Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Har ni fått reda på kön från Ul eller har ni fått betala för det? Kalmar vägrar berätta vad det är, känns ganska trist att de inte ens bryr sig om man vill ha reda på eller inte. De säger inte nej alltså, de totalt ignorerar frågan! Är i v 32 förresten.

/j
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi frågade på RUL, men de fick inte säga. Vi har bestämt oss för att låta det vara och så får det bli en överraskning. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi fick veta på RUL1, hon frågade om vi ville veta och kollade därefter speciellt efter det, såg det alltså inte av en slump. Jag vet inte om det är rutin här eller inte, misstänker att det faktum att min mamma är ganska "känd" i barnmorskevärlden kan ha haft något med det att göra :angel: Innan UL fick vi nämligen informationen att UL inte är till för att kolla kön, utan se att allt är som det ska.
Trist att de bara nonchalerar :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi fick reda på det. Verkade inte som om BM som gjorde UL var jätteintresserad av att berätta, men vi kunde se det själva och sen bekräftade hon. Spelade ju eg ingen roll för oss vad det var, mer än att det är kul och veta
 
Sv: Vårmammor 2011

*KL*
Har börjat få hem massa kartonger å påsar med div bäbissaker från släkt å vänner.. tycker de är mycket lättare när man kan få hem de å kolla på att i lugn å ro å inte sitta å dömma ut saker när vederbörande är i närheten...kollade igenom en påse idag, nästan ny babybjörn bärsele! inte ens tänkt på att man kan ha en sån :) så de va juh bra, massa sängkläder som knappt va använda, två spjälskydd å annat "bra att ha", vill inte ärva allt, eller, sånna saker ärver jag gärna å endel kläder men sen vill jag gärna skaffa lite kläder själv (vilket jag redan gjort) men har bara köpt å sen lagt alla saker i en garderob så får de plockas fram när det behövs..men det är ganska bra att få bra å ha saker från andra för de finns mycket som man inte tänkt på...eller här är de så iaf!
 
Sv: Vårmammor 2011

förstår inte varför det ska vara en hemlighet, ok om kineser eller indier mfl inte ska få reda på det så de kan göra abort men jag bryr mig inte om vad det blir, bara det är friskt, men jag vill gärna veta för det är mera praktiskt med namn och så. Gillar inte att kalla den för den eller det heller. Så nu e det en han :) när vi pratar om honom.
 
Sv: Vårmammor 2011

Hur sover ni på nätterna?

Jag sover normalt på mage, men det har jag inte kunnat göra någon gång i graviditeten (när jag tänker efter så kunde jag nog inte ens det dagarna innan jag plussade). Ligger jag på sidan så får jag ont i svankryggen, ligger jag på rygg får jag ont i både svankrygg och uppe mellan skulderbladen. Jag börjar bli desperat efter att få sova!

Folk säger att man "ska passa på att sova medan man kan", men nu känns det mest som jag vill att bebis ska komma ut så jag kan få sova! Jag har en sambo att dela de sömnlösa nätterna med när den lilla är ute, men det är svårt så länge h*n håller sig i magen... :p


Jag är så sjukt trött och behövde bara klaga av mig lite... ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Lustigt att du frågar just idag :p För andra natten på mindre än en vecka har jag vaknat efter någon timmes sömn och varit vaken flera timmar. Tydligen räcker det inte med att ha tråkigt på dagtid :mad:
Vissa nätter sover jag bra, andra känns det som att jag vaknar en gång i halvtimmen och måste byta ställning... Ligger helst på sidan med amningskudden mellan benen (:love:) men får ofta ont i höften som är nedåt efter ett tag och måste byta sida. Rygg kan jag knappt ligga på alls längre, får svårt att andas, ont i svank och svanskota och det drar hemskt mycket högt uppe i magen.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har ett ihoprullat tjockt täcke mellan knäna, men det hjälper inte. Får också ont i höften som är nedåt när jag ligger på sidan en längre stund... Men det är konstigt, sånt som verkar vara "klassiskt" för foglossning går bra för mig. Jag kan utan problem sitta i skräddarställning (bortsett från att fötterna domnar bort efter ett tag) eller gå med stora steg utan att få ont...

Här om natten visste jag inte vad jag skulle ta mig till, så ont hade jag i ryggen. Låg och funderade på om jag skulle gå upp. Klockan var sisådär 3 på natten då... :grin:

Nu har jag dessutom börjat hosta en massa så jag tror att jag ska hosta lungorna ur mig. *gnälla massor idag* :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag sover mest på sidan nu. Sover normalt sett alltid på mage, men det går verkligen inte! Sover för det emsta hela nätterna, men är ofta helt slut när jag väl kommer i säng, så det kan ju ha sin förklaring. Har som tur är inga problem med foglossning än. Dock hade jag en liten katt som började peta på garderobsdörrarna kl 04.30 inatt och sen hade jag lite svårt att somna om till klockan ringde vid sex :devil:
 
Sv: Vårmammor 2011

I natt har jag inte sovit alls och känner mig helt jäkla groggy! :crazy:

Det som håller mig vaken är en kombination av oro (ser allt hemskt som kan hända vår bebis framför mig, hur mkt jag än försöker tänka på ngt annat) och ryggont. Har mest ont uppe i ryggen, runt skulderbladen, ngn form av spänningssmärta. Jättebesvärlig är den, även om den låter oskyldig.

Jag kan inte ligga på rygg, bebisen trycker på pulsådern då och jag mår kasst, mage är uteslutet och inte heller framstupa sidoläge fungerar längre för då trycker det på magen och jag mår illa. Så jag måste ligga rakt på sidan liksom, men det gör ont både i fogarna och i resten av ryggen. Kudde mellan benen och under bröstkorgen för att hålla kroppen någorlunda rak brukar det bli tillslut. Opraktiskt dock eftersom jag vänder på mig hela tiden, och då måste vakna och fixa med alla kuddar. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch! Jag som tycker att det är jobbigt för mig. Kan bara ana hur du har det då... :(

Bebisen här inne är rätt livlig och gör mig påmind om h*n mest hela tiden. Och känna den borde jag ju inte göra om det var något på tok tycker jag, så oron slipper jag i alla fall. :) Sen vet jag ju i bakhuvudet allt som kan hända, men det är (tack och lov) inget som jag funderar över hela tiden.

Låter som du har samma smärta som jag uppe vid skulderbladen, någon form av spänningssmärta är det alldeles säkert. Kan inte heller ligga i "framstupa sidoläge" längre, utan det är rakt på sidan som gäller. Någon vecka gick det att lägga det ihoprullade täcket under magen så kändes det bättre... Men nu är det hopplöst. :crazy: Får prova med en kudde under bröstkorgen som du skriver. Jag skulle göra vad som helst för en natts ordentlig sömn känns det som...

Hur illa det än låter så är det skönt att höra att det inte bara är jag som inte kan sova på nätterna... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch! Jag som tycker att det är jobbigt för mig. Kan bara ana hur du har det då... :(

Bebisen här inne är rätt livlig och gör mig påmind om h*n mest hela tiden. Och känna den borde jag ju inte göra om det var något på tok tycker jag, så oron slipper jag i alla fall. :) Sen vet jag ju i bakhuvudet allt som kan hända, men det är (tack och lov) inget som jag funderar över hela tiden.

Jag har ju blivit helt knäpp av de senaste årens upprepade missfall och annat elände, och så en fysiskt jobbig graviditet ovanpå det, så jag kan inte längre styra mina tankar och känslor känns det som, de har tagit över helt. :crazy:

Min lilla är också jätteaktiv och knölar runt ngt väldigt där inne mest hela tiden, tyvärr hjälper det inte mot min oro mer än högst tillfälligt. Det är ju bara 2 veckor sedan h*n kollades upp med ul senast också, och jag har gjort hela 9 (!!!) ultraljud den här graviditeten som alla sett mkt bra ut, men jag är lika... hysterisk, ändå...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hann få två missfall (på ett år ungefär) innan den här graviditeten. Ett i v. 14 och sen ett MA som upptäcktes i v. 10. Då var det helt komplikationsfria graviditeter till det upptäcktes och att jag faktiskt har en hel del graviditetsbesvär nu lugnar mig konstigt nog... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har återgått till att ligga på mage igen, och sover gott! (förutom de 4 gångerna jag måste springa ner och igenom hela huset till toan)... Har en mjuk kudde under magen å ena henet upp på sidan.. Funkar mkt bättre än när jag för allt i livet skulle sova på sidan och fick ångest... Hur länge till ja kan sova sådär återstår ju att se men nu sover jag som en kung!
 
Sv: Vårmammor 2011

sover allra bäst på sidan jag...fast har för jä*la ont när man tar i med benen å ska vända på sig...foglossningar antagligen...men vaknar ett par ggr på nätterna å måste på toa eller bara vaknar...ja tror nog att de är kroppen som böjar förbereda sig mentalt för att vakna med jämna mellanrum för OFTAST vaknar jag med ungefär 4 timmars mellanrum...kanske bara är som man tror men kroppen är juh en itrolig och underlig grej så varför inte....

däremot inatt har jag haft en fruktansvärd halsbränna from hell å allt mot halsbränna va slut här hemma...så fick försöka med mjälk å grädde å mandel å alla huskurer som bara finns hemma men inget funkar...så denna natten har jag sovit sittande med tre kuddar under huvudet för att försöka få nån blund i ögonen...men nu har jag losec hemma så nu är den välkommen igen:devil:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag kan sova i typ framstupa sidoläge med det övre benet ganska högt uppdraget. :)

Idag har jag hämtat ut min babybox på Barnens Hus och med en blöjhink till. Visst, refillerna är dyra men det känns som värt det när man bor i lägenhet och inte bara kan kasta ut luktande blöjor. Fyndade också 3 bodies för 99:-, 2 st i stl 56 och en i 62, samt en skötväska från Graco som var nedsatt till 179:-. Den är blå och funkar helt ok med vagnen :) Det känns som att det börjar dra ihop sig snart! Men först ska kompisen kläcka sin bebbe, hon var beräknad igår ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag bir så besviken på min mor...hon måste ha hamnat i en grav depression eller liknande...hon är ständigt pissarg å säger man minsta lilla emot henne så börjar hon lipa..å för att inte tala om hur fruktansvärt värdelös pappa är i hennes ögon...jag mår jättedåligt över detta, å att ens tänka tanken på att försöka prata med henne om detta är inte att tala om, de kommer att gå åt pipsvängen då...nee de enda som existerar i hennes huvud är som sagt hur dum min pappa är (inte skillda å han är världens snällaste människa) och sen mitt ena syskonbarn..hon är snart ett år..det är bara hon som finns..hur duktig hon är,, vad hon har gjort, hur mycket hon skrattade när dom gjorde de mm mm mm, hon har hand om henne ganska så mycket...jättekul att det är något som piggar upp henne men hon ringer typ aldrig till mig å när jag pratar med henne eller åker dit så är de aldrig frågan om (detta kommer låta fruktansvärt egotrippat) hur JAG mår, hur min mage mår, hur min sambo mår, om vi införskaffat nåt nytt till bäbis mm mm utan bara prat om detta syskonbarn...jag blir så fruktansvärt lessen å besviken var gång jag åker därifrån, de är inte så jättelång tid kvar till BF å känner verkligen att nu kanske man behöver sin mammas stöd för hon har juh trots allt fött barn innan, å tänk om de händer nåt, mamma är juh alltid mamma..man ska kunna ringa dit och fråga när nått känns konstigt eller saker blir jobbigt men de känns som de inte finns nån plats för detta hos henne...jag är snart "rädd" för att åka dit då de känns som att en dag kommer sinnet rinna för mig å sen blir de inte alls bra efter detta...tyvärr måste jag säga så har jag börjat ty mig mer till svärmor och min svägerska om allt med bäbis för jag behöver stödet..min sambo är jättebra stöd men han är juh lika oerfaren sm jag...

näää vet inte vart jag vill komma..tyckte bara att de blev jobbigt å påfrestande å ha allt detta i mitt egna huvud så nu är jag snäll å delar med mig avv eländet till er andra!:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch vad jobbigt att ha det så. :(

Jag har väl inget råd egentligen... Men hur tror du att hon skulle reagera om du skrev ett brev med hur du känner när du pratar med henne? Då får du ju ur dig allt innan du blir avbruten och så.

Och det finns inget som är rätt eller fel att känna. Känner du på det sättet så är det antagligen så också. De känslorna man har för en person har den i många fall gjort sig förtjänt av också.
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

Har varit på mvc idag, v.31, hade SFmått 29, så magen hade bara vuxit knappt 2 cm sen sist, vilket inte var så bra tydligen. Så nu ska jag tillbaka nästa vecka för att mäta igen, oroar mig sjukt mycket...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 686
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 131
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 769
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp