Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Alltså vafan, klockan är efter midnatt. Jag orkar inte vara uppe längre nu :( Jag skriver klart resten i morgon bitti. Men ni har fått lite mer tankar från mig i alla fall så jag hoppas att det duger till något åtminstone ;) Godnatt!

Svikare! Jag som sitter här och väntar på dina teorier :p

(nä, jag fattar, jag skulle behöva läsa mer i leken men jag orkar inte tänka mer nu känns det som)

Dramatik

Det konstigaste hittills är att hon inte verkar hålla reda på vilka hon håller som ond, eller möjliga onda. sasse/glömmerallt byter plats på listan ibland, LilleLorden och jag står alltid med. Och paddan var med i ena sekunden och helt bortglömd nästa...

Är dramatik en ruskigt duktig ulv? :crazy:

Fast alltså va? Det är väl rätt självklart att man kan ändra sig under lekens gång och kanske ännu mer mot slutet av leken? Som god har man inget facit och det vore snarare konstigt att hålla fast vid samma spelare leken igenom och inte överväga någon annan. Man väger för och emot hela tiden och kanske ännu mer när det kommer in nya tankar och funderingar av andra.

Här pratade hon om Con, Sasse har heller aldrig misstänkt mig som ond för att hon inte hållit med mig i mina teorier innan, hon har bara ifrågasatt teorierna och argumenterat för vad hon tror, men nu plötsligt blev jag misstänkt för att hon inte höll med om mina snabba spontantankar? Jag tycker det känns lite misstänkt, Cirkus attitydförändring visade sig bero på att hon var ulv, Sasse är alltid lurig att bedömma. Jag tror ändå inte hon är ulv, men jag tycker absolut hon är svårbedömd...

Detsamma gäller då här, för mig. Jag vrider och vänder på tankarna och försöker luska ut vilka de onda kan vara. Jag står fast vid att det är ett märkligt spelsätt om Con försökte rädda KD första dagen. Men det är väl egentligen enda anledningen jag trott att Con kunnat ha haft en god roll.

Jag har gått igenom de andra spelarna också och ändrar mig gällande dom också, när nya tankar uppkommer. Dina inlägg är det jag reagerar mest på just nu. Dom känns rätt ologiska tycker jag.

Dag 4
Paddington röstar på Niyama
Lillelorden röstar på Niyama
Caisa röstar på LindgrenV
Niyama röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på Lillelorden

Den här röstlistan skaver lite hos mig. Även om jag har blivit mer osäker nu när Niyama blivit så omtalad så tycker jag fortfarande, när jag går tillbaka och läser hennes inlägg samt läser de nya, att hon verkar god. Så jag vill inte gärna att hon åker ut om man säger så. Och därför vill jag på sätt och vis rösta på Lillelorden, som jag ändå haft lite tankar om även om jag inte känner mig helt övertygad, men samtidigt vill jag gärna rösta på Caisa/Con för jag tycker hon verkar annorlunda i den här leken än förra. Det är dom senare inlägget jag reagerat på. Kan inte riktigt förklara vad jag reagerar på, det är väl egentligen mest känsla. Däremot håller jag inte med henne i hennes teorier. Fan vad svårt...

Jag tror de resterande ulvarna är bland dessa personer: Lillelorden, Caisa/Con, glömmerallt, möjligen Lindgren, men har inget grepp om henne alls.

Av dessa personer är jag mest inne på de två förstnämnda. Främst Caisa/Con tror jag, för jag håller inte med om hennes teorier och hon känns överhuvudtaget annorlunda mot förra leken. Jag tycker fortfarande det är konstigt att Con som ulv skulle ha lagt en räddningsröst, detsamma som cirkus, men jag reagerar på Caisa.

Eftersom Con var så inaktiv är det annars svårt att greppa henne. Jag har i alla fall sagt att jag har svårt att tro att två ulvar skulle lägga udda röster, att ingen skulle alibirösta när cirkus/KD åkte. Con/Caisa har dock lagt strömröster, förutom nu senast då Caisa lägger en röst på Lindgren. Och är hon ulv så kan jag mer tänka att den sista ulven kan ha lagt mer udda röster. Jag tror bara att inte två ulvar skulle lägga udda röster sas. Av vilken anledning jag inte tror att LV och Lillelorden är ulvar tillsammans.

Lillelorden då. Ja, säg det. Hon är väl den jag mest tror som ond av de båda ovan dock. Men jag vet egentligen inte. Håller inte med om hennes teorier så värst, och det är väl egentligen det enda som får mig att reagera på henne. Jag har lite svårt att tro att hon skulle vara i samma liga som Lindgren, eftersom de båda röstat ”udda” alla dagar (undantag idag och för Lillelorden även den dag hon missade rösta). Det känns bara märkligt att ingen ulv överhuvudtaget skulle följa strömmen mer, även vad gäller alibiröstning, som åtminstone Lillelorden kan göra om jag inte minns fel. Det är väl lite vad som talar emot Lillelorden då, att hon inte kastat in en alibiröst någonstans och istället röstat udda. Lindgren minns jag som sagt inte hur hon spelar.

Det som får mig att fundera på Lillelorden är väl främst uteslutningsmetoden och även då att jag inte har samma tankar som henne. Hon har t.ex. röstat på en jag tror är god, Niyama.

Eftersom jag just tror att Niyama är god kommer min röst hamna på Lillelorden för att jag vill ha lite bättre odds för Niyama (som jag som sagt tror är god) och dels för att jag då misstänker Lillelorden.

Sasse röstar på Lillelorden

Åh herregud, tittade på Supernatural avsnitt och när jag tittade på klockan så var hon tre :eek: och då kom jag på att jag inte hade röstat! :eek::eek:

Måste verkligen gå och lägga mig så jag ber om ursäkt om ni tycker att min röst är omotiverad, men jag har skrivit lite teorier förut och allt känns ganska jämnt bland de fyra jag misstänker mest. Så jag lägger min röst på den som jag för nuet känner är lite mest skum och "gömmer" sig lite ...

AskoII röstar på glömmerallt

ok! Tycker dock ändå du är misstänkt och väntar fortfarande på dina teorier. ;)

Sasse:
I den listan har jag lusläst hela tråden för att hitta NÅGOT misstänkt om alla. Oavsett hur litet och obetydligt.
Att Dramatik faktiskt skulle vara en ulv känns inte troligt, men ÄR hon det har hon gjort ett jävla spel. Det är "för lätt" att godförklara henne helt, därför vill jag inte göra det. Du har ju själv sagt att ulvar inte behöver hjälpa varandra, utan lika gärna kan få de andra lynchade för att skaffa sig alibi själv. Har inte Dramatik ett ruskigt bra alibi såhär långt?
Klart det är normalt att ändra sig och vrida och vända på tankarna, men hon skriver många kortare inlägg, och motiverar inte alltid varför hon misstänker någon. Ibland kan man hitta det i diskussioner med bland annat dig om man läser noggrant, dock.

Dina inlägg är det jag reagerar mest på just nu. Dom känns rätt ologiska tycker jag.

Ologiska? Jag har gått igenom hela tråden och tagit det spelarna själva har skrivit för att skapa en bild kring dem, med förutsättningen att alla är ulvar. På vilket sätt tycker du då mina inlägg är ologiska? Jag vrider och vänder på allt för att försöka ondförklara någon.

Främst Caisa/Con tror jag, för jag håller inte med om hennes teorier och hon känns överhuvudtaget annorlunda mot förra leken.

Att inte hålla med om mina teorier är ju en ganska tunn motivering enligt mig, framförallt med tanke på att det är fullkomligt logiskt att jag inte skulle spela på exakt samma sätt som förra leken som var min allra första, dessutom är du mer annorlunda mot förra leken än vad jag är. :cautious:

edit: Speciellt tunn motivering för att vara Sasse, alltså.

Senast ändrad:

KL

Skulle vaknat för två timmar sedan så jag lär väl få sota för det här sedan, men det här får gå jävligt snabbt nu!

Niyama vill jag nog sätta åt det goda hållet, som ulv hade det nog varit väldigt järvt och dumdristigt att ändra röst så där i sista ögonblicket och även om det kan ses som ulvigt att lägga sena röster så vill jag nästan vända på det där - alla är väl så medvetna om ulvigheten i att lägga sena röster att ulvarna undviker att lägga supersena röster? Har skrivit en del och inte smugit i mina ögon, helt enkelt.

Sasse är så jävla svår :p I och för sig är inte Mammas med nu så det gör det lite lättare, för de är som tvillingarna Weasley tillsammans (för att dra ytterligare lite HP-referenser). Luriga och med enormt mycket trick i rockärmen :cool: Men just nu känns hon inte tvärt igenom ond i alla fall. Om det är en bra eller dålig grej vet jag dock inte, haha.

Asko vet jag inte vart jag har. Men jag börjar fundera över om min tidigare röst kanske var en "klantröst" för nu när jag läser igenom inläggen igen börjar jag haja tankegångarna lite - även om jag kanske inte helt håller med - och känner väl att en så ny spelare kanske hade hållit tillbaka lite. Asko är som jag när jag var ny, spyr ut tankar direkt i leken och frågan är om Asko kanske hade varit lite säkrare och tydligare om hon varit ulv och suttit på all information?

Lillelorden är nog den jag reagerar mest på i det här fallet, hon har försvunnit från radarn och är väl den (förutom jag då, fram till igår då jag började skriva lite, haha) som är mest osynlig. Jag har tidigare nämnt att ulvar nog hoppat på drevet mot KD - men har verkligen alla det? Lården sticker ut med sitt röstande och att lägga en tidig röst på en "utanför drevet" kan vara ett försök att smyga - vid det laget hade KD två röster och man kunde inte helt och hållet veta att det skulle bli ett drev, så en tredjeröst på KD hade nog varit en stor risk för att hamna mitt i radarn. Me don't like.

*fortsätter med teorier i ett nytt inlägg så får ni dessa så länge*

Jag tror att hon kanske menar att dina tankar känns ologiska. Vilket jag på sätt och vis kan hålla med om ibland, men sådant beror oftast på att man inte håller med eller inte riktigt kan förstå hur personen tänker. Allt är ju alltid tolkningsfrågor och det gör ju att en annans tolkning kan verka väldigt ologiska i en tredje persons ögon ;)

Att inte hålla med om slutsatsen jag drar och att kalla mina inlägg ologiska är det ju ganska stor skillnad på. ;)

Jag som bara spelat med Sasse en gång, då hon var god, lägger märke till en viss nyansskillnad, som oroar mig. Att hon tar mina inlägg på ett helt motsatt sätt mot vad jag är "van" vid, lugnar mig inte direkt. Och att misstänka mig för att jag är ologisk eller för att hon inte håller med mig känns inte alls som Sasse.
Däremot kan jag se varför en ulv skulle vilja hålla misstankarna mot mig vid liv, om hon är ulv.

:crazy:

Dramatik
Bara röstat på KD hela spelat igenom.

Svårt att utläsa något ur det. Men det finns annat att titta på!

I början ifrågasatte hon Cons röst på mig, det var visserligen inte jättekonstigt, det gjorde jag med... :p
Sen ifrågasätter hon Mumorsan för att hon inte uppmärksammade alla röster som varken gjorde till eller från förutom Niyamas under den DL:en... Det är inte heller speciellt jättekonstigt, noterades bara för att Mumorsan var god.

Det konstigaste hittills är att hon inte verkar hålla reda på vilka hon håller som ond, eller möjliga onda. sasse/glömmerallt byter plats på listan ibland, LilleLorden och jag står alltid med. Och paddan var med i ena sekunden och helt bortglömd nästa...

Är dramatik en ruskigt duktig ulv? :crazy:

Det här är en sån grej jag kan reagera lite över. Tankevurpa? Jag menar, allt baseras ju på hur man tolkar det andra skrivit och alla skriver nytt hela tiden, det påverkar ju ens tankar åt olika håll så därför är det ju inte alls konstigt att det går upp och ned i misstankegrad? Någon kanske skriver något superulvigt, men i ett senare inlägg kan man koppla den tanken till något som inte alls var särskilt ulvigt, medan någon annan man tidigare nästan trodde var god skriver något som är konstigt - eller så läser man inläggen igen och kommer på något man inte alls tänkt på tidigare som omvärderar ens tankar. Det där är en enda berg och dalbana, så att åsikterna skiftar form lite är ju inget konstigt alls egentligen.

Du verkar dock ha fastnat lite i det här "Alltså, hon är inte så ulvig men å andra sidan är hon nog snarare en ruskigt duktig ulv :nailbiting:" -tänket om dramatik. Så jag måste nog läsa igen om dramatiks inlägg för jag håller henne neutral än så länge. Måste nog hitta förklaringen till varför just dramatik skulle vara en ruskigt duktig ulv för att hon inte känns ulvig för dig, medan andra som inte känns ulviga för dig inte är benämnda som "ruskigt duktiga ulvar" och snarare nästan är godförklarade för att de inte ondförklarat dig :cautious:

Jag har nog en annan uppfattning än dig. Jag tycker Sasse är otroligt svår, men hennes sätt att spela skiljer sig inte jättemycket åt av vilken roll hon har - snarare hur mycket tid hon har. Mammas och hon har lurat mig så många gånger att jag aldrig kan godförklara henne helt :D

Delvis KL

Men vad besviken jag blir av att ni håller på att rösta ut mig till stor del för att jag "flyger under radarn" när jag skrivit upprepade gånger att jag jobbade 14 timmar igår och sent både onsdag och torsdag. Har suttit ner ca 5 minuter i taget.
Sen lade jag tidiga röster därför att jag missade en DL och det dessutom efter att ha fått kritik för att jag inte lagt just en tidig röst, hur ska ni ha det? :p

Mina misstankar mot Niyama stod igår och står än sä läge fast. Jag kommer nu inte att hinna läsa igenom leken tillräckligt väl för att skapa mig en bättre uppfattning innan DL kl 11, eller försvara mig bättre för den delen. Men snälla rösta inte ut mig pga radiotystnad, det MÅSTE ju ha kommit fler intressanta grejer sedan mitt senaste inlägg med substans i torsdags eftermiddag?

Jag har kommit fram till att hon är god - är hon en ulv då måste hon ju vara en ruskigt duktig ulv! ;)
Och eftersom jag vägrar fastställa henne som god, måste jag ha kvar som möjlighet (även om den är liten) att hon skulle kunna vara en ruskigt duktig ulv.

Ingen tror ju hon är ond, i princip, hon har ett grymt alibi i att bara ha röstat på kd innan, och även om LilleLorden inte är den första jag skulle ha röstat på idag (duh) så är hon på listan över tänkbara just för att jag inte har något att gå på alls på Lården.

Jag försökte hitta NÅGOT ulvigt, alls, överhuvudtaget, och det var inte mycket, därför skulle hon, om hon var en ulv, vara en ruskigt duktig ulv.

Men det blev ju alldeles för mycket fokus på det jag skrev om Dramatik nu tycker jag, jag håller henne inte alls högt på listan över möjliga ulvar, som jag försökt understryka i senare inlägg. :crazy:

glömmerallt känns också som en undanflytare. Men också som någon som inte vet så mycket, vilket någon nämnde. Får inget riktigt grepp.

dramatik och paddan ska jag fördjupa mig lite mer i.

Alltså nu börjar jag bli lite rädd för mig själv :nailbiting: Ena sidan av mig vill hålla Niyama åt det lite godare hållet medan andra sidan viskar att Sasse och Niyama kanske är kollegorna som lurar som vargar i fårakläder? BAH. Börjar överanalysera situationen nu tror jag. Samtidigt har jag fastnat för Caisa, för det jag reagerat på ovan ger mig ingen bra magkänsla...

Aha, men då förstår jag mer, tack :idea:

Och att det blev mycket fokus på det du skrivit om dramatik är ju just för att du själv återupprepat det flera gånger, och då hajar jag till ;)

Och nu gjorde du det ännu svårare för mig att veta var jag har dig :p

knapp

Jag är fortsatt krasslig så orkar inte lägga så mycket tid och energi på leken som jag ibland gör annars. Så kan bero på det men jag fattar inte riktigt de här teorierna mot Niyama och lillelorden får jag erkänna behöver nog läsa igenom det sista igen innan jag röstar.

delvis knapp

Alltså åh, Lillelordens inlägg får mig att tveka. Skulle en ulv bett på ett sådant vis om att inte bli utröstad? Det känns som om Lillelorden har mer att komma med, men att hon bara inte hinner just nu.

Samtidigt har Con/Caisa seglat upp på misstankelistan igen. Varför kan jag inte sätta ord på riktigt mer än att det är någon känsla med henne som känns helt fel. Och det här med röstningen dag 1 gnager fortfarande i mig. Samt att hennes senare inlägg känns så himla konstiga på något vis.

Hänvisar till Lindgren då hon svarade jättebra på varför man kan ändra åsikt stup i kvarten. Ser inte varför det skulle vara så misstänkt just.

Lindgren svarade också bra på vad jag menadr med att dina teorier är ologiska. Jag håller inte med om dom och därför är dom ologiska för mig. Det är väl rätt logiskt?

På vilket sätt är jag annorlunda från förra leken? Att jag inte försvarar dig menar du? I förra leken kändes du god, det var något jag reagerade på väldigt tidigt. Och det är klart du man inte nödvändigtvis spelar likadant i lekar (och kan ändå ha goda roller), men det är alltså känslan jag reagerar på i dina inlägg. Den känns inte detsamma som i förra leken där du var god. Jag tycker öht du verkar ha en rätt aggressiv framtoning, men det är kanske för att dina teorier, för mig, är helt ut i det blå.

glömmerallt känns också som en undanflytare. Men också som någon som inte vet så mycket, vilket någon nämnde. Får inget riktigt grepp.

dramatik och paddan ska jag fördjupa mig lite mer i.

Alltså nu börjar jag bli lite rädd för mig själv :nailbiting: Ena sidan av mig vill hålla Niyama åt det lite godare hållet medan andra sidan viskar att Sasse och Niyama kanske är kollegorna som lurar som vargar i fårakläder? BAH. Börjar överanalysera situationen nu tror jag. Samtidigt har jag fastnat för Caisa, för det jag reagerat på ovan ger mig ingen bra magkänsla...

Och anledningen till rödmarkerat kanske jag måste förklara ja;

Det här känns som en klurig en. Lillelorden har fått många blickar på sig, även mina, och alla misstankar kanske inte är helt och hållet rättvisa. Jag är rädd att jag är påväg att bli inlurad i ett omvänt drev. Sasse är lurig och jag och många andra har velat sätta henne åt det goda hållet men om man nu skulle ponera att Sasse är ond och Niyama är en kollega, så var ju röstningsinlägget mot Lården ett skickligt försök att rikta om fokus. För det lyckades. Och bidrog till att jag fick upp ögonen för LL. Och nu vet jag varken till eller från. Är LL ond eller bara oskyldig som haft otur i misstankelotteriet? Jag menar, jag hade lika gärna kunnat vara den som suttit i LLs skor, jag har inte heller bidragit med mycket de senaste dagarna och vi båda röstade avvikande i förra lynchen (alltså utanför drevet). Sasse och Niyama har lagt sena röster. Å andra sidan så avgjorde Sasse och Niyama tillsammans röstningen om cirkus, som också var ond. Och det talar ju för deras godhet i så fall.

BAAH, skjut mig! Nu känns ju alla onda och goda samtidigt :arghh:

KL

Lillelorden är nog den jag reagerar mest på i det här fallet, hon har försvunnit från radarn och är väl den (förutom jag då, fram till igår då jag började skriva lite, haha) som är mest osynlig. Jag har tidigare nämnt att ulvar nog hoppat på drevet mot KD - men har verkligen alla det? Lården sticker ut med sitt röstande och att lägga en tidig röst på en "utanför drevet" kan vara ett försök att smyga - vid det laget hade KD två röster och man kunde inte helt och hållet veta att det skulle bli ett drev, så en tredjeröst på KD hade nog varit en stor risk för att hamna mitt i radarn. Me don't like.

*fortsätter med teorier i ett nytt inlägg så får ni dessa så länge*

Fast alltså du har väl skrivit mycket hela leken igenom och just nu ligger du tvåa i inläggsstatistiken så om du försvunnit från någon radar så beror det väl mer på vad du skrivit än hur mycket, du är en av mina mest misstänkta så jag har försökt analysaera dina inlägg och dom är många. Bölir lite märkligt när du får det att låta som du inte skrivit så mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar