Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

För att återknyta till leken: jag läser och läser och blir inte klokare alls. Plus att jag behöver rösta relativt tidigt eftersom jag misstänker att det kan bli lite IRL-aktiviteter idag. Gaaah! Men nu gör jag ett försök till att få ordning på alla virriga tankar.

För att återknyta till leken: jag läser och läser och blir inte klokare alls.

Ungefär samma här :(. Visst finns det ett par som sticker ut som jag har nämnt tidigare, men de allra flesta blir jag inte klokare på hur jag än vänder och vrider på det. Sasse har ju kommit in i leken på allvar nu, men jag kan inte säga att hon skriver något som jag reagerar på. Och på många finns det just inget annat att gå på än deras röster första dagen (+några som inte röstade).

Jag antar att det klarnar lite efter nästa DL, men tusan vad knepigt det känns just nu.

Nu ska jag skriva ett seriöst teoriinlägg (fast jag borde skriva något helt annat, men det är för varmt på kontoret). Deltagarna utan någon speciell ordning:

con - fortfarande inget som säger något om hennes roll.

Hedinn - jag misstänker Hedinn och jag har skrivit varför. Jag tycker att spelstilen är helt annorlunda. Hedinn förklarar det med tidsbrist och visst kan det vara inblandat. Men det räcker inte ända fram för min del. Jag fattade misstankar direkt när rösten på Ottilia kom som en blixt från klar himmel och de kvarstår och är starka. Just nu känns det som om himlen skulle falla ner för att jag inte ska rösta på Hedinn ikväll.

kokkorn - också starkt misstänkt. Anledningen är flera: misstankarna mot Vira, där kokkorn först vred till det att Vira högg på Sasse och sedan modifierade en aning, men fortfarande tycks mena att Vira misstänkliggjorde Sasse. När Vira - enligt hur jag ser det - inte gjorde något annat än att konstatera vad som skett. Sedan har vi det skumma inlägget där hon tar upp alla utom Hedinn. kokkorn svarar på Hedinns frånvaro:

"Jag gjorde min lilla lista på de som skrivit flest inlägg efter daguppdateringen.
Både break och hedinn skrev innan och de inläggen har jag inte läst så noga än.
" (#103)

Dock... så ser inläggen efter uppdateringen fram till kokkorns inlägg ut på följande sätt (LLs ej medräknade):

21.20: glömmerallt
21.23: Myrten
21.23: Pegasus
21.26: glömmerallt
21.27: Myrten
21.29: Ottilia
21.33: glömmerallt
21.39: bumpo
21..41: Myrten
21.50: glömmerallt
21.56: Ottilia

22.01 skriver kokkorn sitt inlägg. Och hon tar upp Vira och Paddington i det - trots att ingen av dem skrivit efter daguppdateringen.

Således... så får jag inte ihop förklaringen att hennes lista baserar sig på de som skrivit mest efter uppdateringen.

Sasse (och kanske någon mer?) frågar sedan kokkorn vad hon baserar en del av sina misstankar på. Och det skulle jag också vilja veta.

Det jag dock funderar på med kokkorn är om det här är hennes spelstil. Jag har aldrig spelat med henne tidigare. Men mycket uppseendeväckande saker är det.

glömmerallt - bortsett från den sena uddarösten på Vira, som i sig är rätt misstänkt, hittar jag i nuläget inget direkt att gå på. Vi får se vad som händer.

Pegasus - plockar upp en teori och röstar snabbt efter den. I det läget ger det Mulberry majoritet. Och ja, jag måste säga att jag tycker det finns anledning att fundera över det. Jag måste se mer av Pegasus. Han är väldigt svårläst. Dock tycker jag mig ana att det finns en tendens att han, när han är god, har mer egna teorier (som jag sällan håller med om:D) medan han som ond kan tendera till att i högre grad använda sig av andras teorier. Men jag upplever det inte som konsekvent.

Ottilia - känner mig ambivalent. Hon kan vara vilket eller. Om Hedinn är ond (vilket jag tror) kan rösten vara en alibiröst. Ottilia skriver i sitt röstinlägg att hon är lite misstänksam mot Mulberry, men väljer att inte rösta på henne för att ett drev verkar vara på g. Kan vara ett sätt att undvika att vara med att rösta ut en god - eller ärligt (jag släppte t ex själv Mulberry eftersom kokkorn verkade mer misstänkt och dessutom röstade på Mulberry). Alltså: jag vet inte, men känner mig vaksam.

bumpo - har inget att ta på i nuläget.

Sasse - inte heller något att ta på. Jag håller med om mycket av det Sasse skrivit. Hon känns neutral, vilket verkligen kan betyda precis vad som helst. Jag var ju LL i förra leken när Sasse var ond och hon spelade skrämmande bra då.

Shaggy - jag håller inte med om en hel del av det som Shaggy har tagit upp, men jag vet inte om jag hittills hittat något som pekar på ondska. Alltså vet jag inte ännu.

Paddi - håller däremot med Shaggy om att rösten på Mulberry kom snabbt. Paddi har inte skrivit så mycket ännu. Röstningen är det enda som fått mig att reagera så långt.

Vira - lite svårt att bilda mig en uppfattning. Jag håller med om vissa saker, inte om andra. Exempelvis tror jag inte att kokkorns sätt att uttrycka sig säger något om hennes roll, jag tror bara att det är hennes sätt att uttrycka sig. Men detta är knappast något som säger mig om Vira själv är god eller ond.

Rörande Viras funderingar runt glömmerallt så håller jag i princip med. Fast jag fick själv en oerhört stark känsla av Hedinns röst direkt när den lades. Detta beror dock sannolikt på att jag tyckte att något verkligen inte tyckte mig känna igen spelsättet. glömmerallt tror inte hon spelat med Hedinn tidigare, men hon är en mycket erfaren spelare och sådana reagerar nog direkt när en oväntad röst dundrar in. Därmed inte sagt att det betyder att glömmerallt är god. Jag vet inte var hon står.

Jag får lite dåliga vibbar när spelare anklagar varandra med "en känsla" som bas. Det känns som att det antingen kan vara ett sätt att anklaga en ulvkollega och på så sätt få alibi men utan att egentligen bygga under så mycket att man ger andra anledning att vara misstänksamma mot kollegan, eller som ett sätt att som ulv haka på Myrten mot en god hedinn. Det som dock talar för att ni inte är ulvkollegor är att du faktiskt har en del konkreta saker som bas också, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra av det. Men lite misstänksam blir jag.

Jag förstår hur du tänker, men känslan bygger ju på något(som du ju också skriver). När jag skriver att det är svårt att sätta fingret på varför jag misstänker hedinn så menar jag att jag har svårt att peka ut någon enskild händelse eller detalj eller inlägg som sticker ut. Det är först när jag lägger ihop allt som jag får en stark misstanke, hennes inlägg och spelstil i förhållande till hur leken utvecklas. Jag får känslan av att hon vill verka aktiv samtidigt som hon vill glida undan lite och inte sticka ut på ett typiskt ulvigt sätt. Det är som sagt en känsla men det finns ju liksom en grund till den.

I övrigt reagerar jag på att glömmerallt och Myrten verkar ha liknande tankar. Det känns inte alls bra. Jag har förvisso också liknande tankar, men ack vad dåligt det känns.

Skrattar så jag gråter åt denna kommentar. Ulvspel i ett nötskal, jag reagerar precis likadant. Sasse och glömmerallt verkar tycka ungefär som jag - HJÄLP!:rofl:

Ni är inte ensamma, jag känner mig rätt paranoid :cautious:

Ju smartare jag tycker era resonemang är desto mer misstänkta blir ni:p

Myrten;15940173 [B skrev:
kokkorn[/B] - också starkt misstänkt. Anledningen är flera: misstankarna mot Vira, där kokkorn först vred till det att Vira högg på Sasse och sedan modifierade en aning, men fortfarande tycks mena att Vira misstänkliggjorde Sasse. När Vira - enligt hur jag ser det - inte gjorde något annat än att konstatera vad som skett. Sedan har vi det skumma inlägget där hon tar upp alla utom Hedinn. kokkorn svarar på Hedinns frånvaro:

"Jag gjorde min lilla lista på de som skrivit flest inlägg efter daguppdateringen.
Både break och hedinn skrev innan och de inläggen har jag inte läst så noga än.
" (#103)

Dock... så ser inläggen efter uppdateringen fram till kokkorns inlägg ut på följande sätt (LLs ej medräknade):

22.01 skriver kokkorn sitt inlägg. Och hon tar upp Vira och Paddington i det - trots att ingen av dem skrivit efter daguppdateringen.

Således... så får jag inte ihop förklaringen att hennes lista baserar sig på de som skrivit mest efter uppdateringen.

Ja det där verkligen värt att notera och en av sakerna som gör kokkorn misstänkt. Hon är definitivt den som spelar konstigast, jag vet dock inte omalla konstiga saker är misstänkta en del är det definitivt men en del kan handla om spelstil, hon är dock oavsett en av de mest misstänkta i mina ögon.

Allmänt:
En sak som oroar mig är att jag har svårt att få grepp om många deltagare t.ex paddi och pegasus där deras röster på mullberry talar emot dem men i övrigt sticker de inte ut något extra

Shaggy och con känns väldigt anonyma än så länge och att de inte röstat gör ju dem extra svåranalyserade.

Sasse och Myrten litar jag inte på av gammal vana men än så länge finns inget konkret som gör dem misstänkta

Skulle jag gissa på en grupp ulvar just nu så skulle jag nog säga hedinn, kokkorn och bumpo dels på grund av individuella misstankar mot dem men också för att händelserna i leken skulle kunna stämma med att de är ulvar tillsammans det bör ju dock vara ytterligare någon ulv med tanke på antalet deltagare, ska jag säga någon så tror jag på Ottilia, hedinns röst på henne skulle som någon redan påpekat( jag tror det var myrten?) kunna vara en alibiröst men sannolikt så är väl någon av de mindre aktiva ulvar så jag lär nog ändra uppfattning några gånger:p

Jag röster nu för jag vet inte när jag kommer in igen och jag vill inte behöva stressa som igår. :p

glömmerallt röstar på hedinn efter tidigare teorier

Sen en fråga till LL: Det står inget om det i reglerna men jag antar att man får ändra röst om man skulle vilja, tex för att det kommer upp något nytt?

Skulle jag gissa på en grupp ulvar just nu så skulle jag nog säga hedinn, kokkorn och bumpo dels på grund av individuella misstankar mot dem men också för att händelserna i leken skulle kunna stämma med att de är ulvar tillsammans det bör ju dock vara ytterligare någon ulv med tanke på antalet deltagare, ska jag säga någon så tror jag på Ottilia, hedinns röst på henne skulle som någon redan påpekat( jag tror det var myrten?) kunna vara en alibiröst men sannolikt så är väl någon av de mindre aktiva ulvar så jag lär nog ändra uppfattning några gånger:p

Vad är det som gör att du misstänker bumpo, förutom möjligtvis det som kom upp angående röststatistiken? Minns inte om det var du som skrev om det dock, men om inte, vad annars?

Vad är det som gör att du misstänker bumpo, förutom möjligtvis det som kom upp angående röststatistiken? Minns inte om det var du som skrev om det dock, men om inte, vad annars?

Jag skrev lite om röstandet men jag vet inte om det är det du syftar på?

Klistrar in inlägget nedan

Sen är det småsaker som att hon skrev flera inlägg igår men ändå inte röstade. Det känns också som att hon pladdrat en del men att det ändå inte finns så mycket att gå på.( jaja det finns fler som pladdrar och jag är medveten om att det krashar i glashuset :p )

Nu såg jag dock att niyama skrev att bumpo hoppat av pga tidsbrist så en del av beteendet kan bero på det men det påverkar ju inte teorin nedan.

Jag lånar myrtens prydliga lista för att försöka analysera rösterna lite.

Först och främst tycker jag rösterna mot bumpo känns dåligt motiverade men vad som är mer misstänkt tycker jag är att efter att Mullberry( som vi nu vet är god) la den där andra rösten på bumpo så trillar det in tre röster på mullberry(dock kom det andra röster mellan dem.) Var någon av dem ett försök att rädda bumpo?

Varför röstade inte bumpo fast hon skrev i leken?

Varför disskuterades Sasse röst på mig så mycket? Jag tycker inte den är så mycket att disskutera och då är jag ändå den som blev röstad på. Beror det på att jag lekt mycket med sasse förut(visserligen för länge sedan) eller har det diskuterats skumt mycket?

Sen tycker jag fortfarande det är märkligt att kokkorn förskte få det till att vira hög på sasse för att hon kommenterade det?

Nu har jag lite tid vid dator, äntligen, så kan läsa tråden lite mer ingående. Har gått igenom kokkorns inlägg och konstaterar att misstankarna vände snabbt.

Har läst igenom och jag reagerade inte på att Sasse la sin röst tidigt men det är nog för jag har förståelse för alla inte har tid att sitta vid dator alltid.

Dock hög Vira snabbt på Sasse p.g.a. hennes tidiga röst och även bumpos försvarsinlägg fick mig att bli misstänksam så just nu velar jag mellan dem två.

Det här var först och där är hon misstänksam både mot den som försvarar Sasse och den som ifrågasätter, när det för mig är ganska självklart att en förstaröst får igång en diskussion. Att dessutom börja misstänka alla som kommenterar rösten, oavsett anledning, känns ju nästan lite som ett desperat sätt att få ut misstankar.

Några få minuter senare vänder det...

Efter att läst igenom alla motiveringsinläggen mer ingående så svalna misstanken mot Bumpo men dock drog Mulberry till sig misstanke ifrån mig.

Känns som om någon av Viea eller Mulberry kan vara en ulv, frågan är bara om det är Vira som är en drivande ulv som startar röstandet på Bumpo eller Mulberry är en ulv som hänger på.

Kanske är både ulvar... :crazy:

Kokkorn röstar på Mulberry

För hon är en av mina mest misstänkta och den av dem som har en tidigare röst.

Misstanken mot bumpo svalnade, eller snarare försvann helt. Av vilken anledning då, undrar jag? Bumpo hade då två röster, Mulberry en. Var misstanken mot bumpo tänkt som alibi men för att inte riskera att hon åkte valde hon att lägga rösten på någon som fått en röst med en redan välskriven motivering?

Sen skriver hon detta:

Intressant att hedinn känner sig manad att försvara sig mot min lilla lama notering om de få som var så aktiva efter första uppdaterigen.

Varpå jag svarar med en fråga, som jag själv aldrig får svar på. Något som får mig att fundera på om det "intressanta" med mitt "försvar" mest var ett sätt att diskret öka på misstankarna om mig, utan att haka på i de som redan fanns...

Vart anser du att jag försvarar mig? Jag skrev en förklaring till varför många antagligen är aktiva den tiden, men själv var jag ju inte det? Jag är ganska övertygad om att jag stod och skodde av en häst vid den tiden så jag borde inte ha skrivit nåt då. ;)

Känns ju lite som att om man riktar en misstanke mot alla som var aktiva mellan DL och natt-DL borde man ha koll på vilka det var också, framför allt om man vill ha ut en ond. Annars känns det som ett enkelt sätt att haka på Myrtens redan befintliga misstanke men med en annan teori för att stärka det hela...

Sen har vi även det faktum att Break röstar på Kokkorn första dagen, och sen blir uppäten. Vilket visserligen skulle kunna vara lite för klantigt av ulvar, samtidigt som det kan vara gjort av just den anledningen, att ingen riktigt ser sambandet för att det vore dumt av ulvarna att göra så.

Alternativt så ville ulvarna att vi skulle misstänka kokkorn pga Breaks röst, för jag kan inte riktigt se varför Break annars skulle bli uppäten, med tanke på att det varit flertal andra betydligt mindre aktiva och därmed helt fria från misstankar borde väl någon av dem varit förstahandsval...

Jag har just nu 4 personer jag reagerar på.
Myrten som driver rätt så hårt mot Mulberry för en sak som inte är särskilt konstig med tanke på hur lite det fanns att gå på. När det är så lite skrivet är det inte konstigt att man kommer fram till samma teori oberoende av varandra.
Paddington hakar väldigt snabbt på det hela och röstar som nummer 1 på Mulberry.

Måste bara fråga hur du menar här - du tycker inte det är konstigt att man kommer fram till samma teori oberoende av varandra när det är lite skrivet. Men samtidigt tycker du att jag snabb att haka på Myrtens teori? Var hakar jag på Myrtens teori? Jag har en egen teori men hänvisar till Myrtens i mitt inlägg och om jag kikar på tidsstämplarna så är det ung 30min mellan våra två inlägg - är det snabbt?

Jag skrev lite om röstandet men jag vet inte om det är det du syftar på?

Klistrar in inlägget nedan

Sen är det småsaker som att hon skrev flera inlägg igår men ändå inte röstade. Det känns också som att hon pladdrat en del men att det ändå inte finns så mycket att gå på.( jaja det finns fler som pladdrar och jag är medveten om att det krashar i glashuset :p )

Nu såg jag dock att niyama skrev att bumpo hoppat av pga tidsbrist så en del av beteendet kan bero på det men det påverkar ju inte teorin nedan.

Det var det inlägget jag syftade på ja. Tack.

Jag förstår inte av vilken anledning bristen på hennes röst skulle vara misstänksam faktiskt. Det är ju ett regelbrott så knappast något man använder som taktik. Hon skrev dessutom och ursäktade med att hon fått oväntat besök och därför ej röstade.

Det andra dock håller jag med är intressant, angående röststatistiken.

Bumpo (nu Mulberry) fångar ju också mitt intresse pga mina tankar i förra inlägget. Efter att ha läst igenom hennes inlägg blir misstankarna något större. Visst, hon har haft dåligt med tid uppenbarligen, framför allt eftersom hon valde att lämna, men även när hon varit inne och verkat sitta vid datorn kan man knappt ens se försök till någon form av teorier. Utöver de första inläggen om Sasses röst och nåt enstaka om OT-snack, är detta vad hon skrivit:

Men uuuäck!!! I den här tråden också? *ryser av obehag* Nu var du faktiskt elak. ;)

Får jag rösta på LL? Med motivering ondskefullt användande av FL-lingo?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för missad röst. Fick väldigt spontant irl-besök och glömde leken. :$

Jag snabbläser leken från telefonen just nu så det blir bara ett kort svar just nu.. Jag gillar inte att leka med Sasse, samtidigt som de lekarna ofta är väldigt kul, juat eftersom hon är så fruktansvärt bra på de här lekarna. Samma med Mammas och i viss mån dig Myrten. Jag tycker ni är stört omöjliga att komma underfund med. Men det är ju det som gör lekarna så kul.

Och nu ska jag veva igång en dator och sätta mig ordentligt med leken. ;-)

Men jag skrev ju också att lekarna är så mycket roligare när det är svårt att lista ut vem som är vad. Och jag håller fast vid att du är en grymt slipad spelare. Till min stora glädje trots allt. Jag lär mig massor av att leka med dig. Trots att du ständigt förvirrar mig så till den höga grad att jag hade sålt min mormor för en glass på Antarktis. :p

För att återknyta till leken: jag läser och läser och blir inte klokare alls. Plus att jag behöver rösta relativt tidigt eftersom jag misstänker att det kan bli lite IRL-aktiviteter idag. Gaaah! Men nu gör jag ett försök till att få ordning på alla virriga tankar.

Dvs i princip bara OT och även när hon skriver att hon läser så kan hon inte ens nämna EN person som hon riktar misstankar mot. Visst, det kan vara svårt när man inte riktigt hänger med men jag får ändå nån känsla av att det kan vara försök till att undvika misstankar. Min erfarenhet av tidigare spel med bumpo är inte att hon brukar ha svårt för att teoria om och misstänka andra.

Men sen vet jag ju själv att det ÄR svårt att hitta konkreta saker när man inte riktigt har tid...

Blir lite nojig över att både Myrten, Sasse och GA är så samstämmiga i det mesta de skriver, men samtidigt så reagerar/tycker jag lika om i stort sett samma saker också :p.

Det enda jag reagerar på av de tre för tillfället är GA:s ”obetydliga" röst på Vira. Känns i det läget som GA inte ville ta ställning med sin röst utan valde någon som inte tidigare fått någon röst. När GA röstade precis på klockslaget hade Mulberry 3röster och bumpo samt Kokkorn hade två vardera (sedan kom Ottilias röst direkt efter på samma klockslag) - så beroende på om GA röstat på någon av dem så hade det kunnat bli ett helt annat utfall igår. Endera hade det kunnat bli lottdragning mellan alla tre, Mulberry hade fått fyra röster eller så hade kokkorn åkt pga 4 röster.

Det var det inlägget jag syftade på ja. Tack.

Jag förstår inte av vilken anledning bristen på hennes röst skulle vara misstänksam faktiskt. Det är ju ett regelbrott så knappast något man använder som taktik. Hon skrev dessutom och ursäktade med att hon fått oväntat besök och därför ej röstade.

Det andra dock håller jag med är intressant, angående röststatistiken.

Nej någon taktik tror jag absolut inte att det är, det är liksom inte det faktum att hon missade att rösta som är misstänkt, hon var inte ensam om det. Det jag är fundersam till är varför hon valde att inte rösta när hon var inne. Det är ingen stor grej och inget som ensamt gör henne misstänkt. Men det är en grej som jag tycker är värt att notera.

Har fått huvudvärk (från för mycket datorsittande antar jag) så jag kommer rösta nu och troligen försvinna ett tag sedan.

Kokkorn uttrycker sig också märkligt i vissa inlägg. Vira "högg" mot mig, detta ändrades sedan som att Vira misstänkte mig. Själv så uppfattade jag Viras kommentar mest som en notering av vad som hänt. Inte sjutton var det någon misstanke bakom det inlägget? Så jag förstår inte Kokkorns resonemang angående det faktiskt.

Vid 20.33 skriver Kokkorn ett inlägg att hon misstänker både Vira och bumpo. 7 minuter senare kommer hon in och röstar på Mulberry. Hon säger då att misstanken mot Bumpo har svalnat, utan vidare förklaring till varför. En andraröst på Mulberry.

Hela citatet nedan tycker jag är skumt faktiskt. Har inte spelat med kokkorn så mycket (eller alls) tidigare, så vet inte hurdan spelstil hon har. Men hon känns rätt provokativ och aggressiv i sin spelstil? Verkar misstänka väldigt många, alt. sprida misstankar om många.

För det första tycker jag det är skumt att kommentera att de spelare som är aktiva runt NattDL är skumma, även kokkorn var ju aktiv då. Så enligt hennes logik är hon minst lika misstänkt. Förstår inte hennes logik där att misstänka andra för samma sak som hon själv gör faktiskt.

Detta är då till Kokkorn. Angående Myrten, vad är det du anser ligger under ytan till henne? Du verkar rätt fåordig om att förklara vad det är som gör att du misstänker någon/att misstanke svalnar av osv. Jag vill ha förklaringar. Motiveringar till varför du ändrar dig.

Vad sjutton har fått dig att plötsligt släppa bumpo? Jag antar förövrigt att vi spelar lite olika. För mig är alla deltagare neutrala till motsattsen bevisas, men för dig verkar det vara så att alla är goda tills motsattsen bevisas. Detta endast med tanke på att du satt bumpo som bybo.

I övrigt är det en intressant notering av någon (Myrten I guess) att du missade Hedinn i ditt teoriinlägg, Hedinn som ändå varit rätt aktiv.

Citat från Kokkorn:

"Väldigt intressant med er som nu är så aktiva innan det är dax för ulvarna att käka...

Känns lite som ni fördriver tiden här just nu.

Myrten innan uppdatering så spg jag dig mest som en virrig bybo men nu känns det lite som det ligger något mer under ytan...

glömmerallt lägligt att dyka upp i sista sekund och sen lägga en röst bara sådär utan någon direkt motivering.

Men nu är du i tid till det är dax för ulvarna att ta sitt offer.

Ottilia också en sån där panikröst, i sista sekunden och då hänga på andras misstankar om mig då, inget eget tänk inte...Flockbunden??

Pegasus63 blir inte rikitgt klok på vad jag ska tro om dig, förvirrad bybo eller bara en flockmedlem som såg en chans att hänga på bland rösterna på Mulberry

bumpo klantigt att missa en röstning men det känns som om du då inte hade andra viktiga uppgifter för dig så du är än så länge bybo i mina ögon.

Vira Fortfarande misstänkt eftersom hon startade röstandet på Mulberry.

Paddington har inte fått nått att gå på med dig.

Breaktown missat dig helt, såg ditt namn först i röstningssammanställningen så får gå tillbaka och kolla dig

Mulberry förlåt

Övriga är inte så lätta att få nån uppfattning om då de inte är speciellt aktiva här..."

Min röst faller då på Kokkorn som jag i nuläget känner mest för. Samtidigt är jag tveksam får erkännas, om hon som ond skulle spela på ett sådant sätt. Är det hennes allmänna spelstil att spela rätt aggressivt eller "sprider" hon misstankar för att hon är ond?

Det är oavsett mitt tvivel det jag reagerat mest på i nuläget och därför faller min röst på henne. Hon har skrivit en del rätt iögonfallande saker. Och enligt min definition så är det snarare hon som "hugger" på andras inlägg än t.ex. att Vira högg på mitt tidiga röstinlägg dag 1.

Sasse röstar på Kokkorn

Tillägger att jag är fortsatt misstänksam över Myrten och glömmerallts liknande tankar i leken. Men det finns inget konkret att gå på här utan är mest en dålig känsla.

Senast ändrad:

Nej någon taktik tror jag absolut inte att det är, det är liksom inte det faktum att hon missade att rösta som är misstänkt, hon var inte ensam om det. Det jag är fundersam till är varför hon valde att inte rösta när hon var inne. Det är ingen stor grej och inget som ensamt gör henne misstänkt. Men det är en grej som jag tycker är värt att notera.

Gissningsvis för att hon trodde att hon kunde rösta senare? Röstar du själv tidigt om du tror dig komma in senare? Jag gör det i alla fall inte. Det är ju skillnad om hon visste att hon skulle få besök, men jag tolkade det som att hon fick spontanbesök.

I övrigt känns det som en fruktansvärt svår lek, det är så många frånvarande. Jag tycker att jag skrivit väldigt lite den här omgången och jag ligger ändå trea i statistiken... Det finns helt enkelt inte så mycket att gå på känns det som. Myrten är ju den som skrivit mest och som vanligt tycker jag det är vettiga tankar och teorier med bra grund. Även om jag själv sitter som huvudmisstänkt kan jag inte hålla nåt mot Myrten då jag har full förståelse för misstankarna som känns fullt vettiga. Hon känns som vanligt och jag håller med i mycket, men å andra sidan tror jag inte jag nånsin spelat med henne när hon varit ond, så jag har ingen aning om spelstilen är densamma eller annorlunda.

Glömmerallt har jag aldrig spelat med tidigare så kan omöjligt säga något om spelstilen. Men hittar ytterst lite misstänkt där med, om det inte vore för medhållet med Myrten, men det är ändå fullt förståeligt. Spontant känns det ju nästan som att de är lite för skillade för att outa sig som ulvar på det sättet... Vilket även gäller Sasse, det känns inte som nåt de skulle göra. Men så har jag blivit lurad förut av de där skickliga spelarna så jag vågar inte känna mig säker ändå. :p

Övriga skulle jag behöva läsa lite mer av för att bilda mig en uppfattning just nu känner jag...

Måste bara fråga hur du menar här - du tycker inte det är konstigt att man kommer fram till samma teori oberoende av varandra när det är lite skrivet. Men samtidigt tycker du att jag snabb att haka på Myrtens teori? Var hakar jag på Myrtens teori? Jag har en egen teori men hänvisar till Myrtens i mitt inlägg och om jag kikar på tidsstämplarna så är det ung 30min mellan våra två inlägg - är det snabbt?

Det beror ju på hur man räknar. Din röst kom 4 minuter efter att Myrten återigen nämnt detta med att det är mindre ulvigt att hänga på någon annans teori om man ger den personen cred för teorin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar