Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Tack Vira och Glömmerallt för förklaringarna... Jag hade inte förstått rollerna ordentligt.

Angående min röst på Shaggy så kändes det bortkastat att rösta på Hedinn eftersom hon ändå skulle åka ut. Var nästan svårare att rösta när man visste att rösten var onödig typ. Hade Hedinn inte varit på g att åka ut så hade jag nog röstat på henne. Det som hade talat emot var om Myrten hade varit ulv och startat ett slugt drev mot Hedinn. Men jag trodde nog ändå att Myrten var god men tvivlade fortfarande igår. Nu känns det rätt så säkert att hon är god.

Rösten på Shaggy lade jag främst för att jag tror att Shaggy är en ulv, och som lite osäker så tänker jag att det också borde ligga något i Sasses misstanke av Shaggy nu när Sasse visat sig vara god (och enligt många en duktig spelare). Därför ville jag ändå lyfta den misstanken lite mer än vanligt teoriande och se hur det får andra att reagera.

*kl*

Dag 1
Sasse röstar på glömmerallt
Vira röstar på bumpo
Mulberry röstar på bumpo
Paddington röstar på Mulberry
Hedinn röstar på Ottilia
kokkorn röstar på Mulberry
Breaktown röstar på kokkorn
Pegasus röstar på Mulberry
Myrten röstar på kokkorn
(glömmerallt röstar på Vira)
(Ottilia röstar på kokkorn)

Mulberry: 3
bumpo, kokkorn: 2 (kokkorn +1)
glömmerallt, Ottilia, (Vira): 1

Ej röstat: con, Shaggy, bumpo

Dag 2
glömmerallt röstar på Hedinn
Sasse röstar på kokkorn
Shaggy röstar på kokkorn
Myrten röstar på Hedinn
Hedinn röstar på kokkorn
Ottilia röstar på kokkorn
Vira röstar på kokkorn
Mulberry röstar på kokkorn
Sasse ändrar röst från kokkorn till Shaggy
Paddington röstar på kokkorn

kokkorn: 6
Hedinn: 2
Shaggy: 1

Ej röstat: con, kokkorn, Pegasus

Dag 3
Myrten röstar på Hedinn
glömmerallt röstar på Hedinn
Paddington röstar på Hedinn
Mulberry röstar på Hedinn
Vira röstar på Hedinn
Shaggy röstar på Hedinn
Hedinn röstar på Myrten
Ottilia röstar på Shaggy

Hedinn: 6
Myrten: 1
Shaggy: 1

Efter igår är jag helt säker på att Myrten är god (annars kan vi sluta snacka om att Sasse och Mammas kan lura vem som helst till månen och sälja sand till Sahara - Myrten är isf ulvlekarnas okrönta drottning :D, men nej så tror jag inte det är) , så de som kvarstår är Shaggy, Vira, Ottilia och Mulberry.

Av dem känner jag mig mest osäker på Shaggy, om man läser igenom dennes inlägg så är det inte särskilt mycket teori. Hon misstänker mig men fastän både Myrten och Vira frågat varför så har hon inte besvarat det fastän hon skrivit i leken efteråt. Sedan är det detta m Pegas/Con som jag skrivit om tidigare, men som hon heller inte besvarat fastän hon varit inne i tråden.

Fast du hade ju rätt om Con, men det är konstigt att du inte skriver något om att Con har blivit kickad när du väljer att ta upp Pegas, speciellt som Con faktiskt visade sig vara ulv.

En annan sak som får mig att fundera är Sasses röständring till Shaggy. Sasse sa först att det var ottilia hon misstänkte mest men sedan valde hon ändå att lägga rösten på Shaggy. Ser man på röststatistiken så var Shaggy nummer två att rösta på Kokkorn i förrgår – kan vara ett enkelt knep av en ulv att bara hänga på.

Vira och Mulberry har inte skrivit någon som sticker ut och känns väldigt neutrala och svåra att placera. Jag var mer misstänksam när bumpo hade Mulberrys roll, men jag har alltid svårt att veta var jag har bumpo så det säger egentligen ingenting om deras gemensamma roll.

Ottilia, håller med om att det ändrade spelsättet under lekens gång känns lite märkligt, men jag tror inte att lyan sitter och dikterar ihop vad Ottilia ska skriva så att det i sig skulle göra henne till ulv känns lite väl långsökt. Rösten på Shaggy igår känns märklig, speciellt som vi har diskuterat tidigare i leken att udda röster får mycket uppmärksamhet - frågan är dock vad det innebär för Ottilias roll, endera drar hon en chansning att vi ska ha överseende med rösten för att hon är nybörjare och på detta sätt skaffar sig alibi om Shaggy visar sig vara ond, eller så är det precis så som hon skriver i inlägget i morse.

Som jag ser det så känns det ganska konstigt om ulvarna skulle besluta att EN av dem skulle rösta avvikande. Varför sticka ut? Sedan är jag, likt Ottilia, också inne på Shaggy-spåret.

*kl*

Puh, då kan vi andas ut med den här lynchen i alla fall. Men med den överväldigande majoriteten får man ju anta att lyan valde att offra Hedinn när de såg vart det var på väg.

Det här gör mig lite misstänksam. I det här läget är det ganska uppenbart att det är Hedinn som kommer att åka, så att rösten inte spelar någon roll är klart. Är det ett sätt för Ottilia att försöka visa att hon och Shaggy står på olika sidor? Frågan är i och för sig vad hon skulle tjäna på det i det här läget, för det känns nästan vettigare för en eventuell ulv att rösta på Hedinn i det stadiet.

Lyan offrade Hedinn - håller med. Därför tror inte jag att Ottilia är en del av flocken. Visst finns chansen att de vill förvirra oss, men i det här läget tycker i alla fall jag att det hade gjorts enklare om samtliga röstade på Hedinn.

Förresten samtliga - enligt Myrtens beräkningar borde det vara 2 ulvar kvar?

Shaggy verkar vara mycket misstänksam mot Paddington som sagt:

Det är bara att konstatera att det handlar om ifall man litar på Myrten eller inte. Problemet är att Paddington kom med den där teorin om att Hedinn blivit siad av Myrten och Paddington är en av de jag litar minsta på. Det kan iofs vara ett smart drag om h*n är ond och vet att Myrten är god.

Fast det finns inte heller något att förlora på det om Myrten är ulv.

Det åskar här och jag måste stänga ner. Jag tror att Myrten är den hon utger sig för men Paddington tror jag inte på alls.
Shaggy röstar på Hedinn

Nu frågar jag för andra gången - varför, Shaggy? Det enda konkreta jag hittar är diskussionen runt Paddis snabba röst på Mulberry1 vid DL1. Nedan är lite av denna konversation, det finns mer (jag kunde av någon anledning inte citera allt, och jag är t o m osäker på om inläggen är i rätt ordning, men det går ju att klicka tillbaka och kolla):

Men det är ju inte det du skriver i ditt inlägg ovan - det du skriver ovan är att jag hakar på Myrtens teori om Mulberry (varav Myrtens teoriinlägg kom 30min innan mitt? Sedan ställer Mulberry en fölljdfråga och Myrten förtydligar sitt inlägg).

Eller ska jag tolka dig som att eftersom mitt inlägg kom så nära inpå Myrtens förtydligande inlägg så hade det varit mindre ulvigt av mig att inte ta upp att Myrten reagerat på rösten fastän jag redan sett i leken att hon reagerat? Men då hade ni reagerat på att det var ulvigt att jag inte tagit upp att Myrten reagerat?? I´m confused...

Det beror ju på hur man räknar. Din röst kom 4 minuter efter att Myrten återigen nämnt detta med att det är mindre ulvigt att hänga på någon annans teori om man ger den personen cred för teorin.

För mig är det viktigt att veta om du baserar dina misstankar på det här eller om det finns annat. Just nu är jag benägen att hålla Paddan åt det goda hållet, men jag är inte helt säker.

Som jag ser det så känns det ganska konstigt om ulvarna skulle besluta att EN av dem skulle rösta avvikande. Varför sticka ut? Sedan är jag, likt Ottilia, också inne på Shaggy-spåret.

Lyan offrade Hedinn - håller med. Därför tror inte jag att Ottilia är en del av flocken. Visst finns chansen att de vill förvirra oss, men i det här läget tycker i alla fall jag att det hade gjorts enklare om samtliga röstade på Hedinn.

Förresten samtliga - enligt Myrtens beräkningar borde det vara 2 ulvar kvar?

Jo, det är helt klart en poäng, för ulv-Ottilia skulle det vara smartare att rösta på Hedinn än att sticka ut så, såvida det inte är som Shaggy skrev att Ottilia inte vågade rösta på en ulvkollega. Man vet ju inte hur mycket lyan kommunicerar - fast å andra sidan var Ottilia sist med att rösta, vilket innebär att hon om hon var ulv borde ha sett sin kvarvarande ulvkollega rösta på Hedinn och därmed få ett "godkännande" så om inte annat, så tveksamt hur bärig den teorin är. Ett annat alternativ är förstås att ulvarna vill sprida sina röster, men nja.

Jag får det också till två ulvar kvar. Myrten ser jag som nästan 100% säkert god vid det här laget, så jag hoppas att hennes analys av situationen kan hjälpa mig på traven lite.

Det mesta Paddington skriver låter vettigt, men det är lite som Sasse och de andra erfarna spelarna svårt att placera eftersom de nog kan vrida till allt. Ett plus är att Paddington kom med teorin om sian som visade sig stämma - vilket i och för sig eventuellt hade kunnat vara ett lysande drag för en ulv.

Mulberry får jag verkligen inget grepp om. Ingenting sticker ut, varken som godvinkling eller ondvinkling.

Ottilia är också ett svårt fall. Här är det snarare flera saker som sticker ut, då senast rösten på Shaggy, men det känns som att det som sticker ut snarare beror på att hon är ny än på hennes roll.

Shaggy känns mest misstänkt just nu, främst för att jag inte fått någon förklaring på vad Paddington har gjort som är skumt. Å andra sidan blir jag lite nervös när Shaggy verkar vara huvudmisstänkt av både Paddington, Mulberry och Ottilia - rimligtvis måste en av dem vara ulv när nu Myrten inte är det. Jag får i alla fall känslan av att Ottilia och Shaggy inte är på samma sida - vilket i och för sig skulle kunna vara vad Ottilias röst igår var ämnad för. Samtidigt har jag som sagt svårt att se poängen med det.

Och mitt sista beslut för nu:
Istället för omvandling kommer en bybo (lottar) få ett paket med en sia. Även om en god också kickades så betyder en ulv mer än en god eller vad man ska säga, dvs det går ju flera goda på en ulv. Så för att kompensera ulvarna för bortfallet blir det ingen omvandling.

Paketet levereras omedelbart.

Fråga till LL: jag gissar att spion-infon inte levererades omedelbart utan att glömmerallt skulle fått den efter natt-DL om hon överlevde. Stämmer det?

*KL*

Lite snabbt utan att ha gått igenom leken ordentligt:

Sex spelare kvar: Mulberry, Myrten, Ottilia, Paddington, Shaggy och Vira. Rimligtvis bör två av dessa vara ulvar eftersom vi var fjorton från början och en tredjedel onda är en vanlig fördelning. Dock kan man inte vara helt säker, men det känns väl lite med tre ulvar på fjorton?

Hedinn och con har visat sig vara två av ulvarna. Det går inte att dra några slutsatser utifrån vad con har skrivit. Det enda som kommer i närheten av teori är att hon tyckte misstankarna mot kokkorn var välgrundade.

Jag har inte gått igenom Hedinns inlägg ännu (det får bli ikväll efter att ha postat det här måste jag jobba), men hennes agerande runt DL1 gnager lite. Den fråga jag ställer mig är: var rösten på Ottilia en alibiröst? Och var det som glömmerallt föreslog - hade Hedinn först tänkt alibirösta på bumpo (Mulberry2) varför hon teoriade lite vagt mot henne men sedan ändrade sig när det var risk för att bumpo skulle åka? Jag vet inte faktiskt.

Som det ser ut nu är jag benägen att hålla Paddi och Vira åt det goda hållet. Paddington mest för förslaget om sian. Utan att avslöja hur det verkligen var så upplever jag Paddis möjliga förklaring som något som starkt bidrog till att lynchen gick som den gjorde. Tvärt emot vad Hedinn själv sa så tycker inte jag att hon hade så mycket misstankar mot sig. Det var mest jag och glömmerallt och jag var fullt medveten om att eftersom jag gick ut så hårt som jag gjorde igår morse så kunde det hela lika gärna ha slutat med att jag blivit lynchad.

En sak gör mig dock osäker och det är Shaggys uttalanden om att hen inte litar på Paddi etc. Som jag skrev direkt till Shaggy ovan vill jag verkligen få klargjort vad som avses. Men jag, Vira och Ottilia tror jag alla har frågat utan att få svar och det tyder på att det inte ligger så mycket i det.

Vira är jag inte säker på, men i nuläget tycker jag att hon inte har gjort något skumt plus skriver vettiga teoriinlägg. Jag ser inte heller någon koppling mellan henne och Hedinn. Jag kan dock inte heller hitta något som Vira gjort som direkt tyder på att hon är god. Och av erfarenhet vet jag att det finns spelare som kan skriva mycket omfattande teoriinlägg när de är onda (Niyama har sagt att hon tycker jag själv teoriar bättre när jag är ond:D), så det här är baserat på känsla. Men just nu lutar den åt god.

Kvarstår Shaggy som jag tycker leken igenom har haft märkliga teorier. En av de första spelare hon teoriade mot var undertecknad som hon tyckte drev rätt hårt mot Mulberry1. Jag tror (obs!) aldrig jag fick något svar på vad som avses trots att jag frågade direkt med listade inlägg, likadant som vi inte fått svar på varför Paddi är så skum. Jag ska gå igenom leken, men just nu känns Shaggy misstänkt.

Om Ottilia håller jag med Sasse att hennes spelstil ändrades ganska snabbt. Detta, inledande konstig misstanke mot Sasse + rösten från Hedinn vid DL1 är just nu grunden för min misstanke. Men gårdagens avvikande röst gör att jag ändå funderar: om Ottilia är god så insåg hon väl i det läget att hon skulle klara lynchen men hon kunde ju inte vara säker på att inte bli käkad (trots att det mesta pekade på att glömmerallt skulle bli bytet vilket hon också blev). Alltså ville hon kanske lufta en mycket stark misstanke på ett mycket tydligt sätt - genom att lägga en avvikande röst som inte ändrade utgången.

Vad jag reagerar på hos Mulberry2 härrör främst från bumpo-tiden. Åter är det Hedinns agerande runt DL1 som står i fokus. Som jag ser det nu har Mulberry2 inte gjort något konstigt sedan hon kom in i leken igen. Jag skall läsa igenom alla inlägg för att se om jag hittar något som tyder på att hon är god. Men som sagt, det blir ikväll!

Jo, det är helt klart en poäng, för ulv-Ottilia skulle det vara smartare att rösta på Hedinn än att sticka ut så, såvida det inte är som Shaggy skrev att Ottilia inte vågade rösta på en ulvkollega. Man vet ju inte hur mycket lyan kommunicerar - fast å andra sidan var Ottilia sist med att rösta, vilket innebär att hon om hon var ulv borde ha sett sin kvarvarande ulvkollega rösta på Hedinn och därmed få ett "godkännande" så om inte annat, så tveksamt hur bärig den teorin är. Ett annat alternativ är förstås att ulvarna vill sprida sina röster, men nja. [...]

Kort kommentar till det här: jag tycker det ligger mycket i det du skriver. Ottilia röstar sist, kl 21.30. Hedinn näst sist, kl 21.29. Om Ottilia är ulv så måste hon och Hedinn varit inne samtidigt och bör då haft kontakt. Övriga röstade mycket tidigare, vi talar om timmar.

Men just att Hedinn och Ottilia röstar nästan samtidigt får mig att dra öronen åt mig. Den avvikande rösten kan ju vara ett spel för gallerierna som de diskuterat ihop. Jag tror inte det men möjligheten finns.

Ottilia missförstår en hel del rörande spioninfon. Är det också ett spel för gallerierna? Eller tyder det på godhet? Om hon sitter i lyan så vet hon ju hur infon ser ut.

Om det fetstilta: jag vet att de inte brytt sig om det tidigare. Vid DL2 röstade alla ulvar på kokkorn. De enda som avvek då var Sasse, glömmerallt och undertecknad. De två förstnämnda är bevisat goda och jag själv vet att jag är god. I det här läget verkar det konstigt att sprida sina röster. Det är ju snarast risk för misstanke om man avviker genom att inte vara med och rösta ut en ulv.

Alltså... jag kan inte riktigt släppa leken.

Jag känner mig misstänksam mot misstankarna mot Shaggy. Även om jag tycker att Shaggy haft en hel del knepig teorier och framför allt inte svarar på frågor så är det något som inte stämmer.

Återvänder till situationen runt DL1. Hedinn teoriade inte så mycket, men nämnde bumpo. Hon skrev sedan att de enda hon reagerat på var bumpo och Ottilia (som hon inte nämnt tidigare), men att bumpo har en spelstil som lätt gör att hon blir misstänkt. Så röstade Hedinn på Ottilia. Lite diskret sådär, istället för att få upp bumpo för lottning eller avgöra lynchen.

glömmerallt nämnde att det kunde bero på att de två var kollegor. Låter rimligt. När jag nyss var ute på hundpromenad tänkte jag att det i så fall kunde betyda att rösten på Ottilia inte var en alibiröst utan att hon var god men att Hedinn var den enda onda som var inne vid DL för att kollegorna Shaggy och con inte fanns där och bumpo fått oväntat besök.

Men när jag nu snabbläste Mulberry2s inlägg så finner jag det oerhört osannolikt att hon och Shaggy skulle vara kollegor. Nog för att man som ulv kan misstänka sina kollegor och teoria mot dem, men Mulberry går rätt hårt på Shaggy. Så där sprack det (tror jag).

Om Shaggy är ulv har jag ingen aning om vem som är kollega. Så nu nojjar jag för att Shaggy är god och vi står inför en kokkorn-situation.

Shaggys misstankar mot Paddi är skumma. Jag har svårt att se Paddi som ond efter gårdagens teori om sian. Men man vet ju aldrig!

Fråga till LL: jag gissar att spion-infon inte levererades omedelbart utan att glömmerallt skulle fått den efter natt-DL om hon överlevde. Stämmer det?

Ännu en fråga till LL:

Paketet levererades omedelbart, men innebär det att även svaret gjorde det? Eller kom det efter natt-DL?

[...]

Men när jag nu snabbläste Mulberry2s inlägg så finner jag det oerhört osannolikt att hon och Shaggy skulle vara kollegor. Nog för att man som ulv kan misstänka sina kollegor och teoria mot dem, men Mulberry går rätt hårt på Shaggy. Så där sprack det (tror jag).

[...]

Shaggys misstankar mot Paddi är skumma. Jag har svårt att se Paddi som ond efter gårdagens teori om sian. Men man vet ju aldrig!

(Använder dina klamrar, de var himla fräsiga ;))

Jag tänker likadant om Paddi - noteringen om sian sätter henne på plussidan, men det är också ett genialt drag om hon vore ulv.

Halvt KL

Ang. att driva mot Shaggy så funderar jag mer och mer på hur Ottilia kan ha gått från så väldigt osäker till att upprepade gånger dra upp Shaggy i sina inlägg + gårdagens utstickande röst. Precis som med Myrtens upprepade misstankar mot Hedinn börjar jag nu nästan misstänka att något mer ligger bakom, speciellt eftersom Ottilia är så pass ny.

[...]Precis som med Myrtens upprepade misstankar mot Hedinn börjar jag nu nästan misstänka att något mer ligger bakom[...]

Jag har haft samma tanke.

TILLÄGG: Om Paddi. Jag håller med dig Mulberry. Samtidigt tänker jag - en sak om ulvarna misstänkte att Hedinn skulle ryka och att Paddi därför gjorde som hon gjorde för att få en godförklaring. Men det fanns väl egentligen inte så mycket misstankar mot Hedinn utom från mig och glömmerallt. Jag är inte så säker på att Hedinn blivit lynchad om Paddi inte skrivit det där inlägget.

Senast ändrad:

Orsaken till att jag inte svarat på så många frågor är att jag helt enkelt inte haft tid och även att vissa frågor är av karaktären att om jag inte svarar så blir jag misstänkt men att samma problem uppstår om jag svarar. I det läget har det varit väldigt låg prioritet på att svara även om vissa svar levererats inbakade i andra inlägg. Lekandet tar mycket mer tid än jag minns. Till det kommer att minhjärna går på halvfart om ens det efter att jag körde pannan i väggen i våras. Jag kanske vorde strunta i lekar men samtidigt tycker jag det är kul och jag tror jag måste börja vända och vrida på huvudet för att ha en chans att komma tillbaka lite mer.
Slut ot
Nu kommer jag skriva ett sånt där vidrigt "känner" inlägg. Jag har inget konkret att peka påoch idag går hjärnan på sparlåga så jag orkar helt ärligt inte leta men måste ändå skriva ner mina tankar.

Myrten måste jag betrakta som god. Om hon varit ond så finns det ingen anledning till hennes beteende under gårdagen.
Paddington känns hal men egentligen har jag inget att gå på där. Vi har bara spelat tillsammans någon enstaka gång och jag har en aning om att jag hade samma känsla då och att rollen då var typ bybo.
Mulberry pinsamt men jag har ingen uppfattning alls
Vira Känns väldigt förvirrande men det är något som inte riktigt stämmer
Ottilia Här tror jag defintivt att det döljer sig en ulv. Sista rösten är lite för konstig för att det ska kännas bra och tyder enligt mig på en förstagångsulv som är osäker på vilken etikett som gäller för ulvar. Det har även varit väldigt mycket konstiga missupfattningar som hade varit enkla att kolla upp om man bara återgått till trådstarten.
Shaggy röstar på Ottilia

Orsaken till att jag inte svarat på så många frågor är att jag helt enkelt inte haft tid och även att vissa frågor är av karaktären att om jag inte svarar så blir jag misstänkt men att samma problem uppstår om jag svarar. I det läget har det varit väldigt låg prioritet på att svara även om vissa svar levererats inbakade i andra inlägg[.... ]

Jag förstår helt att hjärnan kan kan koka med tanke på vad du varit med om. Men samtidigt blir man (eller i alla fall jag) väldigt misstänksam när du har misstankar och sedan inte kan redogöra för vad du baserar dem på. Att kasta ut misstankar utan grund är ofta använt av ulvar tycker jag. Baserat på att många tycker det är svårare att teoria när de är ulvar, eftersom de vet läget.

[...]Ottilia Här tror jag defintivt att det döljer sig en ulv. Sista rösten är lite för konstig för att det ska kännas bra och tyder enligt mig på en förstagångsulv som är osäker på vilken etikett som gäller för ulvar. Det har även varit väldigt mycket konstiga missupfattningar som hade varit enkla att kolla upp om man bara återgått till trådstarten.
Shaggy röstar på Ottilia

Jag tycker snarast att missuppfattningarna är något som talar för Ottilias godhet. Om hon var i lyan skulle hon ju veta hur spioninfon såg ut. Dessutom ha direktkontakt med andra spelare och kunna fråga dem om det var saker hon var osäker på. Och som någon sa rörande gårdagen: om det är två ulvar kvar så röstade Ottilia bland de sista och kunde notera hur kollegan röstade.

TILLÄGG: När jag tänker på det finner jag det vansinnigt suspekt att som god inte svara på frågor för att man kan bli misstänkt. Som ond är huvudsyftet att undvika misstankar, som god är det att hitta de onda. Nu är jag inte säker på att detta uttalande verkligen betyder att Shaggy är ond, men... ja! Skumt.

Senast ändrad:

Delvis kl.
Det verkar vara en del misstankar mot mig och jag förstår att det kan verka konstigt att jag hade dålig koll på reglerna. Det jag kan säga till mitt försvar var att jag försökte läsa fram och tillbaka i tråden, skriva anteckningar, kolla regler, kolla vem som skrivit vad etc så att ögonen gick i kors.

Många verkar tycka att jag ändrar spelstil. Jag tror mest att jag hade lite nybörjartur med några bra formuleringar efter lätt anpassning till hur ni andra skriver. För säker känner jag mig verkligen inte.

Men jag tror nog ganska säkert att Myrten är god.

I övrigt så kvarstår mina misstankar på Shaggy, dennes röst på mig är nog i och för sig förståelig eftersom jag röstade som jag gjorde igår. Men från att Shaggy har vistats i skuggorna till att nu haka på misstankarna på mig känns lite som en ulvs försök att starta ett drev innan denne själv åker ut. Men jag är hittills inte helt hundra på hur jag ska rösta.

Mulberry känns som 50/50. Och jag vet inte om jag ska uppskatta att även Mulberry misstänker Shaggy eller om det är en ulv som utnyttjar att jag kanske är uta och cyklar i min misstanke. Lite lade jag min röst på Shaggy igår eftersom jag ville röra runt i grytan och se hur andra tycker och tänker kring henne eftersom jag själv är misstänksam men inte 100%.

Vira och Paddington Sticker inte ut åt något håll faktiskt. Hittills så vet jag inte vad jag ska tro. Myrten har ju en poäng i att Paddington påverkar en bra poäng som stöttar utröstandet av Hedinn. Men som Myrten skriver så skulle det också kunna vara ett alibi.. Det känns ju som att Hedinn röstades ut snabbt och tidigt under dagen, alltså var ju ulvarna snabba med att offra henne.

[...]Jag känner också att Hedinns röst på mig med den lilla motiveringen är lite misstänkt. Men samtidigt så var sista spiken i Mulberry's eller någon annan gods kista islagen och då borde väl en ulv inte kasta bort sin röst på någon som inte redan är på g. att åka ut. Eller så är det just det en ulv gör för att inte verka misstänkt? Njae.. Tror att det fanns lagom med "redan misstänkta" spelare att välja på för en ulv så jag tror nog inte Hedinn är ond bara för att hon röstade på mig. Det som gör att hon ändå är misstänkt är de erfarna spelarnas teorier om att hon inte spelar som hon brukar och det kan ju jag faktiskt inte avgöra. Jag följde true-blood leken lite grann men var då övertygad om att hon var ond när hon i själva verket var god.. Så kanske är hon ond nu när jag funderar på om hon egentligen är god?

Kommer nog inte hinna in och skriva så mycket mer innan DL och lägger därför min röst nu. Tror enligt motivering ovan fortfarande mest på att Kokkorn är ond.

Ottilia röstar på Kokkorn

Jag gick igenom hela leken och reagerar på det här inlägget av Ottilia. Se det jag fetstilat. "Eller någon annan gods" - hur kan Ottilia veta att de som var uppe för lynch alla var goda?

Är det en enkel felskrivning? Eller?

glömmerallt kommenterar sedan förhållandet Hedinn - Ottilia.

[...]Fast om hedinn är ond som jag tror så ökar det kraftigt mina misstankar mot Ottilia dels för att Ottilia försvarar hedinns röst på henne plus att den rösten kändes som en alibi röst.

Det är dock ändå så att jag tycker att det finns en del som tyder på att Ottilia är god. Missuppfattningar om roller som förs fram i leken t.ex. Men naturligtvis kan detta vara en teaterföreställning för att man skall tänka just så. Men samtidigt... jag vet inte.

Jag funderar nu över Vira som verkligen har varit neutral. En lite misstänkt sak är dock vad som hände efter DL2:

Precis som att alla som röstade på någon annan än kokkorn är misstänkta - för det känns som bra alibiröster för dem som visste att kokkorn var god. Min gissning är att det finns ulvar både bland dem som röstade på kokkorn och bland dem som inte gjorde det.

Varpå jag svarade:

[...]Och då är det plötsligt mer misstänkt att inte varit med och röstat ut kokkorn. För vi var bara tre som röstade på annat sätt och då är det plötsligt 1/3 chans att man är ulv.[...]

Tycker fortfarande det hela är suspekt. Lite rikta misstankar-varning.

För övrigt känner jag mig efter Shaggys röst inte speciellt tvivlande till Paddi längre. Visst, allt detta med sian kan vara iscensatt, men eftersom Hedinn inte var speciellt misstänkt (även om hon själv skrev att hon trodde att hon var misstänkt) så tycker jag inte att det är så troligt. Men naturligtvis vet jag inte.

Och jag vet inte vem jag ska rösta på.

Återvänder till situationen runt DL1. Hedinn teoriade inte så mycket, men nämnde bumpo. Hon skrev sedan att de enda hon reagerat på var bumpo och Ottilia (som hon inte nämnt tidigare), men att bumpo har en spelstil som lätt gör att hon blir misstänkt. Så röstade Hedinn på Ottilia. Lite diskret sådär, istället för att få upp bumpo för lottning eller avgöra lynchen.
glömmerallt nämnde att det kunde bero på att de två var kollegor. Låter rimligt. När jag nyss var ute på hundpromenad tänkte jag att det i så fall kunde betyda att rösten på Ottilia inte var en alibiröst utan att hon var god men att Hedinn var den enda onda som var inne vid DL för att kollegorna Shaggy och con inte fanns där och bumpo fått oväntat besök.

Har själv funderat en hel del på leken idag och nu när jag kikade igenom röststatistiken så slog det mig.

Dag 1 Vira röstar tidigt på bumpo/Mulberry. Bumpo missar att rösta

Dag 2 och 3 röstar Vira och Mulberry direkt efter varandra på samma person (ena dagen röstar vira först och dagen efter mulberry men de ligger efter varandra i röststatistiken), kan vara en slump men samtidigt så kan det ju vara ett samband mellan dem två. Precis som du säger ovan så borde nog inte Mulberry och Shaggy vara kolleger för isf är det är ett högt spel från Mulberry, men samtidigt så är vi flera som har reagerat på Shaggy så utifrån det är det inte konstigt att Mulberry skulle plocka upp det till sin teori.

Viras dag1 röst kan ju vara ett sätt att skaffa en alibiröst eftersom den kom tidigt och ingen trodde väl egentligen att den var mer än en förtäckt BOP eller att bumpo riskerade att åka. Att sedan Mulberry (i sin gamla roll hakade på) kan ju vara anledningen till att Hedinn ändrade sin röst till Ottilia. Om nu bumpo/mulberry är ulv så skulle det passa väldigt bra in med det du skriver men det betyder isf att det kan vara mulberry och vira som är de onda men jag vet inte om jag vågar tro på det än – för egentligen har ingen av dem skrivit något som sticker ut och samtidigt är det kanske det jag ska reagera på.

Vet inte vad jag ska tro om Ottilia, ditt noterande som du skriver ovan är ju väldigt intressant samtidigt med GAs inlägg ang ev samband mellan Hedinn och Ottilia. Om Hedinn såg att bumpo var nära att åka (iom Mulberry1s röst) så kan det vara så att Hedinn fick halvpanik när hon skulle rösta och valde den andra onda av misstag.

Samtidigt kan jag inte se att Ottilias förändrade spelsätt skulle göra att hon tillhör den onda sidan - hon kan helt enkelt vara väldigt bra på att "spegla" hur vi andra spelar/uttrycker sig och blivit varm i kläderna nu. Ang kommentarerna om spioninfon så vet man inte hur mycket kontakt de har i lyan så för att få ett snabbt svar kanske det gick fortare att ställa frågan i tråden. Men samtidigt som du säger, varför ställa frågan - hon borde ju då ha sett hur infon såg ut. Tycker det du och Mulberry skriver om att det måste ligga annat bakom Ottilias teorier om Shaggy är intressant också. Förstår inte att om hon vore ond att hon skulle driva så hårt mot Shaggy.

Oavsett hur jag försöker vrida och vända på det här så är det Shaggy som är mest misstänkt för mig - det kan inte hjälpas. Väger jag in det jag skrivit i mitt tidigare inlägg och samtidigt det ”icke-svar” på våra frågor som vi fått i senaste inlägget så kan jag inte göra på något annat sätt:

Paddington röstar på Shaggy

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 637
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar