Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Inte hakat på i röstningen, men väldigt många (i princip alla) har ju nämnt mig som en av de mest misstänkta.

Det är inte min uppfattning, men jag får läsa om alla inlägg. Men jag gör det om jag överlever natten. Känner mig aningen mindre skärpt just nu.

Ska alla kommentera allt blir det väldigt rörigt. Det var ju redan kommenterat så att slå in den redan öppna dörren känns ganska meningslöst.

Missade du att jag svarade på inlägget ifråga?

Så varför kommenterade du det i ditt teoriinlägg?

Nej, jag missade inte att du svarade på inlägget. Men du ifrågasatte inte förrän senare.

Jag vill definitivt inte göra något iögonfallande när jag är ulv så allas blickar riktas mot mig. Eller okej, om en lek närmar sig slutet och jag inte haft en enda gnutta till misstanke mot mig utan enbart "Sasse är neutral för mig"-inlägg, så kan jag bli lite less och önska en utmaning :p

Det har du en poäng i men jag tycker inte att röständringar är så utstickande när det gäller dig. Det känns som om det är något du kan göra oavsett roll

*kl*
Dag 1
Sasse röstar på glömmerallt
Vira röstar på bumpo
Mulberry röstar på bumpo
Paddington röstar på Mulberry
Hedinn röstar på Ottilia
kokkorn röstar på Mulberry
Breaktown röstar på kokkorn
Pegasus röstar på Mulberry
Myrten röstar på kokkorn
(glömmerallt röstar på Vira)
(Ottilia röstar på kokkorn)

Mulberry: 3
bumpo, kokkorn: 2 (kokkorn +1)
glömmerallt, Ottilia, (Vira): 1

Ej röstat: con, Shaggy, bumpo

Dag 2
glömmerallt röstar på Hedinn
Sasse röstar på kokkorn
Shaggy röstar på kokkorn
Myrten röstar på Hedinn
Hedinn röstar på kokkorn
Ottilia röstar på kokkorn
Vira röstar på kokkorn
Mulberry röstar på kokkorn
Sasse ändrar röst från kokkorn till Shaggy
Paddington röstar på kokkorn

kokkorn: 6
Hedinn: 2
Shaggy: 1

Ej röstat: con, kokkorn, Pegasus

Plockar fram den här då jag är förtjust i röststatistik och vill ha dem bredvid varandra för att få överblick. Analyserar i separat inlägg.

Du missade uppenbarligen ordet fortfarande i mitt inlägg.

Nej, det gjorde jag inte det heller. Men du verkar ha missat att mellan de två citerade inläggen som Kokkorn skrev och ditt teoriinlägg med röst, så hade Kokkorn faktiskt ändrat sitt uttalande, utan att du verkade ta någon notis om det öht.

Kanske just för att det var ett teoriinlägg

Men vad hade det med saken att göra? Misstänkte du Kokkorn för att hon ville ha en ursäkt eller? Varför ens nämna det i ett teori-/röstinlägg annars??

Edit: Miss från mig, det handlade om aktiviteten kring deadline och inte ang. ursäkt för missad röst.

Jag funderade också ditåt, men jag vet inte riktigt om jag håller med. En Sasse-ulv känns tillräckligt slipad för att förutse att det skulle ses som ulvigt att ändra sin röst om kokkorn visade sig vara god. Vilket i och för sig kan vara vad hon räknat med att vi ska tycka, men det känns lite för enkelt. Hur som helst känns det inte som så mycket till alibi.

Eftersom flera verkar ha fått uppfattningen att jag tycker det faktum att sasse ändrade röst på är ulvigt så vill jag tydliggöra att det tycker jag inte, snarare tvärtom, blev hon tveksam till kokkorn var det bra att byta.

Det var hennes tankar och resonemang kring det hela som är misstänkt.

*kl*

Nattuppdatering!
Sasse var borgmästare!

DL imorgon 22.00, natt tidigast 20 minuter senare.

Con kickas pga två missade röstningar.

Kommer nog en extrauppdatering på dagen också, om jag har möjlighet. Nu måste jag hoppa i säng så fort jag kan.

Vi använder uppenbarligen språket på olika sätt. Fortfarande i den meningen betyder att hon altså upprepar det hon sa men att hon sen mildrar det avsevärt.
Jaja du har bestämt att jag är ulv och kommer troligen i slutändan rösta på mig så det kvittar vad jag skriver. När man vet att någon är på fel sida så är det inte särskilt svårt att stödja det med någon teori.

Vilka är de där många som skulle hakat på? de måste jag ha missat.

I mina ögon känns det som att det är jag och Myrten som har starka misstankar mot dig i övrigt verkar du mest ha lite "småmisstankar" mot dig. teorierna mot dig har ju också ifrågasatts.

Ja, småmisstankar är väl kanske mer rätt, jag är inte van vid att bli misstänkt (vilket dessutom brukar resultera i att jag äts upp tidigt i leken, så det finns väl nåt positivt med det också ;)) så det är mycket möjligt att jag reagerar lite extra på varje misstanke. Teorierna har ifrågasatts ja, men de kom väl främst efter din röst.

*KL*

Verkar som om ulvarna bestämt sig att käka senior-spelarna. Först Break sedan Sasse. Undrar om det säger något? Tveksamt.

Vad som däremot inte är tveksamt är hur jag skall rösta. Så varför vänta?

Myrten röstar på Hedinn

Misstankarna sammanfattas bäst i mina inlägg 187 och 200.

*kl*

Nattuppdatering!
Sasse var borgmästare!

DL imorgon 22.00, natt tidigast 20 minuter senare.

Con kickas pga två missade röstningar.

Kommer nog en extrauppdatering på dagen också, om jag har möjlighet. Nu måste jag hoppa i säng så fort jag kan.

Vad hade con för roll?

Att Sasse visade sig vara bormästare är väldigt intressant dels för att jag nu litar mer på hennes teorier om shaggy men mest för att många alldeles nyss försvarade sasse när jag misstänkte henne, kan ha varit någon ulv som visste att sasse snart skulle visa sig god och därför ville skaffa sig lite pluspoäng?

*KL*

Verkar som om ulvarna bestämt sig att käka senior-spelarna. Först Break sedan Sasse. Undrar om det säger något? Tveksamt.

Det säger mig att ulvarna vill ha ut hoten vilket får mig att tro att ulvarna är orutinerade(eller möjligtvis osäkra) min erfarenhet är att rutinerade och duktiga spelare ofta vill ha kvar aktiva och duktiga spelare "för att få en rolig lek". ( givetvis ryker de ändå snabbt som ögat om de misstänks ha någon viktig specialroll)

Sen kan det givetvis vara rutinerade spelare som vill få oss att tro just det.

Sen håller jag med, varför vänta om man vet hur man ska rösta?

glömmerallt röstar på hedinn

Så var det morgon...

ALLA GODA HÖR UPP!

Vi inledde spelet med fjorton spelare. Fördelningen goda - onda var inte känd, men jag gissar att vi startade med 10 + 4. Det är det rimliga sett till antalet deltagare.

Vi har hittills förlorat fem spelare: Mulberry1 (bybo) och kokkorn (ängel) har blivit lynchade. Breaktown (storbonde) och Sasse (borgmästare) har käkats. Dessutom har con kickats p g a inaktivitet. Hennes roll är inte känd. Kvar finns alltså nio spelare.

Om mina antagande stämmer innebär det att fördelningen nu är antingen 5-4 eller 6-3 till de goda. Detta innebär att vi ikväll kan stå inför ett avgörande. Om en god lynchas och de onda lyckas med käket blir ställningen 3-4 alt 4-4, d v s seger för de onda i det första fallet.

Eftersom ängeln dog igår är det väldigt stor risk att de onda lyckas med käket. Enda chansen vi har är att de skall försöka ta den välsignade byfånen, då får vi en frist.

Det är alltså skarpt läge! Kvällens lynch är inte ett lämpligt tillfälle att lägga en avvikande röst för att man är osäker och inte kan bestämma sig, eller vilken annan anledning som helst. Det är inte lynchen där man som god hoppas på att komma in senare och rösta och sedan missar. Vi måste samla rösterna och få ut en av de onda.

Hur vet ni att ni kan lita på mig? Naturligtvis vet ni inte det. Men sett till förutsättningarna med klar fördel de onda (vilket jag tror alla håller med om - betänk också att de mest kraftfulla specialrollerna är borta. de enda som är kvar är spionen och den välsignade byfånen) ber jag er att fundera över vad jag som ond skulle tjäna på att agera som jag gör nu.

Vad skulle jag som ond vinna på att rösta så tidigt och därmed potentiellt dra på mig misstankar?

Vad skulle jag vinna på att skriva detta inlägg?

Fundera över det, rösta sedan!

Jag har redan röstat och jag har röstat på Hedinn.

*Kliver ner från talarstolen*

Har funderat på hur Myrten kan vara så bombsäker på Hedinn när bland annat jag inte sett det denne har upptäckt, speciellt som Myrten nu röstat på Hedinn i tre dagar i rad. När jag vaknade slog tanken mig och jag är än mer säker på att jag har rätt nu när jag läst Myrtens inlägg, det finns bara en sak som gör att Myrten kan vara så säker och det är att Myrten siat Hedinn.

Paddington röstar på Hedinn

Har funderat på hur Myrten kan vara så bombsäker på Hedinn när bland annat jag inte sett det denne har upptäckt, speciellt som Myrten nu röstat på Hedinn i tre dagar i rad. När jag vaknade slog tanken mig och jag är än mer säker på att jag har rätt nu när jag läst Myrtens inlägg, det finns bara en sak som gör att Myrten kan vara så säker och det är att Myrten siat Hedinn.

Paddington röstar på Hedinn

Faktiskt bara två dagar. Första dagen velade jag mellan Hedinn och kokkorn, men valde då kokkorn eftersom Break hann rösta på henne medan jag velade. Tyckte då att det var bättre att lägga en röst på en spelare som redan hade en när jag ändå misstänkte båda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar