Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

övervägde igår om jag skulle rida eller inte..har inte ridit sen slutet på nov, när snön kom...men efter att ha broddat alla fyra hovar va jag heeelt slut så näää jag tog henne på en promenad istället..vilket jag är väldigt glad för för de va 550kg dynamit efter n stund så är mäkta lättad över att jag inte satt på...däremot så tog hela ryggen å fogarna nåt fruktansvärt stryk av att gå i nysnön...har inte haft så farligt med besvär innan men nu är de värre än nånsin...:( såå näää, ridning får de nog bli när bäse är ute...drömmer ni mycket om bäbis mm på nätterna?! de gör jag till å från men i natt är första gången jag fått reda på vad de va för kön på den som kom ut! får se om de stämmer å stämmer med pendeln:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har drömt om bebis en gång vad jag minns. Då var det en liten pojke i alla fall. Vi får väl se om det stämmer. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

feel: hur gick det med nästa magmätning, hade den vuxit bättre?

Jag har aldrig använt sängkläder i vagnen till våran dotter. Hon har legat direkt på madrassen (som ju är tvättbar i maskin) eller på ett fårskinn... och så filt, alt. åkpåse beroende på temperatur...

fitzy:
Jag drömmer nästan jämt om bebisen. Fast bara otäcka drömmar, mardrömmar om allt som kan gå fel. :crazy:

Alla:Vad ni är duktiga som fixar och grejar! Jag har fortfarande inte känt att det är läge för det riktigt... :( Som tur är är det inte jättemkt som behöver fixas heller, erfarenheten sedan dottern säger att man inte behöver särskilt mkt saker egentligen. Så det är nog snabbt ordnat när det väl känns som det är dax. :grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

ja jag vet inte om man behöver sängkläder egentligen, men fick ärva täcke å kudde till vagnen, och ville göra dem lite roligare så sydde lite olika påslakan å örngott, kan va bra å kunna byta tänkte jag :) Åhh idag har jag mockat typ 15 boxar, ströat å fodrat å grejjer samt kört ett ridpass på världens bredaste friser ;)... Kommer nog kännas imorrn men oj vad mysigt de va med en riktig hästdag !
 
Sv: Vårmammor 2011

Ska och mäta magen igen på onsdag, så får se då... men det har varit ett himla liv där inne senaste dagarna så lever gör den, men känns som att magen fortfarande är väldigt liten. Men misstänker att bebisen ligger in under revbenen, för jag måste vara helt spikrak i ryggen hela tiden annars tar det emot, och det sparkar väldigt mycket just i revbenskanten.
 
Sv: Vårmammor 2011

Och jag ska mäta på torsdag. är rätt orolig att den inte ska ha vuxit, minst 29 måste måttet bli (v 31), annars hamnar jag under kurvan nu... :crazy: (från att ha varit mitt emellan medel och övre. Känns ju inget vidare...)

Tycker inte min mage vuxit heller, och får hela tiden höra att den är liten när jag träffar folk. Och den är ju flera cm mindre än med första barnet, trots att det påstås att livmodern växer mer (töjs snabbare) med nr 2. :crazy: Dock ska det kollas upp om 10 dagar, ska göra tillväxtultraljud och kolla vattnet, det var ju lite lite sist. :( Så jäkla jobbigt när allt inte är 100% normalt, jag blir så bekymmrad! Extra jobbigt att lägga till ännu mer oro, när jag redan har gott om den varan efter många missfall och jobbig graviditet...
 
Sv: Vårmammor 2011

Råkade snubbla in här jag egentligen skulle in på vårmammor 2010.
Men då såg jag ju att jag har en "granne" här.
Nordsvensken :) Såg att du bor i Falköping! Inte illa, själv bor man i Trädet, inte så väldans långt ifrån.
Världen är liten ibland :bump:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har fått lugnande PM här från bukefalister som också har planat ut på kurvan men har trots det haft en växande och välmående bebis i magen.

En av mina närmaste vänner har två barn, hon har från början följt kurvan med båda för att sedan plana ut. Fick gå på TUL med båda, men inget fel på bebisarna, hon bar dem bara långt in i sin kropp och de låg med ryggen mot hennes rygg vilket tydligen kunde göra att magen inte buktade ut lika mycket.

Men självklart blir man ju orolig, försöker att inte tänka så mycket på det, för oro gör ju tyvärr inte saken bättre.

Sedan är ju SFmåtten bara "grova" mått. Jag som är väldigt smal och nätt har minimal mage på morgonen när jag inte har ätit något (i vanliga fall) och efter matintag blir den större... borde vara likadant vid en graviditet?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har fått lugnande PM här från bukefalister som också har planat ut på kurvan men har trots det haft en växande och välmående bebis i magen.

En av mina närmaste vänner har två barn, hon har från början följt kurvan med båda för att sedan plana ut. Fick gå på TUL med båda, men inget fel på bebisarna, hon bar dem bara långt in i sin kropp och de låg med ryggen mot hennes rygg vilket tydligen kunde göra att magen inte buktade ut lika mycket.

visst är det så, förhoppningvis växer barnet som det ska iaf. jag är mest orolig över fostervattnet, att det ska ha minskat ytterligare för min del, och det är därför magen växer dåligt...
 
Sv: Vårmammor 2011

Hoppas det går bra för dig på torsdag då, försök att inte oroa dig (lättare sagt än gjort), men stress och oro är ju aldrig bra!
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad ambitiöst! :)

Vi var till mina svärföräldrar idag som bor 1,5 km bort. Vi bestämde oss för att gå dit eftersom det var så fint väder.

30 minuter efter vi lämnat hemmet kom vi fram. Jag hade kramp i ljumskarna så jag knappt kunde lyfta fötterna upp för farstukvisten och sammandragningar som tusan. Men ryggen kändes faktiskt bättre efter promenaden! :p

Och ja. Det tog 30 minuter hem i halv storm med snöblandat regn också och mitt tillstånd hade ju inte förbättrats direkt... Min käre sambo bäddade ner mig i sängen när vi kom hem. Ljumskarna har lugnat ner sig och sammandragningarna är inte lika illa som tidigare, men de gör sig ständigt påminda.

Det var garanterat sista "längre" promenaden innan bebis är med i vagnen istället! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

haha aa... läste på en sida att man kan känna att man lever pensionärsliv nu när magen blivit så stor, och för min del stämmer det iaf ganska bra! Jag sover middag (å gör ja inte det somnar jag åtta på kvällen), använder stödstrumpor, ojar míg när jag böjer mig och är rädd för att gå ute när det är halkigt, mest för att ja inte ska komma upp om ja ramlar :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, pensionärsliv passar mig fint. Min 80-åriga farmor har mindre krämpor än jag för tillfället. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag mest bara sover just nu... Tredje dagen i rad i sängen :( Idag missar jag både 50-årsfest för en bukare och kalkonmiddag hos svärföräldrarna. Förhoppningsvis pallrar sambon sig upp ur sängen snart och går till affären åt mig, jag måste ha nässpray! Får ju bara hemska hostattacker när jag snyter mig. Det enda positiva är väl att det är ett ypperligt tillfälle att träna på att knipa... :angel:

Jag är däremot lite nojjig för febern. Har en normaltemp på 36,7 typ så att då ligga på 38,4-38,9 i tre dagar i sträck är väl inte så bra...? Sambon ska få köpa alvedon också så får vi se om det hjälper :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är däremot lite nojjig för febern. Har en normaltemp på 36,7 typ så att då ligga på 38,4-38,9 i tre dagar i sträck är väl inte så bra...? Sambon ska få köpa alvedon också så får vi se om det hjälper :)

Jobbigt Ninnurur, hoppas du kryar på dig!

Febern tror jag inte du behöver oroa dig för, det är ändå rätt låg feber du har. Under 39 anses högt, oavsett normaltemp. (feber räknas som temp över 37,5 på morgonen alt över 37,7 på kvällen) Men ring och fråga, om du känner dig osäker?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag provar att ta alvedon först så får vi se sen. Jag har normalt aldrig feber så att hela sängen är genomsvettig vissa stunder är ovant. Ungen verkar däremot vara pigg och glad som vanligt :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch, hemskt med feber. Jag kände mig febrig någon vecka innan jul, men det bröt aldrig ut och höll sig runt 38 grader. Ligger normalt lågt jag också. Jobbigt som sagt och ännu värre när man var gravid!


*fortsätter på samma knapp*

Går in i vecka 31 (:eek:) idag. Herregud, nu går verkligen tiden för fort. Ny magbild i alla fall! Jag har precis kliat mig på magen (börjar spänna lite i skinnet nu), därför jag är lite röd... :angel:

SAM_0094.jpg

Vecka 30+0

+ 3 kg sen inskrivningen och +8-9 kg sedan jag mådde mest illa så nu är jag med i matchen igen ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Här kommer lite bilder från de senaste veckorna :laugh:

Lite sent, pga skidsemester i Trysil, kommer förra veckans bilder. Vecka 21+1:
167065_488260193651_540403651_6090265_6453599_n.jpg


166389_488260218651_540403651_6090266_1414893_n.jpg


Såhär cool kan man vara i lånad jacka och lånade thermobyxor :D
167068_488262208651_540403651_6090276_5438817_n.jpg


Jag i heisen tillsammans med mina föräldrar, blivande mormor och morfar:
167718_488262668651_540403651_6090289_4573051_n.jpg


Den blivande pappan, som nu också fått lära sig att åka skidor :love:
162619_488262853651_540403651_6090297_4070724_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 690
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 132
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp