Sv: Varulvslek
KL
Okej, nu ska vi se.
Asko - Lite förvirrade teorier och tankar kring spelet, men jag tycker inte att det är något utöver det normala för en förstagångsspelare. Möjligen vill jag nästan sätta henne åt det godare hållet pga det, hade hon varit ulv hade hon kunnat diskutera med sina ulvkollegor kring dessa frågor utan att dra onödiga misstankar till sig. Å andra sidan kan det ju vara en uttänkt strategi.
Sasse - Håller jag för tillfället åt det godare hållet, tror jag. Inte varit så värst aktiv de första 1,5 dygnen men plockat upp en del nu.
LindgrenV - Har ingen riktigt uppfattning än, skriver mycket men inte så värst mycket teoriande. Båda dagarnas röster känns ganska "safe" men hon har röstat bland de första båda dagarna också, och då blir det ju sällan avgörande röster.
Niyama - Här börjar jag faktiskt vackla lite efter att ha läst tråden idag. Första dagen skrev hon först:
Jag hade tänkt rösta i tid idag bara för att jag tycker det är trist med sista minuten-röster. Men det går inget vidare med det.
För att sedan trots det lägga en röst på Con två minuter innan DL, dessutom en icke ställningstagande röst eftersom CL redan hade tre röster och KD två.
Jag håller i och för sig med henne i hennes motivering till rösten, men jag tycker ändå att den känns lite som ett försök att flyga under radarn. Om hon lagt en fjärde röst på CL hade det säkert dragit mer misstankar, hade hon lagt en på KD så att det blivit lottning så hade det också varit ett ställningstagande.
Å andra sidan tycker jag ju inte att man ska rösta på nåt man inte tror på "bara för att" heller. Å ena sidan, å andra sidan...
Rösten på Cirkus kan jag inte heller stensäkert se som en godförklaring. Jag vet inte hur Niyama brukar spela som ulv, men någon skrev att hon inte varit främmande för att rösta ut ulvkollegor förr. Så det känns inte helt orimligt, dessutom blir det ju ett väldigt bra alibi.
Motiveringen till rösten på Asko kändes också lite knepig; att dennes teorier verkar helknepiga och att hon gjorde några tankevurpor kring röstningen på CL - vilket i mina ögon känns som ganska typiska rookietankar?
Jag tyckte även att motiveringen till den plötsliga röständringen känns lite vag, helt på Sasses teorier som inte kändes SÅ uppenbart glasklara i mina ögon.
glömmerallt - Känns neutral. Har inget riktigt grepp om för tillfället och hinner nog inte läsa hela leken en gång till...
Karamelldrottningen - Är lite kort och "huggig" emellanåt, men jag har för mig att KD brukar spela på det sätter = det behöver inte betyda någonting? Däremot håller jag fast vid att första dagens "kan ingen annan komma in och teoria lite nu" känns lite som om man inte vill ta initiativ själv utan gärna flyta med. Lade trots det en första röst på Con, en BOP.
Missad röstning igår. Sedan är det enda efter det ett ganska, tja, aggressivt inlägg:
Fast varför ska man rösta på någon bara för wtt man inte hänger med? Isåfall får jag nog i denna leken rösta på alla för hänger då inte vidare med i direkt någons tankegång. Men ja kan ju hoppas på snart. Tycker det är svårt att placera folk. Många känns luriga. Får vissa godvibbar av några och ondvibbar av andra.
Och så detta med min röst på Con känns ju verkligen urtjatat. Ja det var en -blunda å peka- hon kan vara ond men likväl god. Varför blir alltid min första röst på nån så genomgranskad?! Jo jag tror för att det är lättare att hitta motiveringar till dåliga röster. Men ändå. Första rösten!
Det känns ju lite som en slags desperation, men det är bara min tolkning kanske? Samtidigt svarar hon inte på någon av teorierna mot henne heller. Hm...
Dramatik - Håller jag åt det goda hållet i nuläget.
Paddington - Är jag också benägen att hålla lite åt det godare hållet för tillfället, lite baserat på det här:
Har lite tidsbrist så ni får förlåta att jag inte hinner gå igenom allt 100%-igt, men det skaver lite att min teori om Con fått så stort fäste och att inte många verkar ifrågasätta den. Visst, jag kan vara ngt på spåret - men samtidigt kan jag vara helt ute och cykla och innan Con har visat sig och varit mer aktiv så är det svårt att säga något om var denne står. Att alla tre som nu röstat har röstat utifrån ev samarbete mellan karamell/Con gör mig lite orolig iaf.
Den typen av ödmjukhet inför sina teorier tycker jag personligen känns god. Eller så är jag alldeles för naiv, det kanske bara är ett smart sätt att först lysa lite på en ulvkollega för alibits skull och sedan tona ner det när det gick lite för bra... Speciellt med tanke på den här överslätningen:
Instämmer m GA, dags att kika vidare på övriga - Con/Karamell har fått alldeles för mycket fokus och det finns fortfarande tre ulvar kvar i leken...
Åhhh, jag vet inte alls!
Con - Har skrivit väldigt lite i leken, inte direkt försvarat sig mig de teorier som uppkommit heller trots att det fokuserats mycket på denne ett tag. Svårt att avgöra om det är en ulv som tiger still för att inte riskera att snärja in sig, eller en god som helt enkelt har dåligt med tid för leken. Tyvärr jättesvårt att teoria kring. Lade i och för sig den sista, avgörande rösten på CL.