Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Jo precis, om man inte är ulv förstås, och det är ju dem jag försöker nysta ut. ;)

Och jo precis, visserligen var Sasses räkneexempel litet, jag läste det på kvällen och tänkte inte ens två gånger på det. På morgonen slog det mig dock "Vänta, vem fan var det som skrev det och i vilket sammanhang? Stämmer det verkligen?" och det stämde ju INTE om inte nu Sasse VISSTE att det fanns 3 ulvar, men skrev 2 då detta är den generella gissningen på hur många vi har kvar.

Stor chans att det bara var en ren tankevurpa, men det ÄR ändå misstänkt, enligt mig. Och värt att lägga på minnet, så länge. :p

Ja uppenbarligen så tycker jag ju det. Visserligen är det inte många misstankar, men ändå lite spridda såna.

Men alltså, ulvarna har käkat två gånger. Varför skulle just du ha gått före någon av de andra som käkats? Eller vara speciellt "sparad" till skillnad från övriga som är kvar? Jag förstår inte resonemanget riktigt och jag förstår inte heller vart du vill komma med det, utöver att försöka påpeka att du är god?

Jag skulle behöva rösta nu. Känns inte alls så bra eftersom jag inte vet hur jag ska rösta och ffa inte hur jag ska motivera.
Samtidigt så är alternativet att ligga lågt och i bästa fall hinna läsa igenom allt..

cirkus röstar på Sasse

Jag tycker att Sasse spelat så diskret men ändå styr och ställer på någon underligt vänster, förklarar och donar. Hon lag första rösten på Paddi, visserligen med en svag teori, men vi var många som hakade på. Bara det stör mig. Paddi var ju god och dessutom en helt vanlig bybo.

Jag tror inte att CL är ond enligt vad jag skrev förut, hon tänker själv, men verkar inte ha någon i ryggen.

Hedinn känns också lurig, men inte riktigt lika lurig som Sasse men just nu har hon haft taktpinnen ett tag, men kluriga frågor till både mig och CL. Jag vet inte om det är för att försöka lura ut vilka ev specialroller vi har eller om det är för att hon inte riktigt fattar teoriandet.

så dyker zassoo upp och gör ungefär likadant, ifrågasätter. Äh, jag vet inte.

Samtidigt så liger Shaggy och Sasse jättelågt just nu - det är alltid misstänkt.

Hedinn - såg nu din sista fråga: Men om jag fattat Sasse teori så vill lyan ju lyan att en god ska åka i lynch och att de alltid ska få äta. Så om de då äter någon som ingen riktat misstankar mot så hoppas de att en som verkar misstänkt (av någon) sen kan åka i lynchen. Jag kan verkligen inte förklara det bättre.

bwah, suttit här en timme nu och försökt komma fram till vad jag ska utläsa av cirkus röst. Det går inte bra! :arghh:

Jag har noterat att ett par är väldigt intresserade av EXAKT hur jag tänker med allt jag skriver, vilket jag tycker är lite intressant, och för mig även obekvämt då jag inte är van vid att behöva förklara så ingående. :p Men om de misstänker mig för att vara ond med det eller om de som cirkus skrev försöker lista ut om jag har någon specialroll det vettekatten...

Jag misstänker cirkus, men hon kan såklart vara god, är hon ulv dock gjorde hon just ett jävla drag, spelar först mig och lägger sen en röst som känns baserad på att Sasse verkar god, men att jag plötsligt upptäckte något som kunde vara misstänksamt.

Åh andra sidan har Sasse legat ovanligt lågt nu ett tag, och det känns lite misstänksamt om man inte väger in att en del av oss kanske har ett liv bredvid internet. :p

Att både cirkus och Sasse är ulvar känns inte troligt, men samtidigt inte omöjligt.

Men även Shaggy har legat lågt, som också står på min lista över mest misstänkta.
För de goda vore det förödande att rösta ut en annan god nu, jag är ganska övertygad om att antingen Cirkus (som plötsligt började skriva konstiga och vaga saker som teori) eller Sasse (som plötsligt sa något jag kunde ifrågasätta och nu varit tyst en stund) är en ulv, men det känns som 50/50 då jag även tror den andra är god! :banghead:

Saken är den att du inte gjort någonting, därav att jag inte teoriat om dig. Du försvarade mig mot glömmerallt, efter det lutade jag mer åt att du var god

Det här är en rätt vanlig och farlig upplevelse. De som håller med och försvarar en är givetvis goda och tvärtom.

Jag har noterat att ett par är väldigt intresserade av EXAKT hur jag tänker med allt jag skriver, vilket jag tycker är lite intressant, och för mig även obekvämt då jag inte är van vid att behöva förklara så ingående. :p Men om de misstänker mig för att vara ond med det eller om de som cirkus skrev försöker lista ut om jag har någon specialroll det vettekatten...

Det är absolut inte meningen att göra dig obekväm, ber om ursäkt om jag gjort det. :) Jag ifrågasätter när det är nåt jag inte förstår eller ett resonemang jag inte hänger med på, dels för att försöka förstå hur personen tänker men även för att förhoppningsvis få lite ledtrådar om var personen står. Eftersom en ond inte behöver leta onda på riktigt utan snarare ska försöka hitta misstänksamheter hos såna de VET är goda så kan de ofta ha lite svårare att motivera och förklara sina tankar.

Haha, men jag har ju letat och letat efter misstänkt beteende ändå, hittade till slut nåt jag tyckte var konstigt också. Så att hon KÄNNS god gör ju inte att hon är safe från misstankar, det gör henne egentligen bara så mycket ondare om hon är ond, men jag tyckte inte heller hon gjort något som förtjänade misstankar innan. ;)

t.ex, så kanske Sasse är tokgod, och så är du, cirkus och... Hedinn ulvar (för att jag misstänker henne minst).
Men, det skulle också kunna vara så att Sasse är ulv och cirkus är god. Eller att de är ulvar båda två som fokuserar på sitt eget överlevande.

Det kan ju ha att göra med att du skriver mycket och att du är ny vilket gör att ingen är med på dina tankegångar än.

:eek: Hah! Det tänkte jag inte ens på. :D Jag blir inte väldigt obekväm, så det är ingen fara, jag blev lite förvirrad över hur många som ofta hakar upp sig på saker jag säger, men när du förklarar det sådär så är det ju klart, eftersom alla tycker jag har så märkliga och konstiga teorier. :D

kl

För att vara säker på att inte missa röstningen den här gången så är jag ute i god tid :D

zassoo röstar på cirkus

eftersom jag tycker att dennes idé om att sasses teori om ulvarnas käk vs misstankarna på henne själv är långsökt och känns som något som främst är till för att sätta cirkus själv åt det goda hållet. Jag köper det inte.

En mycket intesägande sammafattning
cirkus har lite konstiga resonemang över varför hon inte blivit äten. Jag tappade henne i någon av svängarna på slutet. Rösten på Sasse kändes rätt konstig
CaisaLundblad skriver mycket och jag hänger inte alltid med men måste sätta henne åt det goda hållet.
zassoo tyckte jag var misstänkt pga väldigt låg aktivitet men den har ju stigit rejält och hitills har jag inte hittat något som stör mig utan allt känns väldigt rakt och ärligt.
Hedinn känns även hon väldigt ärlig med vettiga tankar om saker
Sasse har skrivit endel men det känns ganska innehållslöst men hela leken är ju rätt innehållslös så...

Kontentan är att cirkus och Sasse skulle kunna petas lite åt det onda hållet
Fast jag har svårt att se dem som onda bägge två

Senast ändrad:

Jag blir fortfarande inte riktigt klok på cirkus. På min sista fråga:

Men alltså, ulvarna har käkat två gånger. Varför skulle just du ha gått före någon av de andra som käkats? Eller vara speciellt "sparad" till skillnad från övriga som är kvar? Jag förstår inte resonemanget riktigt och jag förstår inte heller vart du vill komma med det, utöver att försöka påpeka att du är god?

Kom detta svar:

Hedinn - såg nu din sista fråga: Men om jag fattat Sasse teori så vill lyan ju lyan att en god ska åka i lynch och att de alltid ska få äta. Så om de då äter någon som ingen riktat misstankar mot så hoppas de att en som verkar misstänkt (av någon) sen kan åka i lynchen. Jag kan verkligen inte förklara det bättre.

Nu var det visserligen ett tillägg från cirkus och skrivet under lite stress antar jag, men jag kan inte se att det var ett svar på min fråga alls. Istället för att förklara varför hon skulle vara mer intressant för ulvarna än någon annan som käkats redan återupprepar hon Sasses teori, som jag redan sagt att jag tolkar på samma sätt som henne. Visst, hon kan ha läst lite för snabbt och därmed fel, men fundersam blir jag ju.

På vilket sätt skulle det vara mitt fel att folk hänger på rösten på Paddington? Och styra och ställa? Jag teoriar som vanligt och svarar på frågor, på dig låter det som att jag är en tyrann av något slag som bestämmer vad andra ska göra.

Om att jag "ligger lågt" så har jag faktiskt ett liv utanför lekarna. När jag jobbar så jobbar jag ALLTID kväll. Därför är jag sällan med när jag jobbar just eftersom jag knappt kan vara inne. Jag smyger inte i bakgrunden. Jag är aktiv oavsett roll och är jag inte det så har jag inte tid.

Caisa: varför är antingen jag eller cirkus ulvar? Eller båda? Vi kanske är goda båda två? Har det slagit dig? Tänk om du tänker helfel och t.ex zassoo och shaggy är ulvar ihop?

Till alla: Jag har tyvärr inre tid att sätta mig in i leken. Trodde jag skulle honna hem till 20.30 men är inte ens klar med arbetet, så om inte Niyama vill skjuta på tiden ytterligare ;) Jag kommet rösta, men kan inte vara aktiv tyvärr och min teori kommer bli väldigt lidande ockdå då jag inte orkade gå igenom leken så bra igår natt. Röstar efter en teori där, eftersom jag som sagt inte har tid att sätta mig i i leken så värst

Det jag inte blir klok på med cirkus är - OM hon är ond... varför dra till en sån random röst efter en så egendomlig konversation hon haft tidigare med mig, Hedinn och Zassoo, hon verkar ju helt klart misstänkt nu, från att det bara varit jag som tyckt hon varit värd att rösta på. Eller så kanske det var att jag sa att hon var för neutral... (Jag blir visst aldrig nöjd va, cirkus? ;) )

Tanken att ni är goda båda två HAR slagit mig, ja, men sen så kan ALLA vara goda, jag är inte säker på någon av er, och just nu ligger du och cirkus högst, cirkus på sitt konstiga beteende idag + plus mina tidigare misstankar, och du på den eventuella tankevurpan. Och jag vill i alla fall gärna tro att jag inte är så fel ute att ni båda är goda, jag måste ju rösta, så jag måste ju "luta" åt något håll. Så att säga. ;)

Det är svårt att säga. Jag förstår inte riktigt rösten oavsett roll, allt den säger är att hon känns osäker och det säger ju inget om rollen egentligen. Hennes röst dag 1 gör mig också osäker på det hela, jag vet inte om cirkus verkligen skulle lägga en sån röst för att få ut en ulvkollega? Det känns tveksamt, men samtidigt skulle det ju som sagts redan kunna vara en jäkla alibi...

KL
Just nu känns det ändå som att det är det mesta jag har att gå efter, bristande svar på min fråga, samt ett väldigt svängande och ett mer aggressivt spel än jag sett från cirkus tidigare, hon brukar vara mer försiktig och osäker som god.

Hedinn röstar på cirkus

Jag håller inte med dig, men jag tror å andra sidan att du är en av ulvarna. Har tyvärr inte möjlighet att förklara varför så bra så länge jag är kvsr på jobb, återkommer om jag överlever.
Dina egna inlägg är ju rätt innehållslösa själv, ochj
Jag tycker fortfarande det är skumt med din tvära vändning gällande GA.. även om hon skrev emellan de inlägg jag citerade. Jag tolkade inte det hon skrev då likadan som du. Så summarum, vi tycker inte likadant alls och det är alltif skumt.

sasse röstar på shaggy

Den som känns mest misstänkt för mig just nu är Cirkus. Att använda faktumet att man inte blivit äten som ett bevis för att man är god känns lite desperat framförallt när resonemaget är så längsökt som det var.
Shaggy röstar på Cirkus

Ja, den som helt klart betett sig mest flummigt idag, och som jag dessutom misstänkt från tidigare är Cirkus. Jag funderade på att rösta på Shaggy bara för att ge mig mer tid angående dilemmat cirkus/Sasse som jag känt under dagen. Men det kändes fegt.

Caisa Röstar på Cirkus.

Hon har varit väldigt neutral, pretty much inte sagt ett ord om mina tidigare misstankar, men så snart jag luftar misstankar om någon annan hugger hon på det direkt, med en vag och konstig teori efter undvikande svar på andras frågor som inte känns riktigt vattentätt. Hon KAN vara god, jag har beslutsångest, men det fick bli såhär ändå.

Uppdatering!

Cirkus var välsignad!

Dag 3
cirkus röstar på Sasse
zassoo röstar på cirkus
Hedinn röstar på cirkus
sasse röstar på shaggy
Shaggy röstar på Cirkus
Caisa Röstar på Cirkus

NattDL 22.00

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar