Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

sen har jag en sambo som snarkat som en tok :devil::mad: hela natten...

Samma här! :eek: Vaknade strax innan 6 och kunde inte somna om förrän vid 8 (kollade på klockan senast kvart i), sen ringde sambons larm 10 över :D
Jag sover max 5 h åt gången numera, sen måste jag upp och kissa :cool:

Jag vet, störtskön läkare! :D

Jag går också omkring som ett eget litet värmeverk, har precis som du alltid varit frusen men nu är mina händer varma för första gången i mitt liv! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Visst är det skönt att vara varm, speciellt nu i vinter. Jag känner inte riktigt ännu mig varm om fötterna (är också kall av mig:crazy:) , men det kommer nog....det är säkert jobbigt att vara höggravid i 30graders sommarvärme?? Har fått mina tidigare barn i januari samt februari. Denna kommer i maj så det hinner nog inte bli sååå hett. bara härligt att kanske slippa vinterjackan iallafall....
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har redan tvättat allt jag, sängkläderna är i maskinen nu ;) Har fått lite panik eftersom i princip alla jag känner har fått sina barn 3-6 veckor för tidigt, och det är nog skönt att ha allting klart...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är varmare än vanligt. Något som är en ren pina. Jag är redan ogravid väldigt varm, rentav extremt varm. Att nu ha skruvat upp termostaten ännu mer gör det stundtals nästintill outhärdligt :crazy: Jag hoppas att sommaren inte kommer förrän ungen har tittat ut. Att vara höggravid i sommarvärme är en ren fasa för mig! :eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har oxå tänkt att de är rätt skönt att gå gravid på vintern om man blir lika varm på sommaren..fyy å gå höggravid i värsta sommarhettan å benen å hela kroppen svullnar!! uschan...

jag har inte börjat tvätta nånting än...däremot börjar jag nojja mig över att vi inte gått nån föräldrarkurs eller nånting än..jag vet ingenting om förlossningen, å tänk om de skulle sätta igång nu hur ska jag veta det?! tankarna snurrar omkring i halv panik ena stunden medans jag andra stunden enbart tänker att skulle det va på gång så vet man nog f*n om de iaf...har som mjölksyra i hela magen idag med..burit massa ensilage å sen tror jag de är för bäbis där inne sparkar å rör sig fruktansvärt mycket så jag tror de är skinnet som gör ont....ibland längtar jag tills man inte är gravid längre så hjärnan kankse börjar fungera nått sånär normalt igen:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är också väldigt mycket varmare än vanligt. Inget man längtar efter i sommarhettan direkt...

Jag har varit uppe i vår sommarstuga tillsammans med min mamma ett par dagar nu. Tagit lite lugna promenader med min gamle hund (som bor kvar hos mamma och pappa) och bara haft det bra. Hade dock stora problem med att sova, vilket jag enbart tror berodde på att jag sov utan min sambo, vilket jag inte gjort på 3 år... :p

Det var inget höjdartempo på våra promenader direkt. Jag tyckte att hunden blivit "dragig" och hade bråttom hela tiden. Efter ett tag insåg jag att han skrittade framåt och inte ens travade. Och jag hade svårt att hinna med... Då är hunden en trettonårig cavalier (liten hund alltså) som aldrig någonsin haft någon brådska. :D Jag tog paus i en snövall på en av våra promenader när vi gick själva. Då tvärvägrade han att gå längre, utan skulle gå hem när jag rest mig. Han var nog övertygad om att jag inte orkade mer. :love:

Igår hade sambon semester och vi passade på att åka till Ikea. Dock inga bebissaker inköpta därifrån. Vi törs inte än... :angel: Och idag har vi kastat ut julen. I morgon ska jag ta det lugnt! Fogar, förvärkar och sammandragningar börjar säga att det varit lite för högt tempo den senaste veckan...

Jag har dessutom fått veta att de varslar på mitt jobb. Jag hoppas få vara kvar, vilket jag är rätt säker på att jag borde få. Men jag har inte hört något från jobbet, utan bara genom kollegor. :grin: Jag hoppas verkligen att de hör av sig från jobbet på måndag.

Barnmorskan är sjukskriven och jag hade en tid hos henne i måndags, men den blev ju inställd. Fick veta att hon skulle vara tillbaka som i onsdags och hon skulle höra av sig då. Jag har inte hört något än. Var senast hos henne i vecka 27 och går in i vecka 32 i morgon. Känns som det börjar bli dags för en kontroll nu. Hoppas verkligen att hon ringer på måndag hon också...


Oj, nu har jag skrivit av mig massor... Länge sen jag skrev något i tråden. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag bor ute i bushen och hos oss finns bara en barnmorska på MVC. De tog inte ens in någon vikarie i somras när hon hade semester. Inte heller över jul och nyår när hon var ledig. Jag är ju inskriven på den här mottagningen, så jag har faktiskt inte undersökt hur jag kan gå till någon annan barnmorska på annan mottagning. Är hon inte tillbaka på måndag kommer jag undersöka saken.

Men tanken på att byta mottagning har funnits. Jag är rädd att jag måste byta familjeläkarmottagning helt då och jag är listad hos en läkare som jag trivs så sjukt bra med, så det törs jag inte. Jag vet inte om jag kan gå till MVC på en annan vårdcentral än den jag är listad hos... Aja, jag väntar till måndag och ser vad som händer då först.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vet inte om det skiljer mellan landstingen, men jag går inte ens i samma kommun som jag är VC-listad i :p När jag tänker efter så bor jag i en kommun, är listad i min förra hemkommun (kanske borde ändra det :angel:), gick först hos BM i den kommun jag jobbade i i somras och går nu hos BM i den kommunen jag jobbar i nu. 4 olika alltså :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jasså. :p Kan skilja mellan landstingen tror jag, men är det som du skriver här också så skulle det vara väldigt smidigt.

Jag vill ju inte byta bort min barnmorska, jag vill bara att det ska vara mer organiserat. Hon kan ju inte hjälpa att ledningen inte tar in vikarier (är en privat VC).

Hon har varit med genom mina tidigare missfall och jag känner att jag litar på henne och att hon är ett stöd. Nu är det ju ändå "bara slutet kvar" och jag vill så gärna kunna gå till henne de sista gångerna också. Men på måndag händer det saker om hon inte är tillbaka. Någon måtta får det ju vara!
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Jag och mamma var på H&M på jakt efter mammabyxor idag. Kom hem med två par iaf men provade en hel del så jag var helt slut sen :D Kallsvettades och fick blodtrycksfall. Så det blev till att åka hem och äta lunch och sen ligga på soffan en stund innan jag kom iväg till stallet. Min förkylning har blivit enormt mkt bättre! Jag är fortfarande trött och hostar men det har minskat massor och jag har klarat två dagar i rad utan att sova på dagen nu :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag köpte mamma-tights till jul och nyår. Det var betydligt bekvämare än jag trott! Annars så kör jag vidare på vanliga leggings om jag inte är hemma, då är det mysbyxor som gäller! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo jag köpte ett par mamma-leggings före jul och de har blivit välanvända! Men det är så himla skönt med mammabyxorna när man har en mudd att dra upp över magen. Det både värmer och "håller i" lite, som en bh :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Precis, jag trodde de skulle sitta tajtare och trycka mer på magen, men de gav bara ett stöd. Tror dock att magen var lite liten då jag använde dem, för de åkte ner hela tiden när jag satt. :p

Den här veckan har magen växt enormt mycket! :eek: Tror att bebis kan ha vänt sig och ligger med huvudet ner nu, och att magens form blivit annorlunda av det. Det spänner i huden på magen också, så snart kommer väl bristningar där också. Jag har ju redan fått det på brösten och låren, så varför inte magen också..? ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

aaa leggings i strumpbyxor is the shit! lever i det skönt när man jobbar så blir det inte för vamt heller :)
Nu är det inte långt kvar tjejer! Det börjar bli påtagligt nu att det snart är dags ! Kände min första förvärk idag, o mjölken rinner så fort man råkar peta på tutten typ, fått "strior" änna ner te knäna (tur att dom bleknar sen) och usch ianna ett litet fult åderbrock! Det är tur att det är för en god sak man offfrar sin kropp ! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

oj! jag har inte sett att de kommit minsta lilla mjölk här...å i början av graviditeten så hade jag jätteont i brösten å dom gick väl upp en storlek..nu börjar jag fundera på om de blir nån mjölkproduktion alls då dom inte ömmar nåt å är slappa som jag vet inte vad...:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har haft amningsilägg i flera månader redan :D Men kan inte säga att de är speciellt ömma eller spända, skönt det iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 691
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 132
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp