Gabapentin

Carina61

Trådstartare
Nu är jag lite tjatig men undrar även om man kan dricka alkohol under tiden man äter gabapentin,ska åka till cypern om 3 veckor å nån drink el nått gott till maten vill man ju kunna ta 😊

"Neurontin (Gabapaentin, min kommentar) virker til en viss grad sederende (sløvende), noe som potensielt kan forsterkes i kombinasjon med alkohol. Jo større mengder det er snakk om, desto mer tydelig vil som regel denne effekten bli. Her vil det være noe individuell variasjon, da man kan bygge seg opp toleranse for både Neurontin og for alkohol.

Hvis du nettopp har startet med Neurontin kan det være lurt om du er bevisst på dette slik at du kan ta forholdsregler hvis du skal drikke alkohol."

https://rusinfo.no/2023/05/drikke-alkohol-sammen-med-neurontin/

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
756
Senast: Joppsa
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 159
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 290
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
1 043
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka