Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Inga misstankar men när någon drar ögonen åt sig på det sättet Sasse gjorde så ökar risken kraftigt att denna senare blir misstänkt

Jag håller inte med om det här heller. Utan att veta var vare sig Sasse eller bumpo står tror jag inte ett ögonblick på "försvarsteorin".

Jag menar, det fanns inga misstankar mot Sasse i det läget. Och om de skulle komma sedan, vore det väl smartare att ta dem då? Varför blotta sig genom det där inlägget? Det är väl en sak om det blåser runt öronen, men där och då?

Dessutom är det inte vem som helst vi pratar om, det är Sasse. En spelare som kan lura påven att konvertera till islam om hon är på det humöret. Och det tror jag bumpo vet, för de har spelat tillsammans förr och även varit ulvar tillsammans. Så jag finner det osannolikt att hon skulle agerat så klantigt i syfte att skydda Sasse.

Skillnaden var att Pddington väldigt snabbt hängde på dig och använde det alibiknep du nämnt några inlägg tidigare. Det känns för mig som en ev ulv som förtvivlat letat enteori och får teorin och alibit serverat på samma fat.

Jag snabbläser leken från telefonen just nu så det blir bara ett kort svar just nu.. Jag gillar inte att leka med Sasse, samtidigt som de lekarna ofta är väldigt kul, juat eftersom hon är så fruktansvärt bra på de här lekarna. Samma med Mammas och i viss mån dig Myrten. Jag tycker ni är stört omöjliga att komma underfund med. Men det är ju det som gör lekarna så kul.

Och nu ska jag veva igång en dator och sätta mig ordentligt med leken. ;-)

Intressant att hedinn känner sig manad att försvara sig mot min lilla lama notering om de
få som var så aktiva efter första uppdaterigen.

Vart anser du att jag försvarar mig? Jag skrev en förklaring till varför många antagligen är aktiva den tiden, men själv var jag ju inte det? Jag är ganska övertygad om att jag stod och skodde av en häst vid den tiden så jag borde inte ha skrivit nåt då. ;)

Känns ju lite som att om man riktar en misstanke mot alla som var aktiva mellan DL och natt-DL borde man ha koll på vilka det var också, framför allt om man vill ha ut en ond. Annars känns det som ett enkelt sätt att haka på Myrtens redan befintliga misstanke men med en annan teori för att stärka det hela...

Senast ändrad:

Jag kommer förhoppningsvis ha lite mer tid i em/kväll och kunna sitta vid en dator, så då ska jag läsa igenom ordentligt och inte bara enstaka inlägg.

Jag håller med dig om att Paddan var snabb. Vilket får mig att reagera. Det som jag tycker talar till hennes fördel är att hon lade till något till teorin - detta med att som Mulberry lägga andra rösten när man vet så lite är lite skumt (skriver från telefonen, kan utveckla sedan). Men - jo. Det gick fort.

Suck... läser ni alla inlägg eller?
Skrev ju att jag virrade ihop det med dig och rösten på mulberry...
och förklarade att hugga var kanske fel ord men att du var snabb med att kasta en misstanke p.g.a. att hon la rösten så tidigt.

Det jag reagerade på var att du verkar vara mer inriktad på att anklaga mig för vad som helst du kan komma på, än att faktiskt fundera på vad jag har för roll. Och det jag skrev om Sasse var som sagt verkligen ingen misstanke utan ett helt neutralt konstaterande om att hon hade röstat - jag har ingen aning om var Sasse står än.

Jag vet dock sedan tidigare att en av mina största svagheter i ulvlekarna är att jag gärna tar anklagelser lite för personligt, dvs att jag ser de som anklagar mig som automatiskt onda medan de som håller med mig är goda, vilket har lett till att jag blivit grundlurad ett par gånger när ulvarna har varit såå förstående :p. Det är det som får mig att tveka lite med din roll - skulle en ulv verkligen tjäna på att spela så aggressivt som du gör? Å andra sidan får jag än mindre ihop dina utfall om du vore god. Som sagt, det känns som att du snarare försöker misstänkliggöra allt och alla än att komma fram till vilka som är ulvar.

Nu skrev vi visst samtidigt så jag tror du får lite svar om du läser mitt inlägg ovan.

Mina misstankar mot hedinn växer ju mer jag funderar på det, men det är bortsett från sambandet vi disskuterat mer en känsla än något konkret.

Jag vet inte om jag spelat med kokkorn eller hedinn förut jag minns i varje fall inte hur de spelar.
Jag håller med dig om break också men hon har inte varit lika aktiv så hon känns ändå som någon som kan glömmas lättare.

Jag får lite dåliga vibbar när spelare anklagar varandra med "en känsla" som bas. Det känns som att det antingen kan vara ett sätt att anklaga en ulvkollega och på så sätt få alibi men utan att egentligen bygga under så mycket att man ger andra anledning att vara misstänksamma mot kollegan, eller som ett sätt att som ulv haka på Myrten mot en god hedinn. Det som dock talar för att ni inte är ulvkollegor är att du faktiskt har en del konkreta saker som bas också, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra av det. Men lite misstänksam blir jag.

Skillnaden var att Pddington väldigt snabbt hängde på dig och använde det alibiknep du nämnt några inlägg tidigare. Det känns för mig som en ev ulv som förtvivlat letat enteori och får teorin och alibit serverat på samma fat.

Kan du citera detta inlägget?

Går till viss del igenom och svarar på inlägg allt eftersom. Så vissa saker kan redan ha kommit upp och kommenterats.

Jag tycker faktiskt synd om Sasse som var tvungen att rösta efter 4 "jag har hittat leken"-inlägg. Det måste nästan vara den svåraste första-rösten någonsin, eller i alla fall i de lekar jag har läst och deltagit i.

Tycker du? Den är förvisso svår ur synpunkten att hitta någon ond utifrån "jag har hittat leken"-inlägg, men annars ser jag inget svårt med den typen av röster. Min röst var ju en förklädd BOP, jag röstade inte på glömmerallt för att jag nödvändigtvis trodde att hon var ond - inte efter det inlägget - utan för att jag var tvungen att rösta på någon. Svårare tycker jag det är när folk har OT:at mycket och jag måste dra fram en teori utifrån en massa dravel. Speciellt om jag har en ond roll och vill försöka så misstankar.

Jag tycker inte att Viras andraröst är speciellt märklig heller. Det var många "jag har hittat hit inlägg"- samt (2) inlägg från bumpo och (1) från Myrten (och min röst). Bumpo var den som skrivit mest utstickande eftersom Myrten mest kommenterade att hon låg back på jobb, om man nu inte såg min röst som misstänkt vilket Vira sagt att hon inte gjorde.

Jag håller med faktiskt. Jag tycker att det är lite misstänkt. Har en liten misstanke mot Sasse också, men jag tror att den grundar sig mest på att Sasses avatar är skrämmande :P

Håller med Myrten om att det känns lite märkligt att du drar upp den här misstanken. Nu vet jag inte om du följt föregående lekar, men har för mig att du följde den förra åtminstone. Jag hade ju samma avatar där, så jag förstår inte riktigt vitsen med att skriva att jag är lite skum utifrån det. Jag kan väl ha en läskig avatar oavsett vilken roll jag har? Vilken avatar jag vill använda har ju inget med lekarna att göra. Eller var det rösten du reagerade på?

Reagerar förövrigt inte så mycket på att bumpo "försvarar" (i brist på bättre ordval) och förklarar min tidiga röst. Som några andra har gjort. Men jag kanske borde fundera över det? Nåja. Jag låter det vara öppet så länge. En del av mig tycker att det är inget, hon verkar ärlig i sitt förklarande osv, men en del av mig säger att det skaver lite. Pyttelite.

Om jag var ulv så skulle jag nog hålla mig i skuggorna funderar jag nu.. Och tänker att de som inte skrivit hittils nog är lite misstänkta...

Som ny spelare tycker jag att det är vanligare att man håller sig lite i bakgrunden och tassar på tå när man får en ond roll för första gången, eller de första gångerna rent allmänt. Det är inte lika vanligt som erfaren spelare att dra sig undan. Man har liksom kommit in i att ha en ond roll, lärt sig av sina misstag och vet ungefär hur man ska/kan spela för att det ska gå bra. Då behöver man inte dra sig undan. Men absolut finns det undantag. Dock ska man ha i åtanke att vissa har som spelstil att inte vara så aktiva, skriva få inlägg, eller åt motsatt håll, skriva massor av inlägg. Det brukar också ha att göra med hur mycket tid man har för leken. Vad jag försöker säga är att det är i ytterst få fall man kan få ut en ond spelare endast utifrån att denne inte varit så aktiv. Oftast finns det andra saker som spelar roll till att aktiviteten varit som den varit, men det händer absolut. Det man brukar titta efter då är en förändring i spelstilen som inte är förklarbar, det går oftast inte att enbart gå efter aktiviteten som sagt, utan man får se till helheten i leken, hur skriver/uttrycker sig personen osv.

Känner att stycket ovan blev bra rörigt med mycket upprepningar, men orkar egentligen inte ändra och skriva om allt.

Såg nu att Myrten redan har svarat på detta med typ tre meningar...

Det enda jag egentligen noterat när jag läst igenom Myrtens samlade teoriinlägg (där hon nämner alla - första inlägget där hon nämner alla) är att hon verkar rätt neutralt ställd till de flesta. Har ett par misstänkta, men som jag ser det verkar hon ursäkta deras beteende en del. T.ex. angående Ottilia:

Ottilia - reagerar lite på att hon säger att hon har en liten misstanke mot Sasse, som hon sedan bortförklarar med att den förmodligen beror på avataren. För vad sjutton finns det att misstänka annars? Känns löst att ändå lyfta fram att det finns en misstanke. Likaså håller hon med Vira i hennes misstanke mot bumpo. Och även den är ju mycket lös och det är tveksamt om den är seriöst menad.

Å andra sidan är detta Ottilias första lek och hon skriver i inlägg 31 att hon tycker att allt låter lite misstänkt. Som jag skrev så håller jag inte med om det (jag tycker just nu att det finns ytterst lite som är misstänkt), men om jag försöker tänka mig in i rollen som någon som leker för första gången och har läst en del lekar kan jag förstå att man drabbas av lätt paranoia inför nästan allt som skrivs. När jag började kunde jag inte fatta hur de erfarna spelarna kunde vaska fram teorier som funkade ur vad jag tyckte var - ingenting. Därför misstänkte jag nog allt och alla ett tag.

Nu tror jag att jag har gått igenom alla? Sammanfattningsvis: reagerar just nu mest på Ottilia, men det hela kan bero på att hon inte spelat tidigare. Reagerar också en aning på Viras motivering, mest att jag känner mig osäker på om den är seriöst menad eller ej. That's it.

Stycket ovanför känns mycket "Jag misstänkter henne pga... MEN det kan ju vara för att...." Viss kan hon ha rätt om "men"-delen, men jag tycker det känns lite sådär när Myrten verkar ursäkta beteenden. Det är alltså lite skumt att hon verkar så neutral som hon... verkar vara. Har för mig att hon spelare på liknande sätt i förra leken dock, och då var hon god, så jag vet inte om hon bara har den här typen av spelstil eller om hon "ligger lågt" i att misstänka andra..

I övrigt måste jag dock säga att jag reagerat över typ samma inlägg som Myrten genom leken.

Sedan undrar jag över alla relativt "plötsliga" röster på Mulberry. Det är dock svårt att säga om onda har röstat på henne, eller om de kunnat luta ryggen bakåt och låta goda ta hand om det. För egen del tyckte jag att Mulberry uttryckte sig rätt märkligt ibland.

Kokkorn uttrycker sig också märkligt i vissa inlägg. Vira "högg" mot mig, detta ändrades sedan som att Vira misstänkte mig. Själv så uppfattade jag Viras kommentar mest som en notering av vad som hänt. Inte sjutton var det någon misstanke bakom det inlägget? Så jag förstår inte Kokkorns resonemang angående det faktiskt.

Vid 20.33 skriver Kokkorn ett inlägg att hon misstänker både Vira och bumpo. 7 minuter senare kommer hon in och röstar på Mulberry. Hon säger då att misstanken mot Bumpo har svalnat, utan vidare förklaring till varför. En andraröst på Mulberry.

Hela citatet nedan tycker jag är skumt faktiskt. Har inte spelat med kokkorn så mycket (eller alls) tidigare, så vet inte hurdan spelstil hon har. Men hon känns rätt provokativ och aggressiv i sin spelstil? Verkar misstänka väldigt många, alt. sprida misstankar om många.

För det första tycker jag det är skumt att kommentera att de spelare som är aktiva runt NattDL är skumma, även kokkorn var ju aktiv då. Så enligt hennes logik är hon minst lika misstänkt. Förstår inte hennes logik där att misstänka andra för samma sak som hon själv gör faktiskt.

Detta är då till Kokkorn. Angående Myrten, vad är det du anser ligger under ytan till henne? Du verkar rätt fåordig om att förklara vad det är som gör att du misstänker någon/att misstanke svalnar av osv. Jag vill ha förklaringar. Motiveringar till varför du ändrar dig.

Vad sjutton har fått dig att plötsligt släppa bumpo? Jag antar förövrigt att vi spelar lite olika. För mig är alla deltagare neutrala till motsattsen bevisas, men för dig verkar det vara så att alla är goda tills motsattsen bevisas. Detta endast med tanke på att du satt bumpo som bybo.

I övrigt är det en intressant notering av någon (Myrten I guess) att du missade Hedinn i ditt teoriinlägg, Hedinn som ändå varit rätt aktiv.

Väldigt intressant med er som nu är så aktiva innan det är dax för ulvarna att käka...

Känns lite som ni fördriver tiden här just nu.

Myrten innan uppdatering så spg jag dig mest som en virrig bybo men nu känns det lite som det ligger något mer under ytan...

glömmerallt lägligt att dyka upp i sista sekund och sen lägga en röst bara sådär utan någon direkt motivering.

Men nu är du i tid till det är dax för ulvarna att ta sitt offer.

Ottilia också en sån där panikröst, i sista sekunden och då hänga på andras misstankar om mig då, inget eget tänk inte...Flockbunden??

Pegasus63 blir inte rikitgt klok på vad jag ska tro om dig, förvirrad bybo eller bara en flockmedlem som såg en chans att hänga på bland rösterna på Mulberry

bumpo klantigt att missa en röstning men det känns som om du då inte hade andra viktiga uppgifter för dig så du är än så länge bybo i mina ögon.

Vira Fortfarande misstänkt eftersom hon startade röstandet på Mulberry.

Paddington har inte fått nått att gå på med dig.

Breaktown missat dig helt, såg ditt namn först i röstningssammanställningen så får gå tillbaka och kolla dig

Mulberry förlåt :(

Övriga är inte så lätta att få nån uppfattning om då de inte är speciellt aktiva här...

Tillägg, att vara aktiv runt NattDL betyder knappast att man måste vara ulv, det finns ju andra roller som skickar in PM. Även om man inte har en sådan specialroll är det vanligt att vara aktiv i och runt DL, om inte annat för att man är nyfiken på uppdateringarna.

Det kan ju även slå åt andra hållet. Någon försvarar en ulvkollega tidigt i leken och så får den ena nästan alibi för så gör man ju inte. Nu vet jag inte om det är så här iom att Sasse bara skrivit det inlägget och man därmed inte kan dra så många slutsatser.

Fast, nä. Jag håller (än en gång) med Myrten. Det är skillnad om jag hade fått misstankar riktade mot mig, det har definitivt hänt att ulvkollegor har gått in för att försvara mig (även om jag sagt åt de att låta bli). Men att försvara någon som inte dragit åt sig några misstankar ännu? Skojar du? Snacka om att outa sig big time. Även om man gärna vill ha kvar alla ulvkollegor till slutet, så inte sjutton riskerar man sitt eget liv (och den man skyddar) så lättvindigt. När ingen uttalad misstanke finns.

För övrigt har det diskuterats om rösten som Hedinn lade på Ottilia. För egen del vet jag inte var jag har Hedinn ännu. Får läsa igenom hennes inlägg igen senare och se.

I övrigt reagerar jag på att glömmerallt och Myrten verkar ha liknande tankar. Det känns inte alls bra. Jag har förvisso också liknande tankar, men ack vad dåligt det känns.

Inga misstankar men när någon drar ögonen åt sig på det sättet Sasse gjorde så ökar risken kraftigt att denna senare blir misstänkt

Ökar risken må hända, men det fanns ingen misstanke när bumpo kom in. Jag tycker definitivt att din teori här är långsökt.

och sen pluppar du bara in här full med massa misstankar som du snabbt skriver ut men ingen ursäkt för din frånvaro och missen av röst??

:cautious:

Varför måste man tvunget ha en ursäkt?

Ottilia - ny spelare, som verkar vara ganska osäker. Jag tycker inte att något av det hon skriver sticker ut på något misstänkt sätt. Kort sagt, genuint ny och osäker vilket varken säger bu eller bä om hennes roll. Möjligen att osäkerheten sätter henne lite mer åt det goda hållet eftersom en ny ulv kanske har kollegor i ryggen som hjälper till, men å andra sidan har jag varit i många lyor där kommunikationen inte sträcker sig längre än till vem som ska ätas, så det är i så fall en väldigt svag godvinkling.

Kanske. För egen del brukar jag i största möjliga mån låta nya lära av sina misstag (de brukar vilja det också) och backar inte upp om de inte självmant kommer och ber om råd. I leken får de dock klara sig själv, skriver de något klantigt så får de stå för det. Jag är garanterat inte den enda med detta tänket, att låta nya självlära, men såklart kan det finnas mer stöttande spelare.

Pegasus lägger spiken i kistan för Mulberry. Å ena sidan lite misstänkt - å andra sidan, skulle en ulv verkligen lägga en tredjeröst i det läget? kokkorn hade ännu inte fått mer än en röst, så det var nog inte ett försök av Pegasus att rädda en ulvklollega som man hade kunnat tänka sig om Pegasus röst hade kommit i ett läge där kokkorn redan hade fått flera röster på sig (det resonemanget hade naturligtvis också förutsatt att kokkorn var ulv, vilket naturligtvis inte är säkert även om h*n är mest misstänkt just nu).

Fast varför inte egentligen? Det beror väl på hurdan spelare man är.

Jag vet dock sedan tidigare att en av mina största svagheter i ulvlekarna är att jag gärna tar anklagelser lite för personligt, dvs att jag ser de som anklagar mig som automatiskt onda medan de som håller med mig är goda, vilket har lett till att jag blivit grundlurad ett par gånger när ulvarna har varit såå förstående :p. Det är det som får mig att tveka lite med din roll - skulle en ulv verkligen tjäna på att spela så aggressivt som du gör? Å andra sidan får jag än mindre ihop dina utfall om du vore god. Som sagt, det känns som att du snarare försöker misstänkliggöra allt och alla än att komma fram till vilka som är ulvar.

Jag funderar på samma sak. Det känns lite för uppenbart på något sätt. Samtidigt hade jag själv en väldigt aggressiv spelstil i början av min "karriär", ännu mer aggressiv när jag var ond än god. Så det var rätt uppenbart ofta. Det finns garanterat andra som har aggressiva spelstilar som ond också är min tanke, frågan är bara om Kokkorn har det.

Tillägg:
Jag gillar inte att leka med Sasse

Tack så mycket för den här kommentaren ;)

Senast ändrad:

Info!
Er förvirrade LL missade även att skriva att i spioninfon ingår om borgmästaren lagt en extra röst.

YES! Walls of text!

Spamma på nu Sasse, jag har pinsamt många fler inlägg än den som har näst mest (dubbelt så många:o).

För övrigt angående min velighet inför Ottilia t ex som du tar upp i ett inlägg: jo, jag tycker alltid det är å ena sidan, å andra sidan i den här jäkla leken. Saker kan vara misstänkta MEN typ.

YES! Walls of text!

Spamma på nu Sasse, jag har pinsamt många fler inlägg än den som har näst mest (dubbelt så många:o).

Jag har inget att spamma, valde att istället skriva ett jätteinlägg, men det var kanske ett dumt val? :p

Förresten ska du väl inte skämmas över det! Jag var rätt överaktiv i förrförra leken, så kör på du ;)

Ottilia - ny spelare, som verkar vara ganska osäker. Jag tycker inte att något av det hon skriver sticker ut på något misstänkt sätt. Kort sagt, genuint ny och osäker vilket varken säger bu eller bä om hennes roll. Möjligen att osäkerheten sätter henne lite mer åt det goda hållet eftersom en ny ulv kanske har kollegor i ryggen som hjälper till, men å andra sidan har jag varit i många lyor där kommunikationen inte sträcker sig längre än till vem som ska ätas, så det är i så fall en väldigt svag godvinkling.

Kanske. För egen del brukar jag i största möjliga mån låta nya lära av sina misstag (de brukar vilja det också) och backar inte upp om de inte självmant kommer och ber om råd. I leken får de dock klara sig själv, skriver de något klantigt så får de stå för det. Jag är garanterat inte den enda med detta tänket, att låta nya självlära, men såklart kan det finnas mer stöttande spelare.

Pegasus lägger spiken i kistan för Mulberry. Å ena sidan lite misstänkt - å andra sidan, skulle en ulv verkligen lägga en tredjeröst i det läget? kokkorn hade ännu inte fått mer än en röst, så det var nog inte ett försök av Pegasus att rädda en ulvklollega som man hade kunnat tänka sig om Pegasus röst hade kommit i ett läge där kokkorn redan hade fått flera röster på sig (det resonemanget hade naturligtvis också förutsatt att kokkorn var ulv, vilket naturligtvis inte är säkert även om h*n är mest misstänkt just nu).

Förövrigt, för att tydliggöra lite ovan..

Jag vet förresten hur man stavar till "motsatsen"! Men inte när jag skrev det tidigare tydligen :p

Senast ändrad:

Kan du citera detta inlägget?

Jag är ju inte Shaggy, men jag gissar att det är de här inläggen hon avser. Mitt svar till Mulberry:

Som jag skrev ovan, att inte nämna ursprungskällan till en teori kan vara ett sätt att dölja att man inte grävt fram den själv. Något som kan vara ulvigt.

Paddingtons teoriinlägg och röst (fyra minuter senare):

För att vara en så pass stor lek som detta så är det väldigt få aktiva/inlägg så här långt.

Tycker att man kan bortse från Sasses första röst så här långt. Jag antar att Sasse tog den person som skrev första inlägget och det hade inte spelat någon roll vem av oss som skrev det i slutändan. Det säger inget om GAs roll och än så länger tycker jag inte man kan utläsa Sasses roll heller.

Liksom Myrten reagerade jag på Mulberrys röst på bumpo. Kanske främst för att bumpo redan hade en röst mot sig när Mulberry la den. Viras röst känns lite grann i samma anda som Sasses – den var tidig och det hade knappt hänt ngt i leken, men att Mulberry hakar på med liknande teori skaver lite.

Sedan tycker jag sannolikheten att Sasse skulle dra igång ett drev med sin första röst känns väldigt långsökt eftersom den kom direkt efter lekstart, den enda som Sasse isf skulle dra igång ett drev emot är sig själv och det låter lite väl kontraproduktivt... Däremot tycker jag att Mulberry med sin andra röst på bumpo mycket väl kan försökta dra igång ett drev.

Paddington röstar på Mulberry (enligt ovan)

Men jag skrev ju också att lekarna är så mycket roligare när det är svårt att lista ut vem som är vad. Och jag håller fast vid att du är en grymt slipad spelare. Till min stora glädje trots allt. Jag lär mig massor av att leka med dig. Trots att du ständigt förvirrar mig så till den höga grad att jag hade sålt min mormor för en glass på Antarktis. :p

Tack! Kan du även citera det inlägg du skrev som Paddan ska ha hängt på?

Här är Mulberrys röstinlägg. I det finns det två citat av bumpo där Mulberry menar att bumpo försvarar dig (men jag kan inte få in de där jämra citatet, grrr!):

Mulberry röstar på bumpo

Leken har ju inte riktigt kommit igång än, vilket det redan dividerats om fram och tillbaka. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite misstänkt att bumpo i två separata inlägg försvarar och "tycker synd om" Sasse som var tvungen att rösta tidigt. Risken finns ju alltid att Sasses röst startar ett drev och ifall Sasse är ulvkollega så ser det ju betydligt bättre ut om de olyckliga omständigheterna kring hens röst förstärks.

Kort och gott så är det det försvarandet av en medspelare så tidigt i leken jag reagerar på.

Mitt svar på detta:

Och nu reagerar jag på det här. För det första att du röstar efter i stort sett samma motivering som Vira utan att nämna henne. Ulvar brukar ibland ha svårt att hitta på teorier (de vet ju hur landet ligger, så de måste ju fabricera teorierna) och därför hänga på andras anser många. Som ulv kan det därför vara smart att låna en teori men inte nämna ursprunget - då framstår den mer som ens egen.

Sedan uppfattar jag det som att det i din motivering finns underförstått att både Sasse och bumpo kan vara ulvar? Skulle det i så fall inte vara oerhört märkligt att skriva som bumpo gör? Jag vet inte var någon av dem står, men bumpos kommentar att det är synd om Sasse får mig snarare att (just nu) luta åt att de inte spelar ihop som ulvar. Även om det känns på tok för tidigt att avgöra hur det verkligen är.

Om du klickar tillbaka så ser du hela konversationen. Inläggen kommer ganska tätt.

[...]I övrigt reagerar jag på att glömmerallt och Myrten verkar ha liknande tankar. Det känns inte alls bra. Jag har förvisso också liknande tankar, men ack vad dåligt det känns. [...]

Skrattar så jag gråter åt denna kommentar. Ulvspel i ett nötskal, jag reagerar precis likadant. Sasse och glömmerallt verkar tycka ungefär som jag - HJÄLP!:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar