Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Är det någon engagerad som har en röstlista? Lillelorden t.ex.? :D

glömmerallt röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på Con
dramatik röstar på karamelldrottningen
Lillelorden röstar på Niyama
AskoII röstar på karamelldrottningen
CaisaLundblad/Con röstar på karamelldrottningen

Jag blir lite misstänksammer när du är så på mig. Vad exakt är det? Min röst på Con fortarande? Varför får jag en känsla av att du hugger lite vilt omkring dig?

Nja, missförstå mig rätt nu men du känns lite skum i brist på bättre ord. Tråkigt att det inte finns flera inlägg så att man kan läsa lite mera om dig i den här leken, men baserat på de som jag har läst så dyker du upp då och då, säger att du ska återkomma med teorier men gör inte det, förutom ett par enstaka inlägg.

Men det är sant att jag känner mig osäker på andra nu och har inte några särskilt bra teorier om vilka andra som kan vara ulvar, men jag tror inte att jag är den enda som är osäker vid den här tidpunkten :p

Jag måste tillägga till inlägget du citerade från karamell att jag tycker att det är konstigt att hon blir så förfärad över att du är efter henne. Mig nämner hon inte, och jag har röstat på henne varje gång nu. Undrar varför:confused:

+ Hedinn

Tack!

Fortsätter på mina teorier.

Dramatik – Om KD är ulv så tycker jag det talar emot att dramatik skulle vara det. Visst, alibiröstande, men tre dagar i rad? I doubt it. Skulle KD vara god och dramatik ulv så tycker jag fortfarande det är lite skumt att rösta på samma alla dagar, men KD har ju varit uppe på tapeten en del så det skulle kanske inte varit helt udda ändå. Tycker ändå det talar mer åt att hon kan vara god.

AskoII – Samma här som med dramatik. Är KD ulv så tror jag inte att Asko är det. Hon verkar dessutom tycka, liksom Caisa (?) att ulvar spelar tillsammans och inte röstar på varandra. Och min erfarenhet är att nya spelare tenderar vara mer försiktiga med att rösta på sina ulvkollegor. Annars vet jag inte var jag har henne. Hon har skrivit en del lite märkliga teorier, mer i början än nu tycker jag dock. Det hela beror huruvida KD är ond eller inte känner jag :p

Ja detta var väldigt luddigt. Vad är din poäng? Sen skriver du 50 % chans och ändå röstar du på mig med enligt mig vaga teorier som jag fattar noll av.

Min poäng med den textväggen (:p) var att försöka förklara mina tankebanor, och eftersom det här är första gången för mig så kan det hända att mina teorier inte ligger lika många steg framåt som de flesta här tänker med men jag försökte iallafall.

Är inte tanken att vi ska leta efter onda?!

Ja självklart! :cautious: Det är det jag försöker att göra.

AskoII – Samma här som med dramatik. Är KD ulv så tror jag inte att Asko är det. Hon verkar dessutom tycka, liksom Caisa (?) att ulvar spelar tillsammans och inte röstar på varandra. Och min erfarenhet är att nya spelare tenderar vara mer försiktiga med att rösta på sina ulvkollegor. Annars vet jag inte var jag har henne. Hon har skrivit en del lite märkliga teorier, mer i början än nu tycker jag dock. Det hela beror huruvida KD är ond eller inte känner jag :p

:eek:
Hoppas att jag inte har fel nu! :nailbiting:

Min poäng med den textväggen (:p) var att försöka förklara mina tankebanor, och eftersom det här är första gången för mig så kan det hända att mina teorier inte ligger lika många steg framåt som de flesta här tänker med men jag försökte iallafall.

About that... Jag förstod inte heller så mycket av den förklaringen :p Minns inte om du förklarat det igen, minns att jag efterfrågade det om du fortfarande höll på åsikten, så hur är det ställt? :D

About that... Jag förstod inte heller så mycket av den förklaringen :p Minns inte om du förklarat det igen, minns att jag efterfrågade det om du fortfarande höll på åsikten, så hur är det ställt? :D

Se mitt svar till KD:

Nja, missförstå mig rätt nu men du känns lite skum i brist på bättre ord. Tråkigt att det inte finns flera inlägg så att man kan läsa lite mera om dig i den här leken, men baserat på de som jag har läst så dyker du upp då och då, säger att du ska återkomma med teorier men gör inte det, förutom ett par enstaka inlägg.

Men det är sant att jag känner mig osäker på andra nu och har inte några särskilt bra teorier om vilka andra som kan vara ulvar, men jag tror inte att jag är den enda som är osäker vid den här tidpunkten :p

Så ... jag röstar inte på henne bara pga hennes röst på Con längre.

Har försökt läsa igenom leken nu och mina spontana tankar så här långt.

Jag har lite svårt att se att vi skulle vara så otroligt duktiga och kunna hitta tre ulvar inom de två första dagarna – dvs Con, Karamellen och Cirkus. Därför tycker jag att diskussionen om dessa tre har fått lite för stort utrymme och vi missar alla andra spelare. Vi vet att Cirkus var ond, men jag tror inte att både Con och Karamell är onda också – endera är en av dem ulv eller så är bägge två goda.

Att Caisa2 kom tillbaka isf Con säger inget om dennes roll och jag har inget i dagsläget att gå på utifrån de få inlägg som de skrivit ihop, men spontant känns det som om jag tycker C2 känns åt det goda hållet - men mycket av det baseras på alla andras tankar och teorier om Karamell. Jag kan inte bortse från att Dramatik har röstat på Karamell 3dgr i rad och GA:s tidiga röst får mina tankar att gå iväg åt ett specifikt håll. Håller med Sasse att om Karamell visar sig vara ulv så tycker jag att det sätter Dramatik åt det goda hållet.

När det gäller Dramatik - har jag läst igenom dennes teori inlägg, instämmer m en hel del och denne skriver inget som står ut i mina ögon. Det enda jag reagerar på är att denne gärna vill sätta folk åt det goda hållet och jag tycker det är lite farligt att göra det så här tidigt i leken. Att denne röstat på Karamellen tre dagar i rad tyder endera på att denne är väldigt säker på Karamellens ulvighet, eller att denne har svårt att skriva ihop teorier och fortsätter teoria om den enda person den hittat ngt misstänkt om. Om det visar sig att Karamellen är god så skulle jag nog välja att sätta Dramatik åt det ondare hållet.

Tycker du tolkat det helt rätt. Märks tydlig att smilysar är viktiga. Mer som kom igen nu och lika mkt till andra som till mig själv, därav kaffet för att orka läsa ikapp. Haft lite väl mkt de senaste dagarna. Stupat i säng på en gång nästan
Det var det jag misstänkte :) Du har lite samma sätt att skriva på som en vän till mig, så det kan vara lättare för mig att tolka ditt sätt att skriva "på rätt sätt" än för många andra. Det är finkänsligt det där med hur man skriver, eftersom man inte kan ta del av humör och kroppsspråk hos författaren :)

Dag 1

Karamelldrottningen röstar på Con
CaisaLundblad röstar på Niyama
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
AskoII röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på karamelldrottning
Paddington röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på karamelldrottningen
Glömmerallt röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Con röstar på CaisaLundblad
Niyama röstar på Con

Dag 2

AskoII röstar på Karamelldrottningen
Cirkus röstar på Con
Dramatik röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på Cirkus
LindgrenV röstar på AskoII
Sasse röstar på Cirkus
Niyama röstar på AskoII ändrar till Cirkus

Dag 3

Glömmerallt röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på CaisaLundblad/Con
Dramatik röstar på karamelldrottningen
AskoII röstar på karamelldrottningen
CaisaLundblad röstar på karamelldrottningen

Igen:

Dag 1
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
Glömmerallt röstar på Mumorsan

Dag 2
LindgrenV röstar på AskoII

(glömmerallt och Lillelården missar att rösta)

Dag 3
Glömmerallt röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på CaisaLundblad/Con

Jag tycker det är jävligt suspekt att LindrgrenV och Lillelorden röstat på det sätt dom gjort. Även glömmerallt till viss del. Nu röstade hon på goda Mumorsan dag1, missade rösta dag2 och röstade på KD dag3. Tycker hon är lite mer svårtydd, därför att hon 1. röstar på en god. 2. missar att rösta. 3. röstar på någon jag kan tänka mig är ond.

Vad gäller LV och Lillelorden så får jag nog säga att jag inte håller med dom i deras röster främst då. Vi har uppenbart inte samma teorier eftersom de röstar utefter något jag inte riktigt tror på. Har skrivit teorier om Asko, Caisa/Con och Niyama, varför jag är tveksam till att de skulle vara onda. Det är för mig en del som talar emot.

Oavsett så skulle jag inte bli jätteförvånad om vi har någon ulv bland dessa tre.

*kl*

Jag försökte nu vända min hjärna upp och ned för att se om jag kunde se bättre :D

För spela roll om det skulle visa sig att KD är eller inte är ulv, för det finns ju tre(?) ulvar kvar, så måste det ändå finnas någon annan kvar.

Och jag känner att jag har inga bra teorier mot någon annan just nu. Jag har bara känslor/aningar om vilka två av deltagarna som kan vara två av specialrollerna, så om någon av de två skulle visa sig vara ulv så skulle jag känna mig rejält grundlurad :o Resten av deltagarna är som i en dimma av misstänksamhet :crazy:

Senast ändrad:

Och jag ber om ursäkt för värdelösa teorier men jag tentapluggar, och det måste jag återgå till nu också :(

Känner att det här blir min svagaste röst så här långt i leken. Hinner inte gå igenom fler personer innan DL och jag är rädd att om jag börjar göra det så kommer jag att missa röstningen.

Pga att så många har misstankar om Karamell och jag tror att det måste ligga något i dem så är det där min röst hamnar idag. Utifrån andras teorier och det jag sett själv i dennes inlägg så känns dennes spel lite passivt och nästan uppgivet. Eftersom personen varit i hetluften från dag1 så har denne haft tid på sig att bemöta våra inlägg men det känns inte som hon har gjort det. Vet man att man är god så vill man väl tala om för alla hur fel de har?

Paddington röstar på Karamelldrottningen

Inser att teorin nedan är lite svamlig förvisso, men i grund och botten kan jag tänka mig att den onda cirkus försökte rädda sin ulvkollega KD. Jag kan även tänka mig att hennes inlägg där hon efterlyste att andra skulle komma in och teoria (dag1) var sanning på det sätt att hon tyckte det var svårt att komma med något eget. Det har väl hänt fler gånger att ulvar gjort just detta, om jag minns rätt. Tror att hon skojade till inlägget för att det inte skulle tas på så stort allvar, vilket det ändå gjorde.

Och ptja, kan vara skumt att hon inte svarar så mycket på teorier om sig själv, men jag gissar att hon gett upp.

Sasse röstar på Karamelldrottningen

Med det sagt så funderar jag fortfarande på KD och cirkus som ulvkollegor. Mycket pga. röstningen då, men även pga. vissa av KD’s inlägg, däribland att hon ville att andra skulle starta leken. Visst kan det ha varit ”på skoj” sas, men det kan också ha varit att hon skojade till inlägget så det inte skulle tas så allvarligt (som det ändå har gjort). Någon skrev att hon var kort i tonen och jag har för mig att hon alltid är det, är åtminstone något jag reagerat på tidigare och då var hon god, om jag inte minns helt fel. Vad gäller att hon inte svarar på misstankar så har hon kanske gett upp? Har för mig att hon kommenterade vid något tillfälle att hon alltid blev misstänkt, och det är väl rätt trist att alltid bli det iofs. Det blev jag också i början. Oavsett så har jag henne högt upp på min misstanke, mestadels för cirkus röst faktiskt. Å andra sidan är jag lite rädd att jag har riktat in mig på helt fel spår.

Karamelldrottningen röstar på askoII pga av att jag uppfattar henne som att hon snöat in sig totalt på vad jag anser en rätt så löjlig grej (enligt mig då) alltså detta med bop-rösten på Con och sen gör värsta grejen av det som inte alls stämmer.

*kl*

Jag råkade somna och hinner inte läsa ikapp sen jag var inne sist. Tycker Lorden och KD är skumma, Lordens teorier mot mig fattar jag som sagt inte och KD har jag nämnt tidigare.

Skummade igenom KDs inlägg nu och ja det känns som hon gett upp? Som god var hon superengagerad när hon höll på att åka minns jag.

Niyama röstar på karamelldrottningen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar