Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Om du är god hade det onekligen varit ganska roligt om jag hade varit ulv. (Fast riktigt sån besserwisser är jag väl inte?! Vi brukar ju inte pm:a särskilt mycket överhuvudtaget.)

Jag hoppas att du inte är ulv av den anledningen :p

Jag kommer i alla fall ihåg vad du sagt de senaste gångerna vi PMat (eller vad du sagt i slutet av vissa lekar). Att vi sedan inte PMat så mycket överlag har väl egentligen inte med det att göra?

Lillelorden kickas pga två missade röstningar.

Lillellrden var ängelns ättling.

Jag hoppas att du inte är ulv av den anledningen :p

Jag kommer i alla fall ihåg vad du sagt de senaste gångerna vi PMat (eller vad du sagt i slutet av vissa lekar). Att vi sedan inte PMat så mycket överlag har väl egentligen inte med det att göra?

Fast jag har inga åsikter om hur man generellt bör spela som ulv. Jag tycker man ska spela som när man är god. Alltså blir det olika för alla. Jag har ibland undrat varför en del spelat som de gjort, av nyfikenhet. Vilket jag frågat när leken är slut. Som i senaste leken när jag frågade varför ulvarna valde ett visst käk och varför zass inte utnyttjade sin sia.

Byborna vaknar upp till en hemsk syn. På en stolpe i snön sitter dramatiks huvud och hennes kropp syns inte till någonstans.

Dramatik var siare!

DL imorgon 20.00. Natt DL tisdag 11.00.

Senast ändrad:

Lillelorden kickas pga två missade röstningar.

Anade nog att detta skulle kunna ske, men trist. Vi hade behövt en till person på goda sidan nu när ulvarna lyckades m käket...

Dock kan jag väl dra slutsatsen att Lillelordens misstankar mot Niyama inte beror på någon specialkunskap. Vilket gör att jag får dra ett extra varv med mina tankar och funderingar igen.

Sedan vet jag inte hur jag ska tolka dagens käk. Niyama outade Dramatik som siare och denne blev käkad - varför skyddade inte ängeln rätt person? Trodde ängeln inte att Niyama hade rätt i sina funderingar? Och om Niyama nu är i lyan och hade fattat tidigare att Dramatik var siaren - varför blev inte denne käkad redan förra natten??

Hmmm, jag börjar nog vackla lite när det gäller Niyama - men det betyder att jag behöver kika än mer på LV och Sasse och trots två hela genomläsningar så hittar jag inget jag riktigt kan sätta fingret på :crazy:

Samtidigt så var Asko spion och vet allas val - därför vet denne också vem/vilka som ulvarna försökte käka de nätter som nattkäket misslyckades (jag kan nämligen inte se att ulvarna skulle missat att lämna in ett käk) - men det enda intressanta jag hittar där än så länge är detta inlägg, vilket gör att den enda slutsatsen jag egentligen kan dra är att Niyama är inte en av dem som försökte käkas....

Jag börjar att fundera på om inte niyama och glömmerallt kan möjligen vara de två ulvarna som är kvar. Har läst en del bra teorier mot niyama i de senaste inläggen, men samtidigt kan jag inte glömma möjligheten att glömmerallt röstade först på KD för att få en alibiröst.
Tillägg: Jag är iallafall ganska säker på att de två ulvarna som är kvar finns i den här gruppen: LilleLorden, Caisa/Con, Niyama och glömmerallt.

Dock från Askos lista är bara Niyama kvar som tänkbar kandidat - men samtidigt kan Asko verkligen ha träffat på två ulvar i sin uppräkning på den lilla info denne haft??

AAaarghhh, vet inte vad jag ska tro längre....

Då förstår jag i alla fall :) Men jag tycker du ska fundera mer på varför jag godförklarar vissa ;)

Det här inlägget funderar jag lite över..
Vi vet att Dramatik var siare vilket gör att du inte kan ha siat någon och du var inte spion för det var Asko, vad kan det finnas för annan anledning att du godförklarar någon?

som ngn annan skrev (kommer inte ihåg vem just nu), så vette katten om en brevbärare skulle våga skicka en sia el liknande till dig, så att du skulle sitta på någon form av specialkunskap känns inte aktuellt.

Och därför har jag två hemska scenarior i mitt huvud just nu.

LL är ondare än Lord Voldemort och har satt 5 ulvar i lyan :nailbiting: !! eller så godförklarar du Niyama (för att hon är god) men vi ska även tro att du är god och hamnar därför under vår radar :cautious:

Det var jag som skrev att jag är tveksam till att brevbäraren skulle våga skicka en sia!

I övrigt måste jag verkligen tänka nu. Du känns inte genomond, vilket gör att någon av Niyama och Sasse måste vara ulv. Men vem? :nailbiting:

Dock från Askos lista är bara Niyama kvar som tänkbar kandidat - men samtidigt kan Asko verkligen ha träffat på två ulvar i sin uppräkning på den lilla info denne haft??

Det borde väl i så fall bara varit om Lillelorden fått en sia som hon använt på Niyama, eller?

GA hade hon rätt om var ond i alla fall, sedan om det var en giss eller en sia landat på GA vet vi ju inte.

Det här inlägget funderar jag lite över..
Vi vet att Dramatik var siare vilket gör att du inte kan ha siat någon och du var inte spion för det var Asko, vad kan det finnas för annan anledning att du godförklarar någon?

Ledsen, men jag tycker det är rätt konstigt att varken du eller Lindgren kan se att det finns många roller som man kan sätta folk åt godare hållet av, alt. godförklara. Det är inte bara siare och spioner man kan göra det. Antingen har jag en roll som gör att jag kan sätta Niyama på goda sidan eller så tror jag att hon är god pga. hennes spel.

Jag har annars redan kommenterat runt detta. Lillelorden frågade ju samma sak.

Så kan det ju vara förstås, men frågan är väl sedan om någon vågat skicka paket till denne eftersom hon varit omtalad och flera har misstänkt henne.

Röstade inte Lillelorden på Niyama redan i andra, alternativt tredje lynchen? Hon var väl inte speciellt misstänkt då om jag inte minns fel.

Det var dag 3 hon lade en röst på Niyama, tror faktiskt inte hon var så misstänkt vid den tiden, hon började väl diskuteras först på tredje dagen-fjärde dagen. Jag tror ju, att om hon fått en sia, så har det varit innan hon blev misstänkt, ja.

Nä det är ju klart förstås, men samtidigt får jag inte ihop att hon skulle ha siat Niyama som ond samtidigt som du med din kunskap säger att Niyama är god - någon av er måste ha fel....

Och ja, jag kan förstå att man sätter någon åt det goda alt onda hållet utifrån deras spelsätt - det gör jag varje gång jag spelar, men du har låtit så otroligt säker på att Niyama varit god vilket gjort att det känts som det är ngt mer du baserar denna känsla på.

Så vad är dina tankar om Niyama och LV nu?

Då får du förklara vilken roll det skulle vara? De som är kvar är ju:

Siarens ättling
Ängeln
Brevbäraren
Ulven

Siarens ättling har förmågor som en bybo till nu när siaren blivit käkad. Ängeln vet inte något om någon annan än sig själv och brevbäraren kan bara ge bort förmågor. Så den som ev skulle veta något om någon annans roll just nu är den som ev fått paket av brevbäraren. Annars vet siarens ättling var en person står till efter nästa natt. I övrigt är det bara ulven som vet allt förutom vem som har vilken roll.

Så vilken roll du menar som skulle veta mer än gissningar förstår jag inte?

Siarens ättling har förmågor som en bybo till nu när siaren blivit käkad. Ängeln vet inte något om någon annan än sig själv och brevbäraren kan bara ge bort förmågor. Så den som ev skulle veta något om någon annans roll just nu är den som ev fått paket av brevbäraren. Annars vet siarens ättling var en person står till efter nästa natt. I övrigt är det bara ulven som vet allt förutom vem som har vilken roll.

Nej, du har fel. Eller rättare sagt, du har inte analyserat tillräckligt.

Jag kan knappast kommentera i övrigt utan att riskera hinta/outa min roll = emot reglerna. Det står för dig att teoria kring vad för roll jag kan ha.

Nä det är ju klart förstås, men samtidigt får jag inte ihop att hon skulle ha siat Niyama som ond samtidigt som du med din kunskap säger att Niyama är god - någon av er måste ha fel....

Och ja, jag kan förstå att man sätter någon åt det goda alt onda hållet utifrån deras spelsätt - det gör jag varje gång jag spelar, men du har låtit så otroligt säker på att Niyama varit god vilket gjort att det känts som det är ngt mer du baserar denna känsla på.

Så vad är dina tankar om Niyama och LV nu?

Jag tror mig vara säker på att Niyama är god, ja. Jag har känt mig rätt övertygad, det är därför jag har "försvarat" henne från misstankar. För att jag tror att hon är god. Jag TROR att hon är god. Eller trodde innan i alla fall, nu vet jag inte längre.

Jag tyckte Lindgren kändes god tidigare också, inläggen innan röstinlägget. Vad gäller röstningarna tycker jag ingen av dom har ultimata röster, Niyama har lagt "strömröster" till största del medan Lindgren har röstat helt udda. Jag behöver gå igenom deras inlägg innan jag kan uttala mig om vad jag tycker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar