att bli lynchad som karamell var igår.

Misstankarna mot mig har jag svårt att bemöta, eftersom de är riktade mot Con innan jag tog över rollen. :p

Jag vet, det blir lite svårt i och med att du hoppade in.:p

glömmerallt sätter jag åt goda hållet för tillfället även för att jag i nuläget har andra som verkar mer troliga som ulvar. Och det är ju främst Niyama och Lillelorden, men även du. Men det kan ju ändras, inget är hugget i sten liksom:)

Vill och kan alla ha DL ikväll istället för imorgon FM? Eftersom den sattes på lördag pga att jag inte kunde fredag kväll (utan senast eftermiddag) och LV inte kunde under fredag dag och både våra planer ändrats så finns ju möjligheten. ;) Men då vill jag ha svar från ALLA spelare att det är okej innan jag ändrar så ingen riskerar att missa. Det blir i så fall tidigast 20.00.

Det är okej men jag jobbar från 09.30-23.30 så mina inlägg lär vara föga givande, men det gäller oavsett om det är dl ikväll eller imorgon fm då kah tänker sova :p

Con/CaisaLundblad: Här är det svårt att bedömma eftersom Con blev ersatt av Caisa. Första röstningen så tyckte jag att det verkade som om hon räddade karamell. Men sen undrar jag över de två ulvarna karamell och cirkus förstaröster på Con/Caisa de två första dagarna. Om Con/Caisa är ond, varför skulle de två ulvarna vara de två första att rösta på denne då? För att få alibi javisst. Men känns det troligt? Spontant känner jag nej, men tänker jag lite mer på det så varför inte egentligen? Con/Caisa har därför hamnat mer åt onda hållet för min del.

Jag måste säga att jag tycker att det verkar rent sagt korkat att ha två ulvar rösta på en ulvkollega. Två röster ökar ju risken att de skulle kicka ut sin kollega rätt så rejält. Om det hade varit en så hade jag funnit det misstänksamt, men två känns bara lite som dumt risktagande.

Och angående din text om mig, är det en tröst att få veta att jag känner exakt samma för dig? :p

Hedinn: DL ikväll funkar för mig.

dramatik: Huruvida "matiga" teorier jag har beror nog på hur mycket tid och engagemang jag har för leken. Har både plugg och jobb nu som tar mycket tid så jag är inte så närvarande vid lekarna som jag är när jag har mycket fritid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"