Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

*kl*

Info!
Con kommer inte ersättas eftersom hon bara skrivit två inlägg i tråden och det varit två deadlines, tycker det är knepigt att ersätta spelare så sent när spelaren som blir ersatt inte varit aktiv alls.

Con var ulv.

Planen var att låta en bybo förvandlas under leken, men nu med Cons frånfälle kommer det inte att ske.

Ännu mer info!

Även Pegasus kickas, han har visserligen bara missat en röstning vilket även Shaggy har men han har bara skrivit några få inlägg och inte varit aktiv sedan DL 1, andra spelare har då ingen chans att bilda sig en uppfattning om honom.

Pegasus var bybo.

Faktiskt bara två dagar. Första dagen velade jag mellan Hedinn och kokkorn, men valde då kokkorn eftersom Break hann rösta på henne medan jag velade. Tyckte då att det var bättre att lägga en röst på en spelare som redan hade en när jag ändå misstänkte båda.

Vill också understryka att glömmerallt röstat på Hedinn två dagar och var först att göra det igår.

Efter ingripandena av LL känns det som att det rimliga är att det var fyra ulvar från början och att det nu är tre kvar plus fyra goda.

Förutom Hedinn så känns det som om mina mest misstänkta är Ottilia och sedan ev Mulberry2 eller Shaggy. Detta i huvudsak baserat på teorier från främst Sasse (god) och glömmerallt (som jag tror är god, men jag vågar knappt skriva det:D!)

Och mitt sista beslut för nu:
Istället för omvandling kommer en bybo (lottar) få ett paket med en sia. Även om en god också kickades så betyder en ulv mer än en god eller vad man ska säga, dvs det går ju flera goda på en ulv. Så för att kompensera ulvarna för bortfallet blir det ingen omvandling.

Paketet levereras omedelbart.

Och mitt sista beslut för nu:
Istället för omvandling kommer en bybo (lottar) få ett paket med en sia. Även om en god också kickades så betyder en ulv mer än en god eller vad man ska säga, dvs det går ju flera goda på en ulv. Så för att kompensera ulvarna för bortfallet blir det ingen omvandling.

Paketet levereras omedelbart.

Jag är lost!:arghh:

Jag fattar hur du menar med att en ulv är mer än en god, men sen? Skulle en ulv ha omvandlats till bybo? Hur kompenseras de annars genom att det inte blir någon omvandling?

:confused:

*KL*

Nu ska jag svida om inför AW med några kollegor. Osäkert om jag kommer in igen före DL, men jag har ju redan röstat. För närvarande ser det ut såhär:

Myrten röstar på Hedinn
glömmerallt röstar på Hedinn
Paddington röstar på Hedinn

Jag har motiverat min röst i mitt inlägg nr 238 där jag också skrivit varför jag tycker det är viktigt att de goda rösterna samlas ikväll. Annars är det over and out faktiskt.

Det är bara att konstatera att det handlar om ifall man litar på Myrten eller inte. Problemet är att Paddington kom med den där teorin om att Hedinn blivit siad av Myrten och Paddington är en av de jag litar minsta på. Det kan iofs vara ett smart drag om h*n är ond och vet att Myrten är god.

KL

Oj, vad många spelare som fallit bort!
Jag ska läsa igenom och försöka bena upp vad jag tycker om de som är kvar.

Faktiskt bara två dagar. Första dagen velade jag mellan Hedinn och kokkorn, men valde då kokkorn eftersom Break hann rösta på henne medan jag velade. Tyckte då att det var bättre att lägga en röst på en spelare som redan hade en när jag ändå misstänkte båda.

Just ja, så var det. Men det ändrar inte min inställning/röst - jag tycker du verkar så säker på din sak och har hållt fast vid samma teori under hela tiden så det måste finnas substans bakom den.

På bussen.

Det bör väl också gå att bedöma om det i det nuvarande läget tycker att det är rimligt för en ulv att agera som jag gör.

Finns det något att vinna för ulvarna jämfört med att bara låta spelet ha sin gång?

Vad har Paddi gjort som är skumt bortsett från förstadagsrösten?

Pegasus var bybo.

Jaha där föll min teori om tillbakadragen ulv som skriver så lite som möjligt.

Fast du hade ju rätt om Con, men det är konstigt att du inte skriver något om att Con har blivit kickad när du väljer att ta upp Pegas, speciellt som Con faktiskt visade sig vara ulv.

Det finns dock fler jag misstänker bla tycker jag frånvaron av con känns väldigt skum.

Myrten - väl talat! Har faktiskt inte så mycket att säga, allt hen skriver känns vattentätt, vilket inte gör mig klokare i frågan om var Myrten står.

Paddington - håller med Paddi om frågetecknet kring hur Myrten kan vara så säker på Hedinn. Jag ser nämligen inte alls samma sak skrivet i sten, men det är för mig otänkbart att Myrten skulle tjäna på att driva så hårt mot Hedinn om Myrten är ulv och Hedinn bybo. Det som sätter Paddi på plus hos mig är att hon påtalar möjligheten om ett ev. siande - det känns som att en ulv hellre hade viftat bort den möjligheten.

Hedinn - känns sval och neutral, men jag börjar också misstänka att det ligger något bakom Myrtens hårda driv på Hedinn.

Ottilia - har egentligen inte något sedan det oväntat klarsynta inlägget sist, vilket likt flera andra (bl.a Sasse) får mig att reagera. Har egentligen varken eller på Ottilia, men enligt den teori som uppkommit i tråden ang. att erfarna spelare käkas pga. oerfarna ulvar så ligger ju Ottilia rätt nära till hands.

Shaggy - fortfarande väldigt skum. Och jag får negativa vibbar av att hen försöker göra Myrtens uttalanden mindre trovärdiga genom att använda argumentet att det var Paddi som påtalade att Myrten kanske har siat Hedinn.

glömmerallt - fick "grymt stora ulvvibbar" av att Sasse ändrade sin röst, vilket glömmerallt verkade vara ensam om. Samtidigt vore det inte smart att efter det käka Sasse och därmed avslöja att hon var god, om glömmerallt är en av ulvarna.

Vira - har väldigt svårt att pejla av Vira. Ärligt talat så är det lite samma visa som med Shaggy - skriver en del text men jag blir liksom inte klokare. Varit inaktiv sedan hen radade upp röststatistik och skulle komma med analyser i ett senare inlägg.

Senast ändrad:

Fast du hade ju rätt om Con, men det är konstigt att du inte skriver något om att Con har blivit kickad när du väljer att ta upp Pegas, speciellt som Con faktiskt visade sig vara ulv.

Ditt inlägg som sammanfattar några av Shaggys kommentarer får mig att fundersamt höja på ögonbrynet.
Det känns som att det ligger i linje med ulvarna att flytta fokus från sina egna..

Jag måste nog rösta nu, då det finns risk att jag inte hinner hit innan DL.

Mulberry röstar på Hedinn

Det finns egentligen flera olika anledningar. Jag håller med Myrten när hon säger att det inte finns något att vinna på att skriva så som hon gör i det här läget - om ulvarna får bestämma får nog leken gärna fortsätta i samma riktning. Jag reagerar även på att Shaggy ifrågasätter Paddis uttalande om Myrtens ev. siande. Eftersom jag tycker att Shaggy, och inte Paddi, känns skum så sätter det Myrten på plus att Shaggy försöker förvilla hennes uttalande. Helt enkelt litar jag på Myrten i det här läget.

*kl*

Usch vad svårt det blev nu :crazy:. Paddingtons teori om sian skulle kunna stämma, och det skulle ju förklara Myrtens fixering vid Hedinn, som ju har varat från första natten. Samtidigt finns ju risken att Myrten är ulv och att det är därför hon är så säker, och att GA som hakar på också är ulv. Myrten har dock en poäng i att det inte verkar vara ett så smart ulvbeteende i det här läget - men å andra sidan kanske det just därför är supersmart, eftersom jag just nu lutar åt att lita på Myrten.

Klart är i alla fall att Myrten har rätt i att det måste bli en samlad röstning, annars är det kört, så jag får nog satsa på att Myrtens skumma spelstil faktiskt beror på att hon är god.

Vira röstar på Hedinn

Jag håller med Myrten när hon säger att det inte finns något att vinna på att skriva så som hon gör i det här läget - om ulvarna får bestämma får nog leken gärna fortsätta i samma riktning.

Fast det finns inte heller något att förlora på det om Myrten är ulv.

Det åskar här och jag måste stänga ner. Jag tror att Myrten är den hon utger sig för men Paddington tror jag inte på alls.
Shaggy röstar på Hedinn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar