Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Vilket gör att det garanterat borde vara enbart två ulvar kvar i lyan, med tanke på att vi är 8 deltagare kvar och 6 specialroller är kvar.

Med anledning av mitt förra inlägg (svaret till paddan). Här är alltså när jag börjar reagera på Asko, har citerat några inlägg, vill nån läsa mer så är det ju bara läsa inläggen kring detta.

Ber om ursäkt men blandade ihop namnen i brådskan - det var din röst på Con första dagen jag tänkte på.

Svar till flera personer ang diskussion om vad folk brukar eller inte brukar göra.

Jag lägger oftast inte på minnet hur folk brukar göra – om de alltid lägger sena röster, om de alltid är "aggressiva i olika roller" eller inte, utan försöker basera mina teorier på vad som händer här och nu i den leken som just pågår.

Om någon har ett specifik ”mönster” när denne spelar så är det
1 – väldigt enkelt att endera gömma sig bakom det mönstret och alla säger att så gör den personen alltid oavsett roll, eller

2 – man kan faktiskt välja att bryta mönstret. Om man vet att folk alltid upplever att man spelar försiktigt som ulv, är det inte bra att göra något som faktiskt bryter det mönstret för då kommer alla att säga att "Nämen, så skulle den personen aldrig göra"…

För ett antal lekar sidan snöade jag totalt in på att Sasse spelade så annorlunda, skrev betydligt färre inlägg, mindre teorier osv - tog ett tag innan jag "lyssnade" på denne att hon faktiskt fått mindre tid över till lekarna. Men ett tag så var det denna förändring som gjorde att jag alltid misstänkte henne.

Det är därför jag inte försöker stänga några dörren till hur det skulle kunna vara.

Det jag däremot lagt på minnet är alla gånger jag blivit lurad upp på läktaren av Niyama, Sasse, Myrten, Mammas, GA mfl vilket gör att jag försöker hålla mig öppen för alla eventualiteter i de här lekarna. Det enda jag vet helt säkert är att den enda personen man kan lita på är sig själv.

Ojdå, vilka vändningar jag vaknade upp till! Jag läste allt utan att läsa i förväg (alltså så att jag inte visste hur lynchen gick för att se om mina insikter hade rätt eller fel), och jag måste säga att de sista inläggen av CL gav mig en stark känsla att hon var god trots allt. Hon är ju nästan lika mycket nybörjare som jag så jag finner det otroligt att hon som ulv skulle skriva sådär i de sista inläggen.

Och att TVÅ röster ändrades typ i sista kvarten av två personer som jag är ganska säker på är goda oroar mig verkligen :nailbiting:

Vem den sista ulven skulle vara vet jag inte. Flera verkar ha snöat in på Niyama, det gör mig lite osäker på om jag har fel trots allt. Jag kommer dock inte rösta på henne för jag känner mig alldeles för osäker. Paddan verkar ju relativt säker, men det är svårt att veta huruvida hon vet eller tror sig veta att Niyama är ond.

Jag vet inte, jag misstänker

Fortfarande för den ändrade rösten, därför att den är så uppseendeväckande och därför är ngt som en ulv vanligtvis inte brukar göra vilket gör att jag just tror att det är något en ulv skulle kunna göra bara för att man inte tror att de skulle...

Däremot har hon inte gjort ngt annat som står ut i mina ögon. Att hon "alltid" lägger sena röster är ju ett mönster som går igen enligt henne själv och ni andra (samtidigt bröt hon ju mönstret i senaste DL ;) ). Min tanke med att alltid lägga sena röster är att man på det sättet på ett sätt kontrollerar spelet - man ser åt vilket håll det barkar för någon/några personer och kan på så vis välja att strömrösta, rösta en röst som inte betyder ngt alls eller skaffa sig alibiröst beroende på vad man vill ha för utfall av röstningen.

Javisst kan det vara en ulvtaktik att rösta sent, i Niyamas fall så röstar hon dock alltid sent (med alltid så menar jag i de allra flesta fall, undantag finns såklart). Ja, hon brukar lägga sena röster som ond, men även som god. Jag tycker inte hennes sena röster säger något omhennes roll.

Ojdå, vilka vändningar jag vaknade upp till! Jag läste allt utan att läsa i förväg (alltså så att jag inte visste hur lynchen gick för att se om mina insikter hade rätt eller fel), och jag måste säga att de sista inläggen av CL gav mig en stark känsla att hon var god trots allt. Hon är ju nästan lika mycket nybörjare som jag så jag finner det otroligt att hon som ulv skulle skriva sådär i de sista inläggen.

Vi som är lite mer erfarna vet att ulvar mycket väl kan "gå igång" när de får misstankar/röster på sig och försöka övertyga om sin godhet. Vilket goda också kan, det kan vara svårt att skilja desperation från en god och en ond som försöker lura sig bort från lynch.

Jobb var det nu ja. Återkommer ikväll/inatt om jag inte kan innan.

Ber om ursäkt men blandade ihop namnen i brådskan - det var din röst på Con första dagen jag tänkte på.

Det är ju om möjligt ännu märkligare. Det misstänkta är alltså att jag dag ett reagerade på Cons röstmotivering och därför röstade på henne? En dag där det inte hänt så mycket och man i princip lika gärna kan BOP:a?

På nåt sätt kan jag väl förstå att du reagerade på röständringen, även om det vore olikt mig att försöka rädda en ulvkollega som jag då enligt dig ska ha försökt först. Men resten, att mina sena röster och nu rösten på Con är skumma begriper jag inte alls. Att basera sina röster på andras inlägg och röstning är ju vad leken går ut på? Alltså, det är det som man har att gå på.

Vi som är lite mer erfarna vet att ulvar mycket väl kan "gå igång" när de får misstankar/röster på sig och försöka övertyga om sin godhet. Vilket goda också kan, det kan vara svårt att skilja desperation från en god och en ond som försöker lura sig bort från lynch.

Jobb var det nu ja. Återkommer ikväll/inatt om jag inte kan innan.

Jo det förstår jag men CL är såpass ny att jag vet inte riktigt om hon skulle reagera sådär som ulv också - men så är jag blåögd oxå :p

Fast å andra sidan är det nog lätt att man blir väldigt desperat när man är på väg att åka ut, även som ny ;)

KL

Åhh, jag lever! Det trodde jag inte. Synd bara att ni röstade ut Caisa istället, det var väl onödigt? :(

Nu ska jag gå igenom leken ifrån början och komma med lite fräscha tankar. Om jag blir nattkäk - misstänker att risken är rätt stor - så vill jag lämna mina tankar.

Nu kanske jag har snöat in för mycket på Lorden, men detta känns som att hon vill godförklara sig och ge sken av att hon har någon specialroll som vet nåt. Och dels verkar hon inte veta nåt och dels så skulle jag då vara typ hur blåst som helst.

Känns som att hon hade varit rätt desperat med att spy tankar om hon vetat något och varit så nära lynch eller nattkäk...

KL

Okej, har några snabba minuter över nu för att sammanfatta mina tankar. Vill understryka att denna lilla sammanfattning är tagen ur minnet och ganska mycket på känsla, har ingen möjlighet att sitta med röststatistik osv framför mig just nu.

Ett gäng spelare står kvar. Flera har jag svårt att få grepp om.

Sasse är jag fortfarande benägen att se som god. För tillfället. Jag tycker att teorierna har varit solida hittills och jag ser ingenting i röstningen som övertygar mig om något annat. Å andra sidan är Sasse en väldigt skicklig och erfaren spelare, så det känns läskigt att säga någonting för säkert.

Dramatik är jag fortfarande hyfsat säker på som god. Tror inte att jag spelat med henne förut, men jag kan inte se någonting i spelsättet som känns ulvigt.

LindgrenV känns osäker. Det är inte så att jag vill säga att hon gjort någonting rakt ulvigt heller, men det känns som om hon skriver mycket utan att egentligen komma med så mycket egna teorier? Det är aldrig ett gott tecken. Flera inlägg är dessutom bara medhåll på vad andra skrivit, ibland ytterst triviala saker, ibland med substans. Oavsett känns det som ett bra sätt att flyta med och verka delaktig; att ha en fot på båda sidor så att säga, så att ingen kan peka ut att "du höll ju med ulven hela tiden" eller vice versa.
Har å andra sidan inte röstat speciellt knepigt i mina ögon.

Paddington känner jag att jag behöver ta en närmre titt på. Under de första dagarna lade jag inte märke till dennes inlägg alls, men nu börjar jag se mer och mer intressanta saker i inläggen. Men jag behöver som sagt lägga mer tid på att gå igenom inläggen ordentligt och fundera på vad jag tror att det innebär.

Återkommer med resten vid senare tillfälle om jag lever, nu måste jag jobba på.

Kan du förtydliga vad i mina inlägg du tycker är mest medhåll? Tycker ändå jag kommit med en del egna teorier det senaste dygnet..

Efter en tids lugn var det dags för en chock för byn. Mitt i ett buskage, där hon hon stått och gömt sig för att snoka reda på information, stod AskoII stelfrusen som en glasspinne. Eller ja, det som var kvar av henne, vill säga...

AskoII var spion!

DL imorgon 14.00. Natt DL imorgon 20.00.

Nu kanske jag har snöat in för mycket på Lorden, men detta känns som att hon vill godförklara sig och ge sken av att hon har någon specialroll som vet nåt. Och dels verkar hon inte veta nåt och dels så skulle jag då vara typ hur blåst som helst.

Fast hon måste ju inte tvunget ha någon specialroll som vet något. Men nog tyckte jag att hennes inlägg gav intryck av att hon var god.

Jag tror faktiskt de sista två ulvarna är du och glömmerallt trots allt, om nu inte sasse grundlurat mig för då kan det hända att hon är en av ulvarna.

Edit: återkommer senare om tankar om dessa spelare när jag orkat gå igenom tråden igen.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025