Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Nja det vet jag inte om jag håller med om.

Framför allt om man är god är det ju nästan lättast första dagen om det verkligen inte finns någonting att gå på. Man kan välja vem som helst, och i efterhand kan det alltid hänvisas till att man inte hade något att gå på.

Ovanstående gäller ju även för onda. Men för de onda när de sitter med facit blir det ju lite mer vånda. Då kan man ju fundera en hel del på vad olika röster kan innebära, vågar man rösta på en kompis osv..

Då tycker jag nog att det är svårare att lägga en första röst när det har varit en del, men "dåligt" prat, och man är tvungen att motivera. Då blir det ju väldigt lätt att man antingen startar ett drev mot fel person, eller att man själv får röster eftersom andra utnyttjar ens dåliga motivering.

Alltså ur perspektivet att man inte vill bli utröstad så stämmer väl detta till viss del, men ur perspektivet att som god försöka hitta en ond att rösta på? Nja.

Jag är med på hur du menar, men är inte säker på att jag helt och hållet håller med.

I Sasses fall just i denna leken så fanns det ju verkligen ingenting att ta på när hon röstade. Har det kommit något mer i leken än "jag har hittat hit"-inlägg är det lättare att lägga någon form av mer eller mindre väl underbyggd röst. Det finns oftast något att skriva en teori kring. Just i Sasses fall fanns det ju verkligen inget at gå på.

Vad gäller att som onda sitta på facit och våndas över hur olika röster kan uppfattas är ju en risk som finns genom hela leken. att som god lägga den absolut första rösten efter 4 "jag är här"-inlägg kan ju just förklaras med den jättetidiga rösten.

Att hänvisa till att det inte fanns något att gå på borde väl nästan vara bättre att använda som ond än god väl? Som ond kan man ju med lätthet rösta på en god och skapa drev? Speciellt första dagen.

Jag måste fråga er mer erfarna spelare: är det alltid mindre OT-snack i en temalös lek än i en med tema? Och detta är en väldigt OT-fråga.

Jag måste fråga er mer erfarna spelare: är det alltid mindre OT-snack i en temalös lek än i en med tema? Och detta är en väldigt OT-fråga.

Nä, inte alltid. I den här leken saknas ju några av de som flummar iväg mest OT. Ingen nämnd ingen glömd ;)

Just det, jag åker bort nu om några timmar och tidigt imorgon bitti åker jag till fjällen. Kommer ha lite bråttom när jag uppdaterar ikväll, och dagarna efter det vet jag inte riktigt hur dom kommer se ut. Men det vore tacksamt om ni kan hjälpa till med röstlistor och lägga upp efter DL, det brukar ju alltid vara några här runt DL.

Nä, inte alltid. I den här leken saknas ju några av de som flummar iväg mest OT. Ingen nämnd ingen glömd ;)

Visst spelar vilka som är med i leken in. Men så stor roll? Jag tror att det är lättare att flumma runt kring ett tema än att lalla runt om det inte finns en ingång till leken så att säga. :p

Jo, det är klart. Men titta på allt OT i de senare lekarna. Myspinnar och allt vad det var ingick inte i temat :p

Men uuuäck!!! I den här tråden också? *ryser av obehag* Nu var du faktiskt elak. ;)

Får jag rösta på LL? Med motivering ondskefullt användande av FL-lingo?

Det var INTE jag som introducerade "myspinne" på buke.

Jo, du FÅR rösta på LL men det kan ju ge ett straff :sneaky:

Jag som förstagångs-lekare undrar nästan hur någon vågar skriva någonting, ot såväl som lekrelaterat.. Har haft lite funderingar men vridit och vänt på varenda formulering eftersom allt låter lite misstänkt. Och till och med faktumet att jag tänker på att allt låter misstänkt låter i sig misstänkt.:cautious:
Om jag var ulv så skulle jag nog hålla mig i skuggorna funderar jag nu.. Och tänker att de som inte skrivit hittils nog är lite misstänkta... Får se hur det ser ut lite senare ikväll när folk kommit hem från stall och jobb.

och de som nämner läskiga pinn-ord är ju misstänkta bara för det. Har en misstanke om att ulvar tycker om att skrämmas liksom..

Jag som förstagångs-lekare undrar nästan hur någon vågar skriva någonting, ot såväl som lekrelaterat.. Har haft lite funderingar men vridit och vänt på varenda formulering eftersom allt låter lite misstänkt. Och till och med faktumet att jag tänker på att allt låter misstänkt låter i sig misstänkt.:cautious:
Om jag var ulv så skulle jag nog hålla mig i skuggorna funderar jag nu.. Och tänker att de som inte skrivit hittils nog är lite misstänkta... Får se hur det ser ut lite senare ikväll när folk kommit hem från stall och jobb.

och de som nämner läskiga pinn-ord är ju misstänkta bara för det. Har en misstanke om att ulvar tycker om att skrämmas liksom..

Fetstil nr 1: Haha, själv är jag i situationen att inget hittills låter misstänkt. Jag håller som sagt inte riktigt med Break i hennes resonemang i inlägg 20, men jag tror ändå inte resonemanget säger något om hennes roll.

Fetstil nr 2: Tja, folk kan vara på jobbet (som undertecknad). Alla har inte möjlighet att hoppa in och skriva då.

Ofta anses det vara ulvigt att hålla sig mycket i skuggorna. Visst kan det vara det. Själv uppfattar jag det som att det finns vissa väldigt aktiva spelare som skriver jättemycket - även när de är onda. Så finns det en del som skriver mindre, oavsett roll. Dessutom tillkommer faktorn hur mycket tid varje spelare har för den individuella leken.

*kl*

ser ut som om alla förutom Shaggy har hittat till leken så här långt.

När det gäller Sasse och den tidigare rösten så tycker jag det märks att Sasse inte försöker sticka under stolen med att den inte är så allvarligt menad. Jag tycker det känns som att den är lagd av någon som inte vill bli kickad för inaktivitet och därför tvingas lägga en förtäckt BOP, för det är nog det jag skulle vilja kalla rösten iaf.

KL

Nu är jag hemma från jobbet! Måste göra några ärenden, sedan ska jag läsa och rösta :)

Jag skulle nog vilja påstå att allvaret kommer igång när någon lägger första rösten. Så hur mycket OT-snack det blir beror på det, och i den här leken kom ju första rösten extremt tidigt så då drog allvaret igång ganska snabbt. Men jag är väl inte direkt erfaren, men det är vad jag sett i de lekarna jag varit med.

Just det, jag åker bort nu om några timmar och tidigt imorgon bitti åker jag till fjällen. Kommer ha lite bråttom när jag uppdaterar ikväll, och dagarna efter det vet jag inte riktigt hur dom kommer se ut. Men det vore tacksamt om ni kan hjälpa till med röstlistor och lägga upp efter DL, det brukar ju alltid vara några här runt DL.

Med risk för att låta urkorkad, NÄR är DL? Jag måste ha missat om det står någonstans. :o

Nja det vet jag inte om jag håller med om.

Framför allt om man är god är det ju nästan lättast första dagen om det verkligen inte finns någonting att gå på. Man kan välja vem som helst, och i efterhand kan det alltid hänvisas till att man inte hade något att gå på.

Ovanstående gäller ju även för onda. Men för de onda när de sitter med facit blir det ju lite mer vånda. Då kan man ju fundera en hel del på vad olika röster kan innebära, vågar man rösta på en kompis osv..

Då tycker jag nog att det är svårare att lägga en första röst när det har varit en del, men "dåligt" prat, och man är tvungen att motivera. Då blir det ju väldigt lätt att man antingen startar ett drev mot fel person, eller att man själv får röster eftersom andra utnyttjar ens dåliga motivering.

Jag håller faktiskt med här. En röst som Sasses är ju extremt lätt ursäktad, för alla är fullt medvetna om att det inte GÅR att lägga en riktig teori av några enstaka "Hittat hit"-inlägg. Men efter lite mer prat brukar väldigt ofta första rösten bli rejält granskad och precis som du säger tycker jag att antingen blir första röstaren själv misstänkt eller personen som den röstade på. Så en sån röst måste ju vara fruktansvärt svår att lägga om man vill undvika fel.

Därmed inte sagt att jag misstänker Sasse på något sätt, det blir ju samma läge oavsett om man är god eller ond och hur enkel rösten än är att bortförklara så är det nog nåt man undviker om man kan, oavsett roll.

Ska läsa igenom leken nu och se om jag hittar något.

OT, OT, OT:

Men - först en film som jag har tänkt på ända sedan Paddan bytte avatar. Och nu hittade jag den äntligen!

Jag tycker faktiskt synd om Sasse som var tvungen att rösta efter 4 "jag har hittat leken"-inlägg. Det måste nästan vara den svåraste första-rösten någonsin, eller i alla fall i de lekar jag har läst och deltagit i.

Som vira sa, det är inte mycket att gå på än så länge men förhoppningsvis kommer det igång under dagen.

Sasse var ju tvungen att rösta och eftersom man inte får BOP:a så var det den bästa sämsta motiveringen hon kunde få till. Säger som sagt varken bu eller bä.

Mulberry röstar på bumpo

Leken har ju inte riktigt kommit igång än, vilket det redan dividerats om fram och tillbaka. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite misstänkt att bumpo i två separata inlägg försvarar och "tycker synd om" Sasse som var tvungen att rösta tidigt. Risken finns ju alltid att Sasses röst startar ett drev och ifall Sasse är ulvkollega så ser det ju betydligt bättre ut om de olyckliga omständigheterna kring hens röst förstärks.

Kort och gott så är det det försvarandet av en medspelare så tidigt i leken jag reagerar på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 635
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar