Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Med ovanstående i tanken och det faktum att jag finner det suspekt med röstningen (Con - Caisa, cirkus - Con) så väljer jag att lägga min röst där idag. Jag kommer inte hinna vara inne så mycket idag om jag ska lära mig alla jävla nervsystem och funktioner i kroppen till i morgon :nailbiting:

LindgrenV röstar på Con, hänvisar alltså även till #320

procrastination-no.jpg

Framför allt dessa:
Jag håller med lite här, reagerade lite också på karamelldrottningen som verkade lite brysk eller lite "konstig" i sina svar.

Men å andra sidan så kan hon vara trött och vem är inte lite brysk när man är trött? :p

Det här är väl vad jag "reagerat på"så länge. Jag använder kaninöronen för att det har inte varit så mkt reaktion från mig men litegrann iaf.

Här var ju om bilddiskussionen som LL skrev om. Hon känns lite "aggressiv"/"på" just i det här ögonblicket....

... medan hon i andra ögonblicket blir reserverad och vill inte riktigt teoria eller rösta själv. Att förvänta sig att andra ska våga teoria men inte själv vill göra det är lite konstigt för mig.

Das was das

Men jag inser nu också att det var väldigt tidigt i leken och att misstankarna tagit andra vändningar som är mer baserade på rösttolkningar. Men äsch. Har ingen ordning på det här :banghead:

Tack. Det var väldigt tidigt i leken, ja + att Mumorsan har dött så vad spelar hennes tycke för roll? :p

Håller inte med, visst talar paddans och Sasses röster till deras fördel men det känns faktiskt som det kan vara rimliga alibiröster just pga läget. Det hade varit mycket prat om både KD och Con och båda hade redan fått röster och det hade inte varit konstigt att tro att de kanske skulle få fler. Så det borde snarare vara bra läge om man vill lägga en alibi röst på någon annan.

Alltså om det inte skulle finnas en risk att personen som röstats på åker ut så skulle det ju inte ge alibi.

Fast jag godförklarade dom inte utan konstaterade att just nu håller jag dom åt det godare hållet. En spontan reaktion på röstningen. Skrev även att visst kan det vara alibiröstande, men det kändes inte jättetroligt.

Nej, det är klart att det inte ger alibi om det inte finns risk att personen åker ut? Jag fattar inte vad du menar med det?

Knapp

Con: Ulvig? Satte spiken i kistan för Caisa när Karamell och Caisa hade 2 röster vardera. Men borde Karamell och Cirkus verkligen lagt förstarösterna på Con dag 1 och 2 om Con var ulv tillsammans med dem? Visserligen skulle ju Con fått ett väldigt starkt alibi i så fall, men hade det verkligen varit värt risken? Nja, jag vette fan om inte jag skulle vilja sätta Con åt det goda hållet för tillfället ändå.

AskoII: Tycker jag för tillfället verkar god mest eftersom hon la första rösten på Karamell igår, och därmed är inne på samma spår som jag. Borde en ulv verkligen lagt första rösten på en redan misstänkt ulvkollega?

Paddington: Gör en kovändning från Con till Cirkus, vilket ju visade sig bra eftersom Cirkus var ulv. Vet dock inte riktigt vart jag har paddan än.

LingrenV: Skriver inte så mycket av vikt, verkar mest glida med. Sticker ut i röstningarna genom att rösta på någon som ingen annan röstat på och som det inte finns särskilt mycket misstankar mot. Men jag vill ha henne på den goda sidan för tillfället.

Niyama: Röstar först på AskoII dag 2, men ändrar i sista minut till Cirkus och lägger därmed tredje och avgörande rösten på denne, vilket ju visar sig vara bra. God?

glömmerallt:Har jag som jag skrivit tidigare svårt att få grepp om som alltid. Dock får jag för tillfället sätta hen åt det goda hållet, mycket eftersom hen idag la första rösten på karamell som jag ju tror är ond, och precis som i AskoIIs fall har jag svårt för att tro att man skulle lägga första rösten på en redan misstänkt ulvkollega.

Sasse: Är alltid en hal spelare tycker jag. Röstade inte första dagen vilket gör det ännu lite svårare att bedöma henne, men andra dagen la hon andra rösten på Cirkus, som ju visade sig vara ulv. Karamell hade då även två röster och AskoII och Con vardera 1 röst. Det jag tänker här är att om Sasse skulle vara ulv, skulle hon verkligen lagt andra rösten på en ulvkollega då när det fanns Con och AskoII också att välja på? Men då måste jag ju förutsätta att dessa två skulle vara goda, och tycker att Sasse som ulv då hellre borde försökt rikta om uppmärksamheten till någon av de andra istället för till sin ulvkollega. Nej, Sasse väger nog över lite åt goda hållet för tillfället tycker jag, även om jag alltid ser upp med henne.

Lillelorden: Har totalt gått mig förbi, och har inte gjort så mycket inlägg med teorier i. Får se om hon kommer in under dagen och skriver mer.

karamelldrottningen: Här har vi en som glider med tycker jag, visserligen är det tidigt på dagen och hon kanske kommer in och teoriar under kvällen. Men jag kan inte riktigt släppa känslan om att karamell känns ond. Och jag tror fortfarande att hon kan ha blivit räddad dag 1. Karamell känns i mina ögon väldigt undvikande och varken teoriar eller besvarar misstankar om sig själv, något som jag alltid uppfattar som ulvigt.

Därför blir det så här:

Dramatik röstar på karamelldrottningen

Niyama: Även om det var bra att hen ändrade rösten från mig till cirkus :angel: så känns detta lite knepigt och jag undrar vad sasse kan ha skrivit som fick henne att ändra sig? Hur blev hen så säker på att just cirkus var ond? Men samtidigt så verkar det otroligt i mina (blåa) ögon att en ulv skulle ändra röst så där i sista minuten så att en ulvkamrat lynchas. Men å andra sidan så kan det vara en ulvigt lurig alibiröst.

Jag var verkligen inte säker på att Cirkus var ond! Alltså, jag fattade ett beslut på typ tio sekunder. Jag kan ha varit helt fel ute i mina tankar, men jag fick då för mig att du kunde ha en viktig god roll och att vi höll på att lyncha dig. Tror det stod mellan dig, KD och Cirkus. Misstänkte dock dig mer än KD så det kändes lite vanskligt att följa din röst och tja, Cirkus hade jag släppt för lätt så det fick bli henne.

KL

Okej, nu ska vi se.

Asko - Lite förvirrade teorier och tankar kring spelet, men jag tycker inte att det är något utöver det normala för en förstagångsspelare. Möjligen vill jag nästan sätta henne åt det godare hållet pga det, hade hon varit ulv hade hon kunnat diskutera med sina ulvkollegor kring dessa frågor utan att dra onödiga misstankar till sig. Å andra sidan kan det ju vara en uttänkt strategi.

Sasse - Håller jag för tillfället åt det godare hållet, tror jag. Inte varit så värst aktiv de första 1,5 dygnen men plockat upp en del nu.

LindgrenV - Har ingen riktigt uppfattning än, skriver mycket men inte så värst mycket teoriande. Båda dagarnas röster känns ganska "safe" men hon har röstat bland de första båda dagarna också, och då blir det ju sällan avgörande röster.
Niyama - Här börjar jag faktiskt vackla lite efter att ha läst tråden idag. Första dagen skrev hon först:
Jag hade tänkt rösta i tid idag bara för att jag tycker det är trist med sista minuten-röster. Men det går inget vidare med det.

För att sedan trots det lägga en röst på Con två minuter innan DL, dessutom en icke ställningstagande röst eftersom CL redan hade tre röster och KD två.

Jag håller i och för sig med henne i hennes motivering till rösten, men jag tycker ändå att den känns lite som ett försök att flyga under radarn. Om hon lagt en fjärde röst på CL hade det säkert dragit mer misstankar, hade hon lagt en på KD så att det blivit lottning så hade det också varit ett ställningstagande.
Å andra sidan tycker jag ju inte att man ska rösta på nåt man inte tror på "bara för att" heller. Å ena sidan, å andra sidan...

Rösten på Cirkus kan jag inte heller stensäkert se som en godförklaring. Jag vet inte hur Niyama brukar spela som ulv, men någon skrev att hon inte varit främmande för att rösta ut ulvkollegor förr. Så det känns inte helt orimligt, dessutom blir det ju ett väldigt bra alibi.
Motiveringen till rösten på Asko kändes också lite knepig; att dennes teorier verkar helknepiga och att hon gjorde några tankevurpor kring röstningen på CL - vilket i mina ögon känns som ganska typiska rookietankar?
Jag tyckte även att motiveringen till den plötsliga röständringen känns lite vag, helt på Sasses teorier som inte kändes SÅ uppenbart glasklara i mina ögon.

glömmerallt - Känns neutral. Har inget riktigt grepp om för tillfället och hinner nog inte läsa hela leken en gång till...

Karamelldrottningen - Är lite kort och "huggig" emellanåt, men jag har för mig att KD brukar spela på det sätter = det behöver inte betyda någonting? Däremot håller jag fast vid att första dagens "kan ingen annan komma in och teoria lite nu" känns lite som om man inte vill ta initiativ själv utan gärna flyta med. Lade trots det en första röst på Con, en BOP.
Missad röstning igår. Sedan är det enda efter det ett ganska, tja, aggressivt inlägg:
Fast varför ska man rösta på någon bara för wtt man inte hänger med? Isåfall får jag nog i denna leken rösta på alla för hänger då inte vidare med i direkt någons tankegång. Men ja kan ju hoppas på snart. Tycker det är svårt att placera folk. Många känns luriga. Får vissa godvibbar av några och ondvibbar av andra.

Och så detta med min röst på Con känns ju verkligen urtjatat. Ja det var en -blunda å peka- hon kan vara ond men likväl god. Varför blir alltid min första röst på nån så genomgranskad?! Jo jag tror för att det är lättare att hitta motiveringar till dåliga röster. Men ändå. Första rösten!

Det känns ju lite som en slags desperation, men det är bara min tolkning kanske? Samtidigt svarar hon inte på någon av teorierna mot henne heller. Hm...

Dramatik - Håller jag åt det goda hållet i nuläget.

Paddington - Är jag också benägen att hålla lite åt det godare hållet för tillfället, lite baserat på det här:
Har lite tidsbrist så ni får förlåta att jag inte hinner gå igenom allt 100%-igt, men det skaver lite att min teori om Con fått så stort fäste och att inte många verkar ifrågasätta den. Visst, jag kan vara ngt på spåret - men samtidigt kan jag vara helt ute och cykla och innan Con har visat sig och varit mer aktiv så är det svårt att säga något om var denne står. Att alla tre som nu röstat har röstat utifrån ev samarbete mellan karamell/Con gör mig lite orolig iaf.

Den typen av ödmjukhet inför sina teorier tycker jag personligen känns god. Eller så är jag alldeles för naiv, det kanske bara är ett smart sätt att först lysa lite på en ulvkollega för alibits skull och sedan tona ner det när det gick lite för bra... Speciellt med tanke på den här överslätningen:
Instämmer m GA, dags att kika vidare på övriga - Con/Karamell har fått alldeles för mycket fokus och det finns fortfarande tre ulvar kvar i leken...

Åhhh, jag vet inte alls! :nailbiting:

Con - Har skrivit väldigt lite i leken, inte direkt försvarat sig mig de teorier som uppkommit heller trots att det fokuserats mycket på denne ett tag. Svårt att avgöra om det är en ulv som tiger still för att inte riskera att snärja in sig, eller en god som helt enkelt har dåligt med tid för leken. Tyvärr jättesvårt att teoria kring. Lade i och för sig den sista, avgörande rösten på CL.

Jag är lite nyfiken på att veta vad som får dig att rösta på Karamellen - vad var det som hände mellan inlägget ovan och ditt röstinlägg som fick dig att rösta på Karamellen? Vad är dina tankar om övriga deltagare i leken?

Det där reagerade jag också på. Känns en aning märkligt tycker jag.

*kl*
De som känns goda är Paddan och Sasse. Men de skulle ju säkert kännas goda även om de var onda, så det är ju inte till mycket hjälp. OBS! Inte enbart pga röstningen, utan att jag tycker de har vettiga teorier.

Varför tror du dramatik är god?

Vad gäller Con tror jag att hon inte har tid för leken, vore konstigt att vara SÅ inaktiv annars.

Det stämmer att Con inte har tid, jag har åtminstone inte fått något svar på PM:et jag skickade tidig igår kväll. Så Con kickas och CaisaLundblad tar hennes plats!

Woho!! Jag är tillbaka! :D

Då jag befinner mig på smärtkliniken från helvetet (smärtutredning i Strängnäs) skrivs allt från mobilen, kommer hem sent ikväll och kan skriva längre teoriinlägg från och med imorgon. :)

Har visserligen följt leken men ska läsa igenom den igen nu.

Och nu när detta med Con hänt (utbyte osv) inser jag ju att jag kanske borde gå igenom leken grundligt ett par ggr, men jag måste verkligen tentaplugga så jag får försöka komma fram till några bra teorier om de flesta i pluggpaus längre fram :o

Så, önskar jag hade en dator just nu, men såhär tänker jag nu:

karamell förstod jag inte från början varför hon blev så misstänkt, för att hon inte ville rösta först? Gjorde ju det ändå strax efter, hennes låga aktivitet och brist på kommentarer på teoriandet mot henne och brist på egna teorier finner jag mer misstänkt dock. Tillsammans med att hon verkar lite korthuggen...

Sasse håller jag som god, jag satt och svor i min spöklighet över att cirkus inte fick minst lika mycket misstankar som paddan och con fick för sina röster på mig, cirkus hade plötsligt helt bytt attityd gentemot mitt trams i förra leken när hon var god med mig. Hon var klart mest misstänkt av de tre. Blev sjukt lättad när äntligen Sasse kom och styrde upp situationen. :p

Paddington håller jag därför också åt goda hållet, kan inte för nåt i världen tro att 2 ulvar skulle lägga första rösterna på samma goda och "hoppas" en tredje spelare skulle lägga en avgörande röst. Osannolikt, tycker jag. Plus hennes tvivel mot sin egen teori mot con när så många hakat på gör att hon ligger på gott just nu.

Niyama känner jag också borde ligga mot gott, då hon försvarat både mig och con lite, plus rösten på cirkus. Inte helt övertygad, men kan inte riktigt sätta fingret på det... Enda anledningen jag skulle kunna se för henne att rösta på em ulv om hon själv är ulv är om cirkus sagt åt henne att göra det och få alibi, för att cirkus kanske inte hade tid med leken ändå, eller nåt sånt. Men det verkar inte ett dugg troligt.

Dramatik har inte gjort nåt jag känner är misstänkt, men heller inget som inte är det... Så får ligga på 0 så länge. Hittills bara röstat på karamell.

Askoll har jag inga problem med alls, förstår hennes funderingar och teorier och tyckeriinte alls de är märkliga, på samma sätt jag inte tyckte mina egna teorier var märkliga i min första lek. Hon spelar ungefär som jag gjorde då. Ligger på 0 tills jag har mer att bedömma.

LindgrenV däremot får jag lite vibbar av. Lite ute i periferin när hon inte tramsar. Röstat på de jag misstänker är goda. Känns lite ulvigt...

LilleLorden vill jag skaffa mig en bättre uppfattning om innan jag bestämmer mig, får ligga på 0 så länge.

Har jag glömt nån nu? :p
Visst var DL 20:00?

Det stämmer att Con inte har tid, jag har åtminstone inte fått något svar på PM:et jag skickade tidig igår kväll. Så Con kickas och CaisaLundblad tar hennes plats!

Välkommen tillbaka Caisa :D men å andra sidan :nailbiting:

För eftersom caisa1 var bybo och därmed hade inte fått någon specialinfo förut så kan caisa2 både vara ond och god? Eller är det fel? (Tänker nämligen på äldre lekar jag läst där någon hoppat in igen men pga dennes roll tidigare så kunde man vara säker på att dennes nya roll var god)

Det är möjligt att jag skulle kunna vara både god eller ond nu ja, att jag var bybo innan gjorde det bara möjligt för mig att ta över cons roll eftersom jag inte hade någon specialinfo. :)

Komiskt nog har jag glömmt glömmerallt... :p
Kommer inom kort!

glömmerallt har jag också dåliga vibbar av... Inte gjort nåt spektakulärt, röstade på en god första dagen, missade andra röstningen, lite tveksam mot ett par jag själv tror är god, svår att få grepp om, men med lite mer än första rösten att gå på vacklar hon åt det lite ondare hållet... Lite på uteslutningsmetoden, om jag ska gå på mina nuvarande misstankar.

Sasse håller jag som god, jag satt och svor i min spöklighet över att cirkus inte fick minst lika mycket misstankar som paddan och con fick för sina röster på mig, cirkus hade plötsligt helt bytt attityd gentemot mitt trams i förra leken när hon var god med mig. Hon var klart mest misstänkt av de tre. Blev sjukt lättad när äntligen Sasse kom och styrde upp situationen. :p

Kan förstå frustationen över cirkus men förstår inte varför du var så lättad när Sasse kom? Låter som att du är sjukt säker på att hon är god, hur kommer det sig?

Niyama känner jag också borde ligga mot gott, då hon försvarat både mig och con lite, plus rösten på cirkus. Inte helt övertygad, men kan inte riktigt sätta fingret på det... Enda anledningen jag skulle kunnande se för henne att rösta på em ulv om hon själv är ulv är om cirkus sagt åt henne att göra det och få alibi, för att cirkus kanske inte hade tid med leken ändå, eller nåt sånt. Men det verkar inte ett dugg troligt.

Det där sista känns inte ett dugg otroligt för mig att en ulv skulle kunna få för sig att göra :nailbiting: men cirkus verkade peppad i början på leken och har varit ganska aktiv fram till sin lynchning, så i det här fallet så tror inte jag heller att det hänt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar