Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Givetvis inte, men det hon HAR skrivit har verkat ganska harmlöst och oulvigt såhär långt.

Sasse: Jag har återigen gått igenom hela tråden, nu fokuserat på dig och dina inlägg. The overall-feeling är egentligen att du är god, men, du BOP:ade på Paddington första dagen, andra dagen röstade du på Paddington med teorin att du inte gillade hennes teori (i samma veva som de hetaste diskussionerna om min röst på cirkus var på tapeten) och att hon borde kunna bättre (trots att ingen hade något att gå på), att Paddington var god vet vi nu, frågan är ju om du visste det från början?

Åh andra sidan lämnar det mig lite fundersam, då du är den enda som riktat lite allvarligare misstankar mot cirkus förutom jag, att ni båda är ulvar känns därför långsökt, samtidigt ska du, enligt de andra spelarna, vara svår att läsa "som vanligt" som kan innebära att du är precis vad som helst i alla fall.

Det tillsammans med räknevurpan har lagt dig på minus nu, men jag VILL att du ska vara god. Frågan är ju om jag tycker cirkus och Shaggy är mer misstänksamma än vad du är.

Info!

Skjuter på dagDL efter önskemål om det. DagDL 20.30. NattDL 22.00 som tidigare bestämt.

Vilken skön kommentar - du VILL att Sasse ska vara god. ;)

Nu ska vi se om jag kan komma fram till nånting alls.

Om man ser på röstningarna så känns dag2 ganska straight forward, de avvikande rösterna är Shaggys röst på glömmerallt, Paddis röst på Shaggy och Caisas röst på mig. Jag funderar på om alla i lyan verkligen har röstat på samma? Det tror jag inte, jag tror att någon röstar avvikande. Paddi var ju inte i lyan det vet vi. Så det lämnar Shaggy och Caisa som möjliga enligt den tanken att någon röstar avvikande, samtidigt så är det ju lite farligt för en udda röst är alltid en udda röst.

Hittills så har jag hållit Hedinn som god, just för att hon och jag lyckdes få ut LilleLorden i första röstningen, men det behöver ju inte vara så. Det *kan* ju å andra sidan vara brilliant spel för att rikta bort misstankarna (och sen lite lagom misslyckat när LL åkte pga min röst)

Med Sasses resonemang i #176 "
Att få bort viktiga specialroller är ofta prio 1, de gånger jag varit i lyan, men även att plocka bort de man inte tror åker på några misstankar, varför ska man ha kvar sådana liksom?"

MEN Paddi var vanlig bybo - ingen specialroll, GA var ju röstfifflare, men jag tror inte att de hade listat ut att hon hade den specialaren, den måste ju vara omöjlig att identifiera map hur röstningarna sett ut.

Från samma inlägg:
Ulvar vill ju helst ha kvar sådana som kan åka på att få röster på sig, eftersom det är större chans att de lynchas. "

Så tänker jag att jag är en av de som fick lite misstankar på mig(av Caisa) så det kanske är därför som ulvarna inte nappat på Caisas misstankar mot mig ÄN, det gör också att jag håller Caisa lite åt det godare hållet.

Givetvis inte, men det hon HAR skrivit har verkat ganska harmlöst och oulvigt såhär långt.

Förlåt, men jag förstår inte logiken. Om hon verkade ulvig när hon skrev lite och sen började skriva mer, så måste det ju vara något hon skrivit som får dig att uppleva henne som mindre ulvig. Kan du ge något exempel, genom citat, t.ex? :) Annars förstår jag inte varför du misstänker henne mindre nu än innan.

Så tänker jag att jag är en av de som fick lite misstankar på mig(av Caisa) så det kanske är därför som ulvarna inte nappat på Caisas misstankar mot mig ÄN, det gör också att jag håller Caisa lite åt det godare hållet.

Nu hänger inte jag med alls, men kan vara jag som är seg i skallen. Vad skulle ulvarna ha nappat på, menar du? Att försöka få ut dig genom utröstning? Eller att käka upp dig för att någon har misstänkt dig? Och hur blir Caisa troligt god pga det?

Menar du att om Caisa vore ulv borde fler personer (ulvar) misstänkt dig, eller käkat upp dig? Jag kanske missförstår, men det resonemanget förstår jag inte alls. Nog brukar väl snarare ulvarna sprida sina misstankar mer och som sagt, väljer de väl i första hand inte att käka en person som har misstankar mot sig, speciellt inte om en ulv har misstänkt den hårt, skulle jag vilja påstå... Finns väl såklart undantag, man ska inte vara säker på nåt, men det du bygger din teori på (om jag inte missförstår) känns ju som saker ulvar brukar undvika.

Hum... lite svårt att förklara, de jag känner "håller sig undan" eller är allmänt vaga eller neutrala har viss misstanke på sig av just den anledningen. Men när hon väl kommit igång och blivit aktiv finns det inget som fångat min uppmärksamhet, självklart skulle jag kunna teoria i oändlighet och säga "Alla som inte hittar någon bra/intressant teori och tycker det är svårt är misstänkta, eftersom de måste rösta på någon de vet är god om det är en ulv." men det känns lite väl långsökt och krångligt. :p
Sen hon kom igång och blev aktiv har hon inte gjort något misstänkt, och det som gjorde henne misstänkt har hon ju åtgärdat, så for now lägger jag henne på noll, tills jag får antingen en god eller ond känsla av henne... Förstår du? :D
Nu kan hon visserligen själv insett att hon började se misstänkt ut som var inaktiv och DÄRFÖR kom igång, men det känns som en tunn teori.

Cirkus: Ja, jag gillar Sasse! :nailbiting: Men jag är dålig på att bedöma andra människor, så jag försöker hålla det i åtanke. :p

Okej, jag tror jag förstår. Då var det alltså inaktiviteten som gjorde henne misstänkt så hon "rättade till" det när hon började skriva mer? I så fall förstår jag, men håller inte med. ;)

Och sen vet jag inte om jag tycker att teorin om att hon skulle bli mer aktiv när hon blev misstänkt för att vara inaktiv är mer långsökt än dina tidigare teorier... :D Men jag älskar ditt engagemang!

Du ÄR trög! :)

Jag tänker att om jag är en sån som redan dragit misstankar på mig från en så är ju jag en sån som är bra att ha kvar så jag kan lynchas vid annat tillfälle (hellre än att käkas) enligt Sasses teori (men jag kan ju vara den som är trög å andra sidan och inte ha fattat den rätt). Jag får känslan av att Caisa är ensam och inte har hjälp av lyan. Då tror jag att misstankarna mot mig hade utvecklats lite mer.

Och samtidigt så gör det ju att jag nånstans tänker att Sasse sitter i lyan och styr och ställer och kanske mörkar det med lite snälla förklaringar till Caisa, vilket ju är perfekt och Caisa har ju köpt detta .... åtminstone så VILL hon att Sasse ska vara god.

Ja precis, jag vet såklart att det är tunt, men jag har helt enkelt inget annat än hennes tidigare inaktivitet att hålla emot henne, så jag väljer att lägga mer energi på de jag TYCKER är misstänkta just nu, och inte i förrgår. :p
Det såklart inte sagt att hon inte kommer bli misstänkt imorgon eller i övermorgon, hon ligger på noll just nu i brist på misstänkt beteende, inte plus. ;)

Nja, alltså, hon skulle ju rent logiskt sett kunna vara god också, men ville bevaka lite innan hon kom igång, och insåg att hon skulle bli utröstad som misstänkt ulv om hon inte fick tummen ur och därför kom igång... Jag tycker helt enkelt inte en dags inaktivitet är tillräckligt för att lägga henne på minus just nu. :D
Och tack! :sneaky:

Haha jag kan lova dig att jag inte började skriva för att inte verka misstänkt :D Snarare så hade jag nog blivit kickad om jag inte kommit igång ;) Jag förstår vad du menar, men håller inte med om att inaktivitet --> misstänkt.

Och samtidigt så gör det ju att jag nånstans tänker att Sasse sitter i lyan och styr och ställer och kanske mörkar det med lite snälla förklaringar till Caisa, vilket ju är perfekt och Caisa har ju köpt detta .... åtminstone så VILL hon att Sasse ska vara god.

Ja, när jag tänker på det är nog Sasse den jag MINST av allt vill ska vara ulv... Vilket skulle kunna vara misstänkt (jag har tänkt tanken att hon skulle kunna vara spindeln i nätet t.ex), åh andra sidan är det även misstänkt nu när du försöker spela mig (skulle man kan ta det som i alla fall), och vända mig mot Sasse och bort från dig (?) typ, nu när jag uttryckt tvivel mot Sasse.

Det jag kommit fram till är att ni 2 är suspicious, jag tror minst en av er är ulv, eller så kör ni det högsta ulvspelet ever där ni sitter och teoriar mot varandra för att undgå upptäckt. Typ Sasse har ju uttryckt misstankar mot dig innan, men nu när jag uttrycker misstankar mot Sasse kastar du henne under bussen, utan att, vad jag kan komma ihåg, uttryckt misstänksamhet mot Sasse tidigare. Rätta mig gärna om jag har fel där dock. ^^ :cautious: :D

Zassoo: Haha, jo det är sant såklart. ^^

Senast ändrad:

Jag trooor jag förstår vad du far efter. Din röst dag 1 som fick dig i strålkastarljuset pga Caisas teori skulle göra att du ändå riskerar att röstas ut, därför sparas du av ulvarna? Låter lite konstigt, det är ju inte så att du har ansetts så himla misstänkt av andra. Känns lite som att du godförklarar dig själv.

Nu kan jag inte låta bli, men jag måste. Preciiiiis så var det i mitt första spel, jag hade liksom bestämt mig för att Myrten var god, jag kunde verkligen inte se några ulvigheter från hennes sida. Hoppas att inte Sasse lurar brallorna av dig, det kommer i så fall sitta i lääääänge ;)

Javisst, enligt Sasses allmänna teori. Men frågan är om du tycker den är tillämpbar på dig just nu?

Ja uppenbarligen så tycker jag ju det. Visserligen är det inte många misstankar, men ändå lite spridda såna.

Hahaha, men jag var ju den första att - trots det - dra upp misstankar mot henne?
Jag tror ärligt jag hellre blir grundlurad av någon som kört på sin plan från början än någon som försöker använda mina egna spekulationer emot mig allt eftersom de kommer. :angel:
Jag är medveten om att jag är dålig på att bedöma karaktärer, men jag är en stolt person, så tror alternativ två (dvs du om du är ulv nu) skulle sitta i längre. ;)

Haha tack för den! :p LL, vi har personliga påhopp här!

Jag tänker att om jag är en sån som redan dragit misstankar på mig från en så är ju jag en sån som är bra att ha kvar så jag kan lynchas vid annat tillfälle (hellre än att käkas) enligt Sasses teori (men jag kan ju vara den som är trög å andra sidan och inte ha fattat den rätt). Jag får känslan av att Caisa är ensam och inte har hjälp av lyan. Då tror jag att misstankarna mot mig hade utvecklats lite mer.

Förstår lite mer vad du vill ha sagt här (och jag tror du förstått Sasses teori perfekt, annars har jag också missuppfattat, vilket visserligen verkar vara dagens tema; "Hedinn fattar ingenting"), men du menar alltså att om Caisa hade suttit i lyan så borde övriga ulvar varit med och utvecklat hennes teori mot dig? Att fler hade hållit med eller att Caisa hade kunnat förklara den bättre?

Och du misstänker Sasse för att du tror att Caisa är god och för att Caisa tror att Sasse är god? Eller har du mer belägg för misstankarna (orkar inte gå tillbaka och leta efter vad du skrivit om Sasse innan nu samtidigt som jag skriver)?

Det där med att ha en plan från början är ju oerhört svårt i en ulvlek eftersom man inte vet någonting från början. Om man inte är ulv förstås...

Annars blir det ju naturligt att man hoppar lite hit och dit i misstankarna allt eftersom nya teorier och röstningar kommer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar