Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Sen har vi Shaggy som misstänkte både Paddi och glömmerallt men valde att rösta på glömmerallt när Paddi har tre röster mot sig. Skulle kunna vara ett sätt att "smita förbi radarn" och inte följa strömmen, lika gärna som det kan ha varit att hon var mer osäker på GA, eller till och med kände obehag över de många rösterna på Paddi...

Jag brukar också tycka att det känns lite weird att lägga en röst på någon som redan har så många. Men misstänker man den personen mest ska man självklart lägga rösten där ändå. Risken är ju förstås att det drar till sig uppmärksamhet såklart.

Anade att det kunde vara så. Visserligen skrev jag mitt över en timme innan DL, men mina misstankar baserades på andra grunder än Paddis röstteori (uppenbarligen, eftersom hon inte skrivit den då).

Cirkus: Varför tror du att du hade röstat annorlunda om du sett våra röster innan?

Försöker i alla fall se om det går att utläsa nåt av röstningen. Har ingen lista från dag 1 (finns det någon sån? Annars kan jag fixa efter hockeyfinalen är slut, men inte precis nu) men känns ändå som att det var spridda röster som inte säger någonting än...

Fyra röster på Paddi. Sasse röstade först, men efter jag och Shaggy hade nämnt misstänksamheter mot henne. Kan ha varit en chans för Sasse att lägga en "oskyldig förstaröst" när hon anande att fler skulle välja den vägen, men det känns inte riktigt Sasse på nåt vis. Om jag inte minns helgalet brukar Sasse vara noga med att man inte "snor" nåns teori utan röstar enligt egen övertygelse så känns spontant inte som en risk hon skulle ta som ulv... Samtidigt vet man ju aldrig, en chans att få ut en god är ju alltid en chans att få ut en god. Hon behöver ju dock inte ens ha sett teorierna om Paddi innan (med största sannolikhet såg hon åtminstone inte Shaggys).

Sen röstade jag, den berömda andrarösten. Tänker faktiskt inte teoria om den, den äran får någon annan. ;)

Glömmerallt på Paddi, med samma teori som Sasse. En tredjeröst, som såklart ökar chansen att Paddi åker, och nämner att hon håller med Sasse om Paddis bristande röstteori. Nämner inte Shaggy, men å andra sidan teoriade aldrig Shaggy om det utan bara nämnde det, så det var väl lätt att missa.

Sen kommer cirkus in och sätter den fjärde och definitivt avgörande rösten. Inte säker om hon sett glömmerallts röst dock, eller min, med tanke på längden på inlägget och tiden emellan, så hon behöver inte alls vara medveten om att hon avgör. Kan ju vara uttänkt det med, att ha något att "skylla på", men det känns osannolikt.

Sen har vi Shaggy som misstänkte både Paddi och glömmerallt men valde att rösta på glömmerallt när Paddi har tre röster mot sig. Skulle kunna vara ett sätt att "smita förbi radarn" och inte följa strömmen, lika gärna som det kan ha varit att hon var mer osäker på GA, eller till och med kände obehag över de många rösterna på Paddi...

Jag hade också uttryckt misstannke mot paddi innan sasse röstade dock inte för rösten mot shaggy det kommenterade jag först senare.

Cirkus borde hunnit se din röst, det gjorde jag,vilket ett ögonblick fick mig lätt paranoid och tveksam till att rösta på henne vilket gjorde att jag dröjde något när jag skrev inlägget, och jag skriver dessutom ganska långsamt. Däremot tveksamt om hon hann se min röst.

Eftersom Paddi egentligen är den ända som jag tycker spelat direkt misstänkt har jag svårt att misstänka någon bara för att den röstade på Paddi. jag röstade ju också på paddi.

Senast ändrad:

Jag brukar också tycka att det känns lite weird att lägga en röst på någon som redan har så många. Men misstänker man den personen mest ska man självklart lägga rösten där ändå. Risken är ju förstås att det drar till sig uppmärksamhet såklart.

Jo, exakt. Jag hade antagligen också gjort så i det läget, misstänkte jag två lika mycket och det kom flera röster på ena hade jag nog lagt min röst på den andra, dels för att inte driva på ytterligare om det bara är svaga teorier (som det ofta är, mer eller mindre, andra dagen) och dels för att lämna ett litet avtryck av mina misstankar om jag skulle åka snart efter det. Så egentligen säger väl rösten i sig inte ett dugg om Shaggys roll, eftersom det känns som något de flesta skulle göra, både som onda och goda.

Bra där. Du skriver att du inte vill teoria om deltagarna för att det delvis handlar om vilken specialroll de kan tänkas ha, och samtidigt skriver du att du tror jag är god baserat på inget annat än känsla. Jag känner mig väldigt speciell :p

Hedinn: Jag hann aldrig se dina och Shaggys teori mot Paddan innan jag röstade. Har för mig att jag svarade på paddans inlägg direkt jag såg det, och om du har upptäckt min usla stavning i alla inlägg, kan du nog gissa att jag skriver från mobilen. Det tog jäkligt lång tid stt dktiva röstinlägget (eller ptja, alla inlägg öht jsg skriver tar flera minuter).

Nänä inte bara känsla:p spelstil också hur du diskuterar och svarade mig när vi pratade om cl t.ex. Jag tror att en ond sasse antingen hade blivit misstänksam mot mig eller hakat på min lilla misstanke mot cl om ni inte är onda i hop men då är det å andra sidan inte troligt att du försvarat henne så tydligt.

Jag skriver på en dator, mina inlägg tar ofta flera minuter ändå:p

Jag hade också uttryckt misstannke mot paddi innan sasse röstade dock inte för rösten mot shaggy det kommenterade jag först senare.

Cirkus borde hunnit se din röst, det gjorde jag,vilket ett ögonblick fick mig lätt paranoid och tveksam till att rösta på henne vilket gjorde att jag dröjde något när jag skrev inlägget, och jag skriver dessutom ganska långsamt. Däremot tveksamt om hon hann se min röst.

Eftersom Paddi egentligen är den ända som jag tycker spelat direkt misstänkt har jag svårt att misstänka någon bara för att den röstade på Paddi. jag röstade ju också på paddi.

Ursäkta, missade det. :)

Beror ju lite på hur länge man skriver om man hinner se, du postade ju ett inlägg emellan min och din röst. Själv kan jag ibland göra flera saker samtidigt och ha skrivrutan uppe ganska länge innan jag postar och då kan det ju hinnas skrivas en hel del, så jag förstår ju om andra också gör det. Även om jag brukar försöka undvika det nära DL, men ibland går det ju fort där.

Misstänka någon som röstade på Paddi enbart för det har jag inget intresse av heller, det kan lika gärna vara goda personer hela högen. Men analysera lite måste jag göra ändå och försöka se alla möjlighet som finns i princip, känner jag, framför allt när det finns så lite att gå på.

Jag tror att det är för att jag gillar inte när det blir ett drev och jättemånga röstar på samma. Om jag inte är jättesäker utan har några alternativ och som i detta fall dessutom visade sig att det i princip var avgjort när jag röstade, så kan jag vilja lägga min röst på någon annan kandidat för att lämna ett "testamente" om det sen visar sig att jag tex blir nattkäk (nu ser jag att du skrev samma sak)

Ursäkta, missade det. :)

Beror ju lite på hur länge man skriver om man hinner se, du postade ju ett inlägg emellan min och din röst. Själv kan jag ibland göra flera saker samtidigt och ha skrivrutan uppe ganska länge innan jag postar och då kan det ju hinnas skrivas en hel del, så jag förstår ju om andra också gör det. Även om jag brukar försöka undvika det nära DL, men ibland går det ju fort där.

Misstänka någon som röstade på Paddi enbart för det har jag inget intresse av heller, det kan lika gärna vara goda personer hela högen. Men analysera lite måste jag göra ändå och försöka se alla möjlighet som finns i princip, känner jag, framför allt när det finns så lite att gå på.

Ja absolut så gör jag också, jag höll på och laga mat mitt i mina teorier så en del av mina inlägg tog lite tid så jag tror på cirkus när hon säger att hon inte han se.

Ja visst ska man analysera och jag håller med i din analys som helhet.

Nänä inte bara känsla:p spelstil också hur du diskuterar och svarade mig när vi pratade om cl t.ex. Jag tror att en ond sasse antingen hade blivit misstänksam mot mig eller hakat på min lilla misstanke mot cl om ni inte är onda i hop men då är det å andra sidan inte troligt att du försvarat henne så tydligt.

Jag blev faktiskt misstänksam, funderade ett tag på om jag skulle rösta på dig till och med, men resonerade mig fram till att det vore ologiskt att du som ulv skulle vara så hård i tonen. Mitt minne säger att du kan bli hård när du är god, inte lika ofta dom ond. Sedan förklarade du också varför du var det, vilket jag hade/har förståelse för.

Hmmm... Hur ska man tänka här? Igår rök bumpo som inte hade röstat alls då, idag rök glömmerallt som hade röstat på Zassoo och nämnt sig misstänka Bumpo, zassoo och shaggy, samt eventuellt Hedinn.
Frågan är ju om ulvarna ger sig på dem "på rätt spår", eller bara randomly försöker få tag på eventuella specialroller?

ELLER (eftersom jag gillar långsökta teorier) försöker de cover-up för cirkus genom att ta bort hennes bästa försvarare... :sneaky: För varför skulle en ulv ta bort en god som försvarar denne? Haha. :p Men iom att jag tydligen är den enda att misstänka cirkus är det kanske lite väl överkurs även för mig...

Deltagarlista
Shaggy
cirkus
CaisaLundblad
zassoo
Hedinn
Sasse
Bumpo/Lenis

Vi är ju inte så många kvar nu måste jag säga. Önskar mer aktivitet från både Zassoo och bumpo så det finns något att gå på. Omöjligt annars att kunna veta vad ni kan tänkas ha för roller.

Antar i alla fall att bumpo fick något spontant förhinder, som sist. Och zassoo hade ju varnat om att hon skulle vara borta över helgen.

Är lite osäker på om jag orkar teoria en massa ikväll måste jag säga, har sovit för lite de senaste två nätterna och måste upp och jobba imorgon med. Men ska försöka producera lite i alla fall, annars blir det imorgon.

Dag 1
Sasse röstar på Paddington
Lillelorden röstar på bumpo
Paddington röstar på Cirkus
Caisa Röstar på Lenis
glömmerallt röstar på zassoo
Hedinn röstar på Lillelorden
zassoo röstar på Shaggy
cirkus röstar på Lillelorden

Ej röstat: Shaggy, Bumpo, Lenis

Dag 2
Caisa röstar på Bumpo
Caisa ändrar röst till cirkus
Paddington röstar på Shaggy
Sasse röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
glömmerallt röstar på paddington
Shaggy röstar på glömmerallt
Cirkus röstar på Paddington

Ej röstat: zassoo och bumpo

Att få bort viktiga specialroller är ofta prio 1, de gånger jag varit i lyan, men även att plocka bort de man inte tror åker på några misstankar, varför ska man ha kvar sådana liksom? Dom blir ju bara onödiga bihang oftast. Ulvar vill ju helst ha kvar sådana som kan åka på att få röster på sig, eftersom det är större chans att de lynchas. Det händer såklart att ulvar käkar deltagare som dom hotas av.

Ahh, okej. Jag har inte spelat tidigare, så de kanske ser nåt jag inte ser, men jag har inte kunnat ana en enda specialroll själv. :p Hon har visserligen bara fått en röst på sig hittills men andra har fått färre, så känns inte som att det beror på det i så fall... hmm...

Hon har visserligen bara fått en röst på sig hittills men andra har fått färre, så känns inte som att det beror på det i så fall... hmm...

Va? Beror på vadå? :p

Tillägg: Jag tror jag fattar nu. Nej, glömmerallt fick väl lite misstänkar mot sig (och en röst), men inget som jag tror var sådär jätteallvarligt. Det är svårt att teoria om varför ett nattval blev som det blev, det kan vara en massa orsaker. Inte alltid logiskt alla gånger. Ibland lottas det bara. Ibland är det betydligt mer planering som ligger bakom. Min giss är att glömmerallt kan ha käkats för att ulvarna trodde att hon kunde ha en specialroll de inte är så förtjusta i, i och med det hon skrev ovan om hon klurade på vilka specialroller vilka deltagare kunde ha.

Senast ändrad:

Ja alltså, att de skulle ha käkat henne för att hon inte drog röster på sig, hon var ju ändå en av de mer aktiva ikväll, och vissa av oss har inte fått någon röst alls hittills, så varför då käka glömmerallt som ändå satt sig i rampljuset och precis fått sin första röst i spelet?

Ja alltså, att de skulle ha käkat henne för att hon inte drog röster på sig, hon var ju ändå en av de mer aktiva ikväll, och vissa av oss har inte fått någon röst alls hittills, så varför då käka glömmerallt som ändå satt sig i rampljuset och precis fått sin första röst i spelet?

Läs tillägget ovan. Kanske tyckte inte ulvarna att misstankarna mot glömmerallt var något att hurra över, eller så käkades hon av en helt annan anledning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar