Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Min utlovade analys av röststatistiken gick det för övrigt åt skogen med - första dagens röstningar är alltid svåra att tolka, och andra dagen röstade ju alla likadant utom Myrten och GA (och Sasse, vars roll vi ju nu har koll på). Och om det stämmer att Hedinn är siad (vilket jag nu har satsat på i min röst) var ju inte Myrtens röst så konstig. GA:s skulle också kunna förklaras där, med tanke på rollistan.

Just nu sätter jag alltså Myrten och GA åt det godare hållet, för om Myrten är ulv är läget hopplöst i vilket fall.

Jag funderar lite på varför ulvarna valde att käka just Sasse. Det var egentligen två saker som hände med Sasse innan, dels den ändrade rösten till Shaggy och dels misstankarna från GA:s sida. Med GA känns det som att det skulle vara väl klantigt av ulv-GA att käbbla med Sasse och sedan äta henne - fast å andra sidan kanske det skulle göras just därför. Med Shaggy skulle det kunna vara ett sätt att få bort den första som misstänkte Shaggy innan misstankarna hann sprida sig - fast å andra sidan är ju risken stor med det att det blir tvärtom, att man drar uppmärksamhet till misstankarna i stället. Så antingen var Sasse något på spåren där, eller så är det vad ulvarna vill få oss att tro. Gah vad allt alltid är tvetydigt i de här lekarna!

Det är bara att konstatera att det handlar om ifall man litar på Myrten eller inte. Problemet är att Paddington kom med den där teorin om att Hedinn blivit siad av Myrten och Paddington är en av de jag litar minsta på. Det kan iofs vara ett smart drag om h*n är ond och vet att Myrten är god.

Även jag undrar vad Paddington har gjort för skumt?

Annars är den här leken full av spelare jag inte riktigt kan placera. Det känns som att varken Ottilia, Paddington eller Mulberry(bumpo) sticker ut så fasligt mycket åt något håll. Men jag får väl försöka gå igenom deras inlägg igen när jag hinner.

Kl.

Fy vad det är svårt nu. redan 6 röster på Hedinn så så länge hon inte är en byfåne så är det "kört" för henne.

Jag hade ju lite misstankar om Hedinn utifrån hur hon röstade på mig. Men tänkte ändå att det kanske inte var så ulvigt av henne att slänga bort på en röst på mig. Sedan skriver Sasse att det visst kan vara typiskt ulvigt men då många började skriva om hur Sasse kan sälja isglass på Antarktis så ville jag nog inte lyssna helt och fullt på Sasse i rädsla för att hon skulle kollra bort mig. (ska gå tillbaka och spana fram vilka det var som skrev men måste plita ned en början nu för att få ordning på tankarna ) Men nu visade det sig att Sasse var god. Och med tanke på att ulvarna åt Sasse samma natt så tror jag att de var lite rädda för henne. Var allt prat om hur sneaky hon är ett försök att undergräva hennes teorier och göra andra spelare rädda för att beakta hennes teorier allt för noga?

Myrten sticker ut med sin övertygelse om att Hedinn är ond. Hon har en bra motivering som talar för att hon ska vara god men samtidigt så är det ett handlande som en ulv skulle kunna komma undan med eftersom det finns som hon skriver ingen vettig anledning till att en ulv skulle outa sig så som hon gör med sitt upprop till kamp. Det är nästan så att hon ger sig själv ett alibi som är nästan lite för bra. Och det osar misstänkt i mina ögon. Samtidigt så kanske Myrten är spion eller har siat Hedinn. Minns att Hedinn verkade ju vara så misstänkt i förra leken och så visade det sig att hon var Sookie. Kunskap gör ju lätt att man verkar misstänkt.

Sedan så har jag min ursprungliga teori om att ulvarna håller sig i skuggorna. Tycker att det verkar som att de som åkt ut har alla skrivit en hel del och de har ju varit goda. Nu ska jag läsa igenom tråden igen lite noggrannare men jag tycker att Shaggy verkar vara försiktig och inte så framträdande. Och precis som Vira så undrar jag vad Paddan gjort för skumt... Har förstått att många tycker att Paddington är skum mest hela tiden men hittills har jag inte hakat upp mig på något. Men å andra sidan är jag ny och har ju hittills inte haft så stor tur med mina misstankar.

Myrten "
Dessutom är det inte vem som helst vi pratar om, det är Sasse. En spelare som kan lura påven att konvertera till islam om hon är på det humöret. Och det tror jag bumpo vet, för de har spelat tillsammans förr och även varit ulvar tillsammans. Så jag finner det osannolikt att hon skulle agerat så klantigt i syfte att skydda Sasse."

Bumpo "Men jag skrev ju också att lekarna är så mycket roligare när det är svårt att lista ut vem som är vad. Och jag håller fast vid att du är en grymt slipad spelare. Till min stora glädje trots allt. Jag lär mig massor av att leka med dig. Trots att du ständigt förvirrar mig så till den höga grad att jag hade sålt min mormor för en glass på Antarktis. "

Här poängterar Myrten och Bumpo att Sasse är hal som en ål och inte att lita på. Bumpo hoppar sedan av för att hon inte har tid och Mulberry 2 tar då över. Men med avhoppet så tänker jag att det borde vara lättare att spela när man inte har så mycket tid om man är ulv. Då kan man ju bara hoppa in, skumläsa och klippa och klistra ihop några vaga teorier och rösta. Då vet man ju att ens röst är på en god och när det är så många som är lite halv-misstänkta löper man inte så stor risk att bli påkommen. Är man god så vill man ju inte leka eller rösta om man inte funderat riktigt ordentligt eftersom man riskerar inte bara sitt egna liv utan även "lagets" liv om man röstar fel. Därför tror jag att Mulberry 2 är god för att annars hade Bumpo lika gärna kunnat spela vidare. Bumpo hade ju dessutom alibi för att lägga en lite mindre genomtänkt röst. Fast å andra sidan så kanske det har kommit upp saker som gjort att Bumpo inte ens har tid att fabricera några teorier och då kan Bumberry (Bumpo/Mulberry2) lika gärna vara ond.

Sedan har vi Myrtens kommentar om att det är osannilikt att Bumpo skulle agera klantigt i att skydda Sasse. Kanske just det Bumpo försökte? Lägga misstanke på Sasse genom att skydda henne? Eller så kanske Myrten och Bumberry är ulvar båda två i och med att Myrten skyddar Bumpo.

Man ska inte heller glömma att Ulvarna får lite info från spionen och de kanske är ute efter Hedinn om de har fått veta att Hedinn är byfåne till exempel.

Jag kanske har drömt det men har för mig att ulvarna får en rad av spionens information.. ska kolla igen..

Hoppar in lite snabbt, fullt upp idag så inte hunnit med så mycket tyvärr. Men pga Myrtens starka drev mot mig och övertygelse om att jag är ond så börjar jag känna tveksamhet mot henne.

Hedinn röstar på Myrten

Det börjar bli dags för mig att rösta. Tycker att det är super-svårt. Men Shaggy känns lite sneaky, och det var ju lägligt att Sasse blev uppäten efter att hon röstade på Shaggy.

Så med det och det jag skriver i inlägg 263 så röstar jag på Shaggy.

Ottilia röstar på Shaggy

Man ska inte heller glömma att Ulvarna får lite info från spionen och de kanske är ute efter Hedinn om de har fått veta att Hedinn är byfåne till exempel.

Jag tror du missförstått spionrollen? (Alternativt är du ulv och försöker lura oss)

Spionen kan inte få den typen av information, den får inte reda på någons roll bara vad rollerna väljer.

Så oavsett om ulvarna har fått spion info eller inte så kan de omöjligt fått den informationen.

Det börjar bli dags för mig att rösta. Tycker att det är super-svårt. Men Shaggy känns lite sneaky, och det var ju lägligt att Sasse blev uppäten efter att hon röstade på Shaggy.

Ottilia röstar på Shaggy

Fast ulvarna kan ju ätit sasse just för att de vill att vi ska misstänka shaggy så att misstänka shaggy av den anledningen känns ju lite märkligt kan jag tycka.

På bussen.

Det bör väl också gå att bedöma om det i det nuvarande läget tycker att det är rimligt för en ulv att agera som jag gör.

Jag tycker faktiskt det är det är det ulvigaste du gjort i tråden hittils.

Jag tycker ditt agerande känns konstigt nästan oavsett vilken roll du har så ioförsig säger det väl i sig inget om din roll alls.

*kl*

Uppdatering! (har för mig att Hedinn skrev att hon inte gillade rosa, så av respekt meddelar jag hennes död med blått istället och hoppas Hedinn blir mer nöjd med det)

Hedinn var ulv!

Natt-DL 23.00

*kl*

Puh, då kan vi andas ut med den här lynchen i alla fall. Men med den överväldigande majoriteten får man ju anta att lyan valde att offra Hedinn när de såg vart det var på väg.

Ottilia röstar på Shaggy

Det här gör mig lite misstänksam. I det här läget är det ganska uppenbart att det är Hedinn som kommer att åka, så att rösten inte spelar någon roll är klart. Är det ett sätt för Ottilia att försöka visa att hon och Shaggy står på olika sidor? Frågan är i och för sig vad hon skulle tjäna på det i det här läget, för det känns nästan vettigare för en eventuell ulv att rösta på Hedinn i det stadiet.

Som spök-Sasse citerar, byfånen överlever första uppätningsförsöket av ulvar men inte en lynchning, om jag har förstått det rätt :).

Det här gör mig lite misstänksam. I det här läget är det ganska uppenbart att det är Hedinn som kommer att åka, så att rösten inte spelar någon roll är klart. Är det ett sätt för Ottilia att försöka visa att hon och Shaggy står på olika sidor? Frågan är i och för sig vad hon skulle tjäna på det i det här läget, för det känns nästan vettigare för en eventuell ulv att rösta på Hedinn i det stadiet.
Det kan ju vara så enkelt som att om Ottilia är ulv så vågar hon inte riktigt rösta på en ulvkollega iom att det är första gången hon spelar.

*kl*

Uppdatering! (har för mig att Hedinn skrev att hon inte gillade rosa, så av respekt meddelar jag hennes död med blått istället och hoppas Hedinn blir mer nöjd med det)

Hedinn var ulv!

Natt-DL 23.00

*spök* Du mindes rätt, tack! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 637
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar