Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Shaggy - har inte hittat leken.

glömmerallt, con, Sasse, kokkorn och Pegasus 63 - har alla bara skrivit ett inlägg var. Sasse röstar i detta enda inlägg p g a att hon måste. Jag tror inte att det säger varken bu eller bä om hennes roll.

Mulberry - har två inlägg, men även det andra är ett hittat-hit-inlägg (för idag), så inte heller där finns det något att ta på.

bumpo - är den spelare som hittills har flest inlägg. Något som antyder bumpos roll hittar jag dock inte. Jag tycker inte att kommentaren om att det var synd om Sasse är så uppseendeväckande.

Vira - är den andra som röstar och där faller rösten på bumpo. Även Vira måste rösta p g a att hon ska iväg. Jag är inte helt på det klara med om Vira menar att bumpos kommentar verkligen var skum eller om hon sydde ihop motiveringen eftersom hon var tvungen att rösta. Jag ser som jag skrev ovan inget skumt i bumpos kommentar och reagerar därför lite på Viras röst. Men som sagt - det kan precis lika gärna vara så att det var den bästa motivering hon kunde komma upp med. Hon var ju i princip tvungen att BOP:a med motivering.

Paddington - reagerar inte på något hittills. Håller med om analysen att Sasses röst är en förtäckt BOP.

Breaktown - jag håller som sagt inte riktigt med om vissa delar av Breaks inlägg #20. Men att jag inte gör det säger ju inget om var Break står. För övrigt inget konstigt.

Hedinn - inget märkligt utom att jag nu läst inlägg 36 tre ggr utan att fatta om det leder någonstans:rofl:. Känns inte som min oförståelse säger något om Hedinns roll. Jag tror ändå att konsensus blir att det inte går att säga något om Sasse utifrån hennes röst utan att det kan ses från två håll. Stämmer det Heddan?

Ottilia - reagerar lite på att hon säger att hon har en liten misstanke mot Sasse, som hon sedan bortförklarar med att den förmodligen beror på avataren. För vad sjutton finns det att misstänka annars? Känns löst att ändå lyfta fram att det finns en misstanke. Likaså håller hon med Vira i hennes misstanke mot bumpo. Och även den är ju mycket lös och det är tveksamt om den är seriöst menad.

Å andra sidan är detta Ottilias första lek och hon skriver i inlägg 31 att hon tycker att allt låter lite misstänkt. Som jag skrev så håller jag inte med om det (jag tycker just nu att det finns ytterst lite som är misstänkt), men om jag försöker tänka mig in i rollen som någon som leker för första gången och har läst en del lekar kan jag förstå att man drabbas av lätt paranoia inför nästan allt som skrivs. När jag började kunde jag inte fatta hur de erfarna spelarna kunde vaska fram teorier som funkade ur vad jag tyckte var - ingenting. Därför misstänkte jag nog allt och alla ett tag.

Nu tror jag att jag har gått igenom alla? Sammanfattningsvis: reagerar just nu mest på Ottilia, men det hela kan bero på att hon inte spelat tidigare. Reagerar också en aning på Viras motivering, mest att jag känner mig osäker på om den är seriöst menad eller ej. That's it.

Mulberry röstar på bumpo

Leken har ju inte riktigt kommit igång än, vilket det redan dividerats om fram och tillbaka. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite misstänkt att bumpo i två separata inlägg försvarar och "tycker synd om" Sasse som var tvungen att rösta tidigt. Risken finns ju alltid att Sasses röst startar ett drev och ifall Sasse är ulvkollega så ser det ju betydligt bättre ut om de olyckliga omständigheterna kring hens röst förstärks.

Kort och gott så är det det försvarandet av en medspelare så tidigt i leken jag reagerar på.

Och nu reagerar jag på det här. För det första att du röstar efter i stort sett samma motivering som Vira utan att nämna henne. Ulvar brukar ibland ha svårt att hitta på teorier (de vet ju hur landet ligger, så de måste ju fabricera teorierna) och därför hänga på andras anser många. Som ulv kan det därför vara smart att låna en teori men inte nämna ursprunget - då framstår den mer som ens egen.

Sedan uppfattar jag det som att det i din motivering finns underförstått att både Sasse och bumpo kan vara ulvar? Skulle det i så fall inte vara oerhört märkligt att skriva som bumpo gör? Jag vet inte var någon av dem står, men bumpos kommentar att det är synd om Sasse får mig snarare att (just nu) luta åt att de inte spelar ihop som ulvar. Även om det känns på tok för tidigt att avgöra hur det verkligen är.

Självklart är det väldigt tidigt i leken att påstå både det ena och det andra, men röstning måste ju ändå ske. Jag reagerade på samma sätt som Vira men skrev en egen motivering - ser ingen anledning till varför jag måste nämna Vira i denna?

Jag antar att vi två angående bumpo ser samma sak men tolkar det på helt motsatt sätt.

Som jag skrev ovan, att inte nämna ursprungskällan till en teori kan vara ett sätt att dölja att man inte grävt fram den själv. Något som kan vara ulvigt.

För att vara en så pass stor lek som detta så är det väldigt få aktiva/inlägg så här långt.

Tycker att man kan bortse från Sasses första röst så här långt. Jag antar att Sasse tog den person som skrev första inlägget och det hade inte spelat någon roll vem av oss som skrev det i slutändan. Det säger inget om GAs roll och än så länger tycker jag inte man kan utläsa Sasses roll heller.

Liksom Myrten reagerade jag på Mulberrys röst på bumpo. Kanske främst för att bumpo redan hade en röst mot sig när Mulberry la den. Viras röst känns lite grann i samma anda som Sasses – den var tidig och det hade knappt hänt ngt i leken, men att Mulberry hakar på med liknande teori skaver lite.

Sedan tycker jag sannolikheten att Sasse skulle dra igång ett drev med sin första röst känns väldigt långsökt eftersom den kom direkt efter lekstart, den enda som Sasse isf skulle dra igång ett drev emot är sig själv och det låter lite väl kontraproduktivt... Däremot tycker jag att Mulberry med sin andra röst på bumpo mycket väl kan försökta dra igång ett drev.

Paddington röstar på Mulberry (enligt ovan)

Nej, det inlägget sa väl inte så mycket, mest att jag höll med Break om att en sån röst Sasse la är lite enklare än en som är lagd efter mer prat. Jag försöker liksom komma in och läsa och skriva lite snabbt mellan lite ridning och barnpassning och annat. ;)

I övrigt kan jag inte direkt känna att nån känns misstänkt, som vanligt såhär tidigt i leken. Håller med om att Bumpos resonemang känns lite skumma, men å andra sidan vet jag att jag brukar tycka det också så det känns inte som att det säger någonting egentligen...

Jag har inte riktigt tid att läsa igenom hela leken igen med långsamt mobilinternet, även om jag skulle vilja, men känns ändå lite som att det kvittar. De enda som riktigt fångat min uppmärksamhet är Bumpo och Ottilia, men som sagt vet jag att Bumpo brukar göra det, oavsett roll. Ottilia är förstagångslekare så det är klart att det är svårt, men tycker ändå det känns lite konstigt att hon upplever alla som misstänkta, för själv kan jag knappt hitta nåt.

Hedinn röstar på Ottilia

*KL*

Ca en halvtimme till DL.

Sasse röstar på glömmerallt
Vira röstar på bumpo
Mulberry röstar på bumpo
Paddington röstar på Mulberry
Hedinn röstar på Ottilia

Kvar att rösta:

Breaktown
bumpo
con
glömmerallt
Kokkorn
Myrten
Ottilia
Pegasus63
Shaggy

Senast ändrad:

*kl*

Mitt internet har segat sig av och till hela dagen och när det väl funkade så hitta jag inte tråden! :o

Kom på sen att jag kunde ju bara kolla efter mina skrivna inlägg men då helt plötsligt så låg tråden högst uppe.

Har läst igenom och jag reagerade inte på att Sasse la sin röst tidigt men det är nog för jag har förståelse för alla inte har tid att sitta vid dator alltid.

Dock hög Vira snabbt på Sasse p.g.a. hennes tidiga röst och även bumpos försvarsinlägg fick mig att bli misstänksam så just nu velar jag mellan dem två.

Som flera andra anmärkt, är det lite fart i skrivandet denna leken, vilket borde göra det enklare att vaska fram något litet att gå på, men som vanligt är jag lika blank som annars första dagen.

Det ända som bevisligen är anmärkningsvärd är att det finns videobevis där paddan faktiskt försöker att äta en bybo jämte alla låtsas myror:p

Frågan är då om det är Myrten som trickfilmat Paddington för att ställa henne i dålig dager, eller om dessa båda är ulvkollegor och att filmen visar när de tillsammans kalasar på en bybo:cautious:

Efter att läst igenom alla motiveringsinläggen mer ingående så svalna misstanken mot Bumpo men dock drog Mulberry till sig misstanke ifrån mig.

Känns som om någon av Viea eller Mulberry kan vara en ulv, frågan är bara om det är Vira som är en drivande ulv som startar röstandet på Bumpo eller Mulberry är en ulv som hänger på.

Kanske är både ulvar... :crazy:

Kokkorn röstar på Mulberry

För hon är en av mina mest misstänkta och den av dem som har en tidigare röst.

Märker nu när du skriver om min misstanke om Sasse att jag tänkte mycket fram och tillbaka för kag tyckte Sasse skrev lite rörigt om möjligheten att kolla idag men kom fram till att jag bara var nojjig och märkte ord men kunde ändå inte släppa en vag misstanke. Var nog lite dumt att lufta den på så lösa grunder

Än så länge så är det svårt att tycka bu eller bä. Vet inte om Myrtens insikt om hur svårt det är att komma på en bra teori som ulv grundar sig i erfarenhet eller i befintliga kval om hur hon ska "hitta på en teori".

Känner mig minst sagt velig.

Många spelare har skrivit så lite att det är omöjligt att bilda sig en uppfattning.

De som tilldragit sig min uppmärksamhet mer är följande:

Vira - för att jag har funderingar runt röstmotiveringen och rösten.

Ottilia - enligt vad jag skrivit ovan.

Mulberry - p g a rösten på bumpo, se ovan.

Efter detta kommer Hedinn och röstar på Ottilia. Jag reagerar även på denna röst. Hedinns motivering tycks vara ungefär den jag fört fram tidigare, att Ottilia skriver att hon tycker det mesta är misstänkt (typ!). Dock skrevs Ottilia detta innan Hedinn var aktiv förra vändan (diskussionerna när DL var etc, tror det är inlägg 35, 36, 38) och då ifrågasätter hon inte. Först när en annan spelare tar upp det tycker Hedinn att Ottilia är så misstänkt att hon röstar på henne. Visst, det är första dagen - men rösten känns ändå väldigt, väldigt lätt. Hm.

Inlägg nr 10 där hon direkt noterar att Sasse fick lägga sin röst så tidigt.

Tycker du att Vira hugger på Sasse?

Har också hittat leken! Noterar att Sasse redan har röstat, på grund av omständigheter utanför leken, men det känns inte som att några slutsatser alls går att dra av den rösten så här i början.

Jag tycker att det hon skriver är helt neutralt. Eller missförstår jag dig?

[...]Än så länge så är det svårt att tycka bu eller bä. Vet inte om Myrtens insikt om hur svårt det är att komma på en bra teori som ulv grundar sig i erfarenhet eller i befintliga kval om hur hon ska "hitta på en teori".

Det är som jag upplever det en ganska allmänt förekommande teori att det kan vara så. Den gäller dock inte alla spelare.

Jag har inte spelat med Kokkorn förut så det kan ju bara att jag inte är van med spelstilen. Men jag reagerar ändå på hennes inlägg här ovan.

Hon blir misstänksam mot Vira för att denne "hugger snabbt mot Sasse".

Det Vira skrev var "Noterar att Sasse redan har röstat, på grund av omständigheter utanför leken, men det känns inte som att några slutsatser alls går att dra av den rösten så här i början." Jag kan inte påstå att jag tycker det är något hugg. Snarare ett referat om vad som har hänt och ett konstaterande att det nog inte betyder någonting. Det känns definitivt som att Kokkorn försöker göra Viras agerande till något det inte var (som jag uppfattar det).

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här med att Kokkorn skriver att hon röstar på Mulberry för att det är hennes mest misstänkta, och redan har en röst. Det resonemanget kan jag absolut köpa om man röstar mot slutet och velar mellan en som har 17 röster och en utan. Men precis i början när bara fyra röster lagts?

Breaktown röstar på Kokkorn

Tycker du att Vira hugger på Sasse?

Jag tycker att det hon skriver är helt neutralt. Eller missförstår jag dig?

Jag tycker också det är neutralt, det känns som att hon bara påpekar vad som hänt. sen kan det ju vara så att hon vill rikta uppmärksamhet mot sasses röst men att påstå att hon hugger är lite märkligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 635
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar