Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Delvis kl.
Det verkar vara en del misstankar mot mig och jag förstår att det kan verka konstigt att jag hade dålig koll på reglerna. Det jag kan säga till mitt försvar var att jag försökte läsa fram och tillbaka i tråden, skriva anteckningar, kolla regler, kolla vem som skrivit vad etc så att ögonen gick i kors.
Många verkar tycka att jag ändrar spelstil. Jag tror mest att jag hade lite nybörjartur med några bra formuleringar efter lätt anpassning till hur ni andra skriver. För säker känner jag mig verkligen inte.
Nej, om Shaggy hade siats så hade vi nog sett ett inlägg á la Myrten ikväll. [...]
[...]Mulberry röstar på Shaggy
med motiveringen att Ottilia har drivit hårt mot Shaggy och jag har väldigt svårt att tro att en nybörjare skulle göra det utan något mer som ligger bakom.
Men vänta nu, var det inte det du tyckte att du gjorde? Eller vad menar du med din röstmotivering?
*kl*
Nattuppdatering!
Mulberry var bybo och mottagare av paketet med sia!
DL imorgon 22.00
Sedan kanske man kan tolka det som att jag drev hårt med min förra röst men den var ju egentligen "meningslös" och till för att lyfta frågan lite mer och se vad andra ansåg.
Och det här gör att jag plötsligt blir väldigt misstänksam mot Paddi. Varför käkades inte hon? För att hon är ulv eller för att man skall resonera så som jag just gör?
Äsch, nu orkar jag inte med det här mer. Åter imorgon!
Jag fattar inte heller att jag överlevde natten, var säker på att jag skulle bli käkad. Frågan är vad det innebär, vi är ju bevisligen två goda kvar men nu börjar jag fundera är det Vira och Ottilia i lyan eller är det du tillsammans med en av dem? Vågar knappt ens tänka den tanken tyst för mig själv för då är jag verkligen grundlurad.[...]
Det enda jag kan tänka mig är att Mulberry trodde det fanns två sidor och siade mig. Eftersom hon fick info om att jag var god så hakade hon på min teori?
Sedan kan man fråga sig om Paddi, om hon är ond, skulle lyft fram 1. teorin om att Hedinn blivit siad och 2. teorin om att ulvarna visste det genom spioninfo. Ja, jag skulle tveklöst gjort det i båda fallen. Bara för att det inte är vad man förväntar sig. Att verka ärlig och öppen är en utmärkt ulv-taktik.
Igår röstade jag mot min magkänsla. Idag ska jag inte trilla i den fällan, vilket inte behöver betyda att jag hittar rätt. Jag har tidigare bortsett från det Paddi lyfter fram angående spioninformationen. Det är ju möjligt att hela Paddis startande av lynchen var ett spel för gallerierna. Just nu lutar jag faktiskt åt det. Anledningarna är följande:
1. Paddis röst på Shaggy igår kändes rätt oväntad när den kom efter att hon lagt fram en teori om Vira och Mulberry. Visst, Paddi hade misstänkt Shaggy tidigare. Men jag blev förvånad när Paddi diskuterade ett annat alternativ och sedan röstade. Då på någon hon enligt sin förra teori inte trodde behövde vara ond.
Förstår inte hur du menar här, i inlägg #284 skriver jag att jag misstänker Shaggy mest och utifrån det jag hittat där, det icke-svar vi fått på alla frågor vi ställt som jag tyckte kändes väldigt konstigt + mulberrys inlägg att det borde ligga mer bakom Ottilias röst än vad vi förstår så var mina misstankar mot Shaggy betydligt högre än mot Vira/Mulberry. Ja, jag hittade teorin och jag funderade på om jag skulle rösta på någon av dem, men kunde inte välja vem av dem och eftersom jag misstrodde shaggy mest ändå så röstade jag på denne. Nu blir jag fundersam på dig - du tyckte att min teori var intressant och sedan hittade du mer samband mellan dem, men ändå valde du också att rösta på Shaggy.
Myrten röstar på Shaggy
och det inte är läge för ströröster nu.
Funderar över detta, om du nu inte misstänkte Shaggy - varför röstade du på denne då? Om du misstänkte någon annan borde du väl ha röstat på denne istället.
2. Ulvarna har tills igår käkat seniorspelarna. Varför tog de inte Paddi igår? Hon borde stått näst i tur.
utöver det jag skriver nedan ang byfånen så funderar jag på om det kan vara min teori om Vira/Mulberry som gjorde att just mulberry käkades. Genom att ta bort en av personerna i teorin så faller ju även mina misstankar mot den andra personen – vilket kan vara ett sätt att rädda Vira. I annat fall skulle misstankarna mot henne vara väldigt starka.
3. Paddi säger att "vi andra" räknat ut att glömmerallt var spionen. Jag ser ut som ett frågetecken. Jag misstänkte visserligen att det var så, men det hade inte diskuterats i tråden. Om nu Paddi visste att glömmerallt var spion så kan jag tycka att det med hänsyn till läget hade varit lämpligt att ta fram det (även om jag tycker man skall vara försiktig med att outa goda specialroller) eftersom spelarna då kunnat leta i glömmerallts inlägg efter info och ställa frågor. Ängeln dog ju redan DL2 och när man ser vilka spelare som käkades så skulle ett outande inom reglerna knappast ha utsatt glömmerallt för mer fara än att vara tyst + att det hjälpt den goda sidan. Hon stod ju ändå uppsatt på menyn.
Men gårdagens avvikande röst gör att jag ändå funderar: om Ottilia är god så insåg hon väl i det läget att hon skulle klara lynchen men hon kunde ju inte vara säker på att inte bli käkad (trots att det mesta pekade på att glömmerallt skulle bli bytet vilket hon också blev). Alltså ville hon kanske lufta en mycket stark misstanke på ett mycket tydligt sätt - genom att lägga en avvikande röst som inte ändrade utgången.
som du själv skriver - det mesta pekade på att GA skulle käkas och det blev denne också. Utifrån hur ni två röstade på Hedinn och mina misstankar att du siat denne så drog jag slutsatsen att GA var spionen vilket visade sig stämma. Anledningen att jag inte sa ngt i tråden om detta är att jag hoppades att ingen annan sett sambandet och dragit samma slutsats (nu hade de väl bevisligen det - annars varför käka just GA?) Om GA varit kvar under gårdagens diskussion om vem som ev fått sian/vem som blivit siad så hade GA kunnat räta ut de missförstånd vi hade utifrån Mulberrys inlägg att det låg ngt annat bakom Ottilias misstankar mot Shaggy. Så, nej jag tycker inte man ska outa någon roll.
4. Jag får över huvud taget inte ihop resonemanget om att ulvarna inte är säkra på vem som är byfånen och därför valde ett säkert alternativ till käk. Hur vet de att Mulberry inte är byfånen? Speciellt som de enligt Paddi sannolikt listat ut att glömmerallt var spion. Hur visste de då det?
Du vet vilken roll du har och jag vet vilken roll jag har, men ulvarna vet ju inte vilken roll någon på den goda sidan har - de kan ju bara misstänka. Som jag ser det så om det är två osäkra ulvar i lyan så kan de veta att Hedinn har siats, de vet att GA var spion och direkt följde på din röst på Hedinn (som kom jäkligt snabbt efter DL), men sedan så är jag snabb att hänga på och tar upp teorin att du siade Hedinn och jag röstar också på snabbt på denne - med enda motiveringen att du måste ha siat. Mulberry å sin sida lade sin röst betydligt senare så försöker jag sätta mig in i lyan så skulle jag inte vara bombsäker på att de vet vem av oss som faktiskt är byfånen. För rent krasst, hade jag inte skrivit mitt inlägg så hade nog inte Hedinn åkt.