Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

asch, jag vet inte riktigt var jag ska börja... jag måste förutom att ha semester från jobbet även ha stängt av hjärnan totalt för jag har ingen aning om vad jag ska skriva eller hur jag ska formulera det jag försöker få ner…

Kokkorn är helt klart den som drar åt sig mina (allas) blickar mest så här långt. Dels om man läser dennes teorier så verkar det som om leken består till 80-90% av ulvar, och även om LL verkar vara i ulvigaste laget så tror jag inte att hon gått riktigt så långt ;). Tycker Myrten gör en väldigt intressant reflektion över att Hedinn saknas, men kanske främst att hon skriver att hon glömde Break i sitt inlägg. Känns som en freudiansk felskrivning från Kokkorn.

Jag gillar inte heller att det kommit så många röster på Kokkorn men samtidigt är det ju exakt samma saker som ni andra reagerar på som även jag reagerar på. Hade gärna sett att Kokkorn kommit tillbaka och svarat på några av de frågor som alla ställt i tråden, men det verkar inte som om denne har varit inloggad i leken sedan midnatt – frågan är om denne ”gett upp” redan.

Pegas har inte gjort ngt särskilt avtryck i leken ännu, bara ett fåtal inlägg och de flesta på gränsen till OT. Lade 3e rösten på Mulberry, med sitt enda teoriinlägg som kom väldigt nära inpå DL.

Hedinn, kommer inte ihåg hur Hedinn brukar spela, så jag vet inte om denne spelar olikt sig eller inte. Håller med om att rösten på Ottilia känns lite konstig, men jag reagerar mer på GA:s sena röst på Vira isf en röst som kändes väldigt passiv när den kunde ha avgjort DL.

Saknar Con, har bara sett två inlägg och de säger varken bu eller bä…

Bumpo/Mulberry – behöver se mer av Mulberry innan jag bildar mig en uppfattning. Bumpo brukar alltid spela så att jag blir misstänksam oavsett vilken sida hon står på. Att hon missade DL säger inget om hennes roll, speciellt om hon fick spontanbesök, jag hade behövt se mer av dem idag för att förstå mer. Såg precis att Mulberry skrivit ett inlägg men orkar inte försöka analysera det nu.

Vira - hittar inget som får mig att reagera på henne, lade en tidig röst igår men det känns mer som en förtäckt BOP än ett seriöst teoriande.

Shaggy – känns väldigt passiv och frånvarande.

Ottilia - har inte lyckats bilda mig någon uppfattning om Ottilia ännu och det är nog synonymt för de flesta som är kvar att ta upp. GA, Sasse och Myrten har jag också väldigt svårt att bilda mig en uppfattning om, allting låter så väldigt klokt och jag nickar instämmande flera ggr och det skrämmer mig lite, måste försöka gå igenom de tre mer i morgon för just nu får jag ingen ordning på mina tankar.

Summa summarum, jag har bara lite vaga misstankar mot några och det väger helt klart över mot Kokkorn, och det känns inte rätt att rösta på någon av de andra när allt känns så vag ännu så:

Paddington röstar på Kokkorn

Men vad fan, varför kom inte det stycket jag lade till med...

Näst misstänkt för mig är Ottilia, av redan nämnda anledningar. Hon verkade så mycket mer osäker i början än vad hon kändes på sista inlägget. Där kändes hon plötsligt stabil och inte alls lika osäker. Jag frågar mig om hon är en sk "naturbegåvning" eller om hon fått hjälp utifrån.

Vilket i sig betyder att även om kokkorn visar sig vara ulv så säger det inte så mycket om de som röstar på henne.

Jag tror att man kunde räkna ut redan runt förra DL att kokkorn skulle ligga risigt till. Så är hon ulv så tror jag inte att det är så långsökt att tänka sig att lyan offrade henne.

Nja, jag kan nog tycka att det säger en hel del om kokkorn är ulv, precis som du och andra är inne på så är det väl ganska troligt att någon eller några som röstat på henne är ulv. Men skulle hon vara god så talar det ju också för att någon/några som röstade på henne är ulvar såg henne som ett lätt offer. Så oavsett så tycker jag de som röstat på kokkorn blir misstänkta vilket i sig blir konstigt eftersom hon faktiskt är misstänkt.

Jag känner att förvirringen ökar..:banghead:

Näst misstänkt för mig är Ottilia, av redan nämnda anledningar. Hon verkade så mycket mer osäker i början än vad hon kändes på sista inlägget. Där kändes hon plötsligt stabil och inte alls lika osäker. Jag frågar mig om hon är en sk "naturbegåvning" eller om hon fått hjälp utifrån.

Intressant iakttagelse, jag var tvungen att läsa igenom hennes inlägg en gång till och jag håller med om att det är som natt och dag mellan hennes inlägg igår och det hon gjort idag. Frågan är vad den hjälpen isf kan vara? jag vet att i anmälningstråden skrev hon att hon och någon till (hennes kille?) studerade förra leken tillsammans. det kan ju vara så att de gått igenom leken tillsammans idag.

Om kokkorn är ulv tycker jag ottilias röst känns väldigt mycket som en alibiröst är kokkorn däremot så tycker jag att hon mest fortsätter vara lite halvmisstänkt för det känns då som en röst en ny spelare skulle kunna lägga oavsett om hon är god eller ond.

Fast om hedinn är ond som jag tror så ökar det kraftigt mina misstankar mot Ottilia dels för att Ottilia försvarar hedinns röst på henne plus att den rösten kändes som en alibi röst.

Nu känns det verkligen som att Kokkorn blir offrad om hon är ulv, alternativt då att hon är en lätt röst för de flesta.

Hedinn har nämnts några gånger och jag är faktiskt lite frågande till varför. Har inte spelat med henne så mycket tidigare och kan ingenting om hennes spelstil, däremot undrar jag vad det är som är så konstigt med hennes röst?

Har jag missat något? Vad är det som gör den här rösten och motiveringen så out of blue som Myrten verkar tycka? Hade Hedinn uttryckt misstankar om någon annan tidigare (hittar inget) och ändrar sedan sin åsikt med denna röst eller va? Vänligen förklara någon. Om det handlar om att hon "tagit" någon annans teori, tyckte Myrten skrev det någonstans, så är hon knappast ensam om det i den här leken.

Nedan följer Hedinns röstinlägg + det teoriinlägg hon skrev före:

Nej, det inlägget sa väl inte så mycket, mest att jag höll med Break om att en sån röst Sasse la är lite enklare än en som är lagd efter mer prat. Jag försöker liksom komma in och läsa och skriva lite snabbt mellan lite ridning och barnpassning och annat. ;)

I övrigt kan jag inte direkt känna att nån känns misstänkt, som vanligt såhär tidigt i leken. Håller med om att Bumpos resonemang känns lite skumma, men å andra sidan vet jag att jag brukar tycka det också så det känns inte som att det säger någonting egentligen...

Jag har inte riktigt tid att läsa igenom hela leken igen med långsamt mobilinternet, även om jag skulle vilja, men känns ändå lite som att det kvittar. De enda som riktigt fångat min uppmärksamhet är Bumpo och Ottilia, men som sagt vet jag att Bumpo brukar göra det, oavsett roll. Ottilia är förstagångslekare så det är klart att det är svårt, men tycker ändå det känns lite konstigt att hon upplever alla som misstänkta, för själv kan jag knappt hitta nåt.

Hedinn röstar på Ottilia

Det jag reagerar på är att Hedinn först nämner bumpo och sedan vänder och röstar på Ottilia. Jag hade skrivit om Ottilia några inlägg tidigare (nr 41, Hedinns röstinlägg är nr 48), fullt möjligt att någon annan också gjort det.

När Hedinn röstar har bumpo två röster. Trots att Heddan först skrivit om bumpo (om än löst) väljer hon att lägga en röst på Ottilia som hon inte har nämnt tidigare. Där ringer mina klockor. Vill hon inte rösta på bumpo? Varför det? För att hon inte vill ta del i en utröstning?

*kl*
Dumt val bybor och smart drag av ulvarna att hänga på.

Jag lyckades förvirra till det i mina inlägg och kunde inte riktigt förmedla mig rätt.

Och jag kom på varför jag slutade spela ulvlekarna men men... Tur det blev en kort spelrunda för mig då.

Senast ändrad:

Nedan följer Hedinns röstinlägg + det teoriinlägg hon skrev före:

Det jag reagerar på är att Hedinn först nämner bumpo och sedan vänder och röstar på Ottilia. Jag hade skrivit om Ottilia några inlägg tidigare (nr 41, Hedinns röstinlägg är nr 48), fullt möjligt att någon annan också gjort det.

När Hedinn röstar har bumpo två röster. Trots att Heddan först skrivit om bumpo (om än löst) väljer hon att lägga en röst på Ottilia som hon inte har nämnt tidigare. Där ringer mina klockor. Vill hon inte rösta på bumpo? Varför det? För att hon inte vill ta del i en utröstning?

Håller med, dessutom finns ju möjligheten att Hedinn och bumpo var ulvkollegor och att hedinn tänkte misstänka/rösta på bumpo för alibi men kanske tänkte om när hon insåg att det fanns risk för att bumpo skulle ryka?

*KL*

Oj, DL har varit!

glömmerallt röstar på Hedinn
Sasse röstar på kokkorn
Shaggy röstar på kokkorn
Myrten röstar på Hedinn
Hedinn röstar på kokkorn
Ottilia röstar på kokkorn
Vira röstar på kokkorn
Mulberry röstar på kokkorn
Sasse ändrar röst från kokkorn till Shaggy
Paddington röstar på kokkorn

kokkorn: 6
Hedinn: 2
Shaggy: 1

Ej röstat: con, kokkorn, Pegasus

Stämmer det?

Jo, men som sagt vet jag att jag alltid ser bumpos inlägg som skumma, i princip i varje lek, så därför sa dem mig egentligen ingenting i det läget. Så jag såg aldrig bumpo som misstänkt, vilket jag dock gjort nu efter dagens inlägg. Jag har flera gånger förut varit med och röstat ut bumpo tidigt pga hennes skumma sätt, även när hon varit god. Och jag ville inte göra det misstaget igen utan mer kött på benen. Och den enda som över huvud taget fastnat på min radar utöver bumpo var Ottilia, mycket tack vare din teori. Jag hade som sagt ytterst lite tid igår och kunde inte läsa igenom något i sin helhet utan fick ta enstaka inlägg - de ni reagerat på för att förenkla för mig själv. Och då fick min röst hamna på Ottilia, mest för att jag inte hade någon aning om hur jag skulle rösta.

Men det är ju inte det du skriver i ditt inlägg ovan - det du skriver ovan är att jag hakar på Myrtens teori om Mulberry (varav Myrtens teoriinlägg kom 30min innan mitt? Sedan ställer Mulberry en fölljdfråga och Myrten förtydligar sitt inlägg).

Du har rätt jag tänkte mycket mer än jag skrev.

Citaten som du citerar från Hedinn hittar inte jag något konstigt med.
Hon tycker att bumpo är lite skum men hänvisar det till dennes spelstil. Rösten läggs på Ottilia för att denne upplever alla som misstänkta.

En helt vanlig förstaröst i mina ögon, dvs. inte mycket att gå på öht.
Men sedan har ju inte jag någon erfarenhet av hur Hedinn brukar spela, vilket du verkar ha betydligt mer av.

Förståligt, hänger knappt med själv men poängen var att alla som röstat på kokkorn är misstänkta oavsett vilken roll kokkorn har.

Precis som att alla som röstade på någon annan än kokkorn är misstänkta - för det känns som bra alibiröster för dem som visste att kokkorn var god. Min gissning är att det finns ulvar både bland dem som röstade på kokkorn och bland dem som inte gjorde det.

Ser man bara citaten som citat är de kanske inte konstiga. Men ser man hela situationen så känns den ulvig för mig. Av anledningar jag har skrivit i mitt inlägg nr 187. Glömmerallt har också en god poäng i sitt svar nr 191.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar