Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

haha, ja visst ser det kul ut :D Ibland när jag sitter på möte så ser jag i ögonvrån hur magen hoppar och jag har svårt att hålla mig allvarlig.

mannen är dock överlycklig att det är så tydligt nu och ägnar min mage rätt mkt tid på kvällarna :D han är för söt :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Min sambo tycker det är lite läskigt, han har sett för många alien-filmer! :rofl:
Men när liten fått till en ordentlig spark på honom ser han ändå ut såhär: :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Ser att även andra sover dåligt. Känns skönt att inte vara ensam om det. Sover fruktansvärt dåligt hela tiden, ligger mest och snurrar och är konstant trött på dagarna.
Såg att flera andra inte fått reda på könet på Ul. KOnstigt att så många ställen inte vill tala om. Vi fick reda på och såg det dessutom tydligt själva att det blir en kille .
Är beräknad till 19 maj.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är väl högst normalt och väldigt vanligt att vara 2 cm större andra gången. Min mage är ju tvärt om, 2 cm MINDRE än med första barnet, vilket gör mig rätt orolig, med tanke på att senaste ul visade på minskad mängd fostervatten... :crazy: Nytt ul om 2 veckor, hoppas vattenbristen bara var tillfällig och att magen har vuxit tills jag ska till BM om en vecka, så jag kan känna mig lite lugnare. Tyvärr får jag ofta höra att min mage är liten när jag träffar folk, vilket inte precis är lugnande heller i sammanhanget. :mad:

Idag har jag fått en barnvagn av ett par kompisar!:love: En Blå Emmaljunga duo Edge, -04. Det blir bra! Ska bara tvätta tyget, den har stått i garaget och det är lite katthår och sådär på den. Och fixa en punktering, sedan är det bara att tuta och köra! ;) Det känns konstigt och läskigt att ha en barnvagn redan, när det är 2½ månad kvar till BF!
 
Sv: Vårmammor 2011

Själv har jag med mamma gått igenom alla barnsaker som hon har sparat. Och jag har tur för ingen av systrarna har fått ta del av det :angel: Många jätteläckra plagg från sent 70-tal och tidigt 80-tal :) Hoppas bara att Bubblan kan ha dem!

Systersonen på 2½ har börjat ryta åt magen för att skrämma bebisen. Vi har inte riktigt kommit på varför men troligen så vill han skrämma ut den nu, han är lite otålig :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, vad gullig systerson! :D

Jag har gått lite (inte ens en timme) på stan idag och nu har mina ben svullnat. Dags för stödstrumpor antar jag. Jag som hoppades att jag skulle slippa samla på mig en massa vatten. Kan kanske vara anledningen till att jag blivit så törstig de senaste dagarna... Hellre det än graviditetsdiabetes som jag först såg framför mig...
 
Sv: Vårmammor 2011

jag har också blivt svullen i händer och fötter och är jättetörstig... ringen har fått plats i en kedja numera och benen är snyggt prydda med stödstrumpor :) haha, känner mig som en gammal tant!
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Nu har jag ringt och "bokat" ett skötbord till badkar som vi hittat på annons för 300:- Hämtas imorn :)
 
Sv: Vårmammor 2011

skaffa stödstrumpor! jag har de flesta i nylon å sen vanliga strumpor över..tycker dom är skönast då de sitter åt lite mer..jag har fått ha stödstrumpor hur länge som helst, vaknar fan med svullna ben, å använder jag inte stödstrumpor en dag så har jag kramp i benen hela nätterna...

undra sen när bäbis är ute om man kan " känna igen den sen den låg i magen"?! om ni förstår hur jag menar...om den är lugn i magen/lugn i verkligheten och tvärtom...för isf vill jag nog inte att min bäbis ska komma ut för den sover typ ALDRIG känns de som...eller så gör den det men ligger inte still ändå...min bäbis kickar lika mycket vare sig jag sitter still, i bilen eller är ute å går...eller kan man alltid hoppas på att den vilar upp sig när den väl är ute... å ibland känns de som den ligger å blåser bubblor eller blåser mot skinnet på insidan av magen :)..nästan så de killas, min svåger tror mer på att den ligger med arslet utåt å fiser :cool:... man vet aldrig:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo, jag får nog ta och göra det. Men det bär mig emot. Fast jag inser hur skönt det säkert kan vara. Jag vill inte inse att det är så. :angel:

Ska se om det kanske inte blir så farligt när jag tar det lika lugnt som vanligt först. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Idag har vi 2 mån kvar till BF :love: Eller e.t.a. som piloten till sambo hellre vill säga ;)
Igår köpte vi en spjälsäng inkl madrass, jättefin för 500,- :) Några små fläckar på madrassen, men vi kommer ju ändå sätta dit nya så ;) Och skulle man vilja byta ut den är det inte precis någon astronomisk summa.
Har hållit utkik efter just denna på Blocket så vi passade på när den nu dök upp.
 
Sv: Vårmammor 2011

kl

Igår var vi och köpte barnvagn. Hittade en jättefin city cross -09, bara använd ett halvår på nätet så vi passade på att slå till. Skönt att ha det fixat nu iaf.
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Jag är tokförkyld och har tillbringat hela dagen i sängen. Tänk om man skulle bli sängbunden av bebis...? Jag har ont i hela kroppen av att jag bara kan ligga i en två-tre olika ställningar för magen. Bubblan har däremot hållt igång som vanligt!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag gör inte mycket mer än ligger i sängen... Får sammandragningar när jag gör något. Ont i ryggen spelar ingen roll, jag har absolut lika ont om jag rör mig också... Kan också ligga i ett fåtal ställningar. Det gör så ont att jag inte kan sova på nätterna...
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

Nu har jag gjort ett ryck, köpt färdigt alla kläder till bebis. Beställde just sängkläder och filtar också. Nu saknas bara alla "stora" saker; spjälsäng, skötbord och babyskydd.

Har även lyckats rida ett dressyrpass på hästen idag, i v32, men det börjar kännas nu... skänklarna har inte samma stadga och jag har ingen riktigt styrka i kroppen så pållen får sköta det mesta själv ;) Men lyckades rida öppna i både trav och galopp och förvänd galopp, tror dock att det börjar vara slut på den "riktiga" ridningen nu och får nog övergå till att åka häst i lättridning och lätt sits snart eftersom bäckenet börjar ge sig till känna.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

åhh vad skojj att rida! Ska nog försöka mig på ett pass i helgen med, får nog va värt att ha lite ont efteråt :)
Jag har också fått ett ryck de sista dagarna och "boat" för fullt, va på ikea igår å köpte skötbord å filtar å massa tyg så nu har jag klätt om gamla ärvda spjälskydd och sytt ännu mer sängkläder till vagnen ! haha det värsta är att det mysigaste jag vet just nu är när jag får nya kläder och filtar och sånt är att tvätta dem å vika, haha sånt man annars hatar, men det är en väldigt speciell känsla att tvätta dem tycker ja, håller nog på å bli lite knäpp ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Sängkläder till vagnen också? Ska man ha det? Haha jag har ju stenkoll ;) Jag ska ha Voksipåse på vintern och då behöver man ju inga sängkläder, men sommaren tänkte jag att man kunde ha någon filt bara?

Vi måste planera ordentligt för Ikea-shoppingen, har sådär 27mil enkel väg till närmaste Ikea...
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 687
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 131
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp