Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Jag reagerar på samma sätt över Shaggy, nu när jag läst igenom lite till. För visst upprepar hon en del som andra sagt i sitt sista inlägg? Hon upprepar definitivt några saker jag skrev i mitt megainlägg, och det får mig att reagera att det är så pass mycket "upprepningar".

Jag kommer faktiskt ändra röst. Det gör varken till just nu med tanke på hur många röster Kokkorn har fått. Jag vet det. Men jag tycker det känns bäst att uttrycka mina misstankar över strömröstningen på henne och ändra röst delvis därför, till någon jag i nuläget känner starkare för.

Sasse ändrar röst från Kokkorn till Shaggy

Shaggy har ju hållit sig ganska mycket i skuggan känner jag och som du säger, inte så mycket egna tankar och teorier utan hakar mest på andra. Jag har dock ingen aning om hur hon brukar spela eller om hon är van/ovan, jag vet att jag var extremt dålig på att komma med nåt eget till en början. Kan fortfarande vara det. :p Det är ju inte ovanligt att någon mer aktiv hinner före, eller att man reagerar på nåt först efter att någon annan har nämnt det. Men det känns ändå som att hon flyter med väldigt enkelt och håller sig lite "utanför"... Det är ju inte direkt som att hon drar några större misstankar till sig med sitt spel, vilket ju blir lite misstänkt.

*KL*

Oj, DL har varit!

glömmerallt röstar på Hedinn
Sasse röstar på kokkorn
Shaggy röstar på kokkorn
Myrten röstar på Hedinn
Hedinn röstar på kokkorn
Ottilia röstar på kokkorn
Vira röstar på kokkorn
Mulberry röstar på kokkorn
Sasse ändrar röst från kokkorn till Shaggy
Paddington röstar på kokkorn

Jag får grymt stora ulvvibbar av Sasses röständring nu när vi vet att kokkorn var god, hennes "oj vi kanske gör ett misstag som röstar ut kokkorn"-inlägg känns ganska mycket som ett försök att skaffa sig själv ett alibi och inte som om hon verkligen var oroad över ett eventuellt misstag

Och jag kom på varför jag slutade spela ulvlekarna men men... Tur det blev en kort spelrunda för mig då.

Jag tycker absolut inte att du ska ge upp lekarna. Minns inte hur det gått till i tidigare lekar när du varit med. Om du har dött tidigt då också förstår jag mer din frustration, samtidigt får man vara beredd på att man kan/kommer få misstankar mot sig förr eller senare. Det är ju ingen här som använt en hård ton mot dig, utan enbart gått in för lekandet.

Ursprungligen postat av kokkorn *kl*
Dock hög Vira snabbt på Sasse p.g.a. hennes tidiga röst och även bumpos försvarsinlägg fick mig att bli misstänksam så just nu velar jag mellan dem två.

Ursprungligen postat av kokkorn
Inlägg nr 10 där hon direkt noterar att Sasse fick lägga sin röst så tidigt.

Ursprungligen postat av Shaggy
Här är fortfarande inte formuelringen ändrad utan det är fortfarande att Vira högg på.

Bör påpekas att vid detta tillfället så hade det gått 9 minuter mellan Kokkorns båda inlägg ovan. Den enda som ifrågasatt henne däremellan var Myrten som undrade var Vira högg. Kokkorn har ju efter detta faktiskt ändrat sitt uttalande, till att Vira inte högg just, men att hon eventuellt spred misstankar mot mig. Detta nämner dock inte Shaggy. Jag håller förvisso inte med Kokkorn om att Vira skulle sprida misstankar, men jag tycker det är märkligt att Shaggy inte verkar ha noterat att Kokkorn faktiskt ändrade sitt uttalande sas.

Väldigt intressant med er som nu är så aktiva innan det är dax för ulvarna att käka...

Känns lite som ni fördriver tiden här just nu.

Alla som kan är väl aktiva vid den tiden. Det kan ju vara sista möjligheten att teoria och hjälpa sin sida om ulvara väljer en.

Myrten, Hedinn, jag själv, eventuellt fler kommenterade detta långt innan Shaggy. Shaggy var ändå inne runt den tiden, men sade ingenting om detta då.

och sen pluppar du bara in här full med massa misstankar som du snabbt skriver ut men ingen ursäkt för din frånvaro och missen av röst??

Varför be om ursäkt? Blir leken bättre för att jag förklarar att jag satt fast i trafiken i 3 timmar, traskade runt med kolikhäst eller bara försov mig. Det är väl bättre med riktiga inlägg än inlägg som endast är till för att öka på sin statestik.

Jag ifrågasatte även en ursäkt i mitt långa teoriinlägg. Shaggy var aktiv runt den tiden som Kokkorn skrev detta igår, men skrev inget om det då. Även om inlägget i sig inte är misstänkt så undrar jag över varför det tas upp så sent av Shaggy, när hon trots allt kunde ha uttryckt den här frågan bra mycket tidigare.

Detta var mest upprepanden jag reagerade på i hennes sista teorrinlägg, har inte gått igenom första. Sedan inte att förglömma hennes i min mening långsökta teori som jag inte alls håller med om:

Det kan ju även slå åt andra hållet. Någon försvarar en ulvkollega tidigt i leken och så får den ena nästan alibi för så gör man ju inte. Nu vet jag inte om det är så här iom att Sasse bara skrivit det inlägget och man därmed inte kan dra så många slutsatser.

Inga misstankar men när någon drar ögonen åt sig på det sättet Sasse gjorde så ökar risken kraftigt att denna senare blir misstänkt

Jag får grymt stora ulvvibbar av Sasses röständring nu när vi vet att kokkorn var god, hennes "oj vi kanske gör ett misstag som röstar ut kokkorn"-inlägg känns ganska mycket som ett försök att skaffa sig själv ett alibi och inte som om hon verkligen var oroad över ett eventuellt misstag

Fast är det inte snarare att dra onödig uppmärksamhet till sig? Känns inte som ulv-sasse... Det var ju redan ganska klart att kokkorn skulle åka och Sasse la ju första rösten, så att byta i det läget skulle ju bara kännas korkat som ulv? Om det inte är just det hon vill få oss att tro.

Jovars, för det är ju mer diskret att göra en röständring än att hålla kvar en röst på någon som mer än hälften av lekens deltagare röstat på?

Frågan är ju om just Sasse skulle göra en sådan blunder? En röständring drar ju alltid blickarna till sig. Å andra sidan kan det ju vara med i beräkningen att man inte tror att hon skulle göra något sådant.

Jag funderade också ditåt, men jag vet inte riktigt om jag håller med. En Sasse-ulv känns tillräckligt slipad för att förutse att det skulle ses som ulvigt att ändra sin röst om kokkorn visade sig vara god. Vilket i och för sig kan vara vad hon räknat med att vi ska tycka, men det känns lite för enkelt. Hur som helst känns det inte som så mycket till alibi.

Förresten var vi många som nämnde att det ev. var ett misstag att rösta ut kokkorn, tror nästan att alla de som lade de senare rösterna gjorde det.

Jovars, för det är ju mer diskret att göra en röständring än att hålla kvar en röst på någon som mer än hälften av lekens deltagare röstat på?

Du är inte diskret, du är bra på att luras. ;) Du är dock långt ifrån huvudmisstänkt jag misstänker hedinn mest följt av ottilia och bumpo. Sen tycker jag också att du helt klart har en poäng i din teori mot shaggy

Jag funderade också ditåt, men jag vet inte riktigt om jag håller med. En Sasse-ulv känns tillräckligt slipad för att förutse att det skulle ses som ulvigt att ändra sin röst om kokkorn visade sig vara god. Vilket i och för sig kan vara vad hon räknat med att vi ska tycka, men det känns lite för enkelt. Hur som helst känns det inte som så mycket till alibi.

Förresten var vi många som nämnde att det ev. var ett misstag att rösta ut kokkorn, tror nästan att alla de som lade de senare rösterna gjorde det.

Ja och det är också väldigt misstänkt att rösta på någon och sammtidigt gardera sig med att det kan vara ett misstag

Precis som att alla som röstade på någon annan än kokkorn är misstänkta - för det känns som bra alibiröster för dem som visste att kokkorn var god. Min gissning är att det finns ulvar både bland dem som röstade på kokkorn och bland dem som inte gjorde det.

Jo, jag börjar fundera lite över glömmerallts första röst. Myrten har ju haft rejält med misstankar mot mig och väldigt många hakade på, jag trodde stenhårt på att jag skulle åka ikväll. Så att lägga den första rösten på mig i det läget såpass tidigt känns på något sätt så enkelt och icke-misstänkt att det blir misstänkt...

Myrten får jag inga ulv-vibbar av dock, just för att det känns inte som att hon skulle hålla en person så hårt misstänkt som ulv. Och hon skriver inget annat jag får den känslan av heller, men så är hon ju en skicklig spelare också så jag kan säkert bli grundlurad. Men hennes spelstil känns som vanligt när hon är god. Men med hennes starka misstankar mot en person känns det ju som ett lätt tåg att hoppa på, vilket jag börjar fundera på om glömmerallt gjorde, men genom att lägga första rösten ge uppfattningen om att hon ändå var lite drivande själv.

Fast när du skriver sådär börjar jag ju genast misstänka dig bara för att du inte röstade på kokkorn.:D

Ja säger ju det, allt är misstänkt:p

Du blir dock mindre misstänkt nu efter dina teorier mot kokkorn hade du lätt kunnat lägga din röst där utan att få misstankar på dig så att du valde att inte göra det talar definitivt till din fördel nu när hon visade sig vara god.

Du är inte diskret, du är bra på att luras. ;)

Jag vill definitivt inte göra något iögonfallande när jag är ulv så allas blickar riktas mot mig. Eller okej, om en lek närmar sig slutet och jag inte haft en enda gnutta till misstanke mot mig utan enbart "Sasse är neutral för mig"-inlägg, så kan jag bli lite less och önska en utmaning :p

Ja, för ovanlighetens skull (inte!) hamnar jag i det där å ena sidan - å andra sidan igen. Första reaktionen är ungefär som glömmerallt uttrycker det, men sedan när jag tänker efter - det får väl anses ovanligt att ulvarna samlar sina röster (eller hur?) och då kan man förutsätta att följande resonemang skall dyka upp:

Precis som att alla som röstade på någon annan än kokkorn är misstänkta - för det känns som bra alibiröster för dem som visste att kokkorn var god. Min gissning är att det finns ulvar både bland dem som röstade på kokkorn och bland dem som inte gjorde det.

Och då är det plötsligt mer misstänkt att inte varit med och röstat ut kokkorn. För vi var bara tre som röstade på annat sätt och då är det plötsligt 1/3 chans att man är ulv.

Det var inte mitt livs bästa formulering, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar. Att eftersom man nog tänker sig att ulvarna inte röstar samstämmigt så är det mer utstickande att ändra röst när lynchen ser ut som denna. Tror jag?

Och så kan det - TADA! - vara meningen att man skall resonera precis som jag gör just nu.

Frågan är ju om just Sasse skulle göra en sådan blunder? En röständring drar ju alltid blickarna till sig. Å andra sidan kan det ju vara med i beräkningen att man inte tror att hon skulle göra något sådant.

Något vi vet med Sasse är att hon aldrig gör en blunder, allt hon gör är helt genomtänkt. Så endera är hon en god som verkligen fått kalla fötter eller så är hon en ulv som kör ett väl genomtänkt spel.

Ja och det är också väldigt misstänkt att rösta på någon och sammtidigt gardera sig med att det kan vara ett misstag

Jag garderade inte mig vill jag påpeka, inte i röstinlägget åtminstone. Däremot skrev jag att jag var lite osäker, och än mer osäker blev jag över strömrösterna. Det var delvis därför jag ändrade, och delvis för att jag upptäckte Shaggy.

Jo, jag börjar fundera lite över glömmerallts första röst. Myrten har ju haft rejält med misstankar mot mig och väldigt många hakade på, jag trodde stenhårt på att jag skulle åka ikväll. Så att lägga den första rösten på mig i det läget såpass tidigt känns på något sätt så enkelt och icke-misstänkt att det blir misstänkt... [...]

Vad? Vilka då? Förutom att glömmerallt misstänkt och röstat på dig?

Bör påpekas att vid detta tillfället så hade det gått 9 minuter mellan Kokkorns båda inlägg ovan. Den enda som ifrågasatt henne däremellan var Myrten som undrade var Vira högg. Kokkorn har ju efter detta faktiskt ändrat sitt uttalande, till att Vira inte högg just, men att hon eventuellt spred misstankar mot mig. Detta nämner dock inte Shaggy. Jag håller förvisso inte med Kokkorn om att Vira skulle sprida misstankar, men jag tycker det är märkligt att Shaggy inte verkar ha noterat att Kokkorn faktiskt ändrade sitt uttalande sas.
Du missade uppenbarligen ordet fortfarande i mitt inlägg.
Myrten, Hedinn, jag själv, eventuellt fler kommenterade detta långt innan Shaggy. Shaggy var ändå inne runt den tiden, men sade ingenting om detta då.
Ska alla kommentera allt blir det väldigt rörigt. Det var ju redan kommenterat så att slå in den redan öppna dörren känns ganska meningslöst.

Jag ifrågasatte även en ursäkt i mitt långa teoriinlägg. Shaggy var aktiv runt den tiden som Kokkorn skrev detta igår, men skrev inget om det då. Även om inlägget i sig inte är misstänkt så undrar jag över varför det tas upp så sent av Shaggy, när hon trots allt kunde ha uttryckt den här frågan bra mycket tidigare.
Missade du att jag svarade på inlägget ifråga?

Jo, jag börjar fundera lite över glömmerallts första röst. Myrten har ju haft rejält med misstankar mot mig och väldigt många hakade på, jag trodde stenhårt på att jag skulle åka ikväll. Så att lägga den första rösten på mig i det läget såpass tidigt känns på något sätt så enkelt och icke-misstänkt att det blir misstänkt...
.

Vilka är de där många som skulle hakat på? de måste jag ha missat.

I mina ögon känns det som att det är jag och Myrten som har starka misstankar mot dig i övrigt verkar du mest ha lite "småmisstankar" mot dig. teorierna mot dig har ju också ifrågasatts.

Ska alla kommentera allt blir det väldigt rörigt. Det var ju redan kommenterat så att slå in den redan öppna dörren känns ganska meningslöst.

Fast du kommenterade ju, bara senare? Om jag förstått Sasses inlägg rätt, har inte vart tillbaka och kollat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar