Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Vad är det då som cirkus skrivit som är suspekt enligt dig? Kan du citera och peka ut vad du reagerar på?

Det började med detta:
"Apropå Myrten-wannabe, första leken jag var med i så spelade Myrten så jäkla brilliant. Jag kommer nog aldrig att kunna varken glömma eller förlåta det."

Som mest var intressant på ett roligt sätt, men när alla sen började bedyra hur Cirkus aldrig skulle spela ett så djärvt spel så slog det mig att det vore ett jävligt smart drag att göra, cirkus har ändå aldrig slagit mig som en person som inte är kapabel till att göra smarta drag... :p

glömmerallt:
Och måste jag ha all bakgrundsinfo? Jag hade inte mycket att gå på, jag fick gå efter en magkänsla och en vag teori, alla klagar på hur alla sitter och bevakar varandra och inväntar DL med att rösta, så jag tänkte försöka få igång det lite tidigare, hade det varit bättre om jag bara väntade och härmade någon annans röst eftersom jag inte visste med all säkerhet att någon var ond? Låter som både skittråkigt och som slöseri med tid.
Eller är du så tyken bara för att du tycker jag "stulit" din teori och vänt på den? Jag förstår faktiskt inte alls. Vad du skrivit tidigare i tråden har jag läst, tillsammans med alla andras inlägg. Jag försökte komma på ett bra sätt att förklara min teori om en person som jag misstänkte, utan mycket att gå på. Jag kanske ser ditt synsätt men inte håller med om din slutsats? Det slog mig aldrig att jag i min motivering skulle behöva gå igenom alla eventuella signaler på att cirkus skulle vara god också, det kändes överflödigt eftersom det finns för och emot om ALLA deltagare såhär långt.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag trampat dig på tårna.

Den där leken där Myrten spelade så bra.
Jag var spion och fick en massa info.
Jag var helt säker på att Myrten var god eftersom ulvarna visste att kommande natt så skulle eremiten (tror jag det var) skydda Myrten från att bli uppäten, så infon jag fick var att eremiten skyddar Myrten, ulvarna blir utan mat. JÄKLIGT högt spel, om eremiten inte skyddat Myrten hade ulvarna alltså ätit en kollega jag trodde bara att man inte kunde spela så högt. Sen så den allra sista lynchen så kunde det antingen bli oavgjort, goda vinna eller onda vinna, men då lyckades Myrten den jäkeln få mig att tro att vi hade oavgjort, men så ändrade hon rösten i sista sekunden så vi andra inte hann tänka efter så att det i själva verket blev de onda som vann - allt var komplicerat av att hon var en demon..ja shit, vilket spel det var och jag har för mig att Niyama lyckades komma på hur vi goda skulle ha en chans genom att offra sig själv. För demonen kunde inte demona vissa roller.

Ja just det myrten var demon också det hade jag glömt det var nog därför vira och myrten tyckte det var smartast att äta henne för då hade vi ju en chans att få en ny demon om eremiten slarva.

Jag var verkligen inte smart i den leken trodde cirkus var siare ett tag också.( bara för att hon var smart nog att fatta att jag var ulv:o ) Ett litet under nästan att vira och myrten lyckades vinna den leken trots att de fick dras med mig. :p

Det började med detta:
"Apropå Myrten-wannabe, första leken jag var med i så spelade Myrten så jäkla brilliant. Jag kommer nog aldrig att kunna varken glömma eller förlåta det."

Som mest var intressant på ett roligt sätt, men när alla sen började bedyra hur Cirkus aldrig skulle spela ett så djärvt spel så slog det mig att det vore ett jävligt smart drag att göra, cirkus har ändå aldrig slagit mig som en person som inte är kapabel till att göra smarta drag... :p

glömmerallt:
Och måste jag ha all bakgrundsinfo? Jag hade inte mycket att gå på, jag fick gå efter en magkänsla och en vag teori, alla klagar på hur alla sitter och bevakar varandra och inväntar DL med att rösta, så jag tänkte försöka få igång det lite tidigare, hade det varit bättre om jag bara väntade och härmade någon annans röst eftersom jag inte visste med all säkerhet att någon var ond? Låter som både skittråkigt och som slöseri med tid.
Eller är du så tyken bara för att du tycker jag "stulit" din teori och vänt på den? Jag förstår faktiskt inte alls. Vad du skrivit tidigare i tråden har jag läst, tillsammans med alla andras inlägg. Jag försökte komma på ett bra sätt att förklara min teori om en person som jag misstänkte, utan mycket att gå på. Jag kanske ser ditt synsätt men inte håller med om din slutsats? Det slog mig aldrig att jag i min motivering skulle behöva gå igenom alla eventuella signaler på att cirkus skulle vara god också, det kändes överflödigt eftersom det finns för och emot om ALLA deltagare såhär långt.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag trampat dig på tårna.

Nej nej inte ska du be om ursäkt och inte har du stulit min teori heller så ska du inte känna. Det jag ber om ursäkt om du uppfattat mig otrevlig eller så det är inte alls meningen. Jag blir lätt lite ivrig när jag leker så jag kanske inte uttryckt mig så nyanserat som jag borde( i tillägg blev jag då lite lätt irriterad att du använde det jag skrev för att påpeka att jag inte godförklarade cirkus som en anledning till att rösta på henne. jag vill ju inte bidra till att någon jag tror är god får röster på sig jag vill ju hellre att rösterna hamnar på någon jag misstänker mer)

Nej du behöver inte ha all bakrundsfakta men jag tolkade dig som att du byggde en del av din teori på det och då ville jag förtydliga så du inte bygde teorierna på något missförstånd, jag försökte ju få dig att ändra uppfattning eftersom jag trodde du hade fel i din teori.

Som jag sa tidigare tycker jag det är jättebra att du försöker och inte bara föjer andra trots att du är ny:)

Tillägg: Sasse kommenterade ju också att det är kul att du försöker, så det är fler som uppskattar det. Låt inte det faktum att jag eller någon annan inte håller med dig i teorierna hindra dig från det!

Senast ändrad:

kl

Förlåt att jag missade att rösta :( eller ja, skriva över huvud taget... Har varit bortrest hela dagen, kom hem för någon timme sen och hade inte en tanke på leken tyvärr. Ska försöka läsa ikapp ordentligt och se vad jag tycker om vad som hänt hittills.

Fniss, det var väl MINA tår du trampade på genom att rösta på mig ;)

Jag anser att denna mening:
" cirkus har ändå aldrig slagit mig som en person som inte är kapabel till att göra smarta drag..."
makes up for it. ;)

glömmerallt: Aha okej! Nä, den delen du känner jag tog från dig (tror jag, om jag inte missat något) var ju mer en förklaring till varför jag höll Hedinn mindre misstänkt än cirkus, det var ju inte själva teorin MOT cirkus. Så jag blev lite paff över de starka reaktionerna, men okej. No hard feelings! :D

Jag anser att denna mening:
" cirkus har ändå aldrig slagit mig som en person som inte är kapabel till att göra smarta drag..."
makes up for it. ;)

glömmerallt: Aha okej! Nä, den delen du känner jag tog från dig (tror jag, om jag inte missat något) var ju mer en förklaring till varför jag höll Hedinn mindre misstänkt än cirkus, det var ju inte själva teorin MOT cirkus. Så jag blev lite paff över de starka reaktionerna, men okej. No hard feelings! :D

Då missförstod jag dig lite, bra att vi redde ut det.

För övrigt tycker jag den här leken är väldigt egendomlig jag hittar massor av anledningar till att folk borde vara goda men det är typ ingen som gör något misstänkt.

Just nu känns det som de onda borde finnas bland Bumpo, zassoo och shaggy ( möjligtvis hedinn men hennes röst första dagen tycker jag fortfarande vore osmart av en ond)och inte för att de har gjort något direkt misstänkt utan det finns fler saker som talar till de andras fördel. :cool:

Varför just de tre som du nämnde?
Jag tycker mest att de varit väldigt icke-närvarande, iallafall Bumpo och zassoo då'rå. Shaggy var ju inte med på gårdagens lynch, men mer aktiv idag.

Visst kan ju ett visst mått av inaktivitet vara en ulvstrategi, men jag tror nog inte att hela lyan är så inaktiv.

kl

Ok, det tog ju sin lilla stund :p Som vanligt är jag hur förvirrad som helst.

Paddingtons svaga teori är uppenbarligen ingenting vi behöver lägga energi på med tanke på hennes roll. Sasse röstade enligt detta och ptja, jag hade nog gjort samma i Sasses skor. Leken är tämligen händelselös hittills (vilket jag bidrar till så no offense :D).

I övrigt så är ju den stora grejen Caisas teori och röst på cirkus baserad på glömmerallts anekdot om Myrten i en tidigare lek. Jag vet att Caisa är ny och är imponerad av att hon tar för sig så mycket i sin första lek. Men jag kan inte låta bli att tycka att hon gör det väl krångligt för sig? Visst att det inte hade hänt något, men varför bygga en teori på det svåraste scenariot?
Samtidigt har vi den här inte dra uppmärksamhet till sig om man är ulv och yada yada. Men faktum kvarstår att teorierna är högst märkliga.

Vilka saker talar till de andras fördel tillräckligt mycket för att inaktiva spelare ska bli misstänkta?

Måste då fråga om vad dina teorier om alla deltagare är? Du brukar ju av någon anledning hs samma tankar och teorier om mig, vilket gör det svårt att reda ut vilken roll du har, det känns ju lite sådär att misstänka någon för någon teori man delar t.ex. :p

Kommer antagligen in med detsamma, förutsatt att jag hinner nu när deadline blev framskjutet och inte finner mig uppäten bara..

Varför just de tre som du nämnde?
Jag tycker mest att de varit väldigt icke-närvarande, iallafall Bumpo och zassoo då'rå. Shaggy var ju inte med på gårdagens lynch, men mer aktiv idag.

Visst kan ju ett visst mått av inaktivitet vara en ulvstrategi, men jag tror nog inte att hela lyan är så inaktiv.

Som jag skrev(tydligt tyckte jag;) ) så beror det på att alla andra gjort saker som talar till deras fördel. De oaktiva är mer kvar på "plus minus noll" medan de mer aktiva alla har plus i kanten. Jag har stora problem att hitta minustecknen.

kl
Men faktum kvarstår att teorierna är högst märkliga.

Men! Jag tycker mina teorier är jättefina. Speciellt med tanke på hur lite vi har att gå på hittills, varför tycker alla de är så märkliga? :eek: :cautious:
Jag kommer nog få problem med den här leken, tänka upp långsökta teorier är typ min specialitet. :wtf:

Vilka saker talar till de andras fördel tillräckligt mycket för att inaktiva spelare ska bli misstänkta?

Det handlar delvis om teorier kring vem som kan tänkas ha de olika goda specialrollerna och det vill jag inte skriva ut i nuläget eftersom det finns risk att tipsa ulvarna. Teorierna är dessutom så luddiga och osäkra en så länge att det behövs mer att gå på.

Jag ju redan varit inne på vad som talar till cirkus fördel.

I övrigt så tror jag Sasse är god pga hur hon spelar och teoriar det är inget jag kan peka på konkret utan är mer en känsla jag får. Sen litar jag inte på Sasse för hon är bra på att luras men det är en annan sak.

För övrigt tycker jag den här leken är väldigt egendomlig jag hittar massor av anledningar till att folk borde vara goda men det är typ ingen som gör något misstänkt.

Skönt att det inte bara är jag! I normala fall brukar det ju gå att hitta misstänksamheter mot i princip alla, men jag kanske bara är ringrostig efter det långa uppehållet, för det är inte mycket jag reagerar på hittills mer än enstaka småsaker som egentligen inte säger ett skit.

Dag 2
Caisa röstar på Bumpo
Caisa ändrar röst till cirkus
Paddington röstar på Shaggy
Sasse röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
glömmerallt röstar på paddington
Shaggy röstar på glömmerallt
Cirkus röstar på Paddington

Försöker i alla fall se om det går att utläsa nåt av röstningen. Har ingen lista från dag 1 (finns det någon sån? Annars kan jag fixa efter hockeyfinalen är slut, men inte precis nu) men känns ändå som att det var spridda röster som inte säger någonting än...

Fyra röster på Paddi. Sasse röstade först, men efter jag och Shaggy hade nämnt misstänksamheter mot henne. Kan ha varit en chans för Sasse att lägga en "oskyldig förstaröst" när hon anande att fler skulle välja den vägen, men det känns inte riktigt Sasse på nåt vis. Om jag inte minns helgalet brukar Sasse vara noga med att man inte "snor" nåns teori utan röstar enligt egen övertygelse så känns spontant inte som en risk hon skulle ta som ulv... Samtidigt vet man ju aldrig, en chans att få ut en god är ju alltid en chans att få ut en god. Hon behöver ju dock inte ens ha sett teorierna om Paddi innan (med största sannolikhet såg hon åtminstone inte Shaggys).

Sen röstade jag, den berömda andrarösten. Tänker faktiskt inte teoria om den, den äran får någon annan. ;)

Glömmerallt på Paddi, med samma teori som Sasse. En tredjeröst, som såklart ökar chansen att Paddi åker, och nämner att hon håller med Sasse om Paddis bristande röstteori. Nämner inte Shaggy, men å andra sidan teoriade aldrig Shaggy om det utan bara nämnde det, så det var väl lätt att missa.

Sen kommer cirkus in och sätter den fjärde och definitivt avgörande rösten. Inte säker om hon sett glömmerallts röst dock, eller min, med tanke på längden på inlägget och tiden emellan, så hon behöver inte alls vara medveten om att hon avgör. Kan ju vara uttänkt det med, att ha något att "skylla på", men det känns osannolikt.

Sen har vi Shaggy som misstänkte både Paddi och glömmerallt men valde att rösta på glömmerallt när Paddi har tre röster mot sig. Skulle kunna vara ett sätt att "smita förbi radarn" och inte följa strömmen, lika gärna som det kan ha varit att hon var mer osäker på GA, eller till och med kände obehag över de många rösterna på Paddi...

Måste då fråga om vad dina teorier om alla deltagare är? Du brukar ju av någon anledning hs samma tankar och teorier om mig, vilket gör det svårt att reda ut vilken roll du har, det känns ju lite sådär att misstänka någon för någon teori man delar t.ex. :p

Kommer antagligen in med detsamma, förutsatt att jag hinner nu när deadline blev framskjutet och inte finner mig uppäten bara..

Se svaret till zassoo.

Ens teorier påverkas nog mycket av tidigare lekar man deltagit i och med tanke på att vi lekt så många lekar tillsammans är det inte så märkligt att vi ofta resonerar liknande. Du är rätt svår att reda ut själv, det var lättare förr när jag helt enkelt utgick från att du var ond när du tyckte som jag nu har jag insett att vi ofta tycker lika oavsett roller och då blir det värre. :p

Bra där. Du skriver att du inte vill teoria om deltagarna för att det delvis handlar om vilken specialroll de kan tänkas ha, och samtidigt skriver du att du tror jag är god baserat på inget annat än känsla. Jag känner mig väldigt speciell :p

Hedinn: Jag hann aldrig se dina och Shaggys teori mot Paddan innan jag röstade. Har för mig att jag svarade på paddans inlägg direkt jag såg det, och om du har upptäckt min usla stavning i alla inlägg, kan du nog gissa att jag skriver från mobilen. Det tog jäkligt lång tid stt dktiva röstinlägget (eller ptja, alla inlägg öht jsg skriver tar flera minuter).

GA: Nu förstår jag hur du menar. Jag har lite samma känsla i denna lek.

Hedinn - det där är så galet svårt just det med timingen. Jag skriver ofta länge på mina inlägg och tittar emellanåt om ngot nytt tillkommit, om det har tillkommit något så måste jag oftast skriva om...och sen så när jag trycker skicka har något hänt (gahh). I detta fall hade jag inte sett era röster. Jag vet inte hur jag hade röstat om jag sett dem innan, troligtvis annorlunda, men jag vet inte på vem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar