Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Fast hon kanske inte håller med dig om att cirkus är just god?
På dig nu låter det nästan som att hon ska svälja din åsikt med hull och hår och får inte tycka olika. Är det för att hon lånade din teori som du reagerar så starkt?

Jag håller med sasse om att Paddis röst känns väldigt märklig, jag tror inte shaggy missade röstningen med flit. Sen kan shaggy vara ond men märklig teori.

Nu tycker jag glömmerallt går lite väl hårt åt CL. Det är hennes första lek och då är det inte lätt och även om det är konstigt så är det rejäla försök. Jag hade bestämt mig för att rösta på Paddan men nu sitter jag mitt mellan de två berömda hötapparna och vet inte riktigt åt vilket hål jag ska gå

Jag förstår dig, absolut. Men jag känner inte att det gör henne ond.

KL
Även om Paddi har kommit med mer teorier nu så har jag kvar samma känsla ang dagens aktivitet. Det känns som lite mindre innehåll än hon brukar ha. Teorin mot Shaggy säger jag inte så mycket om, visst, värst skarp var den väl inte men jag känner själv att det fortfarande finns väldigt lite att gå på så det kan ju mycket väl förklara den.

Hedinn röstar på Paddington

Fast hon kanske inte håller med dig om att cirkus är just god?
På dig nu låter det nästan som att hon ska svälja din åsikt med hull och hår och får inte tycka olika. Är det för att hon lånade din teori som du reagerar så starkt?

Självklart får hon tycka cirkus är ond men hon verkar inte alls ta upp och reflektera över det som talar till cirkus fördel (och då menar jag inte något jag skrivit utan vad andra skrivit)

Ja jag reagerar på att hon lånade min teori, eftersom cirkus är bland mina mindre misstänkta vill jag givetvis inte bidra till att hon får röster på sig.

glömmerallt röstar på paddington

dels pga den svaga teorin mot shaggy och dels pga det som jag varit inne på tidigare hennes "ursäkt" vid första röstningen.

Dessutom gjorde inte myrten likadant som du tror cirkus gjort nu i den leken.
Myrten råkade av misstag lägga upp en ulvkollega till lottning tredje dagen ska man vara petig är det rätt stor skillnad faktiskt. Du bör veta det om du bygger din terori på det.

Myrten kompletterade väl sedan sutt spel med att, när hon var godförklarad (och därför troligen blivit uppäten om hon varit god), avstå från nattkäket. Detta gjorde att alla var bergis på att hon var god.

Vad jag fått berättat för mig. Jag var inte själv med och skulle aldrig våga rösta på det sätt som du gjort, utan bakgrundsinformation, eftersom det kan bli helt fel.

Tillägger att jag ändå tycker det är kul att du försöker!

glömmerallts sista inlägg här får avgöra. Resonemanget är märkligt det låter på något sätt som om glömmerallt som om hon skulle bli skyldig till CLs röst. Även om CL bygger den på glömmers teori så får nog CL själv stå för sina röster och teorier.
Shaggy röstar på glömmerallt

Just nu vet jag inte alls hur jag ska rösta.

Caisa känns som en typiskt ny spelare, jag känner igen mig själv hur det var när man var ny, just detta med ändrade rösten, jag tror att hon hade varit med streetsmart om hon varit i lyan och fått lite hjälp. Samtidigt, så är det ju alltid bra att kunna dölja onskefulla idéer bakom en "nybörjar" fasad med lite hjälp av några rutinerade ulvar. Jag vill nog hålla henne åt det goda hållet trots allt.

Paddans röst på Shaggy har jag vissa sympatier med, men om jag tänker efter så nej..., jag kände lite samma sak när Shaggy dök upp en kort stund efter DL, var det ett sätt att smyga i perifierin? Att inte dra blickarna till sig? Samtidigt, så borde ju Shaggy i så fall dykt in i leken om hon verkligen är i lyan och försökt få till en lottning iallafall. Men varför röstar Paddan då på henne?

Sasse då? Flyter med lite snyggt och bygger en teori mot Paddan på att Paddans teori är dålig? Vilket jag är lite benägen att hålla med henne om. Samtidigt så är det ju en rätt - simpel teori det med. Äh, shit vad svårt det är.

Sen så har jag ngra som flutit under radarn, bumpo/Lenis - inte mycket som kommit därifrån och det är ju alltid lite underligt - eller så kommer världens fetaste teoriinlägg samtigt med detta

Hedinn och ga känns just nu rätt så neutrala mot det goda hållet.

Och vart tog zassoo vägen?

.

Cirkus röstar på Paddington enligt ovan teori

Kommentar till första stycket. Hade det varit bättre om hon dagt att hon skulle fundera kring det, men sedan ändå tyckt cirkus var misstänkt?
Eller hade det bara varit ok om hon släppt cirkus?

Myrten kompletterade väl sedan sutt spel med att, när hon var godförklarad (och därför troligen blivit uppäten om hon varit god), avstå från nattkäket. Detta gjorde att alla var bergis på att hon var god.

Vad jag fått berättat för mig. Jag var inte själv med och skulle aldrig våga rösta på det sätt som du gjort, utan bakgrundsinformation, eftersom det kan bli helt fel.

Nja, inte riktigt, hon käkade sig själv. ;) Det var en roll med som kunde stoppa käket en natt och det var uppenbart att det skulle ske den natten så då valde lyan Myrten som käk eftersom spionen fanns med och skulle få den infon... Och cirkus var spion och trodde därför att Myrten var god.

Nja, inte riktigt, hon käkade sig själv. ;) Det var en roll med som kunde stoppa käket en natt och det var uppenbart att det skulle ske den natten så då valde lyan Myrten som käk eftersom spionen fanns med och skulle få den infon... Och cirkus var spion och trodde därför att Myrten var god.

Jaha där ser man :p

Det blir ju ännu tydligare att man ska vara försiktig med hur man teoriar/röstar och att man har koll på bakgrundsinformationen :)

Den där leken där Myrten spelade så bra.
Jag var spion och fick en massa info.
Jag var helt säker på att Myrten var god eftersom ulvarna visste att kommande natt så skulle eremiten (tror jag det var) skydda Myrten från att bli uppäten, så infon jag fick var att eremiten skyddar Myrten, ulvarna blir utan mat. JÄKLIGT högt spel, om eremiten inte skyddat Myrten hade ulvarna alltså ätit en kollega jag trodde bara att man inte kunde spela så högt. Sen så den allra sista lynchen så kunde det antingen bli oavgjort, goda vinna eller onda vinna, men då lyckades Myrten den jäkeln få mig att tro att vi hade oavgjort, men så ändrade hon rösten i sista sekunden så vi andra inte hann tänka efter så att det i själva verket blev de onda som vann - allt var komplicerat av att hon var en demon..ja shit, vilket spel det var och jag har för mig att Niyama lyckades komma på hur vi goda skulle ha en chans genom att offra sig själv. För demonen kunde inte demona vissa roller.

Uppdatering!

Paddington var bybo!

Dag 2
Caisa röstar på Bumpo
Caisa ändrar röst till cirkus
Paddington röstar på Shaggy
Sasse röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
glömmerallt röstar på paddington
Shaggy röstar på glömmerallt
Cirkus röstar på Paddington

Missade röstningen: zassoo och bumpo. Önskar att dessa inkommer med ordentliga teorier!

Vad tycker ni om tiderna? NattDL kanske bör ligga på kvällen om vi har så pass tidig dagDL?

För min del så kan NattDL gärna ligga på kvällen när vi har så tidig dagDL.

Dagens lynch gick ju inte så bra.
Och jag undrar också vart zassoo och bumpo tog vägen? Väldigt konstigt med bumpo som blir återinsatt och ska enligt sig själv teoria fint, men försvann istället?

Kommentar till första stycket. Hade det varit bättre om hon dagt att hon skulle fundera kring det, men sedan ändå tyckt cirkus var misstänkt?
Eller hade det bara varit ok om hon släppt cirkus?

Hade hon verkat reflektera mer och väga mer för och emot hade jag inte tyckt det var lika misstänkt nej. det var att hon verkade helt ignorera det som talade emot hennes teori som först och främst fick mig att reagera.

Att man inte drar samma slutsats som jag om cirkus är ju inte misstänkt i sig, jag har fel ganska ofta. Tex hade jag uppenbarligen det om paddi nu.

DL-tider
Vi kör natt-DL ikväll kl 23.00, då hinner förhoppningsvis alla se det innan.
DagDL imorgon 19.00. NattDL imorgon 22.00. Ska iväg tisdag förmiddag så det är bättre att det ligger på kvällen då.

Ni har rätt båda två men det skedde vid olika nätter! I samband med att jag lynchades ( efter att ha spelat tämligen uselt :p) skulle vi(vira jag och myrten) bestämma käk och vi var hyfsat säker på att eremiten skulle använda sin förmåga och att vi därför skulle misslyckas med käket. Vira var smart nog att inse att spionen skulle se vem vi försökte att äta( vilket osmarta jag inte haft en tanke på innan) så jag föreslog att vi kunde ta en chans låta myrten käka vira(jag var ju i praktiken död) men eftersom mina ulvkollegor var smartare än mig så insåg de att det var bättre att käka myrten.

Men det var ju inte enbart därför vi vann myrten hanterade fördelen det gav otroligt skickligt!

Och resten är historia :D

Sista natten tror jag myrten låt bli att käka eftersom hon behövde de två kvarvarande goda att rösta på varandra annars hade det blivit lottning tror jag. Dessutom hade hon avslöjat sig om hon försökt käka för det var ängeln(hedinn va?) och spionen(cirkus) kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar