Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Har lite tidsbrist så ni får förlåta att jag inte hinner gå igenom allt 100%-igt, men det skaver lite att min teori om Con fått så stort fäste och att inte många verkar ifrågasätta den. Visst, jag kan vara ngt på spåret - men samtidigt kan jag vara helt ute och cykla och innan Con har visat sig och varit mer aktiv så är det svårt att säga något om var denne står. Att alla tre som nu röstat har röstat utifrån ev samarbete mellan karamell/Con gör mig lite orolig iaf.

Jag har fortfarande mina misstankar mot Con, speciellt med aktiviteten runt DL och efter (dvs bara ett röstinlägg och sedan radiotystnad). På ett sätt känns det som om Con nästan redan gett upp? Iaf känns det lite passivt.

Och om ni undrar vad skillnaden mellan Con och Sasse är, så hade Sasse redan tidigare flaggat för dålig aktivitet och troligen missad röst igår så där känner jag inte samma sak - och jag har än så länge inget att gå på när det gäller Sasse.

Funderar även över Cirkus, Det är inte bara att dennes röstinlägg igår var väldigt mycket baserat på mina teorier utan att sedan skriva idag först att Dramatik verkar ha samma tankar som henne ang Con/Karamell för att sedan skriva "Paddan gör lite instick utan att sticka ut" känns lite konstigt - jag har väl också samma tankar? Och jag hade de tankarna innan Cirkus hade dem.
Cirkus var ju även den som lade andra rösten på Caisa igår...

Tiden rinner iväg och jag måste snart sticka iväg igen, men jag håller m Niyama och LindgrenV att om man vet med sig att man riskerar att missa en DL så borde man lägga rösten när man skriver det inlägget - vilket gör att jag blir också lite fundersam över Lillelorden. Samtidigt, så sticker ju detta ut och som ulv vill man väl helst inte dra åt sig misstankar...

Jag hann visst tillbaka innan DL, men har inte ännu hittat någon anledning till att ändra min röst. Men det verkar inte vara så många som röstat ännu?

Paddington: Jag blev nyfiken, du skrev om con och cirkus men även lite om karamelldrottningen i början. Sen tog du upp dem i varsitt stycke men inget om KD igen, jag är nyfiken på din åsikt om henne, skulle du kunna skriva nåt om det också?

(Sabla mobil, sitter vid middagsbordet fortfarande :angel:, hoppas att inget ser konstigt ut och att ni förstod det mesta.)

KL

Jag är så stööört ofokuserad pga min tandställning och måste egentligen plugga, så jag kan inte analysera hela leken på grundnivå. Men jag har reagerat på Asko pga att jag inte hänger med i tankegångarna och känns lite ologiskt. Å ena sidan, om jag tolkar det rätt, så kan det vara ett försök att lägga fokus på andra och bort från sig själv - å andra sidan kan det vara oerfarenhet. Oavsett vad så är det det jag reagerat på mest och jag vet inte om jag ska tolka det som gott eller ont. Därför väljer jag att lägga min röst där idag eftersom jag inte kommer på något bättre.

LindgrenV röstar på Asko

.. Nu ska jag borsta tänderna för trehundrade gången :p

*kl*

Jag är helt väck av förjävlig tandvärk, räknar typ ner tiden till tandläkartid imorgon bitti. Ska försöka engagera mig lite i leken.

Det jag reagerat på hittills:

KD - var den första jag reagerade något på igår (men som inte behövde betyda misstänkt). Ser att hon fått två röster nu men kan inte riktigt se vad det misstänkta med henne är, Askos teorier begriper jag faktiskt inte mycket av alls. Detta med att Con och KD skulle vara kollegor känns visserligen möjligt, men man kanske inte ska låsa sig vid det?

Con - var den jag reagerade mest på igår. Har inte kommit med något nytt inlägg. Tycker fortfarande att hennes röst igår var märklig.

Asko - reagerade på att hon verkade så säker på att Caisa var god och genast skickade lite misstankar mot de som röstade på Caisa. Nu är ju Asko ny så det är svårt att veta hur hon resonerar, men som jag skrev igår känns det lite "ulvtaktik". Hennes andra teorier verkar så himla förvirrade (förlåt Asko) så jag vet inte om detta säger något om hennes roll.

Ber om ursäkt för min förskräckligt dåliga aktivitet, idag också. Mina studier drog ut en aning på tiden. Jag har bara skumläst tråden då jag rätt nyligen blev klar. Har inte riktigt hunnit med att läsa de två senaste sidorna, något mer än pyttelite. Och ska dra nu. Of course. Jag kommer in sedan när jag ätit.

Som några andra så har även jag reagerat lite över KD's inlägg

Kan inte nån rösta nån gång då? Eller komma med några teorier? Eller bjuda mig på kaffe och bulle?

Att fiska efter att andra ska teoria är alltid lite skumt, å andra sidan har jag för mig att KD bara spelat typ ett par lekar? Det är inte alla som tar en aktiv roll och försöker få fram teorier sina första speldagar, medan andra gör det. Jag tycker med andra ord inte hennes inlägg nödvändigtvis är så suspekt, det kan vara det, men det kan också vara en ny som inte riktigt vet vart denne ska rösta osv. Att hon sedan var först ut med att rösta ändå, kan ju t.ex. vara för att hon behövde rösta och inte kunde vänta längre, eller för att hon såg att man kunde BOP:a och gjorde det.

Andra har skrivit om att hon kunde ha alibiröstat på Con (?), och visst, det händer att ulvar röstar på varandra, första DL eller senare. Jag vet inte hur KD's spel är riktigt, om hon är en mer försiktig spelare så kanske hon inte lagt en så vågad spel på en ulvkollega, men är hon lite tuffare så skulle hon kunna göra det. Min uppfattning av KD är väl att hon är av det försiktigare slaget, sedan tycker jag också en förstaröst på en ulvkollega är rätt... våglig. Det ger ju alibi om någon av dom skulle dö, nästan garanterat. Jag tror nog mer att hon bara BOP:ade på någon faktiskt.

Sedan kan det dock vara så att någon försökte rädda henne från att lynchas. Det är väl inte så vanligt nuförtiden som förr dock. Men det händer väl fortfarande, kanske. I så fall tror jag mer på cirkus, eftersom jag inte riktigt tror att KD lagt en så förbenat tidig (och första)röst på en kollega.

När jag ändå är inne på cirkus tycker jag den här teorin är rätt långsökt

Alltså. Jag vrider och vänder på tankarna. Först så tänkte jag som du, att de är på olika sida och just därför så vill de kopplas ihop - om någon av dem är ond, jag kan dock inte dra slutsatsen vem av dem. Sen så slogs jag av paranoian och hur man antagligen bäst försöker dölja att man är på samma sida, jo genom något så uppenbart som de just har hållit på med. De tramsar och är varandras bästisar - vilken bra dimridå, ingen kan ju ana att de på riktigt sitter i lyan? Eller?

för att jag inte håller med om det. Tycker det är rätt vanligt med en massa OT:ande och de som OT:are mest brukar svetsas samman :p Det här inlägget fick mig att tänka på att cirkus ev. ville misstänkliggöra LV och Caisa.

Tycker förövrigt inte att LV's OT:ande säger så mycket om hennes roll, eftersom hon brukar hålla på med sådant.

Det känns som det är typ det enda jag lagt märke till än så länge, när jag nu skumläst leken. Mitt pluggande drog ut på tiden så jag blev rätt nyligen klar.

Eller ja, AskoIIs teorier finns ju också, som jag tycker är märkliga, men det är nog mest för att jag inte förstår ett jotta. Sedan är hon ju ny. Jag har lite överseende med nya och deras försök till teorier :p

Sedan finns det ytterligare ett alternativ och det är tankevurpa - själv har jag märkt att ibland när man är i lyan och har svårt att veta vem man ska rösta på (man vet ju vilka som är onda redan) så är det väldigt lätt att man råkar rösta på fel person bara för att man råkar ha det namnet i huvudet...
Hmmm, blev det där begripligt??

Say what? :p

Håller förövrigt med dramatik att Paddans senaste röst tog en oväntad vändning. Trodde rösten skulle landa på Con.

Sasse röstar på cirkus för att jag inte ser det som helt otroligt att hon, med sin röst under gårdagen, försökte rädda en ulvkollega. Sedan reagerade jag även på det citerade inlägget av henne, mest för att jag inte håller med teorin kanske. Den kändes rätt långsökt imo.

Jag velar mellan Con och Asko. Att Con har så lite aktivitet gör det knepigt, men jag tvivlar på att det beror på att hon som ulv vill hålla sig undan. Gissar att det beror på tidsbrist eller nåt, oavsett roll. Hade alltså velat se mer från henne.

Asko tycker jag har helknepiga teorier och jag gillar inte det där att hon igår verkade säker på Caisas godhet och att de som röstade på Caisa var onda. Sen känns det som att hon snöat in lite på det här att Con skulle räddat KD. Eftersom jag ändå misstänker Con litelite känns det knepigt. Även att Asko är ny gör det svårare.

Niyama röstar på Asko

Eh, nu kanske jag gjorde bort mig totalt. Men jag hann skumma igenom Sasses inlägg och det kändes som att jag liksom missat Cirkus + att jag kom på en möjlig anledning till Askos skumma teorier.

Cirkus långsökta teori igår och som jag kommenterade då och Sasse tog upp nu och ja, det kändes fel.

Knapp

Slänger in en röstsammanställning så länge:

AskoII röstar på Karamelldrottningen
Cirkus röstar på Con
Dramatik röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på Cirkus
LindgrenV röstar på AskoII
Sasse röstar på Cirkus
Niyama röstar på AskoII ändrar till Cirkus

Ej röstat: Karamelldrottningen, glömmerallt, con och Lillelorden

Eller ja, AskoIIs teorier finns ju också, som jag tycker är märkliga, men det är nog mest för att jag inte förstår ett jotta. Sedan är hon ju ny. Jag har lite överseende med nya och deras försök till teorier :p

Men jag har reagerat på Asko pga att jag inte hänger med i tankegångarna och känns lite ologiskt. Å ena sidan, om jag tolkar det rätt, så kan det vara ett försök att lägga fokus på andra och bort från sig själv - å andra sidan kan det vara oerfarenhet. Oavsett vad så är det det jag reagerat på mest och jag vet inte om jag ska tolka det som gott eller ont.

Asko tycker jag har helknepiga teorier och jag gillar inte det där att hon igår verkade säker på Caisas godhet och att de som röstade på Caisa var onda. Sen känns det som att hon snöat in lite på det här att Con skulle räddat KD. Eftersom jag ändå misstänker Con litelite känns det knepigt. Även att Asko är ny gör det svårare.]

Asko - reagerade på att hon verkade så säker på att Caisa var god och genast skickade lite misstankar mot de som röstade på Caisa. Nu är ju Asko ny så det är svårt att veta hur hon resonerar, men som jag skrev igår känns det lite "ulvtaktik". Hennes andra teorier verkar så himla förvirrade (förlåt Asko) så jag vet inte om detta säger något om hennes roll.

:cry:

Ni vet väl att ni kan säga till om ni inte begriper min "teori" (som är så usel att den inte ens förtjänar sitt namn)? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025