Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Gissningsvis för att hon trodde att hon kunde rösta senare? Röstar du själv tidigt om du tror dig komma in senare? Jag gör det i alla fall inte. Det är ju skillnad om hon visste att hon skulle få besök, men jag tolkade det som att hon fick spontanbesök.

Ja ibland, jag hade nog inte gjort det så tidigt som tex du röstade om jag tror att jag har mer tid senare(Bortsett från om jag tyckte leken behövde en spark i baken för att komma igång:p) men bumpo skrev flera inlägg efter att röstandet och teoriandet dragit igång. Det behöver inte betyda något men det kan göra det.

Om alla bara väntar på att det ska hända något så kommer det inte hända något..

Men ja fick hon spontanbesök skulle det kunna förklara saken.

Ja ibland, jag hade nog inte gjort det så tidigt som tex du röstade om jag tror att jag har mer tid senare(Bortsett från om jag tyckte leken behövde en spark i baken för att komma igång:p) men bumpo skrev flera inlägg efter att röstandet och teoriandet dragit igång. Det behöver inte betyda något men det kan göra det.

Det kvittar väl att man är inne och skriver när röster/teorier dragit igång utan att för den delen rösta själv. Om man tror sig skulla vara inne (till) senare och då ha tid. Det är ju rätt vanligt att man inte röstar först vid timmen kring DL.

Jag har svårt att tänka mig att det skulle finnas något betydande här faktiskt. Men du får såklart göra det (inte utan att jag kommenterar det dock :p).

Blir lite nojig över att både Myrten, Sasse och GA är så samstämmiga i det mesta de skriver, men samtidigt så reagerar/tycker jag lika om i stort sett samma saker också :p.

Det enda jag reagerar på av de tre för tillfället är GA:s ”obetydliga" röst på Vira. Känns i det läget som GA inte ville ta ställning med sin röst utan valde någon som inte tidigare fått någon röst. När GA röstade precis på klockslaget hade Mulberry 3röster och bumpo samt Kokkorn hade två vardera (sedan kom Ottilias röst direkt efter på samma klockslag) - så beroende på om GA röstat på någon av dem så hade det kunnat bli ett helt annat utfall igår. Endera hade det kunnat bli lottdragning mellan alla tre, Mulberry hade fått fyra röster eller så hade kokkorn åkt pga 4 röster.

Jag hade inte koll på ställningen men om det spelar någon roll så hade troligtvis inte röstat på någon av dem även om jag haft mer tid, det är möjligt att jag röstat annorlunda men jag är generellt väldigt misstänksam mot strömröstande i första lynchen( jag blir lite lätt paranoid:p ) så det krävs starka misstankar för att jag då ska rösta på någon som redan har några röster.

Det kvittar väl att man är inne och skriver när röster/teorier dragit igång utan att för den delen rösta själv. Om man tror sig skulla vara inne (till) senare och då ha tid. Det är ju rätt vanligt att man inte röstar först vid timmen kring DL.

Jag har svårt att tänka mig att det skulle finnas något betydande här faktiskt. Men du får såklart göra det (inte utan att jag kommenterar det dock :p).

Jag tror vi kan vara överens om att vi inte riktigt är överens;)

*kl*
Dock hög Vira snabbt på Sasse p.g.a. hennes tidiga röst och även bumpos försvarsinlägg fick mig att bli misstänksam så just nu velar jag mellan dem två.

Inlägg nr 10 där hon direkt noterar att Sasse fick lägga sin röst så tidigt.
Här är fortfarande inte formuelringen ändrad utan det är fortfarande att Vira högg på.

Väldigt intressant med er som nu är så aktiva innan det är dax för ulvarna att käka...
Känns lite som ni fördriver tiden här just nu.
Alla som kan är väl aktiva vid den tiden. Det kan ju vara sista möjligheten att teoria och hjälpa sin sida om ulvara väljer en.
Intressant att hedinn känner sig manad att försvara sig mot min lilla lama notering om de få som var så aktiva efter första uppdaterigen.
som sagt Hedinn hade inte ens skrivit något just då.
kokkorn skrev:
och sen pluppar du bara in här full med massa misstankar som du snabbt skriver ut men ingen ursäkt för din frånvaro och missen av röst??
Varför be om ursäkt? Blir leken bättre för att jag förklarar att jag satt fast i trafiken i 3 timmar, traskade runt med kolikhäst eller bara försov mig. Det är väl bättre med riktiga inlägg än inlägg som endast är till för att öka på sin statestik.

Det är länge sedan jag spelade och jag minns inte riktigt hur Kokkorn brukar spela men hela spelstilen just nu känns inte bara aktiv och framfusig utan nästan desperat *titta här vad jag teoriar och skriver nu måste ni väl se att jag är god"
Shaggy röstar på Kokkorn

Det finns dock fler jag misstänker bla tycker jag frånvaron av con känns väldigt skum. Där lovades det ökad aktivitet idag och dagen börjar lida mot sitt slut. Sen är ju Sasse alltid Sasse och jag har svårt att släppa Paddingtons röst.

*KL*

Hemma från jobbet. Skall nu tillreda lammstek med couscous, någon djäkla sallad och baba ganousch.

Röster hittills:

glömmerallt röstar på Hedinn
Sasse röstar på kokkorn
Shaggy röstar på kokkorn

Jag har ju tidigare uttryckt en hel del vad jag tycker i nuläget. Hedinn och kokkorn ligger högst på min misstänkta-lista. Hedinn har skrivit en del inlägg nu där hon känns mer som vanligt, men misstankarna kvarstår. Gårdagen med de extremt allmänt hållna inläggen och den oväntade rösten på Ottilia har ju skett. Eftersom jag lyft fram detta som grunden för min misstanke är det ju inte konstigt att Hedinn börjar agera annorlunda om hon är ond - vilket jag tror att hon är.

Dock måste jag hålla med Hedinn i frågetecknen runt bumpo/Mulberry2. Men just nu är det inte så mycket att göra åt det från min sida. Avvaktar till Mulberry2 börjar skriva.

kokkorn funderar jag över. Känns ulvig, men frågan är ju om det är hennes spelstil? Jag är kluven. Vill gärna se lite mer. Pegasus är ett annat stort frågetecken. Och Ottilia. Sedan nojjar även jag för att Sasse och glömmerallt tycker så lika som jag tycker:D. Men annars kan jag inte hitta något konstigt med någon av dem.

con har inte synts till, Shaggy, Vira och Paddi vet jag inte var jag har.

Resultatet blir:

Myrten röstar på Hedinn

för gårdagens märkliga agerande med rösten på Ottilia som en blixt från klar himmel. Det känns som ett spel som är helt atypiskt för Hedinn, vilket jag tror beror på att hon är ulv.

Som sagt - matlagning men återkommer med all sannolikhet. Men jag känner att jag lika gärna kan rösta nu.

KL

Och så var Mulberry(2) tillbaka i leken igen!
Jag behöver läsa igenom lite noggrannare och sätta mig in i era resonemang och återkommer sedan med kvällens röst :)

Pga kokkorns snabba röstvändning igår och många misstankar åt olika håll utan, vad jag känner, någon tung grund utan mer flyter med alla andra, så är det den som känns mest misstänkt för mig i nuläget.

Hedinn röstar på kokkorn

Har inte varit inne så mycket idag, har haft en del att göra.

Jag tänker som så att eftersom ulvarna vet vilka som är goda och onda så har de lättare att samla sig till att rösta ut en god. Och Mulberry var ju god och då tror jag att det finns åtminstone en ulv bland de som röstade på Mulberry.. (vet man förresten hur många ulvar det finns? - såg inget om det i instruktionerna?)

Min ambivalens och paranoia hoppade fram och tillbaka igår och gör så fortfarande. ((OT)nej nej jag tror inte att FBI planterat in ett chip i nacken, jag vet att det var aliens som gjorde det!!)

Men jag känner att jag måste reda någon ordning i tankarna och tror därför att antingen Kokkorn, Paddington eller Pegasus är ulvar. Och jag måste erkänna att det var Myrtens iakttagelse av Kokkorns påhopp på Vira och sedermera snabba byte till Mulberry som fick även mig att snegla misstänkt på Kokkorn. Att sedan Kokkorn säger förlåt till Mulberry ser jag som att det kanske är lite "överdrivet" som om man försöker ta bort misstankar om att man menade att rösta bort en god. Eller så kanske det är genuin sorg från en bonde? Jag vet helt ärligt inte.

Jag känner också att Hedinns röst på mig med den lilla motiveringen är lite misstänkt. Men samtidigt så var sista spiken i Mulberry's eller någon annan gods kista islagen och då borde väl en ulv inte kasta bort sin röst på någon som inte redan är på g. att åka ut. Eller så är det just det en ulv gör för att inte verka misstänkt? Njae.. Tror att det fanns lagom med "redan misstänkta" spelare att välja på för en ulv så jag tror nog inte Hedinn är ond bara för att hon röstade på mig. Det som gör att hon ändå är misstänkt är de erfarna spelarnas teorier om att hon inte spelar som hon brukar och det kan ju jag faktiskt inte avgöra. Jag följde true-blood leken lite grann men var då övertygad om att hon var ond när hon i själva verket var god.. Så kanske är hon ond nu när jag funderar på om hon egentligen är god?

Kommer nog inte hinna in och skriva så mycket mer innan DL och lägger därför min röst nu. Tror enligt motivering ovan fortfarande mest på att Kokkorn är ond.

Ottilia röstar på Kokkorn

Jag har just nu 4 personer jag reagerar på.
Myrten som driver rätt så hårt mot Mulberry för en sak som inte är särskilt konstig med tanke på hur lite det fanns att gå på. När det är så lite skrivet är det inte konstigt att man kommer fram till samma teori oberoende av varandra.
Paddington hakar väldigt snabbt på det hela och röstar som nummer 1 på Mulberry.

Måste bara fråga hur du menar här - du tycker inte det är konstigt att man kommer fram till samma teori oberoende av varandra när det är lite skrivet. Men samtidigt tycker du att jag snabb att haka på Myrtens teori? Var hakar jag på Myrtens teori? Jag har en egen teori men hänvisar till Myrtens i mitt inlägg och om jag kikar på tidsstämplarna så är det ung 30min mellan våra två inlägg - är det snabbt?

Det beror ju på hur man räknar. Din röst kom 4 minuter efter att Myrten återigen nämnt detta med att det är mindre ulvigt att hänga på någon annans teori om man ger den personen cred för teorin.

Men det är ju inte det du skriver i ditt inlägg ovan - det du skriver ovan är att jag hakar på Myrtens teori om Mulberry (varav Myrtens teoriinlägg kom 30min innan mitt? Sedan ställer Mulberry en fölljdfråga och Myrten förtydligar sitt inlägg).

Eller ska jag tolka dig som att eftersom mitt inlägg kom så nära inpå Myrtens förtydligande inlägg så hade det varit mindre ulvigt av mig att inte ta upp att Myrten reagerat på rösten fastän jag redan sett i leken att hon reagerat? Men då hade ni reagerat på att det var ulvigt att jag inte tagit upp att Myrten reagerat?? I´m confused...

*KL*

Femtio minuter till DL. Röster hittills:

glömmerallt röstar på Hedinn
Sasse röstar på kokkorn
Shaggy röstar på kokkorn
Myrten röstar på Hedinn
Hedinn röstar på kokkorn
Ottilia röstar på kokkorn

Kvar att rösta:

con, kokkorn, Mulberry2, Paddington, Pegasus och Vira.

Jag tänker som så att eftersom ulvarna vet vilka som är goda och onda så har de lättare att samla sig till att rösta ut en god. Och Mulberry var ju god och då tror jag att det finns åtminstone en ulv bland de som röstade på Mulberry.. (vet man förresten hur många ulvar det finns? - såg inget om det i instruktionerna?)

Min erfarenhet är inte att ulvar brukar "samla sig" för att rösta ut en god, utan de sår gärna misstankar och låter goda spelare ta hand om lynchningen av andra goda. Det kan definitivt hända att en ulv var med bland de som röstade ut Mulberry1, men behöver absolut inte vara så.

Jag känner också att Hedinns röst på mig med den lilla motiveringen är lite misstänkt. Men samtidigt så var sista spiken i Mulberry's eller någon annan gods kista islagen och då borde väl en ulv inte kasta bort sin röst på någon som inte redan är på g. att åka ut. Eller så är det just det en ulv gör för att inte verka misstänkt? Njae..

Det är inte ovanligt alls att ulvar röstar på någon som inte är misstänkt direkt, eller lägger udda röster. Tycker snarare att det är vanligt. Så jag skulle inte friskriva Hedinn utifrån detta.

[...]Det är inte ovanligt alls att ulvar röstar på någon som inte är misstänkt direkt, eller lägger udda röster. Tycker snarare att det är vanligt. Så jag skulle inte friskriva Hedinn utifrån detta.

Nej, verkligen inte.

Det är en sak om spelaren verkligen påtalat att hen misstänker X. Om spelaren då lägger en uddaröst tycker jag inte det är ett dugg konstigt. Men när uddarösten kommer utan föregående misstankar och det dessutom pågår ett drev (mot en spelare som sedan visar sig vara god) så tycker jag snarare att sådana röster kan vara ulviga. Ett sätt att undvika att vara med att rösta ut en god.

För övrigt funderar jag verkligen över kokkorn. Jag skall definitivt erkänna att jag tycker kokkorn gjort mycket misstänkt, men jag nojjar också. Kanske är det hennes spelstil?:nailbiting: Men underligt är det.

Måste säga att jag blir lite fundersam över röststatistiken. Är fortfarande tveksam över Kokkorn också. Ifall hennes spelstil helt enkelt är på det sättet att hon skriver provokativt, samtidigt HAR hon skrivit en del märkliga saker. Men för att jämföra med Pegasus så brukar även han skriva märkliga saker, oavsett roll. Så ptja...

Gillar inte riktigt att Kokkorn fått så pass många röster redan. Jag har ju också lagt min röst där, men funderar faktiskt på att ändra, för jag känner att jag är för tveksam med Kokkorn och gillar inte heller hurdan utvecklingen av rösterna blivit. Det känns som att Kokkorn är ett lätt val, oavsett om hon är ond eller god faktiskt. Hon har varit mycket på tapeten och det känns inte alltför orimligt att ulvarna kan ha känt för att offra henne. Det behövs ju inte någon skarptänkt egentligen för att veta att hon skulle få röster på sig idag.

Nåja. Får se lite. Tycker det är så svårt att avgöra om Kokkorn kan ha en ond roll utifrån hur hon skrivit. Det kan ju vara hennes spelstil, men samtidigt har hon som sagt kommit med en del udda uttalanden.

Jag reagerar på Ottilia också. Tidigare har hon känts mer osäker och inte vetat vad och hur hon skulle tänka. Men det senaste inlägget känns lite mer stadigt på foten sas. Det är mest en känsla. Inte sagt att hon behöver vara ond, det finns ju naturbegåvningar som hajar hur allt funkar i princip direkt. Det är mest kontrasten till hennes första inlägg och det senaste, som jag tycker mig se, som jag reagerar på.

*kl*

Vira röstar på kokkorn enligt mina tidigare teorier, där kärnan är att det verkar som att hon försöker misstänkliggöra allt och alla med konstiga motiveringar snarare än att leta ulvar.

Det känns dock lite nervöst att lägga femte rösten på en spelare - troligtvis är åtminstone någon som röstat på kokkorn ulv. Å andra sidan kan lyan ha bestämt sig för att offra henne med tanke på de samlade misstankarna, så att det är alibiröster det handlar om. kokkorn är i vilket fall den enda jag har skäl att misstänka på allvar (vilket i sig gör mig nervös med tanke på antalet ulvar), så rösten får hamna där ändå.

Hedinn har när jag skriver inlägget fått två röster. Jag tyckte i och för sig också att hennes röstmotivering var lite svag (se mitt teoriinlägg), men jag har inte spelat med henne förr och har inget att jämföra med, så att det avviker från hennes vanliga spelstil kan jag inte kommententera. Dock tycker jag att GA:s röst på mig var lika svag, vilket jag i sig inte ser som jättekonstigt första dagen. Allt som allt är kokkorn i alla fall mer ulv än Hedinn i mina ögon.

KL

Jag har ju inte helt hundra hängt med i svängarna men jag tycker likt flera andra att Kokkorn är den som står ut mest. Jag ingen aning om hur hen brukar spela, men jag håller med de redan skrivna argumenten - kastar ur sig teorier utan egentlig grund, är misstänksam mot allt och alla, etc. Håller helt med Hedinn i det hen skriver i inlägg #151.

Myrtens misstankar mot Hedinn vet jag inte vad jag tänker om. Hedinn spelar inte riktigt som vanligt och lägger en oväntad röst..? Även Hedinns röst på Kokkorn gör mig tveksam. Det känns märkligt om det skulle vara så att Hedinn lägger röst nr 2 på en ulvkollega, när det kanske finns chans för skeppet att vända. Om det dock visar sig att Kokkorn är god så känns ju dock situationen som en annan.

Blir lite nojig över att både Myrten, Sasse och GA är så samstämmiga i det mesta de skriver, men samtidigt så reagerar/tycker jag lika om i stort sett samma saker också :p.

Håller med. Känns lite knepigt att flera så slipade spelare är väldigt överens.

Summa summarum så tycker jag inte att det finns så mycket att gå på. Både Myrten och Sasse skriver välformulerade inlägg med kloka resonemang - vilket gör det väldigt svårt att placera dem åt något håll. glömmerallt, Pegasus och Shaggy känns lite som skuggvarelser - de skriver mycket text men jag vet inte om jag blir så mycket klokare av det. Con, Vira och Otilla tycker jag inte har märkts av så mycket - eller så är det för att jag har fått skumma igenom mycket text på kort tid och "ser" bara de inlägg som står ut mest.

Mulberry röstar på Kokkorn

med motiveringen att jag tycker att hon spelar skumt och intar överdriven försvarsställning så fort hen får argument emot sig. Dock tycker jag egentligen att det känns väldigt konstigt av en ulv att spela såhär. Det känns som att alla som hittills röstat på Kokkorn har haft samma argument - jag själv inkluderad - och tycker egentligen att det skaver lite som sagt. Men det känns som det bästa alternativet just nu.

Usch, jag måste säga det igen - jag håller med dig!:rofl:

Kokkorn har gjort och skrivit en hel del konstiga saker. Men eftersom jag aldrig spelat med henne tidigare blir jag osäker på om det är hennes spelstil. Det finns som sagt spelare som funkar så, oavsett roll.

Ottilia är jag också ambivalent till. Jag är som sagt extremt misstänksam mot Hedinn och tänker att hennes röst på Ottilia mycket väl kan vara en alibiröst.

Precis, Kokkorn är ett enkelt byte just nu.
Dock ser det ju ut som Kokkorn får majoritet och kommer att lynchas - vilket känns som att det var "tvunget" att hända med tanke på dennes spelstil.

Precis, Kokkorn är ett enkelt byte just nu.
Dock ser det ju ut som Kokkorn får majoritet och kommer att lynchas - vilket känns som att det var "tvunget" att hända med tanke på dennes spelstil.

Vilket i sig betyder att även om kokkorn visar sig vara ulv så säger det inte så mycket om de som röstar på henne.

Jag tror att man kunde räkna ut redan runt förra DL att kokkorn skulle ligga risigt till. Så är hon ulv så tror jag inte att det är så långsökt att tänka sig att lyan offrade henne.

Nu känns det verkligen som att Kokkorn blir offrad om hon är ulv, alternativt då att hon är en lätt röst för de flesta.

Hedinn har nämnts några gånger och jag är faktiskt lite frågande till varför. Har inte spelat med henne så mycket tidigare och kan ingenting om hennes spelstil, däremot undrar jag vad det är som är så konstigt med hennes röst?

Jag har inte riktigt tid att läsa igenom hela leken igen med långsamt mobilinternet, även om jag skulle vilja, men känns ändå lite som att det kvittar. De enda som riktigt fångat min uppmärksamhet är Bumpo och Ottilia, men som sagt vet jag att Bumpo brukar göra det, oavsett roll. Ottilia är förstagångslekare så det är klart att det är svårt, men tycker ändå det känns lite konstigt att hon upplever alla som misstänkta, för själv kan jag knappt hitta nåt. (Och delvis för att jag känner mig sjukt osäker, ännu mer osäker har jag blivit av alla röster på Kokkorn, att hon faktiskt är ond, eller om det är hennes spelstil)

Ottilia är nästmisstänkt just nu. Mestadels dock för att jag tycker kvalitén i hennes inlägg förändrats så snabbt. I början verkade hon väldigt osäker och nu känns hon mer stabil. Naturbegåvning eller hjälp utifrån?

Hedinn röstar på Ottilia

Har jag missat något? Vad är det som gör den här rösten och motiveringen så out of blue som Myrten verkar tycka? Hade Hedinn uttryckt misstankar om någon annan tidigare (hittar inget) och ändrar sedan sin åsikt med denna röst eller va? Vänligen förklara någon. Om det handlar om att hon "tagit" någon annans teori, tyckte Myrten skrev det någonstans, så är hon knappast ensam om det i den här leken.

Jag reagerar på samma sätt över Shaggy, nu när jag läst igenom lite till. För visst upprepar hon en del som andra sagt i sitt sista inlägg? Hon upprepar definitivt några saker jag skrev i mitt megainlägg, och det får mig att reagera att det är så pass mycket "upprepningar".

Jag kommer faktiskt ändra röst. Det gör varken till just nu med tanke på hur många röster Kokkorn har fått. Jag vet det. Men jag tycker det känns bäst att uttrycka mina misstankar över strömröstningen på henne och ändra röst delvis därför, till någon jag i nuläget känner starkare för.

Sasse ändrar röst från Kokkorn till Shaggy

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar