Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Jag var nr2 att rösta på GA efter Dramatik, men samtidigt baserade Dramatik sin röst mycket på mitt inlägg..

Jag skrev om Karamellen e DL1 för jag tyckte hon skrivit väldigt konstigt i röstinlägget om Con.

Och som du säger så var jag först att rösta på Cirkus.

Hm va? Var det inte det jag skrev? Jag har läst om flera gånger utan att fatta.

Det var ett förtydligande till Sasse att jag inte var först att lägga rösten på GA, jag lade andra rösten

Tycker du? Nu har jag inte gått tillbaka och läst (håller fortfarande på med min läxa) men jag har uppfattat henne som rätt drivande med att få ut de onda. Hon var sedan först med att rösta på cirkus och glömmerallt (har jag för mig), minns inte i vilket led hennes röst på KD var dock. Skulle hon göra så som ond? Vara drivande i att få ut hennes kollegor?

Men anledningen att jag gick på var för att jag trodde ett tag att Lillelorden var siaren och eftersom denne röstade på dig två dgr i rad tänkte jag att det måste finnas en anledning till den.

Sedan när Lorden kickades insåg jag hur fel jag hade och började omvärdera både dig och dina inlägg..

Trodde du att Lorden var siare ända till hon kickades? Jag undrar bara. Det har inte så mycket relevans. Dramatik röstade ju KD tre dagar i rad, så hon borde också ha varit en lämplig siarkandidat?

Nej, det här känns inte bra. Jag är grymt osäker men kommer ändå inte så mycket längre i mina tankar. Jag vill inte släppa Sasse, men jag är minst lika misstänksam mot Niyama och därför väljer jag att lägga kvällens röst där, baserat på att dramatik faktiskt har gett vissa misstankar ditåt som kan tolkas som att Niyama blivit siad som ond.

LindgrenV röstar på Niyama

Nu känns du inte direkt god iaf. Nu kan ju inte dramatik ha siat mig som ond, men om hon hade gjort det: när? Hon röstade på GA igår. Dagen innan på en god. Alltså bör hon ha siat GA eller en god (Lorden?) som jag tror. Varför inte rösta på mig om hon siat mig som ond?

Jag har gått igenom dramatiks inlägg grundligt nu och jag tror fortfarande att du är ond. Ska citera i tidsordning och förtydliga varför, återkommer om en liten stund när jag gjort klart inlägget!

Jag behöver försöka få i mig middag och om inte Sasses lurat mig totalt så är hon god. Paddan bör vara god och Lindgrens senaste inlägg gjorde mig än mer misstänksam mot henne.

Niyama röstar på Lindgren

Men kan du förklara varför inte dramatik röstat på mig om hon siat mig som ond?

Jag undrar också detta, för jag droppade nämligen många av mina misstankar mot Niyama eftersom Dramatik inte röstade på Niyama utan på GA samt inte nämnde Niyama i sitt röstinlägg.

Om Niyama hade siats ond så borde Dramatik ha hängt på mig och Lorden i våra misstankar och det gjorde hon inte...

Vilket jag även skriver om här:
Jag är också säker på att Dramatik är god, mitt resonemang om Niyama föll lite nu med Dramas röst så jag får nog fundera ett varv till där och därför känner att jag inte kan rösta på Niyama idag även om jag fortfarande är misstänksam mot henne.

samma här - blir också väldigt misstänktsam mot LV utifrån dennes resonemang och röst. Samtidigt kan jag inte släppa att Sasse teoriat om att Lillelorden kan ha siat dig ond (fått en sia av brevbäraren) samtidigt som Sasse hela tiden har skrivit att denne tror att du är god - får inte ihop det i mitt huvud.

f*n - jag vet inte hur jag ska göra....

Så, här kommer mitt inlägg med hur jag tror att dramatik har tänkt. Det är för många inlägg att citera så jag får kopiera in och hänvisa till inläggsnumren i stället:

Eftersom dramatik valde att rösta på KD första natten så känns det ju väldigt logiskt att hon ville lägga sin sia där. Efter nästa natt-DL fortsätter hon trycka på att KD är ond, samtidigt som hon funderar på om Con är ulvig, att Sasse är hal och att Niyama känns god och reagerar på Paddans "kovändning". #326. Nu vet hon troligtvis att KD är ulv, och måste därför sia någon annan till nästa natt - vem?

Under dagen reagerar dramatik på Paddan:
Detta finner jag otroligt konstigt. Jag trycker att du gjort en hel del idag för att få bort ögonen från karamell, men sen när du märkte att det inte var lönt så la även du din röst på karamell. Kanske för att försöka få alibi, men i mina ögon fick det motsatt effekt.:cautious:
(ang Paddans röstinlägg på KD)

Efter lynch fortsätter hon i #416
Att karamell visade sig vara ulv stärker mig i lite misstankar jag suttit och tänkt på. Jag tror att de kvarvarande ulvarna är Paddington och Lillelorden. (....)
Att jag tror så här är främst för att dessa två utifrån vad de skrivit känns som de mest tveksamma jämfört med resterande spelare. Speciellt paddan skriver i mina ögon uppseendeväckande genom att på ett ganska tydligt vis försöka föra bort blickarna från karamell

Vilket gör att tankarna dras mot att dramatik förmodligen väljer att sia Paddan till natten efter.

Här tror hon att Niyama är god:

#437 (svarar till Paddan) Fast alltså, jag köper inte detta med Niyama riktigt. Kanske är jag dum, men jag fattar inte varför man i sista minuten skulle lägga tredje och avgörande rösten på en ulvkollega när man istället kunde få till en lottning mellan 3 spelare. Visserligen var ju två av tre onda, men om AskoII nu är god så hade de ju haft en chans att lotten hamnade på henne och därmed haft kvar båda sina ulvkollegor. Varför skulle man vilja ha ut en ulvkollega på ett så onödigt vis? Det där med alibi köper jag inte alls nämligen. Ulvar är i underläge från början och i min värld betyder det att man vill ha kvar de i lyan så länge som möjligt, man kickar inte ut dem lite hur som helst för att få alibi i ett läge när det alibit ändå inte är så meningsfullt.

I #449 godförklarar hon plötsligt Paddan och börjar i stället få upp blicken för Niyama, vilket gör det fullt möjligt att det också är hos Niyama nästa sia hamnar:

Paddington: Gör först en kovändning från Con/Caisa2 till cirkus, något som förvirrade mig först, men det visade sig ju vara en bra vändning. Sedan under gårdagen så uppfattade jag det som om hon försökte få blickarna bort från karamell, och eftersom jag trodde karamell var ond så tyckte jag att det verkade konstigt. Men visst bör man inte bara låsa blickarna på några få spelare, det har hon ju faktiskt helt rätt i. Igår tyckte jag att paddan verkade ulvig p.g.a. ovanstående anledningar, men idag har jag funderat lite mer på paddans teorier kring Niyama och de kanske inte är så otroliga som jag först trodde. Och om Niyama i så fall är ond så tror jag paddan är god. Ingenting är bevisat än, men tills vidare får paddan vara på den goda sidan för mig.

Niyama: Har jag velat ha åt det goda hållet, men efter att folk börjat få upp ögonen om denne så har jag också fått tänka några varv extra. En lustig sak är att hon i varje röstning hittills har varit den som lagt sin röst sist, och det känns i och för sig lite ulvigt. Jag förstår bara inte riktigt det här resonemanget med hennes avgörande röst på ulven cirkus, men enligt vad folk skriver så är det inget ovanligt eller otänkbart att Niyama skulle kunna göra så här för att få alibi.

Jag vet, det blir lite svårt i och med att du hoppade in.:p

glömmerallt sätter jag åt goda hållet för tillfället även för att jag i nuläget har andra som verkar mer troliga som ulvar. Och det är ju främst Niyama och Lillelorden, men även du. Men det kan ju ändras, inget är hugget i sten liksom:)

Detta får mig att tro ännu mer på att hon siat paddan som god:
#468: Nej, jag tror mer på Niyama som ond än paddan faktiskt, även om jag dock vacklar lite även på henne (Niyama alltså). Alternativt så är båda goda. Däremot funderar jag på Lillelorden som ond, och Caisa2, och dig. Men det blir för många ulvar då så någon av er måste ju vara god/goda.

Jag är ju osäker på Niyama, men har ändå haft henne uppe som en möjlig misstänkt ulv idag tack vare paddans teori. Jag finner den lite smått otrolig, men inte omöjlig. Många skriver ju dessutom att det inte skulle varit ett konstigt tilltag av Niyama, medans du skriver att hon brukar ha en mer försiktig attityd som ulv. Jag har inte skrivit att jag är säker på Niyama, bara att jag har börjat fundera på henne lite mer, men om någon av Niyama och paddan är onda så tror jag att det i så fall är Niyama och inte paddan.

#583: Niyama deltog också i den röstningen.

Och så slutligen:

Knapp

Ser att vissa funderar över LindgrenVs spelande. Och jag håller verkligen med om att hon även i mina ögon spelat lite knasigt. Men jag tror faktiskt ändå att hon är god, trots allt.

Jag tror att de ulvar som finns kvar finns i följande liga: Niyama, glömmerallt eller Sasse. Sasse är jag dock osäker på. Paddan har skrivit bra inlägg om glömmerallt i #581 tycker jag. Jag har också reagerat på att glömmerallt mest glidit med genom hela leken. Hon brukar vara betydligt mer påtryckande i de lekar jag spelat tillsammans med henne. Det enda egentligen som hon har gjort som fått mig att tro att hon varit god har varit att lägga första rösten på karamell i DL 3. Men hon kan ju ha sett åt vilket håll det var på väg och därför röstat så för att få alibi.

Nej jag kommer chansa nu och göra så här:

Dramatik röstar på glömmerallt

Är glömmerallt god så har Sasse och Niyama spelat ett jävligt bra spel tillsammans.:p

Och iom detta tror jag att Paddan är god. Det är svårt att veta om Niyama verkligen är siad som ond, men det har varit mycket fokus på henne från dramatik så det är mycket möjligt.

Vad är i så fall din teori om att dramatik, som misstänkte Lillelorden rätt mycket, sedan helt verkade släppa misstankarna? Jag har inga citat dock för jag pluggar :p För mig är det rätt troligt att sian hamnade på Lorden.

Hon har ju fått svar på fyra sior:

Natt 1: Karamelldrottningen

Natt 2: Paddington? (och isf = god och fortsätter fokusera på KD)

Natt 3: Niyama eller mig? (Jag började ju bli ordentligt aktiv då så det är möjligt att hon även kan ha siat mig)

Natt 4: Lillelorden

Vad är i så fall din teori om att dramatik, som misstänkte Lillelorden rätt mycket, sedan helt verkade släppa misstankarna? Jag har inga citat dock för jag pluggar :p För mig är det rätt troligt att sian hamnade på Lorden.

och själv tror jag att hon någongång siat GA, annars tror jag inte hon skulle ha lagt första rösten på denne

Hon har ju fått svar på fyra sior:

Natt 1: Karamelldrottningen

Natt 2: Paddington? (och isf = god och fortsätter fokusera på KD)

Natt 3: Niyama eller mig? (Jag började ju bli ordentligt aktiv då så det är möjligt att hon även kan ha siat mig)

Natt 4: Lillelorden

Dramatik misstänkte Paddington dag tre har jag för mig, så om hon är siad som god kan det inte vara natt två.

Menar du att Dramatik siade mig som ond men sen röstade på GA som hon inte siat?

Var det inte så att hon misstänkte paddington efter dag-DL dag två? Hon får ju inte sin sia förrän efter natt-DL?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar