Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

*kl*

Jag börjar att fundera på om inte niyama och glömmerallt kan möjligen vara de två ulvarna som är kvar. Har läst en del bra teorier mot niyama i de senaste inläggen, men samtidigt kan jag inte glömma möjligheten att glömmerallt röstade först på KD för att få en alibiröst.

Tillägg: Jag är iallafall ganska säker på att de två ulvarna som är kvar finns i den här gruppen: LilleLorden, Caisa/Con, Niyama och glömmerallt.

Senast ändrad:

Vad anser du om Lindgren? Eller har du ett teoriinlägg någonstans som jag har glömt att du skrivit? :p

Vad anser du om Lindgren? Eller har du ett teoriinlägg någonstans som jag har glömt att du skrivit? :p

Nä det har du säkert inte. Om lillelorden och caisa är dimmiga för mig så är lindgren lika dimmig som en loppa i ett kolsvart rum (hon är iallafall lika tyst och osynlig som en ännu) :p Eftersom hon tydligen inte hade någon tenta idag så väntar jag på mera teorier från henne, har inte varit tillräckligt så att jag kan börja ana var hon står. Men om hon väntar till imorgon trots allt så får jag hoppas att hon inte är en ulv :(

Som ni nog förstår efter mina teori-inlägg igår kväll så kommer min röst ikväll att hamna på Niyama. Det är känslan jag får efter att ha tänkt igenom röstförfarandet i DL2 där det passar in i scenariot m Niyama som ulv, där Karamell låg risigt till och Niyama lade en utjämningsröst så det skulle bli lottdragning mellan karamell och Asko (vilket gjorde att det var 50% chans att karamellen skulle vara kvar) - jag tror inte att Niyama hade räknat med Sasses sena röst på Cirkus som kom medan Niyama skrev sitt röstinlägg och som gjorde att det helt plötsligt blev 3st uppe för lottdragning - varav två ulvar och det blev därför en panikändring i sista stund för henne.

Sedan är det även detta att hon vill att det ska vara spridda röster, men hon har vid samtliga DL lagt sista rösten (av olika anledningar) - det känns nästan som om hon har svårt att teoria och vill basera sin röst på andras teori-inlägg (ex det gjorde hon m rösten på Asko dag2).

Jag förstår inte vad du hänger upp dig på. Som ulv brukar jag ju inte direkt försöka rädda mina kollegor, så varför skulle jag då lagt en utjämningsröst för att rädda min kollega KD? Du har dock rätt i att den var en panikändring.

Ditt andra stycke: Asko var jag väl bland dom första att skriva teorier om? Reagerade ju på henne redan kvällen innan. Jag röstar ofta sent trots att jag gillar spridda röster. Det är ju inget nytt och något jag tror att jag t.o.m oftare gör som god. Så vad är det misstänkta med det?

Med anledning av mitt förra inlägg (svaret till paddan). Här är alltså när jag börjar reagera på Asko, har citerat några inlägg, vill nån läsa mer så är det ju bara läsa inläggen kring detta.

(Detta var riktat till Asko: )
Goda brukar vara duktiga på att lyncha goda också, särskilt i början. Dock blir jag lite skeptisk för du verkar säker på att Caisa är god?

Jag hade rätt? :p
Skämt åsido, jag kände bara att det var skumt att "alla" började rösta på caisa, men hon kunde ju ha varit god eller ond i vilket fall som helst.

LindgrenV och cirkus: Vill förtydliga, jag menade att på så vis så får ju ulvarna (genom sina röster i lynchningen) bort två goda. Annars om en ond ryker, så får de ju "bara" bort en god.

Ja, uppenbarligen. Men det känns som en typisk ulvtaktik att kasta misstankar åt de som röstat ut en god. Ofta ovetande goda. Så kan ulven som faktiskt visste om att personen var god framställa sig själv som god som minsann inte röstade ut goda Caisa. Eh, luddigt?

Här kommer Lindgrens inlägg, postat samma minut som mitt inlägg under. Alltså inget jag hunnit se:
KL

Jag är så stööört ofokuserad pga min tandställning och måste egentligen plugga, så jag kan inte analysera hela leken på grundnivå. Men jag har reagerat på Asko pga att jag inte hänger med i tankegångarna och känns lite ologiskt. Å ena sidan, om jag tolkar det rätt, så kan det vara ett försök att lägga fokus på andra och bort från sig själv - å andra sidan kan det vara oerfarenhet. Oavsett vad så är det det jag reagerat på mest och jag vet inte om jag ska tolka det som gott eller ont. Därför väljer jag att lägga min röst där idag eftersom jag inte kommer på något bättre.

LindgrenV röstar på Asko

.. Nu ska jag borsta tänderna för trehundrade gången :p

*kl*

Jag är helt väck av förjävlig tandvärk, räknar typ ner tiden till tandläkartid imorgon bitti. Ska försöka engagera mig lite i leken.

Det jag reagerat på hittills:

KD - var den första jag reagerade något på igår (men som inte behövde betyda misstänkt). Ser att hon fått två röster nu men kan inte riktigt se vad det misstänkta med henne är, Askos teorier begriper jag faktiskt inte mycket av alls. Detta med att Con och KD skulle vara kollegor känns visserligen möjligt, men man kanske inte ska låsa sig vid det?

Con - var den jag reagerade mest på igår. Har inte kommit med något nytt inlägg. Tycker fortfarande att hennes röst igår var märklig.

Asko - reagerade på att hon verkade så säker på att Caisa var god och genast skickade lite misstankar mot de som röstade på Caisa. Nu är ju Asko ny så det är svårt att veta hur hon resonerar, men som jag skrev igår känns det lite "ulvtaktik". Hennes andra teorier verkar så himla förvirrade (förlåt Asko) så jag vet inte om detta säger något om hennes roll.

Jag ska inte vänta till i morgon med att skriva, jag råkar bara ha fått fullt upp idag TROTS att jag inte haft någon tenta :D

Börjar med lite röststatistik, jag vet ju knappt vilka som åkt ut :banghead:

Röstsammanställning

Dag 1:
Karamelldrottningen röstar på Con
CaisaLundblad röstar på Niyama
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
AskoII röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på karamelldrottningen
Glömmerallt röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Con röstar på CaisaLundblad
Niyama röstar på Con
Ej röstat: Sasse

CaisaLundblad lynchas
Mumorsan käkas

Dag 2:
AskoII röstar på karamelldrottningen
Cirkus röstar på Con
Paddington röstar på cirkus
LindgrenV röstar på AskoII
Sasse röstar på cirkus
Niyama röstar på AskoII
Niyama röstar på cirkus
Ej röstat: Lillelorden, glömmerallt, karamelldrottningen, Con

Cirkuslynchas
Ingen käkas

Dag 3:
Glömmerallt röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på Caisa/Co
Lillelorden röstar på Niyama
AskoII röstar på karamelldrottningen
CaisaLundblad röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på karamelldrottningen
Sasse röstar på karamelldrottningen
Karamelldrottningen röstar på AskoII
Niyama röstar på karamelldrottningen

Karamelldrottningen lynchas
Ingen käkas

Stämmer detta? Jag har inte missat något?

Senast ändrad:

För det första: En eller flera ulvar hittas nog garanterat bland de som röstat på Karamelldrottningen. Det är en så stor majoritet och Karamell var ganska körd, så min magkänsla säger att en eller fler ulvar har lagt sin röst där i en chans att skaffa sig alibi. De enda utstickande rösterna är ju egentligen min egen, Lillelordens och Karamells egen (och hon lär ju inte ha röstat på sig själv). Och det är väl två eller tre ulvar kvar nu? Så ja, frågan är bara hur man ska tolka rösterna - har ulvarna röstat på sin egen sent för att de sett att det varit kört? Eller har de valt att offra henne och därför lagt röster tidigt eller lite utspritt i ordningen samtidigt som de lagt fokus på K och därför ställt sig själva godare dager? Det går att vända och vrida det där hur som helst.

Andra lynchen är svår att tolka tycker jag, för det var så många som missade den. Första lynchen är också svår för där är det i princip bara ulvarna som har koll på vad de gör eftersom de är de enda som sitter på någon som helst information innan den första natten.

Nu ska jag gå igenom vad andra skrivit också och se vad jag kan få ut för tankar därifrån :D

Sådärja. Då ska vi se.

Sasse
Missade första rösten.
Lade andrarösten på cirkus
Sen en strömröst på kd.

Man kan inte utläsa mycket från hennes röster, hennes inlägg i allmänhet känns goda, men jag tycker hon börjar bli lite tveksammare nu.

Dock, med tanke på den rösten hon lade har jag lite svårt att sätta henne åt onda sidan, av den enda anledningen att jag är mycket skeptisk till att både ulvarna (hypotetiskt nu då) cirkus och Con skulle försöka göra ett räddningsförsök av KD

Här pratade hon om Con, Sasse har heller aldrig misstänkt mig som ond för att hon inte hållit med mig i mina teorier innan, hon har bara ifrågasatt teorierna och argumenterat för vad hon tror, men nu plötsligt blev jag misstänkt för att hon inte höll med om mina snabba spontantankar? Jag tycker det känns lite misstänkt, Cirkus attitydförändring visade sig bero på att hon var ulv, Sasse är alltid lurig att bedömma. Jag tror ändå inte hon är ulv, men jag tycker absolut hon är svårbedömd...

glömmerallt
Röstar på Mumorsan första gången
missade andra röstningen
Lade första rösten på kd senast

Dålig aktivitet, när hon är aktiv är det mest om spelet i allmänhet, inte om denna spelomgång, eller att hon ifrågasätter andras teorier, man kan inte utläsa något speciellt alls från röstningen, röstade på en god, sen ingen, sen kan rösten på kd mycket väl varit en alibiröst, eftersom det var ganska stor risk att kd skulle åka ut snart.

reagerade även på detta:
Om karamelldrottningen är ond så gör det ju cons röst misstänkt men om karamelldrottningen är god så är det ju inget särskilt misstänkt med rösten.

Det här förstår jag inte alls? Tycker inte direkt hon jagat efter misstankarna på Con heller, mer än någon uttalad misstanke här och där.
När Niyama vill hålla Paddan och Sasse åt goda hållet går GA in och argumenterar emot, att det lika gärna kan vara alibiröster. Hon själv var misstänksam mot kd och Con. Röstade på kd. Vet inte, men det sitter inte riktigt rätt hos mig.

paddington
Röstar på CL
Sen Cirkus
Sen strömröst på kd

Jag reagerar på att hon funderade över cons avgörande röst på mig... Trots att hon själv röstat på mig? Sätt att rikta blickar mot den enda goda som röstade på mig efter ett vågat ulvspel av henne och cirkus? Men varför en förstaröst på cirkus sen? Rösten på kd vet jag inte om man kan läsa något från.

Och är det möjligt att paddan faktiskt visst försökte få ögonen från kd tidigare? Att hon nu går ut så hårt mot Niyama oroar mig, då jag, nu när jag gått igenom hela tråden, inte alls tycker hon är självklart åt det goda hållet.

LilleLorden
Röstar på LindgrenV
missar andra
Röstar på Niyama tredje

Jag har absolut ingeting på LilleLorden. Det stör mig. Gått igenom anteckningarna, men hon är bara nämnd i en anteckning om Dramatik. Nada. Inget. Tycker väl inte röstningen säger så mycket heller. Vet inte alls vad jag ska tro, men skulle vilja tro att hon som god skulle lämnat ett större avtryck? Kanske?

LindgrenV
Första rösten på Sasse
Andra på AskoII
Tredje på Con

Bara röstningarna är bra misttänkta, enligt mig. Då jag i grunden tror alla hon röstat på är goda, om jag måste sätta dem åt något håll. Men det är inte allt.
Hon misstänkte Asko för att denne verkar förvirrad, när hon själv tidigare sagt att andra brukar finna henne förvirrande? Jag tycker hon verkar säga emot sig själv lite, att misstänka en ny spelare för att den verkar förvirrad tycker jag absolut är lite småkonstigt.

Inför första röstningen var cirkus misstänksam mot mig och LV, men sekunden jag var lynchad blev LV plötsligt neutral i hennes ögon... luktar ulvkollega...

Inför tredje röstningen försvarade Lindgren karamellen, och gick ut med sina misstankar mot Con som hon också röstade på sen. Mycket misstänkt och står högt på min lista över misstänkta ulvar, tillsammans med att jag inte tycker hon teoriat speciellt mycket och försöker flyta med lite i utkanten känns hon som en ulv.

Niyama
Röstar på con
Sen AskoII
Sen Kd

Här har hon, utöver den sista också bara röstat på sånna jag tror är goda. Sista rösten kan hon lagt på en kollega då kd redan var körd oavsett vad Niyama röstade på.
Hon känns lite kort mot AskoII,
"Ja, uppenbarligen. Men det känns som en typisk ulvtaktik att kasta misstankar åt de som röstat ut en god. Ofta ovetande goda. Så kan ulven som faktiskt visste om att personen var god framställa sig själv som god som minsann inte röstade ut goda Caisa. Eh, luddigt?"
Men jag tycker inte hon verkar lika engagerad i att försvara sig själv mot paddan nu?

Men mer än så hittar jag inte på Niyama heller. Jag får goda vibbar, och hon ligger inte alls högst på listan för tillfället.

Dramatik
Bara röstat på KD hela spelat igenom.

Svårt att utläsa något ur det. Men det finns annat att titta på!

I början ifrågasatte hon Cons röst på mig, det var visserligen inte jättekonstigt, det gjorde jag med... :p
Sen ifrågasätter hon Mumorsan för att hon inte uppmärksammade alla röster som varken gjorde till eller från förutom Niyamas under den DL:en... Det är inte heller speciellt jättekonstigt, noterades bara för att Mumorsan var god.

Det konstigaste hittills är att hon inte verkar hålla reda på vilka hon håller som ond, eller möjliga onda. sasse/glömmerallt byter plats på listan ibland, LilleLorden och jag står alltid med. Och paddan var med i ena sekunden och helt bortglömd nästa...

Är dramatik en ruskigt duktig ulv? :crazy:

AskoII
Röstade på LilleLorden
Sen Kd
Kd igen

Hon känns som en kopia av mig i förra leken, som var min första och jag var god. Jag hittar inget som tyder på att hon skulle vara ond, är hon det har hon verkligen lurat mig i alla fall.

Med detta sagt, och möjligheten att jag inte kommer vara vaken till DL imorgon:
Caisa röstar på LindgrenV

hinner jag in imorgon eller får ny info innan jag somnar kan jag komma att ändra mig.

Senast ändrad:

Ska föröka få ner lite tankar om alla som är kvar.

Lillelorden - en av mina misstänkta. Har röstat Lindgren - missad - Niyama. Rösten på mig udda och svagt motiverad. KD hade två röster när Lorden röstade, och en tanke som slog mig nu var att det ju varit en hel del prat om alibiröstande. Kanske därför inte hängde på mot KD, om nu de var kollegor. Förutom den svaga (i mina ögon) teorin mot mig känns det som att hon smugit med lite.

Sasse - vågar knappt skriva det här men: känns god. Har röstat missad - Cirkus - KD. Ser egentligen ingenting som talar för att hon är ond men nojar över att hon "försvarar" mig, som ond brukar hon misstänka mig men har slutat med det sen jag påpekade det. Jag har en tendens att tänka att folk som tänker som jag är goda, men nä, ser inget direkt misstänkt med Sasse.

LindgrenV - känns osynlig. Har röstat Sasse - Asko - Con/Caisa. Ingen känsla åt nåt håll.

CaisaLundblad - baserat på röstningen håller jag Caisa lite åt det godare hållet. Kan verkligen inte se anledningen till att Cirkus dag två skulle röstat på henne. Dessutom det som Sasse tar upp om Cons röst dag ett talar för att Caisa är god. Con/Caisa har röstat Caisa1 - missad - KD.

glömmerallt - har inte lagt märke till GA så mycket. Röstat mumorsan - missad - KD. Tidig röst på KD skulle mycket väl kunna vara försök till alibi, annars ser jag inget direkt misstänkt.

Askoll - känns god. Har röstat Lorden - KD - KD. Hon la första rösten på KD dag två. Känner mig skeptisk till att en ny spelare skulle alibirösta så pass djärvt.

Dramatik - känns god. Har röstat på KD alla dagar. Tror inte en ulv skulle göra allt för att få kollegan lynchad. Visserligen det perfekta alibit :D men nej, det är ju inte Myrten vi talar om här.

Paddington - verkar ha snöat in sig totalt på mig. Höll henne åt det goda hållet tidigare men nu vet jag inte. Förstår dock inte vad en ond har att vinna på att gå på så mot mig? Iofs röstade Lorden på mig igår redan så kanske ett försök att få med fler?

Sammanfattningsvis tror jag att kvarvarande ulvar finns bland Paddan, Lorden, Lindgren och GA. Delvis pga uteslutningsmetoden.

Niyama röstar på Lillelorden

Dag 4
Paddington röstar på Niyama
Lillelorden röstar på Niyama
Caisa röstar på LindgrenV
Niyama röstar på Lillelorden

Känns lite tveksamt att två ulvar skulle lägga två första rösterna på mig? Dvs kanske inte så troligt att Lorden och Paddan är kollegor iaf.

Här vill jag förtydliga lite känner jag:

1. Jag röstade inte på Asko pga att hon var förvirrad. Jag röstade på henne därför att hennes inlägg var de som fick mig att haja till mest när jag skumläste igenom leken, vilket i och för sig kan ha att göra med att hon skrivit på ett komplicerat sätt och att jag inte hängt med i det. Jag grundar aldrig mina röster på om någon är förvirrad, utan på att jag tycker att jag inte riktigt kan känna vid det som skrivits. Ja, det påverkas självklart av att personen skriver på ett förvirrande sätt, men i grunden är det inte det jag baserar min röst på. Och på samma sätt väljer folk att rösta på mig. Och det är ju inte bara Asko jag kan finna skriver på ett förvirrande sätt - många skriver teorier och tankar man inte förstår själv, och det är ofta det som ligger i grund till att en misstanke växer fram (alltså att man inte förstår) men bara för att jag själv skriver på ett förvirrande sätt i andras ögon (obs! inte i allas och inte alltid!) så betyder det inte att det är någon dubbelmoral att jag röstar på Asko pga en liknande sak. Inte i mina ögon i alla fall. Mina tankar är ju klockrena i mitt huvud, vilket nog Askos är i Askos ögon också.

2. Jag har inte försvarat KD i hennes roll. Det jag försvarat är hennes sätt att skriva, då jag fattade det som att folk tyckte att hon skrev aggressivt vilket KD. Jag tyckte inte att det KD skrev var aggressivt menat, utan med en glimt i ögat - men med utebliven/felvald smiley tolkade folk det annorlunda och eftersom jag också uppfattade att KD kanske tog lite illa upp över att folk inte fattade det, så valde jag att kommentera att jag tolkade inlägget annorlunda (vilket också var sättet KD menat med sitt inlägg). I och med det såg jag inte heller samma sak som de övriga som då röstat på KD, eftersom de baserat sina röster på just denna ton de tolkat. Sedan visade det sig ju att jag varit och kollat alldeles för tidigt i leken och alltså inte tagit del av de senare tankarna om KD, som jag inte kommenterat mer än att jag konstaterat att misstankarna mot KD har funnit andra grunder. Jag har inte haft tid att fördjupa mig tillräckligt i leken helt enkelt.

Paddan var väl dessutom den som först tog upp misstankarna mot KD som andra sedan hakade på och som orsakade drev? (OBS! Har för mig att jag läst det bara, inte hunnit gå igenom ordentligt än och kan inte källhänvisa mitt påstående än). Med tanke på att det är två ulvar kvar så skulle Lorden kunna vara en av dem - samtidigt som alla ulvar kanske passade på att hoppa på drevet. Svårt det där. Men hur som helst. Ska läsa igenom leken nuuuuu :p

Paddan var väl dessutom den som först tog upp misstankarna mot KD som andra sedan hakade på och som orsakade drev? (OBS! Har för mig att jag läst det bara, inte hunnit gå igenom ordentligt än och kan inte källhänvisa mitt påstående än). Med tanke på att det är två ulvar kvar så skulle Lorden kunna vara en av dem - samtidigt som alla ulvar kanske passade på att hoppa på drevet. Svårt det där. Men hur som helst. Ska läsa igenom leken nuuuuu :p

Också ur minnet men var det inte dramatik?!

Jag är inte säker på att jag kan hinna in och rösta imorgon, så därför kommer jag lägga min röst redan nu.

Dramatik röstar på Lillelorden

Mina tankar om henne finns att läsa i tråden, men hon är den som jag tycker verkar mest ulvig just nu. Jag har också avvaktat i väntan på teorier eller iaf inlägg med tankar i från henne idag. Men eftersom sådana inte kommit så får jag ju säga att mina misstankar är kvar och jag får gå på vad jag trott innan.

Ja, men det var ju där paddan gjorde den där vändningen jag blev så förvånad över och röstade på cirkus istället (dag 2) första dagen kanske det var BOP från henne, jag kommer inte ihåg.

Alltså vafan, klockan är efter midnatt. Jag orkar inte vara uppe längre nu :( Jag skriver klart resten i morgon bitti. Men ni har fått lite mer tankar från mig i alla fall så jag hoppas att det duger till något åtminstone ;) Godnatt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar