Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

LL är ondare än Lord Voldemort och har satt 5 ulvar i lyan :nailbiting: !! eller så godförklarar du Niyama (för att hon är god) men vi ska även tro att du är god och hamnar därför under vår radar :cautious:

Varför är det helt omöjligt att det finns ytterligare ett alternativ, att jag (som är god) godförklarat Niyama för att jag trott att hon också var god?

Jo, det alternativet finns också förstås..

Nä, jag måste gå och sova på saken - hoppas jag vaknar lite klokare än jag känner mig just nu....

Då får du förklara vilken roll det skulle vara? De som är kvar är ju:

Siarens ättling
Ängeln
Brevbäraren
Ulven

Siarens ättling har förmågor som en bybo till nu när siaren blivit käkad. Ängeln vet inte något om någon annan än sig själv och brevbäraren kan bara ge bort förmågor. Så den som ev skulle veta något om någon annans roll just nu är den som ev fått paket av brevbäraren. Annars vet siarens ättling var en person står till efter nästa natt. I övrigt är det bara ulven som vet allt förutom vem som har vilken roll.

Så vilken roll du menar som skulle veta mer än gissningar förstår jag inte?

Jag är skittrött och har tandvärk men ska svara på detta i alla fall. Ska skriva mer imorgon (kväll).

Två nätter har ingen käkats. Ängeln vet vem som skyddats. Om Sasse är ängel och har skyddat mig förstår hon ju att ulvarna antagligen försökt äta mig.

Smart! Det har jag inte tänkt på alls :p Men det skulle ju i så fall betyda att Paddan är ulv. Men ni känns ändå mer ulviga än Paddan :cautious: Fast å andra sidan kan ju inte ni båda vara ulvar.

Svårt. :banghead:

Två nätter har ingen käkats. Ängeln vet vem som skyddats. Om Sasse är ängel och har skyddat mig förstår hon ju att ulvarna antagligen försökt äta mig.

sant, men samtidigt så var Asko spionen och precis som jag skrev tidigare så tror jag inte att någon försökt käka dig - isf så skulle denne inte ha kvar dig på misstankelistan. Även om Asko var nybörjare så borde denne ha förstått vad ett misslyckat käk innebar.

Dock börjar jag själv vackla om dig så jag börjar nog sätta dig åt det goda hållet, vilket lämnar LV och Sasse kvar :nailbiting:

Funderar lite över denna diskussion. Sasse har hela tiden sagt att hon tror att Niyama är god, i vissa inlägg får jag intrycket att Sasse försöker säga att hon sitter på en specialroll och därför vet att Niyama är god – Niyama skrev ju att ängeln vet vem/vilka som inte blivit käkade vilket ju stämmer. Men, varför vill då Sasse påskinna att Lillelorden fått en sia och ondförklarat Niyama?

Ju mer jag läser detta så verkar hon gå från att vara säker till att Niyama är god till att vackla mer och mer och nu säga att hon ”trott” att Niyama var god. Det känns lite som överslätning av tidigare inlägg vilket gör mig fundersam på Sasse. Om jag som god tror att någon är god så försöker jag inte påskinna att jag sitter på specialkunskaper och vet något, jag teoriar runt och letar förklaringar till varför jag tror att person är god alt ond. Det känns som ett lite ulvigt beteende och det skaver i mig.

Ledsen, men jag tycker det är rätt konstigt att varken du eller Lindgren kan se att det finns många roller som man kan sätta folk åt godare hållet av, alt. godförklara. Det är inte bara siare och spioner man kan göra det. Antingen har jag en roll som gör att jag kan sätta Niyama på goda sidan eller så tror jag att hon är god pga. hennes spel.

Det var dag 3 hon (Lillelorden) lade en röst på Niyama, tror faktiskt inte hon var så misstänkt vid den tiden, hon började väl diskuteras först på tredje dagen-fjärde dagen. Jag tror ju, att om hon fått en sia, så har det varit innan hon blev misstänkt, ja.

Jag tror mig vara säker på att Niyama är god, ja. Jag har känt mig rätt övertygad, det är därför jag har "försvarat" henne från misstankar. För att jag tror att hon är god. Jag TROR att hon är god. Eller trodde innan i alla fall, nu vet jag inte längre.

Varför är det helt omöjligt att det finns ytterligare ett alternativ, att jag (som är god) godförklarat Niyama för att jag trott att hon också var god?

Sedan när det gäller Lillelorden och eventuell sia så känns det inte helt rätt, jag tror inte Lillelorden siat Niyama som ond, även om jag var lite inne på det i början av leken när jag trodde denne kunde vara siaren isf Dramatik. Samtidigt vet jag inte vad jag ska tro eftersom Lillelorden på slutet misstänker GA, Niyama och LV.

Jag försöker inte alls "släta över". Jag funderar och vrider och vänder som man borde.

Jag gick igenom leken igår och har egentligen inte kommit fram till något nytt vad gäller Niyama och Lindgren.

Teorier som jag skrev från inatt när jag gick igenom leken:

Funderar på det som Paddan nämnde, om Niyama har fattat att dramatik var siare sedan långt tillbaka (som jag fattade på Niyamas inlägg), varför har inte dramatik dött tidigare, innan hon blev godförklarad lämpligen? Min erfarenhet är att ulvar reagerar på typ varje misstanke dom får "X röstar på dig, hon måste vara siare!" typ så. Eftersom dramatik röstade på KD under tre tillfällen så borde rimligen tankarna ha kommit? Så varför först efter att Niyama outade sina misstankar om dramatik? Trodde inte ulvarna att dramatik kunde vara siare, av egna tankar? Dom verkar ju ha förstått det sedan eftersom dramatik dog inatt dock. Det här talar väl lite emot att Lindgren skulle vara god, om man ska gå på vad hon själv säger om sig själv, förvirrad. Är hon så förvirrad (eller annat) att hon inte har tänkt tanken på att dramatik kunnat vara siare? KD och cirkus är båda oerfarna spelare, de kanske inte tänkte så långt pga. att de är oerfarna, eller så hoppade siarrollen från person till person (något som också är rätt vanligt)?

Om man sedan ska vara rätt snarstucken så slås jag av, när jag går igenom leken, att Lindgren har en del utfyllnadsinlägg som inte är relevanta. Jag kanske inte ska kasta sten i glashus dock, eftersom jag säkert har det själv, men ändå. Det är först på senare tid (helgen) hennes aktivitet tagit fyr, om man undantag OT:andet i början.

När flera dryftar sina misstankar om KD så kommer hon in och skriver detta inlägg.

Alltså, först av allt: Jag hänger inte riktigt med i era teorier om Karamell. Jag tror väl att det har lite med hur man läser inläggen, men de inlägg ni läser som aggressiva tycker jag snarare är skrivna med en gnutta sarkastisk humor? :cautious: Menar t.ex. detta inlägg:

"Kan inte nån rösta nån gång då? Eller komma med några teorier? Eller bjuda mig på kaffe och bulle?"

Om jag väljer att skriva om det så här:

"Kan inte nån rösta nån gång då? Eller komma med några teorier? Eller bjuda mig på kaffe och bulle? :p"

Så kanske ni förstår hur jag tolkar inlägget? Jag kan förstås ha sjukt fel, och jag har inte tolkat någon röststatistik eller så, men aggressiviteten som jag fattat det som att flera här grundar sina teorier i har jag inte uppfattat själv. Nu sätter jag Karamell varken åt det goda eller onda hållet, men jag ser inte samma sak som er och har väl ingenting att gå på om Karamell.

Som man kan tolka som ett diskret försvar.

I inlägget direkt efter skriver hon detta:

Och nu inser jag ju att jag har slarvläst också, och att det även är att det inte finns så mycket substans som gör att Karamell hamnat på folks misstankelista :p

Men jag undrar också över Con, som också är på folks tapet just nu - två (?) inlägg är skrivna och hon lade en avgörande röst på Caisa, som åkte ut och var god. Och fick en tidig röst från cirkus, som var ond. Är det en alibiröst från cirkus? Att om cirkus nu inte hade åkt ut så hade hon setts som god om Con åkt ut och visat sig vara ulv, eller tvärtom. Det var ju ändå en tidig röst och många som missat att rösta så cirkus hade ju inte kunnat räkna med att åka ut så tidigt, eller?

Som man kan tolka som att hon försökte rikta misstankar mot Con/Caisa.

Vad gäller denna statistik av Paddan, så lånar jag den en aning.

Kikar man på röststatistiken innan Sasses röst på Cirkus (ulv) så stod det:
Karamelldrottningen (ulv) 2
Cirkus (ulv) 1
Con 1
AskoII 1

Med fyra min innan DL kom Sasses röst och ställningen blev:
Cirkus (ulv) 2
Con 1
AskoII 1

Med Niyamas röst en minut efter Sasse blev ställningen:
Cirkus (ulv) 2
Asko11 2
Con 1

Hela sammaställningen Dag 2:
AskoII röstar på karamelldrottningen 16:18
Cirkus röstar på Con 16:22
Dramatik röstar på karamelldrottningen 17:08
Paddington röstar på cirkus 17:53
LindgrenV röstar på AskoII 18:47
Sasse röstar på cirkus 18:56
Niyama röstar på AskoII 18:57
Niyama röstar på cirkus 19:00

Ej röstat: Lillelorden, glömmerallt, karamelldrottningen, Con

Jag förstår inte riktigt vitsen med att Niyama röständrat om hon skulle vara ond. Niyama borde ha hunnit se att LV röstade på Asko, det var 10 minuters tidsskillnad och Niyamas röstinlägg var inte så långt mig tillminnes. Däremot skrev hon säkert sitt röstinlägg vid tiden jag postade mitt och därför såg hon inte det förrän efter hon postat sitt röstinlägg sas.

Utifrån Niyamas syn: Hon lägger en andraröst på Asko, KD har två röster. Asko och KD är nu uppe för lottning.

Hon ser min röst på cirkus. Då är tre stycken uppe för lottning. Två onda och en god. Varför ändra rösten till onda cirkus när hon redan från början kunde alibirösta på KD? Vilket borde ha varit ett bättre alibi.

Även om jag har fel och hon inte såg Lindgrens röst på Asko så lade hon, enligt sig själv en förstaröst på Asko. Och blandade sig inte i att ulvkollegan var uppe för lynch. När sedan cirkus får en andraröst, så ska Niyama plötsligt bry sig och tycka att det är den bästa idén att alibirösta? Om det hade varit så viktigt att alibirösta borde hon rimligen ha gjort det tidigare, kan jag tycka.

Vad gäller Niyamas ytterligare röststatistik så talar den inte direkt till hennes fördel med en del strömröster och en förstaröst på Lillelorden som ju var god. Att hon röstat sent tycker jag som sagt inte säger något om hennes roll, eftersom hon röstar sent även som god. Det kan vara en taktik, ja, men hon röstar som sagt sent även som god.. Vad gäller Lindgrens röststatistik så ser den heller inte så charmerande ut, med uddaröster på hittills bara goda spelare.

Tillägger, har en del att göra idag på läxfronten så jag röstar tidigt.

Sasse röstar på LindgrenV för att jag tycker ovanstående talar för att Niyama är god. Och då är det bara Lindgren kvar, uteslutningsmetoden.

sant, men samtidigt så var Asko spionen och precis som jag skrev tidigare så tror jag inte att någon försökt käka dig - isf så skulle denne inte ha kvar dig på misstankelistan. Även om Asko var nybörjare så borde denne ha förstått vad ett misslyckat käk innebar.

Dock börjar jag själv vackla om dig så jag börjar nog sätta dig åt det goda hållet, vilket lämnar LV och Sasse kvar :nailbiting:

Nu har jag inte gått tillbaka och tittat men jag har för mig att Asko var ganska förvirrad när ingen dog?

Det skulle förklara varför en god Sasse kan vara så pass säker på min godhet, och Sasse framstår inte som lika skum.

Jag ska försöka orka gå tillbaka och läsa. Vaknade sjuk idag och har sovit halva dagen.

Funderar på det som Paddan nämnde, om Niyama har fattat att dramatik var siare sedan långt tillbaka (som jag fattade på Niyamas inlägg), varför har inte dramatik dött tidigare, innan hon blev godförklarad lämpligen? Min erfarenhet är att ulvar reagerar på typ varje misstanke dom får "X röstar på dig, hon måste vara siare!" typ så. Eftersom dramatik röstade på KD under tre tillfällen så borde rimligen tankarna ha kommit? Så varför först efter att Niyama outade sina misstankar om dramatik? Trodde inte ulvarna att dramatik kunde vara siare, av egna tankar? Dom verkar ju ha förstått det sedan eftersom dramatik dog inatt dock. Det här talar väl lite emot att Lindgren skulle vara god, om man ska gå på vad hon själv säger om sig själv, förvirrad. Är hon så förvirrad (eller annat) att hon inte har tänkt tanken på att dramatik kunnat vara siare? KD och cirkus är båda oerfarna spelare, de kanske inte tänkte så långt pga. att de är oerfarna, eller så hoppade siarrollen från person till person (något som också är rätt vanligt)?

Undrar också varför Dramatik inte käkades förrän ikväll och samtidigt undrar jag varför ängeln inte såg hotet? Det får mig att fundera på en lite mindre erfaren ängel och då går både du och Niyama bort för ni borde ha insett att Dramatik låg risigt till utifrån Niyamas outning. Samtidigt kanske ängeln trodde att ulvarna skulle tro att denne skyddade dramatik efter outningen och därför valde att skydda någon annan.. Hmm, tål att tänkas på…

Jag förstår inte riktigt vitsen med att Niyama röständrat om hon skulle vara ond. Niyama borde ha hunnit se att LV röstade på Asko, det var 10 minuters tidsskillnad och Niyamas röstinlägg var inte så långt mig tillminnes. Däremot skrev hon säkert sitt röstinlägg vid tiden jag postade mitt och därför såg hon inte det förrän efter hon postat sitt röstinlägg sas.

Mycket av mina misstankar mot Niyama grundade sig i att jag trodde Lillelorden var siaren och hade siat henne speciellt eftersom hon röstade på Niyama två dgr i rad – nu tror jag att anledningen Lillelorden röstade på Niyama var helt enkelt tidsbrist, hon hann alltså inte kolla igenom leken mer och röstade utifrån sitt tidigare inlägg samt det jag skrivit om röstningen. Jag tror faktiskt att Niyama är god och därför är det bara du och LV kvar.

Jag känner mig inte säker på dig, men det rimligaste är ändå att du är god. LV eller Paddan? Jag har ju (precis som du tror jag) fått för mig att Dramatik siat Paddan, då som god. Men det är också det enda som talar till Paddans fördel tycker jag.

Undrar också varför Dramatik inte käkades förrän ikväll och samtidigt undrar jag varför ängeln inte såg hotet? Det får mig att fundera på en lite mindre erfaren ängel och då går både du och Niyama bort för ni borde ha insett att Dramatik låg risigt till utifrån Niyamas outning. Samtidigt kanske ängeln trodde att ulvarna skulle tro att denne skyddade dramatik efter outningen och därför valde att skydda någon annan.. Hmm, tål att tänkas på…

Haha, så där resonerade jag också.

Jag känner mig inte säker på dig, men det rimligaste är ändå att du är god. LV eller Paddan? Jag har ju (precis som du tror jag) fått för mig att Dramatik siat Paddan, då som god. Men det är också det enda som talar till Paddans fördel tycker jag.

Tycker du? Nu har jag inte gått tillbaka och läst (håller fortfarande på med min läxa) men jag har uppfattat henne som rätt drivande med att få ut de onda. Hon var sedan först med att rösta på cirkus och glömmerallt (har jag för mig), minns inte i vilket led hennes röst på KD var dock. Skulle hon göra så som ond? Vara drivande i att få ut hennes kollegor?

Jag blir inte ett dugg klokare av det här. Det känns som att det är rena lotteriet som gäller.

Jag undrar om dramatik kanske blev käkad för att ängeln blev osäker över vem som skulle komma att käkas och kanske skyddade sig själv? Bara en spekulation.

I övrigt så är ju nån av er tre ulven (bra LV, så himla LÅNGT du kommer på dessa teorier!! :banghead:). Jag funderar på om Paddan kanske är brevbäraren. Och min magkänsla säger mig att Sasse håller på att lura brallorna av mig för fullt. Varje inlägg gör mig nämligen mer och mer osäker. Samtidigt kan jag inte släppa att dramatik försökte lägga visst ljus på Niyama. Paddan är ju den jag har minst misstankar om just nu, så vågskålen står och tippar mellan Niyama och Sasse för tillfället. Vem vem vem?

Sherlock Holmes, where are you when I need you?

Tycker du? Nu har jag inte gått tillbaka och läst (håller fortfarande på med min läxa) men jag har uppfattat henne som rätt drivande med att få ut de onda. Hon var sedan först med att rösta på cirkus och glömmerallt (har jag för mig), minns inte i vilket led hennes röst på KD var dock. Skulle hon göra så som ond? Vara drivande i att få ut hennes kollegor?

Hennes drivande mot mig kändes skumt. Första dagen röstade hon på Caisa. Andra dagen första rösten på Cirkus, som väl inte varit uppe så mycket till diskussion då? Tredje dagen KD men då var väl KD i princip redan körd. Fjärde dagen första rösten på mig. Och igår andra rösten på GA.

Jag tycker hon varit mest drivande i att få ut mig men jag kanske överreagerar för att det är just mig det handlar om :D

Nej, det här känns inte bra. Jag är grymt osäker men kommer ändå inte så mycket längre i mina tankar. Jag vill inte släppa Sasse, men jag är minst lika misstänksam mot Niyama och därför väljer jag att lägga kvällens röst där, baserat på att dramatik faktiskt har gett vissa misstankar ditåt som kan tolkas som att Niyama blivit siad som ond.

LindgrenV röstar på Niyama

Jag var nr2 att rösta på GA efter Dramatik, men samtidigt baserade Dramatik sin röst mycket på mitt inlägg..

Jag skrev om Karamellen e DL1 för jag tyckte hon skrivit väldigt konstigt i röstinlägget om Con.

Och som du säger så var jag först att rösta på Cirkus.

Men anledningen att jag gick på var för att jag trodde ett tag att Lillelorden var siaren och eftersom denne röstade på dig två dgr i rad tänkte jag att det måste finnas en anledning till den.

Sedan när Lorden kickades insåg jag hur fel jag hade och började omvärdera både dig och dina inlägg..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar