Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen TROR jag att jag lägger Hedinn på andra platsen, kanske. Troligen... Eventuellt. Jag är lite kluven, då hon, precis som Sasse, hållt mig en del om ryggen mot en annan god. Dock känns hon som lite allvarligare nu mot slutet. Listigt spel eller oskyldig? Lättare att vända de goda mot glömmerallt än mot mig?
Jag reagerade på att både hon och Zassoo riktade misstankar mot Paddington innan första rösten lades, som visserligen var av Sasse. Är de två ulvar skulle de kunnat lagt fram teorin för att se om någon god hakade på och då vara relativt säkra på att få ut Paddi?
Men det är också det enda jag känner att jag kan lägga emot Zassoo i så fall.
KL
Jag känner mig väldigt förvirrad. En timme kvar till DL och det är flera som inte skrivit sen natt-DL och ännu färre som teoriat. Jag är fortsatt tveksam till cirkus, men känner i nuläget att hon inte är mer misstänkt än någon annan. Just nu reagerar jag mest på Paddi. Hon har varit aktiv och skrivit flera inlägg idag men inget med något direkt innehåll utöver förklaringar och tankar om spelet i sig, inga teorier eller funderingar över spelarna.
Sen är ju de mer "tysta" spelarna svåra att bilda sig någon uppfattning om och nog känns det ju som att det mycket väl kan gömma sig en ulv bland dem...
Kanske har jag missat något men vilken är CLs teori mot cirkus? De rösterna hon lagt till denna DL känns väldigt konstiga men det är ju å andra sidan hennes första lek så jag tror inte man ska dra så stora växlar på det.
Jag håller med om resonemanget många fört om att det knappast är så att både Hedinn och cirkus är onda, men å andra sidan har ju kontigare saker hänt.
Det här var inte lätt.
CL har presterat ett par svaga teorier. Jag tror jag är med på teorin mot Cirkus nu men ser den mer som en teori mot både cirkus och hedinn där hon sen la den på en av personerna. Lite konstigt resonemang kan jag tycka att låta bli att nämna den andra och att man väljer utan egentlig orsak.
glömmerallt går ganska hårt åt CL men vad jag minns kan hon, precis som jag, reagera åt det hållet så jag tror inte man kan utläsa så mycket av det heller.
Väldigt imponerad av denna Myrten som tydligen lurat ALLA i tidigare spel, som någon nämnt tidigare så OM rösten från igår var ett alibi, så är det större chans att cirkus är ond än Hedinn (om det inte skulle vara båda) eftersom cirkus röst slog spiken i kistan i det läget. Dessutom vore det väldigt smart då tydligen alla är av åsikten att cirkus inte spelar så djärva spel, bra att först bygga upp en sån syn på sig själv innan man plötsligt slår till och blir tokslug.
Sant, jag läste nog inte längre än till "Myrten" och sen sorterade huvudet bort resten som irellevant för den här leken.
Då har jag glömmerallt som går hårt åt CL och och Paddingtons enligt mig konstigt motiverade röst kvar. Ingetdera känns som jättebra att rösta utifrån.
kl
Ok, det tog ju sin lilla stund Som vanligt är jag hur förvirrad som helst.
Paddingtons svaga teori är uppenbarligen ingenting vi behöver lägga energi på med tanke på hennes roll. Sasse röstade enligt detta och ptja, jag hade nog gjort samma i Sasses skor. Leken är tämligen händelselös hittills (vilket jag bidrar till så no offense ).
I övrigt så är ju den stora grejen Caisas teori och röst på cirkus baserad på glömmerallts anekdot om Myrten i en tidigare lek. Jag vet att Caisa är ny och är imponerad av att hon tar för sig så mycket i sin första lek. Men jag kan inte låta bli att tycka att hon gör det väl krångligt för sig? Visst att det inte hade hänt något, men varför bygga en teori på det svåraste scenariot?
Samtidigt har vi den här inte dra uppmärksamhet till sig om man är ulv och yada yada. Men faktum kvarstår att teorierna är högst märkliga.
Försöker i alla fall se om det går att utläsa nåt av röstningen. Har ingen lista från dag 1 (finns det någon sån? Annars kan jag fixa efter hockeyfinalen är slut, men inte precis nu) men känns ändå som att det var spridda röster som inte säger någonting än...
Fyra röster på Paddi. Sasse röstade först, men efter jag och Shaggy hade nämnt misstänksamheter mot henne. Kan ha varit en chans för Sasse att lägga en "oskyldig förstaröst" när hon anande att fler skulle välja den vägen, men det känns inte riktigt Sasse på nåt vis. Om jag inte minns helgalet brukar Sasse vara noga med att man inte "snor" nåns teori utan röstar enligt egen övertygelse så känns spontant inte som en risk hon skulle ta som ulv... Samtidigt vet man ju aldrig, en chans att få ut en god är ju alltid en chans att få ut en god. Hon behöver ju dock inte ens ha sett teorierna om Paddi innan (med största sannolikhet såg hon åtminstone inte Shaggys).
Sen röstade jag, den berömda andrarösten. Tänker faktiskt inte teoria om den, den äran får någon annan.
Glömmerallt på Paddi, med samma teori som Sasse. En tredjeröst, som såklart ökar chansen att Paddi åker, och nämner att hon håller med Sasse om Paddis bristande röstteori. Nämner inte Shaggy, men å andra sidan teoriade aldrig Shaggy om det utan bara nämnde det, så det var väl lätt att missa.
Sen kommer cirkus in och sätter den fjärde och definitivt avgörande rösten. Inte säker om hon sett glömmerallts röst dock, eller min, med tanke på längden på inlägget och tiden emellan, så hon behöver inte alls vara medveten om att hon avgör. Kan ju vara uttänkt det med, att ha något att "skylla på", men det känns osannolikt.
Sen har vi Shaggy som misstänkte både Paddi och glömmerallt men valde att rösta på glömmerallt när Paddi har tre röster mot sig. Skulle kunna vara ett sätt att "smita förbi radarn" och inte följa strömmen, lika gärna som det kan ha varit att hon var mer osäker på GA, eller till och med kände obehag över de många rösterna på Paddi...
En mycket intesägande sammafattning
cirkus har lite konstiga resonemang över varför hon inte blivit äten. Jag tappade henne i någon av svängarna på slutet. Rösten på Sasse kändes rätt konstig
CaisaLundblad skriver mycket och jag hänger inte alltid med men måste sätta henne åt det goda hållet.
zassoo tyckte jag var misstänkt pga väldigt låg aktivitet men den har ju stigit rejält och hitills har jag inte hittat något som stör mig utan allt känns väldigt rakt och ärligt.
Hedinn känns även hon väldigt ärlig med vettiga tankar om saker
Sasse har skrivit endel men det känns ganska innehållslöst men hela leken är ju rätt innehållslös så...
Kontentan är att cirkus och Sasse skulle kunna petas lite åt det onda hållet
Fast jag har svårt att se dem som onda bägge två
Sedan har vi ju det som Hedinn nämnde också, att hon verkar läsa leken slarvigt. Huruvida det har med hennes roll att göra eller inte, vet jag inte. Men det händer att de med ulvrollar läser slarvigt. Detta har hon gjort vid flertalet tillfällen och alltså inte någon enstaka gång.