Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Spök!
HEJA GODA ! (jag som hoppades att ulvjäklarna skulle försökt att äta mig inatt)
Slut spök!

Nattuppdatering!
...............................................................................

DagDL imorgon 20.00
Natt 22.00

Då är vi 5 st kvar, iom att de onda hade vunnit redan om de var 3, kan vi dra slutsatsen att det är 2 ulvar och 3 goda, eller spelar man spelet ut oavsett? :p

första röstningen:
Sasse röstar på Paddington
Caisa Röstar på Lenis
Hedinn röstar på Lillelorden
zassoo röstar på Shaggy

Andra röstningen:
Caisa ändrar röst till cirkus
Sasse röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
Shaggy röstar på glömmerallt

Tredje röstningen:
zassoo röstar på cirkus
Hedinn röstar på cirkus
sasse röstar på shaggy
Shaggy röstar på Cirkus
Caisa Röstar på Cirkus

Alla som är kvar utom Sasse röstade på Cirkus, jag vågar inte godförklara henne för det, det kan lika gärna ha varit en täckmantel och mina misstankar står kvar, även om de är betydligt mindre pga antalet ulvar.
Zassoo är oförändrat, jag vet inte om jag ska lägga henne till varken ond eller god sida. Rösten på Cirkus skulle kunna innebära att hon är ond, men det är knappast 4 ulvar kvar så det känns dumt att använda som teori i det här läget.
Hedinn börjar kännas lurig... Hon har haft 100% träffsäkerhet, alltid varit med och röstat ut den som åkt till slut, var LilleLorden ett alibi följt upp av hennes annars ganska goda appearance? Tror hon hittills inte fått en enda röst? Glidare?
Inget än som skulle rentvå mina tidigare misstankar om Shaggy heller, rösten på Cirkus kan jag heller inte lägga på hennes minus...

Så, det enda som egentligen hänt är att Hedinn som jag tidigare trott var god faktiskt skulle kunna vara den ulvigaste av dem alla. ;) Samt att jag börjar luta Sasse mot god igen.

Shaggy tror jag stensäkert på är ulv, mest pga uteslutningsmetoden kanske (eftersom den här leken är den mest ohändelserika jag spelat på väldigt länge) och för att det är så pass få deltagare kvar.

Caisa håller jag åt godare sidan, då jag inte tror på att hennes kassa teorier (:p) skulle komma från någon ulv direkt. Jag vet inte om jag håller med om att hon borde ha fått hjälp av lyan att inte skriva si och så, eftersom jag själv inte har någon erfarenhet av att lyan hjälper till på just det viset. Mer rent taktiksnack, vilket nya förvisso kan dra nytta i av vad de kan/bör skriva och vad de inte kan/bör skriva. Men inte hjälpa hjälpa på det sättet att mer erfarna säger att såhär och såhär bör/ska du göra. För att gå tillbaka till den röda tråden, nej, jag känner inte riktigt att det finns någon ulv i Caisa faktiskt. Det är egentligen mest känsla får jag väl säga, hur hon skriver och uttrycker sig. Hon känns så oskyldig på något vis.

Zassoo och Hedinn? Ja, var ska jag sätta dom två egentligen. Jag reagerar egentligen inte på någon av dom, båda skriver väldigt vettiga teorier, det jag kunnat läsa hittills. Zassoo har definitivt inte sagt eller gjort något märkvärdigt i mina ögon. Hon röstade (BOP) första dagen på någon jag tror är ulv, så att... Andra dagen missade hon och tredje dagen en röst på cirkus. Även om cirkus var god så förstår jag faktiskt varför zassoo reagerade. Tyckte cirkus teoriande var helmärkliga själv. Och om någon undrar varför jag då inte lade min röst där så är det för att jag trodde och fortfarande tror att Shaggy är ulv.

Hedinn har också haft mycket vettigt i sina inlägg. Det som spontant talar emot henne, om vi bara går på röststatistiken, så har hon lagt rätt diskreta röster. Första var förvisso på ulven Lillelorden, men allvarligt talat så är det något Hedinn gjort tidigt också. En förstaröst på sin ulvkollega kan ge alibi, men behöver inte (om ulvkollegan lever till slutet), alt. så ger det eventuellt ulvkollegan alibi om Hedinn skulle dött. Att Hedinn röstade på en ulv är definitivt inget som godförklarar henne. De andra rösterna har varit på Paddington och cirkus, dvs. vad man kan kalla "strömröster". Eller följa strömmen på det vis att hon kanske anade var det barkade och lade en snygg och prydlig röst på någon hon anade/hoppades skulle få fler röster. Eller åtminstone röster på två stycken som bevisligen var goda.

Ska gå igenom allas inlägg igen. Men just nu talar det mest för att Shaggy och Hedinn är de två resterande ulvarna. (Även om jag nu inte teoriade om Shaggy direkt ovan, men har en känsla för henne i alla fall).

OT

Vill bara kika in o be om ursäkt att jag missade leken- kom hem till två hundar som rykt ihop så jag hade blod lite överallt i lägenheten och fick tillbringa startkvällen/natten hos vetten :( Var så skärrad efter att jag glömde av att gå in och skriva en rad när jag kom hem.

Hoppas jag inte ställt till det för lekare eller LL! Lovar att gottgöra er med odrägligt mkt aktivitet nästa gång jag är med :o

slut OT

Det jag just nu känner mest obehag inför är att Sasse och Caisa håller varandra åt det goda hållet. Nog för att jag inte hittat så mycket misstänkt hos nån av dem tidigare, men i ett sånt här avgörande läge vågar jag inte lita på nån... Sasse kan ju luras totalt, det är ju inget nytt direkt så hur god hon än verkar är det ingen jag vågar lita på. Att sätta folk åt det goda hållet kan ju vara en förbannat bra ulvtaktik för att få med andra på sin sida.

Gällande Caisa är hon ny spelare och till en början gjorde spelsättet mig övertygad om att hon var god. Men det tycker jag har ändrats nu, helt plötsligt verkar teorierna mer skärpta än i början och att utesluta att hon har en ulvkollega att bolla tankar med tänker jag inte göra.

Om de är ulvar tillsammans känns ju dock tveksamt, om det inte är ett förbannat bra spel just för att folk inte ska tro det...

Eller så är de goda båda två som de vill få det att verka och det är Zass och Shaggy som är i lyan. Zass röstade ju också på cirkus igår och missade att rösta dagen innan, vilket jag inte kan se skulle vara mindre misstänkt än mina egna röster... Vilket ju gör att jag misstänker Sasse snarare än Zass. Shaggy är jag osäker på, tycker hon är svår att läsa av oavsett roll. Möjligtvis att hon spelat lite mildare och mindre aggressivt än hon brukar göra, kan det tyda på att hon är ond? Eller bara att hon lärt sig av sina misstag då hon ofta blir misstänkt pga det?

Det hela gör mig ännu mer förvirrad. Frågan är om Sasse skulle driva så hårt mot Shaggy om de satt i lyan tillsammans? Inte omöjligt, men känns ändå osannolikt i det här läget, då det vore förödande att bli av med en ulv. Jag lutar nog mer åt att ena är god och andra ond, men vem vet jag inte. Sasse skulle mycket väl kunna driva hårt mot en god för att verka övertygande och få med andra på samma spår, och inte vore det väl ändå kanske helt omöjligt att Casia är med i lyan i så fall och de gått ihop med målet att lura åtminstone en god, vilket ju skulle räcka för att ha möjlighet att vinna ikväll.

Eller så är det Zass som lyckats lura mig totalt och sitter i lyan och flinar för att hon klarar sig undan så bra... :p Men det känns ändå inte riktigt bra i magen på nåt sätt. Jag behöver nog gå igenom allt lite mer känner jag.

Jag lägger nog faktiskt Shaggy som högst upp på listan över möjliga ulvar också. Hon har hittills enbart röstat på goda också (inte för att andra inte också gjort det, men med lite att gå på och övriga misstankar så...)
Hon velade en hel del inför andra röstningen, där hon först verkade inställd på att rösta på mig (och hade någon konstig kommentar om att hon inte såg min teori alls mot cirkus då, trots att den var skriven med rösten), sen Paddan, men sen, trots det, röstade hon på glömmerallt, som då åts och dessutom hade en specialroll. Hennes teorier och misstankar har (om jag inte missat nåt) hittills enbart varit riktade mot nu konstaterade goda. I övrigt har hennes inlägg varit ganska neutrala, hon har, förutom vid röstning med halvsvaga teorier, inte direkt pekat på någon som ond eller god. Jag tycker definitivit hon är mest misstänkt i nuläget.

Sen TROR jag att jag lägger Hedinn på andra platsen, kanske. Troligen... Eventuellt. :p Jag är lite kluven, då hon, precis som Sasse, hållt mig en del om ryggen mot en annan god. Dock känns hon som lite allvarligare nu mot slutet. Listigt spel eller oskyldig? Lättare att vända de goda mot glömmerallt än mot mig?
Jag reagerade på att både hon och Zassoo riktade misstankar mot Paddington innan första rösten lades, som visserligen var av Sasse. Är de två ulvar skulle de kunnat lagt fram teorin för att se om någon god hakade på och då vara relativt säkra på att få ut Paddi?
Men det är också det enda jag känner att jag kan lägga emot Zassoo i så fall.

Sasse är jag mer osäker på, men när det enda som gjorde att jag misstänkte Sasse från början föll bort får jag nog vara lite lojal och lägga henne på gott så länge.

Jag känner mig extremt kluven, utöver att jag misstänker att Shaggy är ulv. :wtf:

Senast ändrad:

Det här fick dig ju inte direkt att stå i bättre dager för mig. Inte så mycket för att du verkar misstänka mig, men för att du verkar ha misstankar om att Caisa är ulv, något jag inte håller med dig om. Jag tycker snarare att hennes teorier, kanske mer hennes sätt att uttrycka sig på, tyder på att hon är god.

Det som gör mig än mer misstänksam mot dig är att du liksom fokuserar på mig och Caisa främst och lägger inte alls någon större vikt vid vare sig Zassoo eller Shaggy. Jag tycker det är lite underligt faktiskt. Håller du zassoo och Shaggy åt goda hållet mer eller varför kommenterar du dom så luddigt? Om det är så att du är velande om vem som kan vara ond skulle det ju vara en idé att gå igenom alla lika mycket menar jag. Är det däremot så att du faktiskt tror att jag och Caisa är de resterande ulvarna så förstår jag mer att du inte kommenterar Shaggy och Zassoo direkt sas.

Nja, det är väl mer så att jag tidigare har satt både dig och Caisa mer åt det goda hållet innan, och har jag haft rätt om det är det ju ganska enkelt - Zass och Shaggy är ulvar. Problemet är att jag inte är säker, utan börjar snarare fundera på om ni (eller åtminstone en av er) håller på att grundlura mig totalt. Kort sagt så är det väl mest det faktum att jag INTE haft några misstankar mot er som gör att jag blir lite osäker, om du förstår hur jag menar?

Zass och Shaggy har jag inte fått lika mycket uppfattning om att ta direkt från minnet, då jag upplever att de flutit med lite utan att utmärka det nåt större, så jag behöver gå igenom mer vad de skrivit igen för att få en ordentlig uppfattning.

Men jag funderar även på om du kan ha en poäng ang. Shaggy och Caisa.

Sen TROR jag att jag lägger Hedinn på andra platsen, kanske. Troligen... Eventuellt. :p Jag är lite kluven, då hon, precis som Sasse, hållt mig en del om ryggen mot en annan god. Dock känns hon som lite allvarligare nu mot slutet. Listigt spel eller oskyldig? Lättare att vända de goda mot glömmerallt än mot mig?

Att någon håller dig om ryggen ska du definitivt inte godförklara någon för, det kan lika gärna vara ett ulvdrag, eller så har det inte med rollerna att göra alls. Jag går t.ex. gärna in och försvarar mot teorier jag tycker är helknäppa och inte alls håller med om. Jag kan då alltså lika gärna försvara en ond från taskiga teorier när jag har en god roll själv. Försvarande i sig behöver inte nödvändigtvis betyda att man har något i baktanke, men det kan göra det.

Eftersom det finns en möjlighet att det är ett knep, så tycker jag du ska vara försiktig med att sätta spelare åt goda sidan enbart pga. detta. Så om det är anledningen att du håller mig och Hedinn åt goda sidan (eller att du funderar på om Hedinn är god pga. detta), försök hitta andra aspekter som gör att vi platsar på den sidan istället. Magkänslan fungerar bra om du inte hittar något annat, men LL (och de flesta andra) ser nog gärna att man inte baserar något enbart på magkänsla såhär långt i leken. En rekommendation till fortsatta lekar :)

Nu tycker jag iofs att det är bra att du håller mig lite mer god, eftersom det är bra om de goda spelarna håller ihop nu och röstar på samma för att lättare få ut en ond.

Hedinn: Jag förstår vad du menar då.

Jag reagerade på att både hon och Zassoo riktade misstankar mot Paddington innan första rösten lades, som visserligen var av Sasse. Är de två ulvar skulle de kunnat lagt fram teorin för att se om någon god hakade på och då vara relativt säkra på att få ut Paddi?
Men det är också det enda jag känner att jag kan lägga emot Zassoo i så fall.

Jag tror själv inte på det scenariot. Eftersom en ulv dog så tror jag att resterande ulvar inte liksom har samma teorier på det sättet, eftersom det kan vara lättare att koppla ihop dom båda då. Det är klart att spelare kan ha samma åsikt om en sak, även då ulvar. Men jag tror alltså inte på att det var någon planering från deras sida att båda två skulle rikta misstankar mot Paddington. Var förövrigt inte även Shaggy med och hade misstankar om Paddan vid detta tillfälle? Innan min röst kom.

Ska gå igenom leken.

Nejdå, jag lägger ingen på varken ond eller god på just den punkten, jag mer spånar igenom allt jag kan komma på nu, se om jag får några tankar tillbaka på det och sen läser jag igenom allra jag och ni skrivit ikväll innan jag röstar. :)

Om shaggy var med på teorin mot Paddington missade jag det när jag skummade tråden senast, får kolla mer noga när jag kommit hem men det är inte alls omöjligt.
Zass försöker jag mest spåna något om alls, då jag kommer upp med noll på henne. Tar allt ibeakande, så vi kan bolla såhär. ^^

Jag funderar ju också på varför ulvarna inte käkade inatt... Vore det inte dumt att låta bli det i det här skedet? I så fall har vi väl någon skaplig specialroll kvar som satte p för det. Det är ju iaf en uppåttanke...

Ängel brukar vara standard i de flesta lekar och den kan varje natt välja en person att skydda, som då inte kan bli uppäten. Har svårt att tro att ulvarna avstod käk. :)

Jag vet inte om Shaggy var med på teorin just om Paddington, men visst hade hon en teori. Hon valde mellan Paddington och glömmerallt vill jag minnas.

Sedan tror jag inte heller att ulvarna avstod att käka, det skulle i så fall vara om de missade att skicka in? Men vanligast är ju att LL får ett PM. Så jag tror mer på att en ängelroll stoppade det.

Har nu gått igenom Shaggys inlägg. Hon missade ju första röstningen och hennes första fyra inlägg (från kvällen tråden startades och efter DL första dagen) innehåller absolut ingenting. Det handlar enbart om leken i sig och nån kommentar om att det var förvånansvärt mycket teorier trots att BOP:ar var tillåtna, men det var allt. Hennes femte inlägg kommer först på kvällen dag 2, och där börjar hon ta upp spelare och teorier. Det första hon gör är dock att fråga om vilken som är Caisas teori mot cirkus, som diskuterades friskt då, vilket ju känns som ett tecken på att man inte läst igenom tråden ordentligt...

Detsamma gäller ju senare när Sasse frågar när hon ändrade uppfattning om glömmerallt, när hon tyckte att GA gick för hårt på mot Caisa och Shaggy svarar fel med ursäkten att hon inte gick upp och läste inlägget från början utan bara kollade de nedersta citaten, eller något i den stilen (min padda vill inte riktigt samarbeta när jag hoppar mellan sidor så jag är inte säker på att jag återger allt exakt som det var). I alla fall verkar det ju lite som att Shaggy slarvläser tråden, vilket ju inte är alls omöjligt att det beror på att hon är ulv och faktiskt inte behöver leta onda.

Hedinn: Kan som sagt tänka mig att Hedinn lade en röst på en ulvkollegan Lillelorden första dagen. Mycket för att hon har gjort det tidigare. Deadline var även relativt nära, kanske trodde hon att ingen skulle hoppa på rösten? Eller så tog hon risken att fixa alibi om någon gjorde. Hedinn var sedan en av dom som inte tyckte cirkus borde vara ond för att ha röstat ut Lillelorden. Hedinn var även först med att teoria om Paddington

KL
Jag känner mig väldigt förvirrad. En timme kvar till DL och det är flera som inte skrivit sen natt-DL och ännu färre som teoriat. Jag är fortsatt tveksam till cirkus, men känner i nuläget att hon inte är mer misstänkt än någon annan. Just nu reagerar jag mest på Paddi. Hon har varit aktiv och skrivit flera inlägg idag men inget med något direkt innehåll utöver förklaringar och tankar om spelet i sig, inga teorier eller funderingar över spelarna.

Sen är ju de mer "tysta" spelarna svåra att bilda sig någon uppfattning om och nog känns det ju som att det mycket väl kan gömma sig en ulv bland dem...

Och så kommer Shaggys märkliga inlägg in

Kanske har jag missat något men vilken är CLs teori mot cirkus? De rösterna hon lagt till denna DL känns väldigt konstiga men det är ju å andra sidan hennes första lek så jag tror inte man ska dra så stora växlar på det.

Jag håller med om resonemanget många fört om att det knappast är så att både Hedinn och cirkus är onda, men å andra sidan har ju kontigare saker hänt.

Där hon undrar över var CL's teori är mot cirkus. Alltså visst, jag tyckte det var en rätt diffus teori själv, men att missa den helt? Det var ju en teori i samma inlägg som CL röstade på cirkus. Diffus eller inte. När jag läste det så stod det i alla fall klart för mig att det var teorin mot cirkus.

Sedan kommer Shaggy in med detta inlägget:

Det här var inte lätt.
CL har presterat ett par svaga teorier. Jag tror jag är med på teorin mot Cirkus nu men ser den mer som en teori mot både cirkus och hedinn där hon sen la den på en av personerna. Lite konstigt resonemang kan jag tycka att låta bli att nämna den andra och att man väljer utan egentlig orsak.

glömmerallt går ganska hårt åt CL men vad jag minns kan hon, precis som jag, reagera åt det hållet så jag tror inte man kan utläsa så mycket av det heller.

Shaggy missar alltså (igen) vad CL faktiskt skrivit. Denna gång att hon inte teoriat mot Hedinn, trots att så är fallet:

Väldigt imponerad av denna Myrten som tydligen lurat ALLA i tidigare spel, som någon nämnt tidigare så OM rösten från igår var ett alibi, så är det större chans att cirkus är ond än Hedinn (om det inte skulle vara båda) eftersom cirkus röst slog spiken i kistan i det läget. Dessutom vore det väldigt smart då tydligen alla är av åsikten att cirkus inte spelar så djärva spel, bra att först bygga upp en sån syn på sig själv innan man plötsligt slår till och blir tokslug.

Shaggy kommer in och skriver detta efter att Hedinn kommenterat att CL visst har kommenterat angående henne.

Sant, jag läste nog inte längre än till "Myrten" och sen sorterade huvudet bort resten som irellevant för den här leken.

Då har jag glömmerallt som går hårt åt CL och och Paddingtons enligt mig konstigt motiverade röst kvar. Ingetdera känns som jättebra att rösta utifrån.

Bra där att strunta i att läsa vissa saker? Man vet ju inte om det är irrelevant för leken förrän man har läst det liksom.

Hedinn kommer sedan in med en röst på Paddington. I inlägget ovan hennes röstinlägg så skriver Shaggy att hon hade bestämt sig för att rösta på Paddington, men glömmerallts hårda ton mot CL fick henne att bli osäker, typ. Shaggy väljer sedan att rösta på glömmerallt.

Efter detta hittar zassoo tillbaka till leken. Jag har inte haft med hennes förstaröst eftersom det var en BOP.

Zassoos första teoriinlägg.

kl

Ok, det tog ju sin lilla stund :p Som vanligt är jag hur förvirrad som helst.

Paddingtons svaga teori är uppenbarligen ingenting vi behöver lägga energi på med tanke på hennes roll. Sasse röstade enligt detta och ptja, jag hade nog gjort samma i Sasses skor. Leken är tämligen händelselös hittills (vilket jag bidrar till så no offense :D).

I övrigt så är ju den stora grejen Caisas teori och röst på cirkus baserad på glömmerallts anekdot om Myrten i en tidigare lek. Jag vet att Caisa är ny och är imponerad av att hon tar för sig så mycket i sin första lek. Men jag kan inte låta bli att tycka att hon gör det väl krångligt för sig? Visst att det inte hade hänt något, men varför bygga en teori på det svåraste scenariot?

Samtidigt har vi den här inte dra uppmärksamhet till sig om man är ulv och yada yada. Men faktum kvarstår att teorierna är högst märkliga.

Jag reagerar inte på något speciellt faktiskt. Kanske för att hon nämner att hon skulle kunna ha röstat som mig. Spelare som håller med en själv vill man ju gärna tro gott om... Det är då bara det hon skriver om Caisa som skulle kunna få mig att reagera, eftersom jag själv tror att Caisa är god. Men visst, jag kan samtidigt förstå zassoos teori eftersom Caisas teori faktiskt var lite märklig.

Hela det här teoriinlägget från Hedinn får mig att bli väldigt osäker på henne, för att hennes teorier är så vettiga.

Försöker i alla fall se om det går att utläsa nåt av röstningen. Har ingen lista från dag 1 (finns det någon sån? Annars kan jag fixa efter hockeyfinalen är slut, men inte precis nu) men känns ändå som att det var spridda röster som inte säger någonting än...

Fyra röster på Paddi. Sasse röstade först, men efter jag och Shaggy hade nämnt misstänksamheter mot henne. Kan ha varit en chans för Sasse att lägga en "oskyldig förstaröst" när hon anande att fler skulle välja den vägen, men det känns inte riktigt Sasse på nåt vis. Om jag inte minns helgalet brukar Sasse vara noga med att man inte "snor" nåns teori utan röstar enligt egen övertygelse så känns spontant inte som en risk hon skulle ta som ulv... Samtidigt vet man ju aldrig, en chans att få ut en god är ju alltid en chans att få ut en god. Hon behöver ju dock inte ens ha sett teorierna om Paddi innan (med största sannolikhet såg hon åtminstone inte Shaggys).

Sen röstade jag, den berömda andrarösten. Tänker faktiskt inte teoria om den, den äran får någon annan. ;)

Glömmerallt på Paddi, med samma teori som Sasse. En tredjeröst, som såklart ökar chansen att Paddi åker, och nämner att hon håller med Sasse om Paddis bristande röstteori. Nämner inte Shaggy, men å andra sidan teoriade aldrig Shaggy om det utan bara nämnde det, så det var väl lätt att missa.

Sen kommer cirkus in och sätter den fjärde och definitivt avgörande rösten. Inte säker om hon sett glömmerallts röst dock, eller min, med tanke på längden på inlägget och tiden emellan, så hon behöver inte alls vara medveten om att hon avgör. Kan ju vara uttänkt det med, att ha något att "skylla på", men det känns osannolikt.

Sen har vi Shaggy som misstänkte både Paddi och glömmerallt men valde att rösta på glömmerallt när Paddi har tre röster mot sig. Skulle kunna vara ett sätt att "smita förbi radarn" och inte följa strömmen, lika gärna som det kan ha varit att hon var mer osäker på GA, eller till och med kände obehag över de många rösterna på Paddi...

Hedinn var väl den som var snabbast på cirkus rätt märkliga teori, åtminstone den som teoriade/ifrågasatte cirkus mest. Jag tycker inte heller detta är så konstigt då jag fann cirkus kommentarer rätt märkliga själv. Hon tolkade mina teorier (jag nämnde ju flera) om varför glömmerallt dog som helt fel i mina ögon. (Så om du läser här cirkus; du tolkade alltså mina teorier fel :p) Och ja, de teorierna från cirkus var konstiga, så jag tycker inte alls det är märkligt att hon lynchades där.

Sedan skriver alla en del och kommenterar cirkus inlägg delvis osv. Reagerar inte på något alls då det är som ovan, cirkus hade märkliga teorier och jag ser inte att det är konstigt att man reagerar på det då.

Jag tycker det här är rätt platta teorier från Shaggy:

En mycket intesägande sammafattning
cirkus har lite konstiga resonemang över varför hon inte blivit äten. Jag tappade henne i någon av svängarna på slutet. Rösten på Sasse kändes rätt konstig
CaisaLundblad skriver mycket och jag hänger inte alltid med men måste sätta henne åt det goda hållet.
zassoo tyckte jag var misstänkt pga väldigt låg aktivitet men den har ju stigit rejält och hitills har jag inte hittat något som stör mig utan allt känns väldigt rakt och ärligt.
Hedinn känns även hon väldigt ärlig med vettiga tankar om saker
Sasse har skrivit endel men det känns ganska innehållslöst men hela leken är ju rätt innehållslös så...

Kontentan är att cirkus och Sasse skulle kunna petas lite åt det onda hållet
Fast jag har svårt att se dem som onda bägge två

Uppenbart tycker hon även att jag skriver innehållslösa inlägg, så jag antar att hon inte har något emot att jag tycker detsamma om hennes inlägg (eller det ovan) då. Det känns bara så... diffust.

Nu har jag inte teoriat alls om Caisa ovan. Detta är för att jag tror att hon är god. Men jag ska naturligtvis ändå gå igenom hennes inlägg, för att vara på säkra sidan typ. Inte just nu dock. Jag kommer inte heller rösta på henne idag. Jag tror fortfarande att Shaggy och Hedinn är ulvar, men lite osäker på Heddan faktiskt eftersom hon skriver så vettigt ibland. Som hon iofs kan göra som ulv med. Zassoo skriver också vettiga saker. Hon brukar väl vara lite mer "klumpig" som ulv? (:p) Åtminstone har jag för mig att en ulvig Hedinn uttrycker sig bättre än en ulvig Zassoo.

Zassoo blir jag inte klok på, alls. Känns ju som att hon kommer med vettiga teorier och tankar, men utan att direkt sticka ut åt nåt håll. Första rösten var en BOP, andra missades så rösterna säger väl ganska lite egentligen. BOP:en var på Shaggy och frågan är om man lägger en sån röst på en ulvkollega (om nu Shaggy är ulv)? Om man bokstavligen blundar och pekar, som hon skrev, så lär man ju inte inkludera andra ulvar om man är en själv. Samtidigt kan ju det vara ett väldigt smart drag av just den anledningen och det är ju alltid lätt att bortförklara en röst med att det var en BOP om nåt inte går som planerat...

Min röst kommer falla på Shaggy, för att jag som sagt tror att hon är ulv. Skulle bli rätt förvånad om hon inte är det.

Hon anklagar mig för att skriva innehållslösa inlägg, men det tycker jag att hon själv gör isof också. Hon har skrivit en del inlägg om spelet i sig (som alla andra typ) och hennes teoriinlägg har enligt mig varit rätt diffusa. Jag får liksom känslan att hon inte vet vem hon misstänker, eller vet var hennes röst ska hamna riktigt. Lite velig, att hon inte har någon klar som hon misstänker typ. Och det tycker jag är lite udda.

Sedan har vi ju det som Hedinn nämnde också, att hon verkar läsa leken slarvigt. Huruvida det har med hennes roll att göra eller inte, vet jag inte. Men det händer att de med ulvrollar läser slarvigt. Detta har hon gjort vid flertalet tillfällen och alltså inte någon enstaka gång.

Sasse röstar på Shaggy

Sedan vet jag inte alltså. Hedinn eller zassoo? Jag tror ändå att en ond Hedinn hade klarat sig bättre än en ond zassoo (sorry :p), för jag vill minnas att Hedinn varit vettig andra gånger hon varit ulv också. Och rösten på Lillelorden i början... Kan mycket väl ha varit en alibiröst. Jag tror inte att Zassoo hade BOP:at på sin kollega, i så fall tror jag inte att det hade varit en ärlig BOP.

Huruvida om Zassoo och Hedinn skulle vara ulvar tillsammans? Njae, jag känner mig rätt övertygad om att Shaggy är en ulv och därför kan jag inte tänka mig in i banorna att Zassoo och Hedinn spelar tillsammans. Skulle som sagt bli väldigt förvånad om jag har fel gällande Shaggy.

Sedan har vi ju det som Hedinn nämnde också, att hon verkar läsa leken slarvigt. Huruvida det har med hennes roll att göra eller inte, vet jag inte. Men det händer att de med ulvrollar läser slarvigt. Detta har hon gjort vid flertalet tillfällen och alltså inte någon enstaka gång.

Det här är helt OT men en förklaring till varför det blivit somdet blivit.
Jag kan lova att det inte är medvetet och det här är den sista leken jag kommer delta i på ett bra tag. Jag har gått i väggen 2 ggr under förra året och min hjärna klarar inte av vissa saker nu. Att läsa text som verkar ointressant tillhör de sakerna. Till det kommer att jag inte kan hålla isär särskilt många saker och efter att ha läst några inlägg här och försökt utvärdera dem och minnas vem som skrev vad så blir jag fysiskt illamående pga att jag inte klarar av det.
Jag hoppades att leken skulle starta igång huvudet åt mig men det är snarare tvärt om.
Jag måste be om ursäkt för mitt usla spel, jag har försökt men det går inte.
Slut på OT
Nu ska jag försöka prestera ett lek inlägg också

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar