Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast du hade ju rätt om Con, men det är konstigt att du inte skriver något om att Con har blivit kickad när du väljer att ta upp Pegas, speciellt som Con faktiskt visade sig vara ulv.
*kl*
Puh, då kan vi andas ut med den här lynchen i alla fall. Men med den överväldigande majoriteten får man ju anta att lyan valde att offra Hedinn när de såg vart det var på väg.
Det här gör mig lite misstänksam. I det här läget är det ganska uppenbart att det är Hedinn som kommer att åka, så att rösten inte spelar någon roll är klart. Är det ett sätt för Ottilia att försöka visa att hon och Shaggy står på olika sidor? Frågan är i och för sig vad hon skulle tjäna på det i det här läget, för det känns nästan vettigare för en eventuell ulv att rösta på Hedinn i det stadiet.
Det är bara att konstatera att det handlar om ifall man litar på Myrten eller inte. Problemet är att Paddington kom med den där teorin om att Hedinn blivit siad av Myrten och Paddington är en av de jag litar minsta på. Det kan iofs vara ett smart drag om h*n är ond och vet att Myrten är god.
Fast det finns inte heller något att förlora på det om Myrten är ulv.
Det åskar här och jag måste stänga ner. Jag tror att Myrten är den hon utger sig för men Paddington tror jag inte på alls.
Shaggy röstar på Hedinn
Men det är ju inte det du skriver i ditt inlägg ovan - det du skriver ovan är att jag hakar på Myrtens teori om Mulberry (varav Myrtens teoriinlägg kom 30min innan mitt? Sedan ställer Mulberry en fölljdfråga och Myrten förtydligar sitt inlägg).
Eller ska jag tolka dig som att eftersom mitt inlägg kom så nära inpå Myrtens förtydligande inlägg så hade det varit mindre ulvigt av mig att inte ta upp att Myrten reagerat på rösten fastän jag redan sett i leken att hon reagerat? Men då hade ni reagerat på att det var ulvigt att jag inte tagit upp att Myrten reagerat?? I´m confused...
Det beror ju på hur man räknar. Din röst kom 4 minuter efter att Myrten återigen nämnt detta med att det är mindre ulvigt att hänga på någon annans teori om man ger den personen cred för teorin.
Som jag ser det så känns det ganska konstigt om ulvarna skulle besluta att EN av dem skulle rösta avvikande. Varför sticka ut? Sedan är jag, likt Ottilia, också inne på Shaggy-spåret.
Lyan offrade Hedinn - håller med. Därför tror inte jag att Ottilia är en del av flocken. Visst finns chansen att de vill förvirra oss, men i det här läget tycker i alla fall jag att det hade gjorts enklare om samtliga röstade på Hedinn.
Förresten samtliga - enligt Myrtens beräkningar borde det vara 2 ulvar kvar?
Och mitt sista beslut för nu:
Istället för omvandling kommer en bybo (lottar) få ett paket med en sia. Även om en god också kickades så betyder en ulv mer än en god eller vad man ska säga, dvs det går ju flera goda på en ulv. Så för att kompensera ulvarna för bortfallet blir det ingen omvandling.
Paketet levereras omedelbart.
Jo, det är helt klart en poäng, för ulv-Ottilia skulle det vara smartare att rösta på Hedinn än att sticka ut så, såvida det inte är som Shaggy skrev att Ottilia inte vågade rösta på en ulvkollega. Man vet ju inte hur mycket lyan kommunicerar - fast å andra sidan var Ottilia sist med att rösta, vilket innebär att hon om hon var ulv borde ha sett sin kvarvarande ulvkollega rösta på Hedinn och därmed få ett "godkännande" så om inte annat, så tveksamt hur bärig den teorin är. Ett annat alternativ är förstås att ulvarna vill sprida sina röster, men nja. [...]
Fråga till LL: jag gissar att spion-infon inte levererades omedelbart utan att glömmerallt skulle fått den efter natt-DL om hon överlevde. Stämmer det?
[...]
Men när jag nu snabbläste Mulberry2s inlägg så finner jag det oerhört osannolikt att hon och Shaggy skulle vara kollegor. Nog för att man som ulv kan misstänka sina kollegor och teoria mot dem, men Mulberry går rätt hårt på Shaggy. Så där sprack det (tror jag).
[...]
Shaggys misstankar mot Paddi är skumma. Jag har svårt att se Paddi som ond efter gårdagens teori om sian. Men man vet ju aldrig!
[...]Precis som med Myrtens upprepade misstankar mot Hedinn börjar jag nu nästan misstänka att något mer ligger bakom[...]
Orsaken till att jag inte svarat på så många frågor är att jag helt enkelt inte haft tid och även att vissa frågor är av karaktären att om jag inte svarar så blir jag misstänkt men att samma problem uppstår om jag svarar. I det läget har det varit väldigt låg prioritet på att svara även om vissa svar levererats inbakade i andra inlägg[.... ]
[...]Ottilia Här tror jag defintivt att det döljer sig en ulv. Sista rösten är lite för konstig för att det ska kännas bra och tyder enligt mig på en förstagångsulv som är osäker på vilken etikett som gäller för ulvar. Det har även varit väldigt mycket konstiga missupfattningar som hade varit enkla att kolla upp om man bara återgått till trådstarten.
Shaggy röstar på Ottilia
[...]Jag känner också att Hedinns röst på mig med den lilla motiveringen är lite misstänkt. Men samtidigt så var sista spiken i Mulberry's eller någon annan gods kista islagen och då borde väl en ulv inte kasta bort sin röst på någon som inte redan är på g. att åka ut. Eller så är det just det en ulv gör för att inte verka misstänkt? Njae.. Tror att det fanns lagom med "redan misstänkta" spelare att välja på för en ulv så jag tror nog inte Hedinn är ond bara för att hon röstade på mig. Det som gör att hon ändå är misstänkt är de erfarna spelarnas teorier om att hon inte spelar som hon brukar och det kan ju jag faktiskt inte avgöra. Jag följde true-blood leken lite grann men var då övertygad om att hon var ond när hon i själva verket var god.. Så kanske är hon ond nu när jag funderar på om hon egentligen är god?
Kommer nog inte hinna in och skriva så mycket mer innan DL och lägger därför min röst nu. Tror enligt motivering ovan fortfarande mest på att Kokkorn är ond.
Ottilia röstar på Kokkorn
[...]Fast om hedinn är ond som jag tror så ökar det kraftigt mina misstankar mot Ottilia dels för att Ottilia försvarar hedinns röst på henne plus att den rösten kändes som en alibi röst.
Precis som att alla som röstade på någon annan än kokkorn är misstänkta - för det känns som bra alibiröster för dem som visste att kokkorn var god. Min gissning är att det finns ulvar både bland dem som röstade på kokkorn och bland dem som inte gjorde det.
[...]Och då är det plötsligt mer misstänkt att inte varit med och röstat ut kokkorn. För vi var bara tre som röstade på annat sätt och då är det plötsligt 1/3 chans att man är ulv.[...]
Återvänder till situationen runt DL1. Hedinn teoriade inte så mycket, men nämnde bumpo. Hon skrev sedan att de enda hon reagerat på var bumpo och Ottilia (som hon inte nämnt tidigare), men att bumpo har en spelstil som lätt gör att hon blir misstänkt. Så röstade Hedinn på Ottilia. Lite diskret sådär, istället för att få upp bumpo för lottning eller avgöra lynchen.
glömmerallt nämnde att det kunde bero på att de två var kollegor. Låter rimligt. När jag nyss var ute på hundpromenad tänkte jag att det i så fall kunde betyda att rösten på Ottilia inte var en alibiröst utan att hon var god men att Hedinn var den enda onda som var inne vid DL för att kollegorna Shaggy och con inte fanns där och bumpo fått oväntat besök.
Men när jag nu snabbläste Mulberry2s inlägg så finner jag det oerhört osannolikt att hon och Shaggy skulle vara kollegor. Nog för att man som ulv kan misstänka sina kollegor och teoria mot dem, men Mulberry går rätt hårt på Shaggy. Så där sprack det (tror jag).