Sv: Varulvslek
Ja, det gjorde hon (men jag börjar att vidga mina vyer ) och försöka hitta/avskriva andra kandidater.....
Ja, det gjorde hon (men jag börjar att vidga mina vyer ) och försöka hitta/avskriva andra kandidater.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
glömmerallt känns också som en undanflytare. Men också som någon som inte vet så mycket, vilket någon nämnde. Får inget riktigt grepp.
dramatik och paddan ska jag fördjupa mig lite mer i.
Niyama vill jag nog sätta åt det goda hållet, som ulv hade det nog varit väldigt järvt och dumdristigt att ändra röst så där i sista ögonblicket och även om det kan ses som ulvigt att lägga sena röster så vill jag nästan vända på det där - alla är väl så medvetna om ulvigheten i att lägga sena röster att ulvarna undviker att lägga supersena röster? Har skrivit en del och inte smugit i mina ögon, helt enkelt.
Sasse är så jävla svår I och för sig är inte Mammas med nu så det gör det lite lättare, för de är som tvillingarna Weasley tillsammans (för att dra ytterligare lite HP-referenser). Luriga och med enormt mycket trick i rockärmen Men just nu känns hon inte tvärt igenom ond i alla fall. Om det är en bra eller dålig grej vet jag dock inte, haha.
Asko vet jag inte vart jag har. Men jag börjar fundera över om min tidigare röst kanske var en "klantröst" för nu när jag läser igenom inläggen igen börjar jag haja tankegångarna lite - även om jag kanske inte helt håller med - och känner väl att en så ny spelare kanske hade hållit tillbaka lite. Asko är som jag när jag var ny, spyr ut tankar direkt i leken och frågan är om Asko kanske hade varit lite säkrare och tydligare om hon varit ulv och suttit på all information?
Lillelorden är nog den jag reagerar mest på i det här fallet, hon har försvunnit från radarn och är väl den (förutom jag då, fram till igår då jag började skriva lite, haha) som är mest osynlig. Jag har tidigare nämnt att ulvar nog hoppat på drevet mot KD - men har verkligen alla det? Lården sticker ut med sitt röstande och att lägga en tidig röst på en "utanför drevet" kan vara ett försök att smyga - vid det laget hade KD två röster och man kunde inte helt och hållet veta att det skulle bli ett drev, så en tredjeröst på KD hade nog varit en stor risk för att hamna mitt i radarn. Me don't like.
.Och nu vet jag varken till eller från. Är LL ond eller bara oskyldig som haft otur i misstankelotteriet? Jag menar, jag hade lika gärna kunnat vara den som suttit i LLs skor, jag har inte heller bidragit med mycket de senaste dagarna och vi båda röstade avvikande i förra lynchen (alltså utanför drevet)
Du skrev vad jag tänkte så kan väl lika gärna göra en sån här:
Som ni nog förstår efter mina teori-inlägg igår kväll så kommer min röst ikväll att hamna på Niyama. Det är känslan jag får efter att ha tänkt igenom röstförfarandet i DL2 där det passar in i scenariot m Niyama som ulv, där Karamell låg risigt till och Niyama lade en utjämningsröst så det skulle bli lottdragning mellan karamell och Asko (vilket gjorde att det var 50% chans att karamellen skulle vara kvar) - jag tror inte att Niyama hade räknat med Sasses sena röst på Cirkus som kom medan Niyama skrev sitt röstinlägg och som gjorde att det helt plötsligt blev 3st uppe för lottdragning - varav två ulvar och det blev därför en panikändring i sista stund för henne.
Dålig aktivitet, när hon är aktiv är det mest om spelet i allmänhet, inte om denna spelomgång, eller att hon ifrågasätter andras teorier, man kan inte utläsa något speciellt alls från röstningen, röstade på en god, sen ingen, sen kan rösten på kd mycket väl varit en alibiröst, eftersom det var ganska stor risk att kd skulle åka ut snart.
Kände att det var dags att dra upp denna diskussion igen:
Så, jo - enligt andra i tråden så var jag ledande, även om jag själv inte känner att jag var det eftersom jag inte röstade på karamellen själv från början utan det var Dramatik som röstade på denne DL 1-3.
Det är inte förrän idag jag verkligen letat efter glömmerallts teorier och haft svårt att hitta dem, eller ens relevanta inlägg från henne. Sedan kan jag förstå att det är svårt att orka med om hon är sjuk som jag vill minnas att hon skrev någonstans?
Dålig ordval kanske, jag menar inte irrelevanta på det viset som du kanske tänker. Vad jag menar är att där är få teorier och mycket rörande lekarna, andras teorier och liknande som gör att du "kommer undan" lite utan att tillföraså många nya infallsvinklar.
Ska snart gå och lägga mig men du gör mig helt frustrerad så jag måste skriva mina tankar
1. Antingen är du siare och har siat Niyama som god, men eftersom du tror att dramatik är siare så känns det ju lite konstigt.
2. Du kan ha fått ett paket från brevbäraren som innehållit en sia, som du använt på Niyama och siat henne som god (jag hade dock aldrig vågat ge dig ett paket eftersom du är så svår, så jag vet inte vem som skulle våga det )
3. Du är ulv, lägger stenhårt fokus på att godförklara Niyama så att vi ska tro att N är ulvkollega om du åker ut och det visar sig att du är ulv.
4. Du är ulv och lägger stenhårt fokus på att godförklara Niyama så att vi ska tro du försöker rikta våra blickar mot N och tro att hon är ulv trots att någon annan egentligen är det.
5. Du vet egentligen ingenting men tycker att det är askul att förvirra mig
Kan du inte snälla förklara varför du tror att Niyama är god? En del av mig funderar på om jag är för inställt på att hon är det för att se nåt självklart, så kom gärna med en teori kring det?
Jag tror inte att Dramatik är siare. Men jag är nästan säker på att hon är god.
Så vad är dina tankar om Niyama nu? Eller va?
Jag tror att vi bara var goda som röstade på Con/Caisa nu. Vilket gör att Lillelorden seglar upp på misstankelistan igen för mig, tillsammans med glömmerallt som jag tidigare inte misstänkt särskilt mycket.
Fast hon måste ju inte tvunget ha någon specialroll som vet något. Men nog tyckte jag att hennes inlägg gav intryck av att hon var god.
Jag tror faktiskt de sista två ulvarna är du och glömmerallt trots allt, om nu inte sasse grundlurat mig för då kan det hända att hon är en av ulvarna.
Med tanke på detta tror jag att ulvarna är Sasse och GA. Och att jag trots allt blev grundlurad av Sasse för att hon höll mig som god.
Tycker iofs fortfarande att Paddan och Lorden betett sig skummast men tror inte dom är ulvar.
Funderar (fortfarande) över DL2 – Lillelorden, GA, Karamell (ulv) och Con (god) missade röstningen. Jag svårt att se att Cirkus skulle vara den enda i lyan som röstade vid DL2 och därför tror jag inte att både Lillelorden och GA kan vara onda (endera är den ena god å den andra ulv eller så är bägge goda). Det känns lite långsökt att det bara var en ulv som deltog i röstandet.
Niyama deltog också i den röstningen.
Kan väl lika gärna skriva ut det nu: för att jag tror att dramatik är siare, och jag tyckte att hon i princip godförklarat både paddan och nu lorden. Och det känns rimligare att du är ulv än att lindgren är det.