Sv: Vårmammor 2011
Jag är också väldigt mycket varmare än vanligt. Inget man längtar efter i sommarhettan direkt...
Jag har varit uppe i vår sommarstuga tillsammans med min mamma ett par dagar nu. Tagit lite lugna promenader med min gamle hund (som bor kvar hos mamma och pappa) och bara haft det bra. Hade dock stora problem med att sova, vilket jag enbart tror berodde på att jag sov utan min sambo, vilket jag inte gjort på 3 år...
Det var inget höjdartempo på våra promenader direkt. Jag tyckte att hunden blivit "dragig" och hade bråttom hela tiden. Efter ett tag insåg jag att han
skrittade framåt och inte ens travade. Och jag hade svårt att hinna med... Då är hunden en trettonårig cavalier (liten hund alltså) som aldrig någonsin haft någon brådska.
Jag tog paus i en snövall på en av våra promenader när vi gick själva. Då tvärvägrade han att gå längre, utan skulle gå hem när jag rest mig. Han var nog övertygad om att jag inte orkade mer.
Igår hade sambon semester och vi passade på att åka till Ikea. Dock inga bebissaker inköpta därifrån. Vi törs inte än...
Och idag har vi kastat ut julen. I morgon
ska jag ta det lugnt! Fogar, förvärkar och sammandragningar börjar säga att det varit lite för högt tempo den senaste veckan...
Jag har dessutom fått veta att de varslar på mitt jobb. Jag hoppas få vara kvar, vilket jag är rätt säker på att jag borde få. Men jag har inte hört något från jobbet, utan bara genom kollegor.
Jag hoppas verkligen att de hör av sig från jobbet på måndag.
Barnmorskan är sjukskriven och jag hade en tid hos henne i måndags, men den blev ju inställd. Fick veta att hon skulle vara tillbaka som i onsdags och hon skulle höra av sig då. Jag har inte hört något än. Var senast hos henne i vecka 27 och går in i vecka 32 i morgon. Känns som det börjar bli dags för en kontroll nu. Hoppas verkligen att hon ringer på måndag hon också...
Oj, nu har jag skrivit av mig massor... Länge sen jag skrev något i tråden.