Sv: Varulvslek!
Mycket intressant!
Jag letade fram röstinläggen från andra lynchen:
Notering 1: båda ursäktar sina röster på kokkorn, men röstar ändå på henne.
Notering 2: båda försvarar Hedinn lite diskret.
Mycket intressant!
Jag letade fram röstinläggen från andra lynchen:
*kl*
Vira röstar på kokkorn enligt mina tidigare teorier, där kärnan är att det verkar som att hon försöker misstänkliggöra allt och alla med konstiga motiveringar snarare än att leta ulvar.
Det känns dock lite nervöst att lägga femte rösten på en spelare - troligtvis är åtminstone någon som röstat på kokkorn ulv. Å andra sidan kan lyan ha bestämt sig för att offra henne med tanke på de samlade misstankarna, så att det är alibiröster det handlar om. kokkorn är i vilket fall den enda jag har skäl att misstänka på allvar (vilket i sig gör mig nervös med tanke på antalet ulvar), så rösten får hamna där ändå.
Hedinn har när jag skriver inlägget fått två röster. Jag tyckte i och för sig också att hennes röstmotivering var lite svag (se mitt teoriinlägg), men jag har inte spelat med henne förr och har inget att jämföra med, så att det avviker från hennes vanliga spelstil kan jag inte kommententera. Dock tycker jag att GA:s röst på mig var lika svag, vilket jag i sig inte ser som jättekonstigt första dagen. Allt som allt är kokkorn i alla fall mer ulv än Hedinn i mina ögon.
KL
Jag har ju inte helt hundra hängt med i svängarna men jag tycker likt flera andra att Kokkorn är den som står ut mest. Jag ingen aning om hur hen brukar spela, men jag håller med de redan skrivna argumenten - kastar ur sig teorier utan egentlig grund, är misstänksam mot allt och alla, etc. Håller helt med Hedinn i det hen skriver i inlägg #151.
Myrtens misstankar mot Hedinn vet jag inte vad jag tänker om. Hedinn spelar inte riktigt som vanligt och lägger en oväntad röst..? Även Hedinns röst på Kokkorn gör mig tveksam. Det känns märkligt om det skulle vara så att Hedinn lägger röst nr 2 på en ulvkollega, när det kanske finns chans för skeppet att vända. Om det dock visar sig att Kokkorn är god så känns ju dock situationen som en annan.
Håller med. Känns lite knepigt att flera så slipade spelare är väldigt överens.
Summa summarum så tycker jag inte att det finns så mycket att gå på. Både Myrten och Sasse skriver välformulerade inlägg med kloka resonemang - vilket gör det väldigt svårt att placera dem åt något håll. glömmerallt, Pegasus och Shaggy känns lite som skuggvarelser - de skriver mycket text men jag vet inte om jag blir så mycket klokare av det. Con, Vira och Otilla tycker jag inte har märkts av så mycket - eller så är det för att jag har fått skumma igenom mycket text på kort tid och "ser" bara de inlägg som står ut mest.
Mulberry röstar på Kokkorn
med motiveringen att jag tycker att hon spelar skumt och intar överdriven försvarsställning så fort hen får argument emot sig. Dock tycker jag egentligen att det känns väldigt konstigt av en ulv att spela såhär. Det känns som att alla som hittills röstat på Kokkorn har haft samma argument - jag själv inkluderad - och tycker egentligen att det skaver lite som sagt. Men det känns som det bästa alternativet just nu.
Notering 1: båda ursäktar sina röster på kokkorn, men röstar ändå på henne.
Notering 2: båda försvarar Hedinn lite diskret.