Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

[...]Natt-DL 21.50. Jag uppdaterar så fort jag kan men har precis ätit förrätt och ska käka huvudrätt... sen återkommer jag till er :)

Ok, då är det klart: LL ÄR ULV!

TILLÄGG: Och jag letade igenom leken och kan inte hitta någon röst från bumpo. Alltså missade bumpo, con och Shaggy att rösta.

Senast ändrad:

Nej nej, jag utgår inte från det, jag missade att skriva det bara.

Vad bra( ja inte att du missade att skriva förstås;) ) det blir annars lätt så iallafall för mig att man lätt slarvar både med regel skrivande och regel läsande när man varit med ett tag för vissa saker känns så självklara. Men nu läste jag faktiskt igenom ordentligt eftersom jag varit borta från lekarna ett tag. :D

Vad bra( ja inte att du missade att skriva förstås;) ) det blir annars lätt så iallafall för mig att man lätt slarvar både med regel skrivande och regel läsande när man varit med ett tag för vissa saker känns så självklara. Men nu läste jag faktiskt igenom ordentligt eftersom jag varit borta från lekarna ett tag. :D

Och jag läste uppenbart inte igenom!:rofl:

Ber om ursäkt, Ottilia!

Och jag läste uppenbart inte igenom!:rofl:

Ber om ursäkt, Ottilia!

Jag tror du är i gott sällskap;)

Angående rösterna tror jag inte shaggy har skrivit alls i tråden och con har väl inte varit inne idag? Men att bumpo som varit inne flera gånger inte har röstat är lite märkligt.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för missad röst. Fick väldigt spontant irl-besök och glömde leken. :$

*KL*

Lite reflektioner efter DL:

kokkorn - känner mig inte direkt mindre misstänksam efter att det visat sig att Mulberry var bybo.

Hedinn - skrev förvisso att det inte gick att hänga med riktigt med mobilen. Känner mig ändå fortsatt tveksam.

Paddi - förstarösten på Mulberry i ett läge där det kommit fram starka misstankar, men ingen röst lagts. Vad innebär det? Kanske bara att Paddi misstänkte Mulberry och röstade efter det. Alternativt att hon tog en chans att konstatera att rösten inte var så underlig, för det var fler som misstänkte Mulberry. Vet inte.

glömmerallt - en uddaröst i sista minuten drar alltid till sig uppmärksamhet. Tror dock att glömmerallt var verkligt stressad eftersom hon fick skriva till motiveringen i efterhand.

Pegasus - tredjerösten på Mulberry. Vet inte vad jag tror.

Kort sagt vet jag inte vad jag tror men förhoppningsvis kan det klarna imorgon om man överlever natten. Eller så blir det än mer förvirrat!

*KL*

Sasse röstar på glömmerallt
Vira röstar på bumpo
Mulberry röstar på bumpo
Paddington röstar på Mulberry
Hedinn röstar på Ottilia
kokkorn röstar på Mulberry
Breaktown röstar på kokkorn
Pegasus röstar på Mulberry
Myrten röstar på kokkorn
(glömmerallt röstar på Vira)
(Ottilia röstar på kokkorn)

Mulberry: 3
bumpo, kokkorn: 2 (kokkorn +1)
glömmerallt, Ottilia, (Vira): 1

Ej röstat: con, Shaggy

Har jag fått med alla?

Jag lånar myrtens prydliga lista för att försöka analysera rösterna lite.

Först och främst tycker jag rösterna mot bumpo känns dåligt motiverade men vad som är mer misstänkt tycker jag är att efter att Mullberry( som vi nu vet är god) la den där andra rösten på bumpo så trillar det in tre röster på mullberry(dock kom det andra röster mellan dem.) Var någon av dem ett försök att rädda bumpo?

Varför röstade inte bumpo fast hon skrev i leken?

Varför disskuterades Sasse röst på mig så mycket? Jag tycker inte den är så mycket att disskutera och då är jag ändå den som blev röstad på. Beror det på att jag lekt mycket med sasse förut(visserligen för länge sedan) eller har det diskuterats skumt mycket?

Sen tycker jag fortfarande det är märkligt att kokkorn förskte få det till att vira hög på sasse för att hon kommenterade det?

tror nog att Sasses röst diskuterades bara för att få igång någon form av diskussion. Fanns ju knappt något annat att diskutera.

Väldigt intressant med er som nu är så aktiva innan det är dax för ulvarna att käka...
Känns lite som ni fördriver tiden här just nu.

Myrten innan uppdatering så spg jag dig mest som en virrig bybo men nu känns det lite som det ligger något mer under ytan...

glömmerallt lägligt att dyka upp i sista sekund och sen lägga en röst bara sådär utan någon direkt motivering.
Men nu är du i tid till det är dax för ulvarna att ta sitt offer.

Ottilia också en sån där panikröst, i sista sekunden och då hänga på andras misstankar om mig då, inget eget tänk inte...Flockbunden??

Pegasus63 blir inte rikitgt klok på vad jag ska tro om dig, förvirrad bybo eller bara en flockmedlem som såg en chans att hänga på bland rösterna på Mulberry

bumpo klantigt att missa en röstning men det känns som om du då inte hade andra viktiga uppgifter för dig så du är än så länge bybo i mina ögon.

Vira Fortfarande misstänkt eftersom hon startade röstandet på Mulberry.

Paddington har inte fått nått att gå på med dig.

Breaktown missat dig helt, såg ditt namn först i röstningssammanställningen så får gå tillbaka och kolla dig

Mulberry förlåt :(

Övriga är inte så lätta att få nån uppfattning om då de inte är speciellt aktiva här...

*kl*

Nattuppdatering!
Breaktown var storbonde!

DL imorgon 22.00, natt tidigast 20 minuter efter uppdatering.

Väldigt intressant med er som nu är så aktiva innan det är dax för ulvarna att käka...
Känns lite som ni fördriver tiden här just nu.

[...]

Vira Fortfarande misstänkt eftersom hon startade röstandet på Mulberry. [...]

Menar du att det är misstänkt att vara aktiv mellan DL och natt-DL? I så fall varför?

Angående virrig - Vira startade inte röstandet på Mulberry. Paddington lade första rösten och du den andra.

Jag har ingen aning om var Vira står men jag tycker det är underligt att du först är efter henne för att ha huggit på Sasse och nu lade hon plötsligt första rösten på Mulberry.

Det är väl inte så konstigt att folk är aktiva efter DL? Har man möjlighet vill man väl veta vem som blir käkad, känns ju snarare som att ulvarna håller sig i skymundan då för att undvika misstankar, i så fall.

[...] Övriga är inte så lätta att få nån uppfattning om då de inte är speciellt aktiva här...

Förresten gör jag en notering. Utom Sasse, som bara har skrivit ett inlägg, tror jag att du går igenom samtliga spelare som röstade + bumpo som var aktiv men missade att rösta. Men såvitt jag kan se finns ett undantag - Hedinn.

Detta trots att Hedinn är aktiv och har skrivit mer än många av de spelare du tar upp. Hon är på delad fjärdeplats sett till antalet inlägg.

Hur kommer sig detta? Det är lätt att glömma sina ulvkumpaner ibland. Kan jag ana en sådan anledning här?

Att du dessutom skriver om Break att du missar henne är intressant. För när inlägget skrevs kunde ulvarna mycket väl ha bestämt sitt nattkäk och visste därmed att Break kanske inte skulle vara kvar.

Vira Fortfarande misstänkt eftersom hon startade röstandet på Mulberry.

Vira röstade överhuvudtaget inte på mullberry hon röstade på bumpo.

I övrigt får jag dåliga vibbar av ditt inlägg eftersom det känns som om du kastar missstankar "lite hit och dit" utan några större motiveringar.

Sedan uppfattar jag det som att det i din motivering finns underförstått att både Sasse och bumpo kan vara ulvar? Skulle det i så fall inte vara oerhört märkligt att skriva som bumpo gör? Jag vet inte var någon av dem står, men bumpos kommentar att det är synd om Sasse får mig snarare att (just nu) luta åt att de inte spelar ihop som ulvar. Även om det känns på tok för tidigt att avgöra hur det verkligen är.

Det kan ju även slå åt andra hållet. Någon försvarar en ulvkollega tidigt i leken och så får den ena nästan alibi för så gör man ju inte. Nu vet jag inte om det är så här iom att Sasse bara skrivit det inlägget och man därmed inte kan dra så många slutsatser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 637
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar