Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Vad tycker du om uteslutandet av Hedinn i kokkorns genomgång?

För visst är det bara Hedinn som saknas av oss som har skrivit lite mer?

Känner mig för närvarande mycket misstänksam mot både kockorn och Hedinn. Den sistnämnda främst för att jag tycker rösten och motiveringen är olikt henne. Jag upplever det som att hon brukar ha ganska skarpa teorier. Nu är det mest lite övergripande diskussioner till hon plötsligt röstar på en spelare hon inte nämnt tidigare. Trots att det som fick henne att rösta hade hänt redan när hon var aktiv tidigare. Visst, kan vara svårt att få överblick på mobilen men jag har en extremt dålig magkänsla.

Att kokkorn sedan glömmer bort Hedinn i sin genomgång (som jag för övrigt håller med om din analys av) gör att jag tycker mig se ett möjligt samband. Och det är intressant att den andra aktiva spelare som glöms är Break, som ulvarna vid det laget visste troligen var död.

Förresten gör jag en notering. Utom Sasse, som bara har skrivit ett inlägg, tror jag att du går igenom samtliga spelare som röstade + bumpo som var aktiv men missade att rösta. Men såvitt jag kan se finns ett undantag - Hedinn.

Detta trots att Hedinn är aktiv och har skrivit mer än många av de spelare du tar upp. Hon är på delad fjärdeplats sett till antalet inlägg.

Hur kommer sig detta? Det är lätt att glömma sina ulvkumpaner ibland. Kan jag ana en sådan anledning här?

Det där är en väldigt intressant notering, visst kan man missa spelare när man teoriar men som de skriver så har ju hedinn varit aktiv så det känns ju onekligen lite osannolikt att man skulle missa just henne eller inte ha något att säga om just henne.

På tal om hedinn så känns rösten på ottilia lite märklig, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är så jag vet inte vad jag ska tro men jag får dåliga vibbar av den.

Blev fel med vira, hon är misstänkt p.g.a. Hon startade med röst på bumpo och som sen mulberry hängde på vilket gjorde att jag velade mellan dem då jag trodde minst 1 av dem var ulv som gjorde det lätt för sig.

Jag gjorde min lilla lista på de som skrivit flest inlägg efter daguppdateringen.
Både break och hedinn skrev innan och de inläggen har jag inte läst så noga än.
Breaktowns inlägg har jag helt missat, såg hennes nanm först i röstnings samanställningen.

Intressant att hedinn känner sig manad att försvara sig mot min lilla lama notering om de
få som var så aktiva efter första uppdaterigen.

Ang. Jag kastar misstankar hit och dit, gör precis som andra här, försöker luska ut vem som är ond eller god.

Det kan ju även slå åt andra hållet. Någon försvarar en ulvkollega tidigt i leken och så får den ena nästan alibi för så gör man ju inte. Nu vet jag inte om det är så här iom att Sasse bara skrivit det inlägget och man därmed inte kan dra så många slutsatser.

Visst kan det vara så. Men i det här fallet tycker jag hela försvarsteorin känns aningen långsökt. Det fanns - som jag uppfattar det - inte några misstankar mot Sasse, så varför skulle hennes potentiella kollegor rycka ut till försvar?

Vad tycker du om uteslutandet av Hedinn i kokkorns genomgång?

För visst är det bara Hedinn som saknas av oss som har skrivit lite mer?

Känner mig för närvarande mycket misstänksam mot både kockorn och Hedinn. Den sistnämnda främst för att jag tycker rösten och motiveringen är olikt henne. Jag upplever det som att hon brukar ha ganska skarpa teorier. Nu är det mest lite övergripande diskussioner till hon plötsligt röstar på en spelare hon inte nämnt tidigare. Trots att det som fick henne att rösta hade hänt redan när hon var aktiv tidigare. Visst, kan vara svårt att få överblick på mobilen men jag har en extremt dålig magkänsla.

Att kokkorn sedan glömmer bort Hedinn i sin genomgång (som jag för övrigt håller med om din analys av) gör att jag tycker mig se ett möjligt samband. Och det är intressant att den andra aktiva spelare som glöms är Break, som ulvarna vid det laget visste troligen var död.

Nu skrev vi visst samtidigt så jag tror du får lite svar om du läser mitt inlägg ovan.

Mina misstankar mot hedinn växer ju mer jag funderar på det, men det är bortsett från sambandet vi disskuterat mer en känsla än något konkret.

Jag vet inte om jag spelat med kokkorn eller hedinn förut jag minns i varje fall inte hur de spelar.
Jag håller med dig om break också men hon har inte varit lika aktiv så hon känns ändå som någon som kan glömmas lättare.

Inga misstankar men när någon drar ögonen åt sig på det sättet Sasse gjorde så ökar risken kraftigt att denna senare blir misstänkt

Blev fel med vira, hon är misstänkt p.g.a. Hon startade med röst på bumpo och som sen mulberry hängde på vilket gjorde att jag velade mellan dem då jag trodde minst 1 av dem var ulv som gjorde det lätt för sig.

Jag gjorde min lilla lista på de som skrivit flest inlägg efter daguppdateringen.
Både break och hedinn skrev innan och de inläggen har jag inte läst så noga än.
.

Varför? I mina ögon är det mer intressant att analysera röstningen så du får gärna utveckla varför du valde att analysera det som hände efter. Jag säger inte att det är fel men jag är nyfiken på varför?

Nu skrev vi visst samtidigt så jag tror du får lite svar om du läser mitt inlägg ovan.[...]

Yep!:)

Håller också med om Break. Om det bara varit det hade jag inte reagerat, men tillsammans med den totala frånvaron av Hedinn som just nu toppar min lista över misstänkta ju mer jag tänker på det... Nja, det känns som lite för mycket av det goda.

Nu ska jag gå och lägga mig, för nu har jag skrivit sådär pinsamt många inlägg igen.:D

Jag har just nu 4 personer jag reagerar på.
Myrten som driver rätt så hårt mot Mulberry för en sak som inte är särskilt konstig med tanke på hur lite det fanns att gå på. När det är så lite skrivet är det inte konstigt att man kommer fram till samma teori oberoende av varandra.
Paddington hakar väldigt snabbt på det hela och röstar som nummer 1 på Mulberry.
Kokorn som kallar det Vira skriver i inlägg 10 för "hugga på" det är som tidigare konstaterats väldigt överdrivet. Konstatera vore ett mycket bättre ordval. Lite skumt är det även att glömma Hedinn i listan men jag kan ärligt säga att jag skulle kunnat göra samma sak. Hedinn har skrivit endel men är ändå totalt blank för mig.
Bumpo som skrivit mycket men ändå inte röstade.

Du hittade inte inlägget där jag skrev att det var kanske fel ord att använda och att jag mer menade på att hon var kvick med att kasta en misstanke.

Det kan ju även slå åt andra hållet. Någon försvarar en ulvkollega tidigt i leken och så får den ena nästan alibi för så gör man ju inte. Nu vet jag inte om det är så här iom att Sasse bara skrivit det inlägget och man därmed inte kan dra så många slutsatser.

Här håller jag inte med angående "för så gör man ju inte".

Jag är medveten om att saker kan ha ändrat sig sen jag lekte senast men vad jag minns så var det inte direkt ovanligt att ulvar försvarade varandra bara för att folk inte trodde dom skulle göra det.

Sånt här kan man egentligen snurra hur många "varv" som helst medan man blir mer och mer förvirrad...

och sen pluppar du bara in här full med massa misstankar som du snabbt skriver ut men ingen ursäkt för din frånvaro och missen av röst??

:cautious:

Yep!:)

Håller också med om Break. Om det bara varit det hade jag inte reagerat, men tillsammans med den totala frånvaron av Hedinn som just nu toppar min lista över misstänkta ju mer jag tänker på det... Nja, det känns som lite för mycket av det goda.

Nu ska jag gå och lägga mig, för nu har jag skrivit sådär pinsamt många inlägg igen.:D

Ja när man plussar ihop saker blir det absolut något som är värt en notering även om det inte som enskild händelse är något särskilt misstänkt.

Sov gott.

.

Du tycker inte att vetskapen om att mullberry var god ändrar någonting?

Jag tycker din teori är rimlig med den information vi hade vid röstning, jag misstänkte också vira. Men nu är jag mer tveksam.

*kl*

Oj, här har det hänt en del. Jag börjar med att göra en ofullständig lista av saker som jag har skrivit upp medan jag läst igenom, så går jag in lite mer inläggsvis sedan.

