Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Dessutom, jag inbillar mig att Caisa röstar på cirkus för att hon tror hon är ond, och inte enbart för att hon kan få fram teorier om cirkus. Det ÄR svårt att teoria mot någon som inte egentligen har skrivit något suspekt, allra mest som ny. Sedan kan jag iofs tycka att det är en dålig idé att rösta efter andras erfarenheter än vad som egentligen skrivits i leken. Och visst undrar jag när jsg läser Caisas inlägg om hon misstänker flera/någon annan, men väljer/inte kan teoria om det?

KL
Jag känner mig väldigt förvirrad. En timme kvar till DL och det är flera som inte skrivit sen natt-DL och ännu färre som teoriat. Jag är fortsatt tveksam till cirkus, men känner i nuläget att hon inte är mer misstänkt än någon annan. Just nu reagerar jag mest på Paddi. Hon har varit aktiv och skrivit flera inlägg idag men inget med något direkt innehåll utöver förklaringar och tankar om spelet i sig, inga teorier eller funderingar över spelarna.

Fast samtidigt har ju varken du eller någon annan heller skrivit några direkta teorier under dagen (förutom Cajsa).....

Och jag har faktiskt skrivit en lite teori - att du och Cirkus inte borde vara i lyan samtidigt :p

Och sedan när det gäller förvirring så är vi två - har fortfarande inga direkta misstankar åt något håll ännu :(

Men alltså... tycker också att CLs teorier är lite udda, för mig är det inte nödvändigtvis att hon skriver så pga att hon är ond, det skulle mycket väl kunna vara för att hon är ny. Även om man läst tidigare lekar så är det svårt att komma in i det. Inte sagt att CL inte kan vara ond dock, men jag reagerar nästan mer på din hårda ton gentemot henne än hennes rätt vaga teorier.

Den hårda tonen beror nog på att jag tycker det känns som att hon använder min teori för att rikta misstankar mot en av dem som jag misstänker minst och det gör mig irriterad. Den teorin var till för att förtydliga att jag inte helt slutat misstänka cirkus bara för att jag håller henne åt det goda hållet och då gillar jag inte om någon använder det som motivering till att rösta på henne.

Givetvis kan Cls teorier bero på att hon är ny men jag tänker inte låta bli att misstänka henne bara för att hon är ny.

Dessutom, jag inbillar mig att Caisa röstar på cirkus för att hon tror hon är ond, och inte enbart för att hon kan få fram teorier om cirkus. Det ÄR svårt att teoria mot någon som inte egentligen har skrivit något suspekt, allra mest som ny. Sedan kan jag iofs tycka att det är en dålig idé att rösta efter andras erfarenheter än vad som egentligen skrivits i leken. Och visst undrar jag när jsg läser Caisas inlägg om hon misstänker flera/någon annan, men väljer/inte kan teoria om det?

Att rösta efter andras erfarenheter är inget konstig men hon röstar ju mot andras erfarenheter av hur cirkus brukar spela. Det är det jag främst reagerar på.

Det där tycker jag är ett mycket märkligt resonemang.

Att båda skulle vara ulv finner jag mycket osannolikt.

Att rösta på någon bara för att det är den enda du kan bygga teori mot är i mina ögon väldigt ulvigt. Som god är det viktiga att rösta på någon man tror är ond och inte efter vad som går att teoria mest kring.

Det fick ju dig att genast segla upp i topp på min lista över misstänkta.

Personligen tänker jag tvärtom. Nog för att jag tycker det är lite konstiga teorier, men vem kom ned skarpa teorier första leken? Det är svårt som ny och de teorierna plus den ändrade rösten känns ju inte som något smart drag av en ulv, just för att det drar blickar till sig och hade hon varit i lyan bör hon ju ha fått lite hjälp...

Ingen garanti, självklart. Det är ju mycket möjligt att övriga ulvar inte vill hjälpa för mycket heller just för att det skulle bli skumt om det kom in någon ny som spelade "för" bra. Men jag tycker nog inte de teorierna tyder på att CL är ond.

Du får givetvis misstänka vem du vill, som jag får svara på dina inlägg.

Kan du citera den teorin du hade om cirkus?
Jag gillar inte heller när andra "lånar" mina teorier och använder på fel sätt (om jsg inte är ulv då :p) så jag förstår ändå din tanke. Samtidigt förstår jag också hur svårt det kan vara för nya att skapa något eget.

Caisa: Varför är dgentligen cirkus mest suspekt enligt dig? Du var ju inte med i den leken där Myrten storspelade, läste du den? Varför är det en bra idé att rösta efter vad andra säger som mest handlar om en annan lek?

Inser att jag inte kommer att bli så mycket klokare på den stund som är kvar till DL

Cajsa sätter jag i nuläget åt det lite godare hållet, finns några anledningar till det. Denna lek har fortfarande inte kommit igång och som nybörjare och ulv kunna försöka hitta teorier och vara så "aktiv" som denne är känns lite långsökt. Sedan tror jag även att om denne varit i lyan så hade hon inte dragit upp Lenis ersättare på samma sätt.

Hedinn känner jag mig osäker på, jag brukar låta mig luras av Hedinn och Hedinn är en person som skulle kunna röstat på en kollega i första lynch.
Både Hedinn och Cirkus röstade på Lillelorden, endera var det en lyckoträff från två goda (en bra lyckoträff :) ) eller så är en av dem ulv men jag håller det öppet för tillfället.

Sasse och GA är alltid svåra att läsa, men precis som Sasse skriver så tycker jag att GA går på lite hårt mot Cajsa och dennes teori, men jag tycker inte det pekar på vilken ev roll som GA har.

Atsikens det här är svårt idag, men jag väljer att lägga min röst på Shaggy. Dels för att denne missade DL igår och har inte varit särskilt aktiv. Precis som jag skrev det här inlägget så kom det ett inlägg fr Shaggy, och även om det är flera spelare som inte skrivit så mycket så står det ut att Shaggy skrev två inlägg efter DL igår kväll och sedan inte skrivit något i tråden. LL kom ut med att DL ikväll var kl 19 vid 11 idag så jag får känslan av att Shaggy smygit i kulisserna och inte skrivit ngt och därför vet att DL är nu och det väcker mina misstankar

Paddington röstar på Shaggy

Det här var inte lätt.
CL har presterat ett par svaga teorier. Jag tror jag är med på teorin mot Cirkus nu men ser den mer som en teori mot både cirkus och hedinn där hon sen la den på en av personerna. Lite konstigt resonemang kan jag tycka att låta bli att nämna den andra och att man väljer utan egentlig orsak.
glömmerallt går ganska hårt åt CL men vad jag minns kan hon, precis som jag, reagera åt det hållet så jag tror inte man kan utläsa så mycket av det heller.

Fast det är jag ju inte direkt ensam om. Det har ju varit rätt dött här hela dagen. Bumpo tex lovade att läsa tråden vid 16.40 tiden och har fortfarande inte återkommit.

Fast det har även skrivits att spelare kan öndra spelstil, då även cirkus.

Hedinn: Hjälp av lyan? Jag har sett att många skriver så om nya "men hen borde inte gjort så o så, för lyan hade hjälpt". Alltså jag vettesjutton. Jag har varit med vid väldigt enstaka tillgällen att hjälp tillfrågats om, men de flesta nya vill testa själva. Det hör nog inte tillvanlighet att hjälp kommer om den inte tillfrågas? Inget jag varit med om iaf.

Jag håller inte med faktiskt, med så få spelare känns det som att det är ulvarna som är viktigast att ulvarna inte försvinner på default, dock faller det ju genast på att man brukar göra så istället. ^^

Och jag håller inte med dig för jag tycker det beror helt på rollfördelningen är från början hade det varit gränsfall till för många ulvar för att få en jämn lek är det viktigare att ersätta en god och om det är på gränsen till för få så blir det viktigare att ersätta en ond.

Det här var inte lätt.
CL har presterat ett par svaga teorier. Jag tror jag är med på teorin mot Cirkus nu men ser den mer som en teori mot både cirkus och hedinn där hon sen la den på en av personerna. Lite konstigt resonemang kan jag tycka att låta bli att nämna den andra och att man väljer utan egentlig orsak.
glömmerallt går ganska hårt åt CL men vad jag minns kan hon, precis som jag, reagera åt det hållet så jag tror inte man kan utläsa så mycket av det heller.

Fast hon nämnde ju mig? Hon förklarade även varför hon ser cirkus som mer misstänkt, se det fetstilta nedan (från hennes röstinlägg), så det tycker jag inte verkar värst konstigt.

Väldigt imponerad av denna Myrten som tydligen lurat ALLA i tidigare spel, som någon nämnt tidigare så OM rösten från igår var ett alibi, så är det större chans att cirkus är ond än Hedinn (om det inte skulle vara båda) eftersom cirkus röst slog spiken i kistan i det läget. Dessutom vore det väldigt smart då tydligen alla är av åsikten att cirkus inte spelar så djärva spel, bra att först bygga upp en sån syn på sig själv innan man plötsligt slår till och blir tokslug.

Hedinn: Hjälp av lyan? Jag har sett att många skriver så om nya "men hen borde inte gjort så o så, för lyan hade hjälpt". Alltså jag vettesjutton. Jag har varit med vid väldigt enstaka tillgällen att hjälp tillfrågats om, men de flesta nya vill testa själva. Det hör nog inte tillvanlighet att hjälp kommer om den inte tillfrågas? Inget jag varit med om iaf.

Jag blir ganska ofta när jag är ulv, om det är någon ovan ulv med tillfrågad om vem som kan vara bra att rösta på, men det är mer som en del av disskussion om gemensam taktik.

Jag brukar bara ge rådet att rösta på någon som de kan kommapå en bra teori mot.

Nä jag vet inte, jag inbillar mig det, men har aldrig varit i lyan med någon ny spelare vad jag minns och själv hade jag spelat ett tag innan jag hamnade i lyan själv men då fick jag ändå lite tips och tankar kring strategier och röstval och så... Men det är klart att det inte måste vara så. Och som jag sa känns det ju samtidigt vanskligt att hjälpa någon "för mycket" eftersom det ändå brukar märkas att en ny spelare är ny om man säger så. Plus att det såklart inte behöver vara någon annan ulv inne samtidigt, eller åtminstone inte som har kontakt, som den nya röstar och då är det ju lite svårt att få hjälp oavsett.

Men som sagt, tror inte att CLs teorier eller röster säger något om hennes roll, bara att hon är ny.

Jag baserade min röst mer på vad cirkus själv skrivit än någon annan, då cirkus är den enda som skrivit nåt jag alls kan se som suspekt, speciellt efter de andra spelarnas reaktioner om hur hon inte spelar djärvt, det är ju den mest perfekta täckmantel cirkus kan ha i detta spelet om hon är ulv, jag är inte alls stensäker på det, men med vad vi har att gå på känns hon som mest suspekt.
Och nej, jag spelade inte den gången med Myrten, men cirkus hade starka känslor för hur det spelet spelades av Myrten och då man gärna lär sig av saker som imponerar en valde jag att lägga min röst på cirkus, då det var sen jag hade starkast misstankar mot.

Sant, jag läste nog inte längre än till "Myrten" och sen sorterade huvudet bort resten som irellevant för den här leken.
Då har jag glömmerallt som går hårt åt CL och och Paddingtons enligt mig konstigt motiverade röst kvar. Ingetdera känns som jättebra att rösta utifrån.

Den här motiveringen tycker jag är sämre än Caisas faktiskt. Detta för att Paddan ändå är en van spelare, i mina ögon borde hon kunna prestera så mycket bättre. Srdan håller jag inte med om teorin, att Shaggy smyger i bakgrunden t.ex. Har jag spelat mer med Shaggy? För mig är hon mestadels inne kvällstid (önskade även DL kväll om jag inte minns fel) och är inte en av dom som sprutar inlägg.

Jag håller oftast inte med teorier som handlar om att någon smyger i bakgrunden, tycker ofta att det är en enkel teori om man inte har ngt bättre typ. Smyga i bakgrunden gör kanske vissa, men jag tror de allra flesta är aktiva (individuellt hur) när de har tid.

Sasse röstar på Paddington för att jag tycker att hon röstar alldeles för enkelt för sin erfarenhet, och med en teori jag inte gillar det minsta.

Personligen tänker jag tvärtom. Nog för att jag tycker det är lite konstiga teorier, men vem kom ned skarpa teorier första leken? Det är svårt som ny och de teorierna plus den ändrade rösten känns ju inte som något smart drag av en ulv, just för att det drar blickar till sig och hade hon varit i lyan bör hon ju ha fått lite hjälp...

Ingen garanti, självklart. Det är ju mycket möjligt att övriga ulvar inte vill hjälpa för mycket heller just för att det skulle bli skumt om det kom in någon ny som spelade "för" bra. Men jag tycker nog inte de teorierna tyder på att CL är ond.

Det jag reagerar mest på är som sagt dels att hon använder min teori om cirkus för att motivera sin röst( och jag håller som sagt cirkus åt det goda hållet)

Jag kan ju tycka att om man ska lyssna på någon annan så kan lyssna på hela resonemang och inte bara plocka de bitar som passar en själv bäst. Vilket jag tycker hon gör med alls teorier om cirkus hon liksom duckar allt som tyder på att cirkus är god och plockar bara fram de bitar som tyder på att hon kan vara ond.

Vad är det då som cirkus skrivit som är suspekt enligt dig? Kan du citera och peka ut vad du reagerar på?

Jag baserade min röst mer på vad cirkus själv skrivit än någon annan, då cirkus är den enda som skrivit nåt jag alls kan se som suspekt, speciellt efter de andra spelarnas reaktioner om hur hon inte spelar djärvt, det är ju den mest perfekta täckmantel cirkus kan ha i detta spelet om hon är ulv, jag är inte alls stensäker på det, men med vad vi har att gå på känns hon som mest suspekt.
Och nej, jag spelade inte den gången med Myrten, men cirkus hade starka känslor för hur det spelet spelades av Myrten och då man gärna lär sig av saker som imponerar en valde jag att lägga min röst på cirkus, då det var sen jag hade starkast misstankar mot.

Du får gärna citera det som cirkus skrivit som du reagerar på, jag försår inte vilket/vilka inlägg du syftar på?

Dessutom gjorde inte myrten likadant som du tror cirkus gjort nu i den leken.
Myrten råkade av misstag lägga upp en ulvkollega till lottning tredje dagen ska man vara petig är det rätt stor skillnad faktiskt. Du bör veta det om du bygger din terori på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar