Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Paddington röstar på Niyama
Lillelorden röstar på Niyama
Con/Caisa röstar på LindgrenV
Niyama röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på Lillelorden ändrar sedan till Con/Caisa
Sasse röstar på Lillelorden ändrar sedan till Con/Caisa
AskoII röstar på glömmerallt
LindgrenV röstar på Con/Caisa
glömmerallt röstar på Paddington

Byborna är förvirrade och paranoida över vetskapen att de ännu inte blivit av med alla ulvar. I panik bestämmer de sig för att göra Caisa till syndabock och hon kastas ut med huvudet före.

CaisaLundblad var bybo!

Natt DL 18.00.

Fast nu skrev du väl inte den där listan i rätt ordning ändå?? Jag röstade ju på Caisa innan alla ändrade sina röster...

Röstsammanställning

Dag 1:
Karamelldrottningen röstar på Con
CaisaLundblad röstar på Niyama
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
AskoII röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på karamelldrottningen
Glömmerallt röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Con röstar på CaisaLundblad
Niyama röstar på Con
Ej röstat: Sasse

Dag 2:
AskoII röstar på karamelldrottningen
Cirkus röstar på Con
Paddington röstar på cirkus
LindgrenV röstar på AskoII
Sasse röstar på cirkus
(Niyama röstar på AskoII)
Niyama röstar på cirkus
Ej röstat: Lillelorden, glömmerallt, karamelldrottningen, Con

Dag 3:
Glömmerallt röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på CaisaLundblad (Con egentligen, men jag tog mig friheten att ändra)
AskoII röstar på karamelldrottningen
CaisaLundblad röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på karamelldrottningen
Sasse röstar på karamelldrottningen
Karamelldrottningen röstar på AskoII
Niyama röstar på karamelldrottningen

Dag 4:
Paddington röstar på Niyama
CaisaLundblad röstar på LindgrenV
Niyama röstar på Lillelorden
(Dramatik röstar på Lillelorden)
(Sasse röstar på Lillelorden)
AskoII röstar på glömmerallt
LindgrenV röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på CaisaLundblad
Dramatik röstar på CaisaLundblad
Glömmerallt röstar på Paddington

Ja, det är sant. Men jag brukar bara låta sådana som ändrat stå kvar på platsen där de röstade först. Ni kan ändra om ni vill:)

Så, Sasse... Är det ok att bli paranoid NU då alltså? :p

Jag tror att vi bara var goda som röstade på Con/Caisa nu.:crazy: Vilket gör att Lillelorden seglar upp på misstankelistan igen för mig, tillsammans med glömmerallt som jag tidigare inte misstänkt särskilt mycket.

Alltså. Vad hände här egentligen? :confused:

Sasse ändrar för att skydda Niyama. Men hon hade ändå inte åkt ut för det låg ju redan tre röster på Lillelorden och bara två på Niyama. TVÅ ändrar sina röster precis innan DL? TVÅ??? Det här får mina små grå att sprängas i atomer! Jag behöver en whisky :nailbiting:

Ja, jag har också en känsla av det. Samtidigt som jag nog också vill hålla Niyama åt det godare hållet. Ska bli spännande att se vem ulvarna käkar i natt, hoppas att ängeln skyddar rätt!

Å titta jag fick iväg rösten i tid hoppas det fortsätter fungera så jag kan motivera också. Hade tänkt klippa och klistra men för att ta det kortfattat så finner jag hennes teorier märkliga och jag tycker hennes åsikts byte är väldigt märkliga. t.ex när jag teoriade om karamellen och con och sen nämde att jag inte ville snöa in på det utan skulle kolla upp de andra lite också höll hon med om att det var en bra ide att inte snöa in på dom. Sen röstar jag tidigt på Karamellen och det verkar paddi tycka var konstigt på grund av det jag skrivit ovan( det tycker inte jag funderade över övriga också men fortsatte misstänka karamellen mest) men visst man behöver inte tänka lika så hon behöver ju inte misstänka karamellen mest inge konstigt med det Men det är den det blir konstigt när hon själv lägger en srömröst på karamellen, då blir jag liksom helsnurrig.

Sen inser jag också att det är konstigt att jag verkar lite ensam om att misstänka henne en del individer lär ju sitta med mer info än jag men jag vet inte vem jag vågar lita på å då röstar jag helt enkelt efter det jag själv tycker är mest misstänkt

Jag ändrade inte för att skydda Niyama. Jag röstade på Lorden för att jag tror Niyama är god av olika anledningar. Ändrade för att jag reagerade massor på Caisas inlägg. Men annars, det är milsvid skillnad på Caisas sistainlägg och Lordens. Ska dock gå igenom alla spelare igen.

Men den röst utgången fick mig inte direkt att lita mer på folk, snacka om förvirrad i kvadrat, röständringarna till cl är ju annu obegripligare än folks övriga teorier :arghh:

Huxflux är det väl inte, inte för mig iaf då hon seglat upp och ner på min misstankelista från dag 1. Grejen är ju att hon varit svår att bedöma eftersom Con först var inaktiv, och sedan när Caisa tog över ville man ha lite mer tid på sig att bedöma henne.

Jag tycker att hennes teorier på de senaste sidorna känts lite tunna och som om hon greppar efter halmstrån lite. Där är för mig en konstig känsla i hennes inlägg som jag reagerar på och därför ändrade jag. Och delvis p.g.a. lordens inlägg.

Med huxflux menade jag att alla tre rösterna kom väldigt fort och för mig som misstänkte caisa mindre och mindre(jag misstänkte ju con men ju mer caisa skrev desto mer släppte jag misstankarna) Dessutom kom ändringarna från lillelorden som jag inte alls förstod varför hon fick så mycket röster från början hon har varit ganska neutral för mig och sen läser jag ett inlägg av lorden som ger mig massa ulvibbar och då börjar jag fundera på om ni kanske har rätt om lorden MEN då slutar ni nästan misstänka henne på grund av samma inlägg. :crazy:

Det här ger mig mer huvudverk än jag redan har...

KL

Åhh, jag lever! Det trodde jag inte. Synd bara att ni röstade ut Caisa istället, det var väl onödigt? :(

Nu ska jag gå igenom leken ifrån början och komma med lite fräscha tankar. Om jag blir nattkäk - misstänker att risken är rätt stor - så vill jag lämna mina tankar.

Vadå "ni"? Det är väl bara dramatik som kommenterade Lillelordens inlägg? Jag gjorde det i alla fall inte. Jag har inte släppt några misstankar om Lillelorden, dom har varit samma hela tiden. Men jag har hela tiden känt migr mer säker på Caisa, vilket ju uppenbart var fel, och ville hellre rösta på henne. Däremot ville jag inte att Niyama åkte och därför hamnade rösten på Lorden för att ge Niyama bättre odds.

Nu ska jag jobba idag så min aktivitet kommer bli låg.

Tillägger att jag misstänkte Lorden också. Och inte bara lade en röst på henne för att jämna ut oddsen mot Niyama.

Senast ändrad:

Förlåt du åkte med av bara farten där, jag blir så snurrig av hela röstningen förstår nog inte en enda teori nu ska jag vila min förskylningströtta hjärna så jag kan försöka analysera det senare.

Kl

Rätta mig om jag har fel, men vi har än så länge kvar alla specialroller?

Siare - får varje natt sia en deltagare och få reda på dennes roll
Ängel - får varje natt skydda en deltagare från att käkas av ulvarna
Siarens ättling - tar över siarens roll när denne dör, men får bara sia varannan natt
Ängelns ättling - tar över ängelns roll när denne dör, men får bara skydda varannan natt
Brevbärare - får tre paket med olika innehåll att dela ut till valfri deltagare
Spion - får varje natt reda på allas val

?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025