Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Jag sov dåligt inatt och känner på en gång att det påverkar mitt mående och min adhd. Blir lite orolig för hur det ska gå sen när det blir amning och dåliga nätter och ingen medicinering...
 
Sv: Vårmammor 2011

Idag finns det ju alternativ om det blir för jobbigt med dåliga nätter, amning och utan medicineringen. Även om amning fortfarande är att föredra enligt "proffsen", så tror i alla fall jag att det är viktigare att man fungerar som mamma. Sen om maten bebis får kommer från bröstet eller om det är ersättning i flaska tror inte jag barnet bryr sig om.

Skulle det bli jobbigt så kan man ju dela mer på nätterna med sambo också om man inte ammar. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Mjo, det är bra att ersättning finns! Jag hoppas verkligen att jag ska kunna amma men som du säger så är det viktigast att jag fungerar som mamma. Jag har ju jättebra stöttning från familjen också men sambon är nästan ännu mer beroende av bra sömn än vad jag är. Det bådar ju inte så jättegott :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Många bebisar går ju att delamma, har flera kompisar som har gett ersättning som sista mål på kvällen eftersom de verkar stå sig längre på den. Funkar ju dock inte på alla...
 
Sv: Vårmammor 2011

Mjo men om det ska ges ersättning så är det för att jag ska kunna äta Concerta igen och då kan jag inte amma något alls. Det finns ingen forskning alls på hur det påverkar barn men det är möjligt att det går ut i bröstmjölken så jag vågar inte riskera nåt.
 
Sv: Vårmammor 2011

Tänkte mer på att du påverkas negativt när du inte får sova, då kanske det underlättar om bebisen sover några timmar längre och du slipper börja medicinera?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är övertygad om att ni kommer hitta en lösning som kommer fungera för er! Det är ju jättesvårt att veta innan hur allt kommer vara...

Problem är till för att lösas! :idea: :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Mjo, det kan ju vara nåt iofs. Tänkte inte så. Men det är ju så svårt att säga nu, kanske får en bebbe som sover mkt på nätterna, vem vet? :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*tvättar pyttesmå kläder och lakan* :love:

Massa sammandragningar 'på rad' igår kväll, så nu känns det ännu mer legitimt att förbereda :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, vad mys och tvätta sånt. :love: Jag vill ha mer klart i bebisens rum innan jag börjar med sånt, jag har ingenstans att göra av det sen i alla fall annars... :p

Går in i vecka 32 idag då. Herregud, tiden verkligen springer iväg nu och magen börjar verkligen bli stor! :eek:


SAM_0124.jpg

V. 31+0
 
Sv: Vårmammor 2011

Vår bebis har inget rum, och kommer inte få på länge :p Men en byrå i tvättstugan där också skötbordet kommer vara :)

Vi går in i v 34 i morgon... :eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har så många rum nu sen vi flyttade till hus, så bebis får eget rum, fast h*n kommer sova hos oss förstås... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Bubblan får inget rum, men en egen garderob i hallen. Jag har ju fått hem MASSOR av kläder och så precis nu när jag blev sjuk så lägenheten är helt belamrad :D Måste ta tag i det där här i veckan tror jag. Gå igenom alla kläder och se om vi måste köpa några fler eller om vi har tillräckligt. Man tycker ju att blivande mormor som nu får sitt 5e barnbarn borde vara härdad men igår på Åhlens så var hon nästan värst och var på väg att shoppa till Bubblan ;) :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tror att jag också går in i v34 nästa vecka? Haha jag har ingen koll, bara att den är beräknad till 7 mars :o

Har tvättat alla kläder och sängkläder och vikt in i byrån, bebis får inget eget rum än på ett bra tag (om det nu inte visar sig vara nödvändigt).

Ska på Ikea, Barnens Hus och sådant till helgen så då ska det sista fixas! Det börjar närma sig... tiden har gått otroligt fort.
 
Sv: Vårmammor 2011

usch då, säger bara: en unge som sparkar hej vilt, dålig natts sömn, ont i fötter å ben efter å hållt igång hela helgen, foglossningar from hell å en svanskota från en annan värld...annars är de bra å nu ska jag sätta mig i skolbänken å lyssna på föredrag hela dagen...något jag VERKLIGEN ser fram emot..:grin: så nu har jag måndagsgnällt av mig hihi
 
Sv: Vårmammor 2011

KL

Nu har faktiskt även jag tvättat bebiskläder och lakan. Inte för att det egentligen kändes som att det var dax för det ännu, men när jag var uppe på vinden för att kika på vad vi egentligen hade i bebisväg, insåg jag att ngn katt kissat på bebisgrejerna då den av misstag blivit instängd på vinden. :eek: Så jäkla äckligt!!! Var tvungen att åtgärda det genast...

Equilina: har du varit på ultraljudet ännu och isf, hur gick det?
 
Sv: Vårmammor 2011

Uääk! :eek:

Japp, står här :)

*knapp*

RUL2 idag som sagt, och två orosmoln är nu bortblåsta från bebishimlen:

Hn ligger mitt på tillväxtkruvan och kakan har följt med magen upp så det finns ingen risk att att den ligger ivägen = inget planerat snitt! :love:

Hn ligger redan med huvudet långt ner vilket förklarar varför jag känt så hårt tryck där senaste dagarna (och speciellt vid sammandragningarna, hjälp!) och rumpan upp till höger som jag trodde :)

Hn låg och lekte med sina fötter under undersökningen :D

Fossing
ul3_126636522.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja, riktigt jäkla vidrigt! fattar inte vad det är med katter ibland alltså! Den hade en hel jäkla vind att pissa på, isolering på ngt ställe, lite spån på ngt annat... Tilltalade toaletter? Men nä, den hoppar upp ovanpå kassarna med bebisgrejer, och pinkar där?!? :crazy:(Att man sedan inte ska låsa in katter där det saknas toa-låda, är en annan femma :angel:)

Hade helt missat ditt inlägg om ultraljudet, vad härligt att allt såg ut som det skulle, och att moderkakan flyttat sig! :banana:
 
Sv: Vårmammor 2011

Sådär. Fixat en massa innan jag knappt var vaken idag...

Tid hos barnmorskan på torsdag. Vill verkligen veta sockervärdena, dricker som en maratonlöpare nu och svettas inte alls som jag gjorde för någon vecka sedan. Vill ju vara på säkra sidan i alla fall... :p

Pratat med jobbet och fått veta att jag får vara kvar om jag börjar pendla 2,5 mil enkel resa (har nu 2 km till jobbet). Planen är att jag ska börja plugga samtidigt som bebis ska börja på dagis (ht- 12), så det blir bara några månader i höst (medan sambon är pappaledig) som blir pendlande. Det kan jag leva med om jag fortsätter ha en fast anställning... :)

I natt drömde jag om förlossningen för första gången. Dock skulle jag helt plötsligt få göra ett planerat snitt, vilket det inte varit tal om någonsin för mig. Jag fattade ingenting, fick panik över hela situationen och vaknade gråtandes och låg och var livrädd i över två timmar mitt i natten.

Min dröm kan nog ha att göra med att jag låg och tänkte att jag absolut inte ville behöva få snitt när jag somnade. Positiva tankar när jag ska sova ikväll! :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 691
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 132
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp