Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Håller med. Med risk för att göra ännu en dunder-tabbe så kan man ju bara hoppas att ulvarna försöker äta byfånen för då får de goda leva en natt till.

Delvis kl.
Det verkar vara en del misstankar mot mig och jag förstår att det kan verka konstigt att jag hade dålig koll på reglerna. Det jag kan säga till mitt försvar var att jag försökte läsa fram och tillbaka i tråden, skriva anteckningar, kolla regler, kolla vem som skrivit vad etc så att ögonen gick i kors.

Många verkar tycka att jag ändrar spelstil. Jag tror mest att jag hade lite nybörjartur med några bra formuleringar efter lätt anpassning till hur ni andra skriver. För säker känner jag mig verkligen inte.

Det här inlägget som jag citerade ovan gnager ändå i mig alltså. Och nu när Shaggy visade sig vara bybo så undrar jag verkligen hur Ottilia kunde misstänka Shaggy så pass starkt så att jag tom trodde hen hade siat Shaggy.

Nej, om Shaggy hade siats så hade vi nog sett ett inlägg á la Myrten ikväll. [...]

Men vänta nu, var det inte det du tyckte att du gjorde? Eller vad menar du med din röstmotivering?

[...]Mulberry röstar på Shaggy

med motiveringen att Ottilia har drivit hårt mot Shaggy och jag har väldigt svårt att tro att en nybörjare skulle göra det utan något mer som ligger bakom.

fast jag kanske har fel men jag tycker inte att jag drivit så hårt... eller så är jag blind för hur det jag skriver uppfattas men jag tycker att jag varit misstänksam mot fler men hade precis som många andra ändå mer misstankar om Shaggy.

Sedan kanske man kan tolka det som att jag drev hårt med min förra röst men den var ju egentligen "meningslös" och till för att lyfta frågan lite mer och se vad andra ansåg.

Sedan var jag blåögd och lät mig invaggas i trygghet när andra trodde som jag. Egentligen kanske det är Mulberry som är en ulv och ville att andra skulle haka på mina teorier??

Ja, jag kan säga att Paddis teori om Vira och Mulberry som ulvar känns - intressant. Utan att jag för den skull släppt tanken på att du kan vara ond.

Men vänta nu, var det inte det du tyckte att du gjorde? Eller vad menar du med din röstmotivering?

Det jag menade med min röstmotivering var att jag tyckte Ottilia betedde sig precis som du när du teoriade mot Hedinn, alltså ökade det min tillit till Ottilia, speciellt eftersom hon är förstagångare.

Tillägg: jag tror du tolkade mina rader lite väl ordagrant.

*kl*

Nattuppdatering!

Mulberry var bybo och mottagare av paketet med sia!

DL imorgon 22.00

Vilka rader? De med inlägg alla moi eller de i motiveringen?

Jag tror iofs inte man skall hänga upp sig så mycket på att Ottilia är nybörjare.
I mitt första spel var jag och Niyama ulvar i en lya som bara bestod av oss och vi spelade faktiskt riktigt bra då, tycker jag än idag. Jag hamnade bl a i situationen att jag var tvungen att få en av de absolut mest rutinerade och duktigaste spelarna att rösta mig. Det var inte lätt, men det gick. Trots att jag var nybörjare.

*kl*

Nattuppdatering!

Mulberry var bybo och mottagare av paketet med sia!

DL imorgon 22.00

Och det här gör att jag plötsligt blir väldigt misstänksam mot Paddi. Varför käkades inte hon? För att hon är ulv eller för att man skall resonera så som jag just gör?

Äsch, nu orkar jag inte med det här mer. Åter imorgon!

*KL*

Alltså... är det konstigt att man är förvirrad? De onda garvar sig väl harmynta i lyan. Mulberry har ju flera gånger antytt att hon trodde att Ottilia siat Shaggy. Och nu visar det sig att Mulberry själv fått paketet med sian!

Jag säger som Paddi vid ett tidigare tillfälle: I am confused!:rofl: Att bli lurad av ulvarna är väl en sak, men av sina medspelare?:D

Hur som helst börjar jag misstänka att det inte finns några fler goda i den här leken (just nu känns det så), men då borde den väl vara slut. Så jag antar att det finns en till. Men vem det är känns ytterst osäkert.

Hoppsan. Nu är vi alltså bara fyra kvar - vilket innebär att om det verkligen var fyra ulvar från början är rollistan klar. Myrten, jag hoppas att du har huvudet med dig imorgon, för nu är det upp till dig :crazy:.

För om Myrten är god, och det utgår jag från, så är Paddington och Ottilia ulvparet. Inte direkt vad jag räknat med. Jag antar att det blir upp till mig att försöka samla bevis mot dem + bevis för min egen godhet, men det får bli imorgon - just nu är även jag för trött för att tänka.

Det enda jag kan tänka mig är att Mulberry trodde det fanns två sidor och siade mig. Eftersom hon fick info om att jag var god så hakade hon på min teori?

Sedan kanske man kan tolka det som att jag drev hårt med min förra röst men den var ju egentligen "meningslös" och till för att lyfta frågan lite mer och se vad andra ansåg.

Det här förstår jag inte alls faktiskt, vill man hitta/få ut de onda så pekar man väl inte ut någon på så svaga grunder att man nu kallar rösten meningslös? Din röst i förrgår stack verkligen ut och jag har funderat en hel del på vad den betydde. Jag börjar fundera på om det inte ligger mer bakom den iaf, för jag kan inte se en god göra en sådan sak så nära inpå upplösningen.

Och det här gör att jag plötsligt blir väldigt misstänksam mot Paddi. Varför käkades inte hon? För att hon är ulv eller för att man skall resonera så som jag just gör?

Äsch, nu orkar jag inte med det här mer. Åter imorgon!

Jag fattar inte heller att jag överlevde natten, var säker på att jag skulle bli käkad. Frågan är vad det innebär, vi är ju bevisligen två goda kvar men nu börjar jag fundera är det Vira och Ottilia i lyan eller är det du tillsammans med en av dem? Vågar knappt ens tänka den tanken tyst för mig själv för då är jag verkligen grundlurad.

Det jag har funderat på är att ulvarna får ju en rad från spioninformationen, men vi vet ju inte vad de fick reda på. Endera var det vem ängeln skyddade eller att Hedinn blev siad. Om de fick veta att Hedinn blev siad så kan det vara en anledning till att de offrade Hedinn. Men de kan inte vara 100% säkra på vem som är byfånen och valde ett "säkert" alternativ att käka ikväll. Att GA var spionen hade de nog räknat ut precis som vi andra gjorde.

Nattkäket gjorde ju att min teori om Vira/Mulberry föll ihop totalt och egentligen har jag inget kvar som får mig att misstänka Vira men samtidigt så misstänker jag inte Myrten heller och det måste vara två ulvar. Det enda jag kan se framför mig är att sätta Vira och Ottilia i lyan och då har jag mer misstankar mot Ottilia..

Mitt största problem är att jag måste rösta tidigt idag för jag ska iväg ikväll och det känns inte alls bra idag.

Jag fattar inte heller att jag överlevde natten, var säker på att jag skulle bli käkad. Frågan är vad det innebär, vi är ju bevisligen två goda kvar men nu börjar jag fundera är det Vira och Ottilia i lyan eller är det du tillsammans med en av dem? Vågar knappt ens tänka den tanken tyst för mig själv för då är jag verkligen grundlurad.[...]

Jag är nästan lite ledsen att det inte är så, för då hade jag fått bli drottning!

Allvarligt talat tror jag att jag ska lotta ikväll.

Det enda jag kan tänka mig är att Mulberry trodde det fanns två sidor och siade mig. Eftersom hon fick info om att jag var god så hakade hon på min teori?

Inte för att jag vill nedvärdera dina teorier, men bara för att någon är god (om du nu är det) betyder det ju inte att den personen har rätt. De flesta av teorierna som kommer från goda spelare är faktiskt felaktiga. Det enda man vet säkert med en spelare som är god är att hen inte har en dold agenda. Men sedan är det ett tufft jobb att hitta de onda om de spelar bra (vilket de uppenbart gör i den här leken). Jag är själv inte direkt strålande på den biten. Din teori/förklaring känns rätt ulvig. Om man tittar på din röststatistik så har du hittills bara röstat på goda spelare, även i den lynch där alla andra röstade på en ond. Varför skulle Mulberry då följa dig?

Men du har rätt i en sak - Mulberry hade missförstått något med siorna och på så sätt lurade hon både sig själv och mig. Jag var nämligen inne på samma spår, att din avvikande röst i lynchen på Hedinn berodde på en sia. Och som jag har letat i allas inlägg efter någon form av antydan om vem som fått den där sian! Ganska komiskt egentligen.:rofl:

*KL*

Igår röstade jag mot min magkänsla. Idag ska jag inte trilla i den fällan, vilket inte behöver betyda att jag hittar rätt. Jag har tidigare bortsett från det Paddi lyfter fram angående spioninformationen. Det är ju möjligt att hela Paddis startande av lynchen var ett spel för gallerierna. Just nu lutar jag faktiskt åt det. Anledningarna är följande:

1. Paddis röst på Shaggy igår kändes rätt oväntad när den kom efter att hon lagt fram en teori om Vira och Mulberry. Visst, Paddi hade misstänkt Shaggy tidigare. Men jag blev förvånad när Paddi diskuterade ett annat alternativ och sedan röstade. Då på någon hon enligt sin förra teori inte trodde behövde vara ond.

2. Ulvarna har tills igår käkat seniorspelarna. Varför tog de inte Paddi igår? Hon borde stått näst i tur.

3. Paddi säger att "vi andra" räknat ut att glömmerallt var spionen. Jag ser ut som ett frågetecken. Jag misstänkte visserligen att det var så, men det hade inte diskuterats i tråden. Om nu Paddi visste att glömmerallt var spion så kan jag tycka att det med hänsyn till läget hade varit lämpligt att ta fram det (även om jag tycker man skall vara försiktig med att outa goda specialroller) eftersom spelarna då kunnat leta i glömmerallts inlägg efter info och ställa frågor. Ängeln dog ju redan DL2 och när man ser vilka spelare som käkades så skulle ett outande inom reglerna knappast ha utsatt glömmerallt för mer fara än att vara tyst + att det hjälpt den goda sidan. Hon stod ju ändå uppsatt på menyn.

4. Jag får över huvud taget inte ihop resonemanget om att ulvarna inte är säkra på vem som är byfånen och därför valde ett säkert alternativ till käk. Hur vet de att Mulberry inte är byfånen? Speciellt som de enligt Paddi sannolikt listat ut att glömmerallt var spion. Hur visste de då det?

Det här känns inte bra.

Sedan kan man fråga sig om Paddi, om hon är ond, skulle lyft fram 1. teorin om att Hedinn blivit siad och 2. teorin om att ulvarna visste det genom spioninfo. Ja, jag skulle tveklöst gjort det i båda fallen. Bara för att det inte är vad man förväntar sig. Att verka ärlig och öppen är en utmärkt ulv-taktik.

Sedan kan man fråga sig om Paddi, om hon är ond, skulle lyft fram 1. teorin om att Hedinn blivit siad och 2. teorin om att ulvarna visste det genom spioninfo. Ja, jag skulle tveklöst gjort det i båda fallen. Bara för att det inte är vad man förväntar sig. Att verka ärlig och öppen är en utmärkt ulv-taktik.

En sak som det också är värt att tänka på här är att Hedinn ju pratade en del om att hon var väldigt misstänkt, även om det bara var du och GA som misstänkte henne då. Kanske att hela lyan trodde att Hedinn var mer misstänkt än hon var, och därför valde att offra henne för att ge Paddington bra förutsättningar att fortsätta? För om lyan var inne på att Hedinn var mer misstänkt kanske de inte såg det som ett så stort offer ändå.

Igår röstade jag mot min magkänsla. Idag ska jag inte trilla i den fällan, vilket inte behöver betyda att jag hittar rätt. Jag har tidigare bortsett från det Paddi lyfter fram angående spioninformationen. Det är ju möjligt att hela Paddis startande av lynchen var ett spel för gallerierna. Just nu lutar jag faktiskt åt det. Anledningarna är följande:

1. Paddis röst på Shaggy igår kändes rätt oväntad när den kom efter att hon lagt fram en teori om Vira och Mulberry. Visst, Paddi hade misstänkt Shaggy tidigare. Men jag blev förvånad när Paddi diskuterade ett annat alternativ och sedan röstade. Då på någon hon enligt sin förra teori inte trodde behövde vara ond.

Förstår inte hur du menar här, i inlägg #284 skriver jag att jag misstänker Shaggy mest och utifrån det jag hittat där, det icke-svar vi fått på alla frågor vi ställt som jag tyckte kändes väldigt konstigt + mulberrys inlägg att det borde ligga mer bakom Ottilias röst än vad vi förstår så var mina misstankar mot Shaggy betydligt högre än mot Vira/Mulberry. Ja, jag hittade teorin och jag funderade på om jag skulle rösta på någon av dem, men kunde inte välja vem av dem och eftersom jag misstrodde shaggy mest ändå så röstade jag på denne. Nu blir jag fundersam på dig - du tyckte att min teori var intressant och sedan hittade du mer samband mellan dem, men ändå valde du också att rösta på Shaggy.

Myrten röstar på Shaggy
och det inte är läge för ströröster nu.

Funderar över detta, om du nu inte misstänkte Shaggy - varför röstade du på denne då? Om du misstänkte någon annan borde du väl ha röstat på denne istället.

2. Ulvarna har tills igår käkat seniorspelarna. Varför tog de inte Paddi igår? Hon borde stått näst i tur.

utöver det jag skriver nedan ang byfånen så funderar jag på om det kan vara min teori om Vira/Mulberry som gjorde att just mulberry käkades. Genom att ta bort en av personerna i teorin så faller ju även mina misstankar mot den andra personen – vilket kan vara ett sätt att rädda Vira. I annat fall skulle misstankarna mot henne vara väldigt starka.

3. Paddi säger att "vi andra" räknat ut att glömmerallt var spionen. Jag ser ut som ett frågetecken. Jag misstänkte visserligen att det var så, men det hade inte diskuterats i tråden. Om nu Paddi visste att glömmerallt var spion så kan jag tycka att det med hänsyn till läget hade varit lämpligt att ta fram det (även om jag tycker man skall vara försiktig med att outa goda specialroller) eftersom spelarna då kunnat leta i glömmerallts inlägg efter info och ställa frågor. Ängeln dog ju redan DL2 och när man ser vilka spelare som käkades så skulle ett outande inom reglerna knappast ha utsatt glömmerallt för mer fara än att vara tyst + att det hjälpt den goda sidan. Hon stod ju ändå uppsatt på menyn.

Men gårdagens avvikande röst gör att jag ändå funderar: om Ottilia är god så insåg hon väl i det läget att hon skulle klara lynchen men hon kunde ju inte vara säker på att inte bli käkad (trots att det mesta pekade på att glömmerallt skulle bli bytet vilket hon också blev). Alltså ville hon kanske lufta en mycket stark misstanke på ett mycket tydligt sätt - genom att lägga en avvikande röst som inte ändrade utgången.

som du själv skriver - det mesta pekade på att GA skulle käkas och det blev denne också. Utifrån hur ni två röstade på Hedinn och mina misstankar att du siat denne så drog jag slutsatsen att GA var spionen vilket visade sig stämma. Anledningen att jag inte sa ngt i tråden om detta är att jag hoppades att ingen annan sett sambandet och dragit samma slutsats (nu hade de väl bevisligen det - annars varför käka just GA?) Om GA varit kvar under gårdagens diskussion om vem som ev fått sian/vem som blivit siad så hade GA kunnat räta ut de missförstånd vi hade utifrån Mulberrys inlägg att det låg ngt annat bakom Ottilias misstankar mot Shaggy. Så, nej jag tycker inte man ska outa någon roll.

4. Jag får över huvud taget inte ihop resonemanget om att ulvarna inte är säkra på vem som är byfånen och därför valde ett säkert alternativ till käk. Hur vet de att Mulberry inte är byfånen? Speciellt som de enligt Paddi sannolikt listat ut att glömmerallt var spion. Hur visste de då det?

Du vet vilken roll du har och jag vet vilken roll jag har, men ulvarna vet ju inte vilken roll någon på den goda sidan har - de kan ju bara misstänka. Som jag ser det så om det är två osäkra ulvar i lyan så kan de veta att Hedinn har siats, de vet att GA var spion och direkt följde på din röst på Hedinn (som kom jäkligt snabbt efter DL), men sedan så är jag snabb att hänga på och tar upp teorin att du siade Hedinn och jag röstar också på snabbt på denne - med enda motiveringen att du måste ha siat. Mulberry å sin sida lade sin röst betydligt senare så försöker jag sätta mig in i lyan så skulle jag inte vara bombsäker på att de vet vem av oss som faktiskt är byfånen. För rent krasst, hade jag inte skrivit mitt inlägg så hade nog inte Hedinn åkt.

har svarat m blått i Myrtens inlägg.

Tiden rinner iväg och jag måste dra, jag är övertygad om att Vira och Ottilia är ulvarna, Myrten kan helt enkelt inte vara ond. Utifrån detta så spelar det egentligen ingen roll vem av dem jag röstar på men eftersom jag tycker Ottilia varit det största frågetecknet + dennes avvikande röst på Shaggy när Hedinn lynchades så:

Paddington röstar på Ottilia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 635
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar