Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Mycket intressant!

Jag letade fram röstinläggen från andra lynchen:

*kl*

Vira röstar på kokkorn enligt mina tidigare teorier, där kärnan är att det verkar som att hon försöker misstänkliggöra allt och alla med konstiga motiveringar snarare än att leta ulvar.

Det känns dock lite nervöst att lägga femte rösten på en spelare - troligtvis är åtminstone någon som röstat på kokkorn ulv. Å andra sidan kan lyan ha bestämt sig för att offra henne med tanke på de samlade misstankarna, så att det är alibiröster det handlar om. kokkorn är i vilket fall den enda jag har skäl att misstänka på allvar (vilket i sig gör mig nervös med tanke på antalet ulvar), så rösten får hamna där ändå.

Hedinn har när jag skriver inlägget fått två röster. Jag tyckte i och för sig också att hennes röstmotivering var lite svag (se mitt teoriinlägg), men jag har inte spelat med henne förr och har inget att jämföra med, så att det avviker från hennes vanliga spelstil kan jag inte kommententera. Dock tycker jag att GA:s röst på mig var lika svag, vilket jag i sig inte ser som jättekonstigt första dagen. Allt som allt är kokkorn i alla fall mer ulv än Hedinn i mina ögon.

KL

Jag har ju inte helt hundra hängt med i svängarna men jag tycker likt flera andra att Kokkorn är den som står ut mest. Jag ingen aning om hur hen brukar spela, men jag håller med de redan skrivna argumenten - kastar ur sig teorier utan egentlig grund, är misstänksam mot allt och alla, etc. Håller helt med Hedinn i det hen skriver i inlägg #151.

Myrtens misstankar mot Hedinn vet jag inte vad jag tänker om. Hedinn spelar inte riktigt som vanligt och lägger en oväntad röst..? Även Hedinns röst på Kokkorn gör mig tveksam. Det känns märkligt om det skulle vara så att Hedinn lägger röst nr 2 på en ulvkollega, när det kanske finns chans för skeppet att vända. Om det dock visar sig att Kokkorn är god så känns ju dock situationen som en annan.

Håller med. Känns lite knepigt att flera så slipade spelare är väldigt överens.

Summa summarum så tycker jag inte att det finns så mycket att gå på. Både Myrten och Sasse skriver välformulerade inlägg med kloka resonemang - vilket gör det väldigt svårt att placera dem åt något håll. glömmerallt, Pegasus och Shaggy känns lite som skuggvarelser - de skriver mycket text men jag vet inte om jag blir så mycket klokare av det. Con, Vira och Otilla tycker jag inte har märkts av så mycket - eller så är det för att jag har fått skumma igenom mycket text på kort tid och "ser" bara de inlägg som står ut mest.

Mulberry röstar på Kokkorn

med motiveringen att jag tycker att hon spelar skumt och intar överdriven försvarsställning så fort hen får argument emot sig. Dock tycker jag egentligen att det känns väldigt konstigt av en ulv att spela såhär. Det känns som att alla som hittills röstat på Kokkorn har haft samma argument - jag själv inkluderad - och tycker egentligen att det skaver lite som sagt. Men det känns som det bästa alternativet just nu.

Notering 1: båda ursäktar sina röster på kokkorn, men röstar ändå på henne.

Notering 2: båda försvarar Hedinn lite diskret.

Skulle din teori om Mulberry och Vira stämma så är det ju i så fall kört. Eller nästan i alla fall.

Men det är klart, Shaggy har definitivt uppträtt skumt. Och om Shaggy är ulv bör Vira vara kollegan.

Någon därute måste ju ha fått ett paket av LL med en sia igår...

Jag gick igenom hela leken och reagerar på det här inlägget av Ottilia. Se det jag fetstilat. "Eller någon annan gods" - hur kan Ottilia veta att de som var uppe för lynch alla var goda?

Är det en enkel felskrivning? Eller?

glömmerallt kommenterar sedan förhållandet Hedinn - Ottilia.

Det är dock ändå så att jag tycker att det finns en del som tyder på att Ottilia är god. Missuppfattningar om roller som förs fram i leken t.ex. Men naturligtvis kan detta vara en teaterföreställning för att man skall tänka just så. Men samtidigt... jag vet inte.

Det jag menade var att det redan fanns flera spelare som en ulv kunde välja för att med större säkerhet skicka ut denna och att en ulv då skulle välja någon som var god. Eftersom jag inte hade någon röst innan så tyckte jag att det fakutm att Hedinn röstade på mig talade för att hon skulle vara god och inte visste om någon av de som hade flest röster var ond eller god. Om hon var ulv så tänkte jag att det kanske var slöseri med en röst. Men med facit i hand så tror jag mest att Hedinn försöker utnyttja att min spelstil är lika osäker som jag faktiskt är och att hon försökte peka andra mot att jag är lite svajig och svår att reda ut.

Myrtens inlägg om Mulberry och Vira har ju också en bra poäng. Vira känns så neutral att det nästan är lite läskigt. Kanske man kan vara så neutral och lugn när man redan har facit på hand?

Jag funderar nu över Vira som verkligen har varit neutral. En lite misstänkt sak är dock vad som hände efter DL2:

Varpå jag svarade:

Tycker fortfarande det hela är suspekt. Lite rikta misstankar-varning.

Fast om man ska vara sådan var det 1/3 som röstade på någon annan än Hedinn och 2/3 som röstade på Hedinn = enligt mitt inlägg lika ulvigt att rösta på Hedinn som att inte göra det, varken mer eller mindre. Och att jag alls skrev som jag gjorde berodde på att jag vände taggarna utåt av GA:s kommentar om att alla vi som röstade på Hedinn var extra misstänkta. Det höll jag inte med om då, även om det sett i backspegeln faktiskt verkar ha varit så att de som inte röstade på Hedinn var goda.

KL

För det första - sorry för inaktivitet, fick mer att göra än jag trodde ikväll.
För det andra - klockan rusar iväg, återkommer inom kort med röst!

Du menar kokkorn och inte Hedinn, gissar jag?;)

Jovisst, lika ulvigt men när man skall leta ulvar bland tre personer jämfört med bland sex personer (eller det var kanske ännu fler) så blir ju automatiskt de tre lite mer misstänkta för att man har färre att välja på. Tycker jag.

Har själv funderat en hel del på leken idag och nu när jag kikade igenom röststatistiken så slog det mig.

Dag 1 Vira röstar tidigt på bumpo/Mulberry. Bumpo missar att rösta

Dag 2 och 3 röstar Vira och Mulberry direkt efter varandra på samma person (ena dagen röstar vira först och dagen efter mulberry men de ligger efter varandra i röststatistiken), kan vara en slump men samtidigt så kan det ju vara ett samband mellan dem två. Precis som du säger ovan så borde nog inte Mulberry och Shaggy vara kolleger för isf är det är ett högt spel från Mulberry, men samtidigt så är vi flera som har reagerat på Shaggy så utifrån det är det inte konstigt att Mulberry skulle plocka upp det till sin teori.

Viras dag1 röst kan ju vara ett sätt att skaffa en alibiröst eftersom den kom tidigt och ingen trodde väl egentligen att den var mer än en förtäckt BOP eller att bumpo riskerade att åka. Att sedan Mulberry (i sin gamla roll hakade på) kan ju vara anledningen till att Hedinn ändrade sin röst till Ottilia. Om nu bumpo/mulberry är ulv så skulle det passa väldigt bra in med det du skriver men det betyder isf att det kan vara mulberry och vira som är de onda men jag vet inte om jag vågar tro på det än – för egentligen har ingen av dem skrivit något som sticker ut och samtidigt är det kanske det jag ska reagera på.

Alltså, jag förstår ditt resonemang. Jag hade dock faktiskt inte vågat rösta på en ulvkollega dag ett, eftersom jag vet hur lätt det är att någon hakar på lyncher så tidigt i leken när det inte finns så mycket att gå på.

Du menar kokkorn och inte Hedinn, gissar jag?;)

Jovisst, lika ulvigt men när man skall leta ulvar bland tre personer jämfört med bland sex personer (eller det var kanske ännu fler) så blir ju automatiskt de tre lite mer misstänkta för att man har färre att välja på. Tycker jag.

Ja jisses, jag är visst lika trött som jag känner mig :p. Möjligen, men det var inte så jag menade då iaf :).

Nu velar jag väldigt mycket...

Jag gissar att Shaggy kommer att ligga risigt till, men jag är faktiskt inte alls säker på att Shaggy är ond! Visst, det har varit en del konstigheter. Bl a att låta bli att svara på frågor för att undvika misstankar, när jag tycker att syftet som god måste vara att hitta de onda och därför besvara frågor för att försöka göra det lättare för de andra goda att inte rösta på en i onödan.

Nu vet jag dock att undvika-misstankar-taktiken inte är ovanlig, inte heller hos goda spelare.

Den enda jag tycker verkligen gjort något som tyder på att hon är god är Paddi. Sedan har vare sig Vira eller Mulberry gjort något som är speciellt misstänkt heller, men det behöver ju inte betyda så mycket. Och Ottilia, var står hon egentligen?

Ågren!

Och tiden rinner iväg.

Jag har inte blivit så mycket klokare om jag ska vara ärlig. Shaggy känns fortfarande som mest ulvig, men det är det där med bristen på en kollega som skaver. Såvida det inte faktiskt bara var tre ulvar till att börja med, eller om lyan bestämt sig för att offra Shaggy också får jag inte ihop henne med en kollega. Å andra sidan saknas fortfarande flera röster, som kanske hamnar någon annanstans.

Vira röstar på Shaggy

Hittils så står jag fast vid mina misstankar som jag luftar i inlägg 263 och 297, samt det faktum att Shaggy undviker att svara på frågor om varför hon skriver som hon gör. Hoppas bara innerligt att Shaggy nu faktiskt är ond.

Ottilia röstar på Shaggy

Myrten röstar på Shaggy

På grund av diverse skumma handlingar samt att jag tror att Shaggy kommer att få majoritet (att döma av teoriinläggen från flera andra + Paddis röst) och det inte är läge för ströröster nu.

Jag har haft samma tanke.

TILLÄGG: Om Paddi. Jag håller med dig Mulberry. Samtidigt tänker jag - en sak om ulvarna misstänkte att Hedinn skulle ryka och att Paddi därför gjorde som hon gjorde för att få en godförklaring. Men det fanns väl egentligen inte så mycket misstankar mot Hedinn utom från mig och glömmerallt. Jag är inte så säker på att Hedinn blivit lynchad om Paddi inte skrivit det där inlägget.

Precis, att Paddi skulle vara ond och i princip starta lynchen mot Hedinn känns för mig omöjligt. Och om det verkligen vore så är detta tidernas ulvaspel.

Detta gör att jag faktiskt tillskriver Paddi som god, och självklart även Myrten efter gårdagen.

Delvis kl.
Det verkar vara en del misstankar mot mig och jag förstår att det kan verka konstigt att jag hade dålig koll på reglerna. Det jag kan säga till mitt försvar var att jag försökte läsa fram och tillbaka i tråden, skriva anteckningar, kolla regler, kolla vem som skrivit vad etc så att ögonen gick i kors.

Många verkar tycka att jag ändrar spelstil. Jag tror mest att jag hade lite nybörjartur med några bra formuleringar efter lätt anpassning till hur ni andra skriver. För säker känner jag mig verkligen inte.

Det här vet jag inte vad jag tycker om. Dock känner jag igen mig själv när jag själv var helt grön (bybo) och blev helt förskräckt när misstankar kastades mot mig = ursäktande och förklaringar.

Nu rinner tiden ut för mig och även om jag skulle vilja analysera mer så hinner jag inte. Trots en del frågetecken så är det Shaggy som känns skummast för mig - även om det börjar kännas mindre bra att allt fler känner samma sak.

Mulberry röstar på Shaggy

med motiveringen att Ottilia har drivit hårt mot Shaggy och jag har väldigt svårt att tro att en nybörjare skulle göra det utan något mer som ligger bakom.

Och tiden rinner iväg.

Jag har inte blivit så mycket klokare om jag ska vara ärlig. Shaggy känns fortfarande som mest ulvig, men det är det där med bristen på en kollega som skaver. Såvida det inte faktiskt bara var tre ulvar till att börja med, eller om lyan bestämt sig för att offra Shaggy också får jag inte ihop henne med en kollega. Å andra sidan saknas fortfarande flera röster, som kanske hamnar någon annanstans.

Vira röstar på Shaggy

Hann inte skriva färdigt motiveringen helt, blev rädd för tiden. Menade med det sista att Ottilia och Mulberry inte har lagt sina röster än, och kanske att de hamnar någon annanstans om de är kollegor.

I vilket fall är Shaggy den jag misstänker mest, så rösten får hamna där.

Inte jag heller.

Jag känner mig lite styrkt genom det faktum att det var Sasse som drog fram Shaggy ur skuggorna. Men Sasse kan också ha fel och kokkorn var ju minst lika ulvig som Shaggy fast hon var god.

Och se så rätt jag hade!

Då är frågan: fick Shaggy sian och siade Ottilia som ulv?

Eller gick sian ut redan under gårdagen? I så fall kan ju någon spelare ha siats som god, vilket kanske inte märks så mycket i leken.

Det är väl nästan det mest troliga eftersom ingen av de som röstade detta DL kan ha siat Shaggy.

Nej, om Shaggy hade siats så hade vi nog sett ett inlägg á la Myrten ikväll.
Det är väldigt svårt att försöka hitta något att ta på när alla röstat så enigt som igår och idag, ingen sticker ut liksom.

Och nu är det bara att hålla i hatten och hoppas att ulvarna går på en nit..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 635
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar