Sv: Varulvslek!
Alltså ur perspektivet att man inte vill bli utröstad så stämmer väl detta till viss del, men ur perspektivet att som god försöka hitta en ond att rösta på? Nja.
Nja det vet jag inte om jag håller med om.
Framför allt om man är god är det ju nästan lättast första dagen om det verkligen inte finns någonting att gå på. Man kan välja vem som helst, och i efterhand kan det alltid hänvisas till att man inte hade något att gå på.
Ovanstående gäller ju även för onda. Men för de onda när de sitter med facit blir det ju lite mer vånda. Då kan man ju fundera en hel del på vad olika röster kan innebära, vågar man rösta på en kompis osv..
Då tycker jag nog att det är svårare att lägga en första röst när det har varit en del, men "dåligt" prat, och man är tvungen att motivera. Då blir det ju väldigt lätt att man antingen startar ett drev mot fel person, eller att man själv får röster eftersom andra utnyttjar ens dåliga motivering.
Alltså ur perspektivet att man inte vill bli utröstad så stämmer väl detta till viss del, men ur perspektivet att som god försöka hitta en ond att rösta på? Nja.