Ottilia - ny spelare, som verkar vara ganska osäker. Jag tycker inte att något av det hon skriver sticker ut på något misstänkt sätt. Kort sagt, genuint ny och osäker vilket varken säger bu eller bä om hennes roll. Möjligen att osäkerheten sätter henne lite mer åt det goda hållet eftersom en ny ulv kanske har kollegor i ryggen som hjälper till, men å andra sidan har jag varit i många lyor där kommunikationen inte sträcker sig längre än till vem som ska ätas, så det är i så fall en väldigt svag godvinkling.

Myrten - undrade över min röst på bumpo. Det var den starkaste motivering jag kunde hitta vid den tidpunkten, varken mer eller mindre. Sedan dess har bumpo inte skrivit något som gör mig misstänksam, så jag ser bumpo som ganska neutral så länge. Myrtens resonemang ger mig ett ganska vettigt intryck, men det gör det i och för sig nästan alltid eftersom hon spelar bra. Därför kommer det nog att dröja innan jag kan placera henne som ond eller god, men tills vidare inga misstankar ditåt.

Paddington reagerar efter Myrten på Mulberrys röst, och blir den första att rösta på Mulberry. Å ena sidan är en röst på en god som åker ut alltid misstänkt, men å andra sidan lades rösten så tidigt att det inte direkt fanns några andra att skapa vettiga teorier mot. Så vet inte om det säger så mycket.

Hedinn röstar på Ottilia med en motivering som jag inte riktigt håller med om, eftersom jag tycker att Ottilia än så länge bara är normalt ny. Men som sagt, första dagen och svårt att bygga under röster.

kokkorn är avgjort mest misstänkt hittills. Det känns som att h*n sprutar misstankar åt alla håll, utan att bygga under dem alls. H*n menar att jag hugger på Sasse, vilket jag inte alls håller med om - det var ett enkelt, neutralt konstaterande. Säger sedan att jag är misstänkt för att jag röstade på Mulberry, vilket känns lite ironiskt eftersom jag till skillnad från kokkorn själv inte ens hade nämnt Mulberry vid den tidpunkten. Har även anklagat andra spelare med mer eller mindre tveksamma motiveringar. Frågan är, är kokkorn en övertydlig ulv eller bara en väldigt förvirrad bybo? Jag har inte spelat med kokkorn förr och vet inte vad h*n har för spelstil, men h*n är min huvudmisstänkta så här långt. Andrarösten på Mulberry hjälpte inte heller upp det hela.

glömmerallt röstar på mig med en motivering som jag tycker känns lite svag - vid det laget hade det ändå hänt så mycket i leken att jag tycker att andra var mer misstänkta. Men visst, det är första dagen och GA var uppenbarligen stressad.

Pegasus lägger spiken i kistan för Mulberry. Å ena sidan lite misstänkt - å andra sidan, skulle en ulv verkligen lägga en tredjeröst i det läget? kokkorn hade ännu inte fått mer än en röst, så det var nog inte ett försök av Pegasus att rädda en ulvklollega som man hade kunnat tänka sig om Pegasus röst hade kommit i ett läge där kokkorn redan hade fått flera röster på sig (det resonemanget hade naturligtvis också förutsatt att kokkorn var ulv, vilket naturligtvis inte är säkert även om h*n är mest misstänkt just nu).

*kl*

Ber tusen gånger om ursäkt för utebliven aktivitet samt röst! :( Har inte haft tid att sitta ner ens tio minuter idag, vilket jag inte alls hade räknat med.

Nu är jag trött och har inte hunnit läsa ordentligt men misstankarna mot kokkorn känns välgrundade. Att hitta på teorier om ulvpolare är alltid klurigt så att helt enkelt glömma bort att nämna någon av dem i teori-inlägg låter sig lätt göras. Sen röstade kokkorn också på Mulberry vilket adderar till misstankarna.

Om övriga spelare har jag inte hunnit bilda mig någon större uppfattning, men mer aktivitet från min sida utlovas i morgon.

Bumpo som skrivit mycket men ändå inte röstade.

Det här håller jag inte riktigt med om faktiskt. Det är ju mot reglerna att inte rösta, och jag tror att mycket få spelare fuskar. Däremot är det förstås betydligt svårare att bedöma en spelare som inte har lagt någon röst, eftersom en röst många gånger säger mer än alla motiveringar i världen. Men just det att inte rösta eller att ha hög/låg aktivitet ser jag inte som något tecken på ulvighet i sig :).

Edit: Nej nu är jag för trött för att tänka mer, återkommer imorgon ...

Senast ändrad:

Suck... läser ni alla inlägg eller?
Skrev ju att jag virrade ihop det med dig och rösten på mulberry...
och förklarade att hugga var kanske fel ord men att du var snabb med att kasta en misstanke p.g.a. att hon la rösten så tidigt.

Och ute slutande var för jag satt på surfplatta och skrev inlägget om mina tanker, kolla då neråt den sidan som man ser medans man skriver inlägg och hedinn var inte med där och jag kan inte alla namn utan till så därför skrev jag bara om de jag såg där och nån enstaka som jag mindes ifrån de andra sidorna.

Senast ändrad:

Var menar du att jag driver mot Mulberry? Här är hela konversationen + mina tankar runt Mulberry:

Och nu reagerar jag på det här. För det första att du röstar efter i stort sett samma motivering som Vira utan att nämna henne. Ulvar brukar ibland ha svårt att hitta på teorier (de vet ju hur landet ligger, så de måste ju fabricera teorierna) och därför hänga på andras anser många. Som ulv kan det därför vara smart att låna en teori men inte nämna ursprunget - då framstår den mer som ens egen.

Sedan uppfattar jag det som att det i din motivering finns underförstått att både Sasse och bumpo kan vara ulvar? Skulle det i så fall inte vara oerhört märkligt att skriva som bumpo gör? Jag vet inte var någon av dem står, men bumpos kommentar att det är synd om Sasse får mig snarare att (just nu) luta åt att de inte spelar ihop som ulvar. Även om det känns på tok för tidigt att avgöra hur det verkligen är.

Självklart är det väldigt tidigt i leken att påstå både det ena och det andra, men röstning måste ju ändå ske. Jag reagerade på samma sätt som Vira men skrev en egen motivering - ser ingen anledning till varför jag måste nämna Vira i denna?

Jag antar att vi två angående bumpo ser samma sak men tolkar det på helt motsatt sätt.

Som jag skrev ovan, att inte nämna ursprungskällan till en teori kan vara ett sätt att dölja att man inte grävt fram den själv. Något som kan vara ulvigt.

[...] De som tilldragit sig min uppmärksamhet mer är följande:

Vira - för att jag har funderingar runt röstmotiveringen och rösten.

Ottilia - enligt vad jag skrivit ovan.

Mulberry - p g a rösten på bumpo, se ovan.

Efter detta kommer Hedinn och röstar på Ottilia. Jag reagerar även på denna röst. Hedinns motivering tycks vara ungefär den jag fört fram tidigare, att Ottilia skriver att hon tycker det mesta är misstänkt (typ!). Dock skrevs Ottilia detta innan Hedinn var aktiv förra vändan (diskussionerna när DL var etc, tror det är inlägg 35, 36, 38) och då ifrågasätter hon inte. Först när en annan spelare tar upp det tycker Hedinn att Ottilia är så misstänkt att hon röstar på henne. Visst, det är första dagen - men rösten känns ändå väldigt, väldigt lätt. Hm.

Sedan kommer kokkorn in:

*KL*

Tycker att kokkorns läsande av Viras inlägg (som jag citerade ovan) är misstänkt. Och så röstar kokkorn på Mulberry, vilket gör att jag själv känner mig tveksam till att rösta på Mulberry.

Så nu velar jag mellan kokkorn och Hedinn.

Jag kan inte tycka att detta är att driva rätt hårt. Du reagerar ju för övrigt på Paddi på delvis samma grunder som jag reagerar på Mulberry - både att hänga på någon annans teori alt att göra den till sin egen (vilket är vad jag tyckte att Mulberry gjorde genom att inte nämna Vira) kan för vissa spelare vara typiska ulvtaktiker. Eftersom ulvar vet hur landet ligger har de ibland svårare att teoria och använder då dessa taktiker för att verka trovärdiga. Det gick ju ordentligt med tid mellan Viras och Mulberrys röster. Det är en sak om de skrivit ungefär samtidigt i ett stressat skede av leken.

Nu vet vi att Mulberry var god. Men det var inte känt när jag diskuterade med henne igår. Jag var ju på henne för jag ville ha en förklaring och inte lägga min röst på någon som var god och bara uttryckt sig lite underligt. Har svårt att se något misstänkt i det. Att däremot göra som Hedinn, rösta direkt på en spelare out of the blue, det anser jag vara ulvig. Och väldigt olikt Hedinn. Därför är hon fortsatt den jag misstänker mest.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar