Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Alltså jag är grymt jävla osäker nu. Jag har fått kommentarer om att jag skulle ha "en fot inne hos alla", jag skulle snarare vilja vända på det och säga att jag inte har en fot inne hos NÅGON. För just nu lider alla deltagare av multipla personligheter och har en god sida och en ond sida :cool: Och för att förtydliga det så ni inte misstolkar mig: Å ena sidan känns varje deltagare god, men å andra sidan känns alla deltagare onda. Och det funkar ju inte för det finns ju bara två ulvar kvar.

Jag tycker inte om att Sasse snöat in så mycket på att Niyama skulle vara god. Och jag har därför världens konspirationsteorier om att Sasse och Niyama är ulvar tillsammans, för det skulle vara det ultimata radarparet för att lura brallorna av oss allihop. Å andra sidan känns Lården ond till och från - samtidigt som vissa uttalanden får mig att känna att hon inte kan vara ond. Paddan och dramatik vill jag sätta lite åt godare hållet just nu, dock avskriver jag dem inte men jag kan verkligen inte hålla alla i huvudet på en gång. Och så har vi glömmerallt, som är på folks tungor nu. Där har jag också en bad feeling, precis som många andra. Just för att det är den spelaren som glider undan mest just nu. Även om dramatik kanske skriver lite kortfattade inlägg också - men dramatiks inlägg har ändå mycket mer substans än vad jag får ut av GA's inlägg.

Blä. Det här är svårt!

Bah, jag vet inte vem jag ska rösta på!!!!!

Men jag tror jag får lägga min röst på Sasse. Samtidigt vill jag inte göra det, men det är där jag är mest kluven så det får bli så. Jag är inte säker på någon längre :( Hänvisar till tidigare inlägg, nu ska jag till das stable!

LindgrenV röstar på Sasse

Jag har måhända snöat in mig på att hon är god. Blir rätt osäker när alla teoriar om att hon är ond, ändå. Men rent kortfattat (har väl skrivit om varför jag tror Niyama är god varje tillfälle någon annan skrivit att denne misstänker Niyama typ), jag kan inte släppa hur Niyama brukar spela, hur hennes "regler" för hur man spelar ulv är (får rätt ofta kommentarer från henne om hur andra ulvar spelar "Varför gör dom si och så" när hon är LL, att hon ibland tycker ulvarna spelar helt ologiskt och så skulle hon aldrig göra). Jag känner inte att jag kan dra något exempel utan att råka hinta.. Så jag låter bli. Men rent kortfattat tycker jag inte att Niyamas spel denna lek är som hon brukar spela eller som hon BORDE spela. Jag kommer bli rätt besviken på henne om hon visar sig vara ulv ändå, för att hon inte spelar som jag tycker att hon borde, och som hon vet själv att hon borde också (med tanke på alla kommentarer jag fått från henne när hon varit LL).

Det här var väldigt förståeligt eller? :p

Förtydligande, Niyama är en diskret spelare, väldigt diskret som ulv, hon kan säkert göra tabbar, men vågade alibiröster, speciellt inte i ett skede där hon ändrar röst och blir väldigt icke-diskret, det tror jag helt enkelt inte på.

Vad gäller rösta sent är det något hon alltid gör, oavsett roll. Så den teorin som Paddan (kanske fler) hade tycker jag inte säger något.

Orkar inte riktigt förklara vid den här tiden på dygnet känner jag.

Om du är god hade det onekligen varit ganska roligt om jag hade varit ulv. (Fast riktigt sån besserwisser är jag väl inte?! Vi brukar ju inte pm:a särskilt mycket överhuvudtaget.)

Jag vet inte vad jag ska tänka om Sasse. Som god har jag svårt att se att hon skulle vara så säker på att jag är god (om hon inte vet det). Kan visserligen se möjligheter till att hon kan veta att jag är god.

Men som ond, varför försvara mig så pass mycket? Det borde vara mer tacksamt att folk misstänker mig.

Kan du förklara på vilket sätt du upplever att jag betett mig skumt?

För att dina teorier mot mig är så svaga. Att jag röstar sent har ingenting med min roll att göra. Jag gör ofta det (t.o.m oftare som god tror jag, ibland när jag är ond vill jag inte att min röst ska synas så mycket och försöker lägga en i tid :o ). Jag har redan svarat på Paddans inlägg varför jag tycker misstankarna är svaga, och Sasse har förklarat det också.

Jag kan liksom inte på riktigt tro att du tycker det är misstänkt.

(Ser nu att DL är flyttad, försökte stressläsa igenom men då kan jag ta det lugnare.)

Jag ska ut en sväng så måste rösta nu.

Röstläget hittills:
Dag 5
Dramatik röstar på glömmerallt
Paddington röstar på Glömmerallt

Dramatik som jag tror är god röstar på GA. Paddington också, och att hon är god bygger på teorin att dramatik är siare och siat paddan som god.

Lindgren röstar på Sasse. Och jag misstänker båda.

Jag tyckte jag började få saker och ting klart för mig, men det är något jag inte får ihop med Sasses, Lordens och Paddans konstiga spel. Om mina teorier stämmer är ulvarna:
Sasse och GA
Sasse och Lindgren
Lindgren och GA

Jag tvivlar lite på Sasses ondhet. Dag 2 la hon upp Cirkus för lottning. Varför? Alibi visst, men känns märkligt i det läget när KD också var uppe för lynch.

Niyama röstar på glömmerallt

Jag funderar lite grann över att Niyama outar Dramatik som siare, vi brukar ju vara väldigt försiktiga med att outa specialroller för att inte hinta ulvarna om vem de bör käka (om de inte kommit på detta själva)

Det beror på när i leken. När det gäller dramatik har hon outat sig själv rätt bra, och ÄR hon siare så lär ulvarna ha fattat det, dom brukar kunna tänka själva. Nu har vi en ängel kvar, och det kan vara bra att uppmärksamma den.

Om nu Dramatik är siaren, så ser jag det inte som otroligt att Dramatik istället siat Niyama som ond och inte att hon siat mig el Lillelorden som goda., och inte som Niyama skriver. Jag ser ingen anledning till varför Dramatik skulle peka ut Niyama på detta sätt annars.

Skulle jag inte tro att dramatik siat dig som god så skulle du stå rätt högt upp på misstankelistan.

Happ. Jag trodde jag skulle hinna hem till 16 men är fortfarande på jobb så jag har tyvärr inte tid med att skriva så mycket. Ifall inte folk skulle ändra röster och jag dör så kommer jag in så fort jag kommit hem.

Sasse röstar på glömmerallt för att hon känns ondast just nu (bygger på med teor hemma). Är väldigt osäker på Lindgren, Niyama och Lorden just nu. Jag vill gärna tro att dramatik kan vara siare och att hon möjligen siat lorden som god, varför hon lägger fokus på ga och niyama. Att lillelorden skrev att hon intr trodde dramatik var siare fick mig att fundera på om lorden var det, men vilka har hon siat isof? Niyama har hon röstat på tidigare så sian borde ha lagts där? Men hon verkade inte säker senare? Ah, återkommet när jag är hemma.

Glömmerallt blir huvudmisstänkt för nattens mord och binds fast på en häst som sen skräms och sätter av i fullt sken från byn.

Glömmerallt var ulv!

Natt DL 21.00.

Röstsammanställning

Dag 1:
Karamelldrottningen röstar på Con
CaisaLundblad röstar på Niyama
Lillelorden röstar på LindgrenV
AskoII röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på karamelldrottningen
Glömmerallt röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Con röstar på CaisaLundblad
Niyama röstar på Con
Ej röstat: Sasse

Dag 2:
AskoII röstar på karamelldrottningen
Cirkus röstar på Con
Paddington röstar på cirkus
LindgrenV röstar på AskoII
Sasse röstar på cirkus
(Niyama röstar på AskoII)
Niyama röstar på cirkus
Ej röstat: Lillelorden, glömmerallt, karamelldrottningen, Con

Dag 3:
Glömmerallt röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på CaisaLundblad (Con egentligen, men jag tog mig friheten att ändra)
Lillelorden röstar på Niyama
AskoII röstar på karamelldrottningen
CaisaLundblad röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på karamelldrottningen
Sasse röstar på karamelldrottningen
Karamelldrottningen röstar på AskoII
Niyama röstar på karamelldrottningen

Dag 4:
Paddington röstar på Niyama
Lillelorden röstar på Niyama
CaisaLundblad röstar på LindgrenV
Niyama röstar på Lillelorden
(Dramatik röstar på Lillelorden)
(Sasse röstar på Lillelorden)
AskoII röstar på glömmerallt
LindgrenV röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på CaisaLundblad
Dramatik röstar på CaisaLundblad
Glömmerallt röstar på Paddington

Dag 5:
Dramatik röstar på glömmerallt
Paddington röstar på glömmerallt
Niyama röstar på glömmerallt
Glömmerallt röstar på Paddington
Sasse röstar på glömmerallt
Ej röstat: Lillelorden

Men för i... Vad trött jag blir på mig själv! Den här dagen har skitit sig helt för mig. Försovit mig till jobbet, trassel i stallet och nu missad röstning igen. Åh, lorden. Du är inte det smartaste som går i gummistövlar.

Bra åtminstone att vi nu bara har en ulv kvar. Jag hade tänkt rösta på Niyama idag också, men nu får jag ta en vända till och fundera på om hon och GA verkligen är kollegor.

Det här är galet svårt.

Lillelorden verkar övertygad om att Niyama är ond, med tanke på att hon lagt sin röst där två gånger och planerat att lägga en där en tredje gång.

Samtidigt är Sasse övertygad om att Niyama är god och naggar på om det hela tiden.

Jag börjar fundera på om Lillelorden kanske inte är ulv trots allt, men ulven gömmer sig nog hos Sasse eller Niyama i så fall. Sasse har hängt på alla drev - vilket också gett "alibiröster" i så fall då hon varit med och röstat ut de onda. Samtidigt känns det som att den eviga godförklaringen av Niyama skulle kunna vara ett planerat ulvdrag för att antingen få sig själv att verka god - eller få Niyama att verka ond. Nu finns det ju bara en ulv kvar så båda av dem kan ju inte vara ulvar :cautious:

Min magkänsla säger mig i alla fall att det är Sasse som är den sista lurven. Antingen det, eller så har hon råkat rulla sig i ulvbajs så att hon luktar ytterst misstänkt.

Jag börjar fundera på om Lillelorden kanske inte är ulv trots allt, men ulven gömmer sig nog hos Sasse eller Niyama i så fall. Sasse har hängt på alla drev - vilket också gett "alibiröster" i så fall då hon varit med och röstat ut de onda. Samtidigt känns det som att den eviga godförklaringen av Niyama skulle kunna vara ett planerat ulvdrag för att antingen få sig själv att verka god - eller få Niyama att verka ond. Nu finns det ju bara en ulv kvar så båda av dem kan ju inte vara ulvar :cautious:

På vilket sätt menar du att Niyamas röststatistik ser mycket bättre ut? Och "hängt på alla drev", när det handlat om en andraröst? För mig är i alla fall inte andraröster drevröster. Drev är öht när många röstar på en och samma person, liknande när KD lynchades.

Det är möjligen så att man kan godförklara någon annan när man är ond för att verka god själv eller få den andra att verka ond, men du menar alltså att det är enda anledningen till att jag kan tänkas veta att Niyama är god? Det kan ju också vara så att jag fått info för det eller att jag, som GA sa, tycker mig känna att Niyama kan vara god pga. hennes spel.

Nej, Niyamas röststatistik ser väl inte så mycket bättre ut, för era statistiker är typ likadana. Det är som att ni sitter ihop. Eller något. Och jag blir tokig på det här!!!!

Jo, det skulle förstår vara möjligt att du kanske fått en sia av brevbäraren eller något. Men skulle du inte fått det så känns det i alla fall konstigt i mina ögon att verka så bombsäker på att Niyama är god "pga hennes spel". Men det är nog mest för att jag själv är så förvirrad. Jag vet inte vad jag ska tro om någon egentligen, men jag kom på nu att jag glömt att Paddington är kvar också :nailbiting: Så där finns det ju ännu en som skulle kunna vara ulv. Bah. Kan inte folk bara... Säga vilka de är :p Jag sliter mitt hår just nu!

Alltså det kanske låter annorlunda, men så här känner jag just nu:

Alla deltagare som finns kvar känns mer eller mindre onda hela tiden, för varje gång jag läser ett inlägg så funderar jag på nya möjligheter till grunden för inlägget och det gör att den spelaren glider lite mer åt det goda hållet eller lite mer åt det onda hållet och det gör att jag inte vet vad jag ska tro. "Än slank han hit och än slank han dit", helt enkelt. Du känns jätteond, men läser jag dina inlägg igen känns du jättegod, för att vara jätteond igen när jag läser dem en tredje gång. Likaså är det med de andra deltagarna. Hade det funnits blommor nu hade jag plockat en och avgjort vad jag ska tycka med genom att dra bort blad och säga "ulv, inte ulv, ulv, inte ulv" :cool:

På vilket sätt menar du att Niyamas röststatistik ser mycket bättre ut? Och "hängt på alla drev", när det handlat om en andraröst? För mig är i alla fall inte andraröster drevröster. Drev är öht när många röstar på en och samma person, liknande när KD lynchades.

Tillägger att jag då menar när jag röstade på cirkus och Caisa. Vad gäller KD och GA så la jag uppenbart senare röster.

Jo, det skulle förstår vara möjligt att du kanske fått en sia av brevbäraren eller något. Men skulle du inte fått det så känns det i alla fall konstigt i mina ögon att verka så bombsäker på att Niyama är god "pga hennes spel".

Eller något.

Jag är inte bombsäker längre kan jag säga, jag tippar på att dramatik är siare och eftersom hon höll Paddan som god tidigare så tror jag Paddan fått en sia, sedan antar jag att hon siade Lorden som god eftersom misstankarna där verkar ha svalnat något. Om jag litar blint på att dramatik ÄR siaren och hur jag tolkar hennes inlägg och röster, så är det du och Niyama kvar som kan vara onda. Och jag vet fan inte vem av er som är det :p

Jag håller fortfarande fast vid att jag inte tycker Niyama borde ha spelat ett sådant spel hon gjort om hon är ulv, men i det här stadiet så känns det förkastligt att jag skulle hålla på det, främst eftersom du känts väldigt god i dina senaste inlägg, även om du röstade på mig.

Sedan ser din egen röststatistik inte sådär jättebra ut heller. Du har bara röstat på bevisligen goda spelare.

Nä, jag vet, jag är uppenbarligen rätt kass på att rösta :banghead:

Ja precis, men samtidigt vill jag inte lita blint på dramatik för om hon INTE är siaren så blir det ju väldigt tokigt :nailbiting:

Jag ska låta leken vila lite nu och komma tillbaka om några timmar/i morgon, jag börjar överanalysera lite för mycket tror jag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar